Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

min dreng på 13 har svær depression

145791014

Kommentarer

• Hej Viips

Det var dog en forfærdelig oplevelse. Godt din søn ikke var hjemme, da det skete. Utroligt at I skulle udsættes for det to gange.
    Nej, det var sørme da ikke lige det, I havde brug for, nu tingene begyndte at gå så meget i den rigtige retning. Mærkeligt.
    Håber ikke, at det kommer til at præge Jer for meget.

Hvor er det bare dejligt at læse om den fremgang, der sker for din søn. Så dejligt, at han åbenbart er klar til at tage mod foråret nu og også kan begynde at blomstre :-)

KH Helene
  • Hej med dig
    Uha hvor kan jeg følge dig så meget. har selv en dreng der som 17årig fik en middel depression og angst.

Jeg håber så meget at I har fået hjælp, men undre mig meget at I ikke er blevet henvist til ungdomspsykiatiien.

Min oplevelse var at det var ungdomspsykiatrien der havde allermest forstand på min søns depression. Inden da havde han gået hos en privat praktiserende psykolog hun hjal p ham meget og det var hende der sagde nu skal han have mere hjælp.

vi fik henvisningen og fik også og vide der var lang lang ventetid, men jeg ringede derop jævnligt og vi kom til i løbet af et par måneder, men måske var vi bare heldige.

Men jeg håber du har fået hjælp til din søn

Men en ting jeg vil sige til dig er at når man har et barn med problemer må man selv være på dupperne hele tiden og kime både kommune ovs ned for at blive hørt. Måske hvis der en ungdomsvejledning i din kommune kan de hjælpe, der fik vi også meget hjælp.

kh sosupigen
  • hej helene og sosupigen

ja dejligt at høre fra jer begge, ja han er blevet skrevet op til ungdomspsykriatrien, og psykiateren sagde at det vil være godt for ham at komme derhen og blive udredt...

efter påske skal vi så sammen med hans kontaktpædagog fra hans nuværende skole, hen og se på den skole han skal gå på efter sommerferien...

og ellers så kan jeg jo ringe og rykke dem, men skal jeg være helt ærlig, har jeg godt nok haft svært ved at overskue det hele, nu med det indbrud, hen til en veninde og låne pc, og på nettet for at finde priser på det jeg har fået stjålet...

jeg er selv træt, træt føler mig udbrænt og savner min gamle energi jeg havde engang hvor jeg klarede det hele i en ruf..

samtidig skal jeg jo heller ikke glemme min yngste søn,

ja vi har jo kommunen ind over, men alt går jo så langsomt efter den nye stor kommune og de skal spare 10 mill. på børne området...

men han har da ingen bivirkninger med medicinen, og han har da været i skole hele ugen og hans søvn mønster har været ok...

så ja jeg fokuserer på det positive
  • Hej Viips

Det er godt, at du fokuserer på det positive. Og det er der jo vitterligt en del af :-)

Det er klart, at du føler dig træt og udbrændt. Det er en hård kamp, du har kæmpet – du har sikkert kæmpet i mange år. Det slider.
    Når det er kampen for éns børn, der fylder, så har man en tendens til helt at glemme at mærke sig selv. Al energi og opmærksomhed går til børnene. Men man opbygger et solidt underskud på den måde og d.v.s. at i længen bliver der mindre energi til børnene.
    Så husk også at give dig selv noget positiv energi: Tid, ro, omsorg, positiv opmærksomhed, selvforkælelse og den slags. Vær også påpasselig med, hvem og hvad du giver energi til (udover dig selv og børnene). Søg mennesker og aktiviteter der giver dig mest mulig glæde og virker positivt stimulerende - i det omfang du orker det. Undgå for så vidt du kan mennesker og aktiviteter der giver negative energi og dræner dig.
    Måske alt sammen noget, du er opmærksom på…

Kærlig hilsen Helene
  • hej helene

ja hvor har du ret, man ikke skal være sammen med folk der sluger ens energi...prøver at være obs på det..

den yngste er god til at få mig igang, selv om jeg er mega træt når jeg står op, han virker som om han har damp på den gode måde,, smil.

han gik i gang med sit værelse igen, og vi skulle flytte akvariet ind i stuen, og så gik han i gang med min altan, i går kedede han sig så han gik i gang med at vaske op, selv hans gode kammerat kom i dag, men han render ikke bare, han sagde til ham, jeg skal lige være færdig her først..

det går osse fremad med den store han gik ned i byen i går efter middags for at spise sammen med dem, hans værelse ligner stadig jerusalems ødelæggelse gange 2 men han kommer da udenfor næsten hver dag nu, det er dejligt at se.

jeg fik skrevet de sidste papirer i går og sendt til forsikringen, jeg har fået stjålet for 40000 kr, mit smykkeskrin og min pc er jeg mest ked af.

i morgen skal den yngste og jeg lave påske deko til hans fars gravsted og jeg skal til læge i morgen og får resultatet af diverse blodprøver, så jeg er lidt spændt på hvad de viser.
  • Hej Viips

Jeg håber, at dine blodprøver var ok? På den anden side så ville det vel være rart, hvis de ikke var, så der måske var noget konkret og fysisk, man kunne gøre…

Puh, det må være grimt med sådan et indbrud. Det er mange penge, du har fået stjålet for.
    Plus affektionsværdien ved smykkerne og alle de ting, man har gemt på en computer.

Det er dog en imponerende energi din yngste lægger for dagen :-) Jeg kan godt huske, da jeg selv var yngre, jeg kunne også flytte om og lave projekter i én uendelighed. Min yngste datter har også altid haft evnen til at få mig til at grine nærmest lige meget, hvordan jeg havde det.
    Dejligt at din store søn også begynder at komme mere ud. Jeg synes, jeg kan genkende noget, i den måde du beskriver det på, fra mine to piger. Det var ikke let for den ældste, at det altid var hende, der var 'problembarnet' og at den yngste så at sige overhalede hende indenom på mange områder. Heldigvis har hun så kunnet 'tage føringen' på andre områder som voksen.

Håber I får en rigtig god påske :-)

Kærlig hilsen Helene
  • hej helene

ja hvor har du ret,,,, med de børn der kan være så forskellige hvor den ene er der gang i og den anden kommer igennem senere..

jeg var osse selv sådan som barn, min mor har aldrig bedt mig om at rydde op eller lave lektier, jeg kan huske jeg som 13 årig havde et halvt år hvor jeg skulle prøve at have rod på værelset, bare fordi mine veninder havde det,, men jeg kunne ikke holde det ud og ryddede op...

mine prøver hos lægen var alle fine itet legemligt at komme efter, mit kolesterol tal var en smule forhøjet men det kunne jeg rette via kosten,,, hun synes jeg så meget bedre ud, og nu var jeg jo osse blevet fritstillet så nu havde jeg jo ikke det hængende overhovedet mere,, nej men det er vel ikke skyld i at jeg er så træt.

nå men jeg kan da mærke en ændring i det... jeg er da ikke totalt mega træt om morgenen og har da lyst til at stå op, så det går vel langsomt fremad..

ja det kunne være rart hvis prøverne havde vist noget, jeg er jo egentlig ikke blevet klogere...

nå men er det ikke blevet mærkbart bedre i løbet af en måned går jeg til læge igen, skulle jo helst have klaret de fleste læge besøg hvis jeg skal starte nyt job..

skal til at skrive en ansøgning har en frist til den 20 april, det er en bilforhandler der søger en klargøringsmedarbejder, min kæreste siger det ikke er noget for mig,, men det ved han jo ikke, har snakket med flere der siger at de bruger flere og flere kvinder til det job, og tænk at få et job der ikke har en skid med det grønne område, det kunne jeg altså godt tænke mig, og jeg ku forestille mig at lønmæssigt ligger det på det samme som jeg er vant til..

ja men ellers går det godt med knægten han er ude næsten daglig, og har osse fået mere appetit.

sidder henne hos en veninde når jeg skal på pc, lige for tiden, min yngste ringede vaskemaskinen var færdig så han ville sætte en ny vask over, med den fart han har på lige nu, skal han da nok blive en god kæreste smil
  • Hej Viips

Jeg ved jo ikke, hvilke prøver du har fået taget hos lægen. Har du også fået målt dit stofskifte?
    Jeg tror stadigt, at trætheden er psykisk betinget men i går slog det mig lige, at jeg vil have målt mit stofskifte. Både min mor, mine mostre og min niece har haft markant lavt stofskifte. For år tilbage lå mit stofskifte indenfor normalværdierne men i den lave ende. Så det er da et forsøg værd.

Fint nok, at du har mod på at prøve noget helt nyt arbejdsmæssigt. Bare det er noget, der giver dig gode fornemmelser, så det ikke bliver en energisluger. Jeg ved godt, at man ikke kan tillade sig at være arbejdsmæssigt kræsen i disse tider og det er også godt, at man kan være fleksibel og indstillet på at prøve noget nyt men det er jo vigtigt, at det er noget, man kan lide. Kan du lide biler? Du har da godt nok fundet noget, der er helt forskellig fra det grønne område ;-)

Ja, din yngste lyder til at være rigtigt god til at gøre huslige ting – og endda helt af sig selv :-) Det er med at skønne på det…

Det er dejligt, at du kan komme på en computer hos en veninde. Lige pludseligt at mangle sin computer er slet ikke sjovt.

Håber du og drengene har haft en god påske.

Kærlig hilsen Helene
  • hej helene

ja vi har haft en god påske....håber osse du har haft en god påske...

i dag har jeg fået ringet til forsikringsselskabet, og jeg skulle regne med at høre fra taksatoren i denne uge, så det lysner, glæder mig til at kunne gå ud og købe en ny pc...

ja det med stofskiftet har jeg fået taget flere gange,,, synes jeg er knap så træt om morgenen, og har da lidt mere lyst til at gå i gang med at lave noget.

har osse selv tænkt på hvad med diabetes....

nå men jeg må jo bare gå til læge endnu engang...

ja jeg ved det er noget af et jobskifte,,, synes bare jeg egentlig er godt træt af det grønne område,, men bliver måske glad for det igen,, synes jeg er meget god til at lægge lidt afstand til job lige nu...

nu skal vi jo ud og besøge den skole på torsdag, så det bliver lidt spændende
  • så har vi været ude på skolen på besøg, det var rigtig positivt,, det var dejlige omgivelser, med kantine med varm mad, fri for madpakke med som han altid glemmer, koster 300 kr for et halvt år,, mega billigt.

knægten var rigtig positiv han ville gerne begynde der i morgen, så det er jo rigtig godt..

de har så osse den ordning at kommer han ikke i skole kommer der en og henter ham, og det er jo lige det vi har brug for....
Log in eller Registrér for at kommentere.