Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

min dreng på 13 har svær depression

18910111214»

Kommentarer

• Hej viips46.
    Vi går på Rønde Folkeskole, Og ligenu har vi projektuge om depressioner, også tænkte vi på om du ikke kunne fortælle os noget om hvordan det opstod, hvordan det gik væk osv.. Håber du kan hjælpe os, kh solskind45
  • trods omstændighederen var det en god oplevelse at være på bornholm,,, jeg rendte ind i en influenza fuck hvor var jeg syg,,, er næsten ovenpå igen.

ude på drengens skole, det var positivt det hele, han klarer sig godt, er sød og omgængelig, og er åben og snakker, så det er meget positivt..

med hensyn til skoleprojekt depression, ved ikke om det er for sent, ellers vil jeg bare sige læs tråden,,, hvorfor starter en depression, det kan man vel ikke give et entydigt svar på..
  • synes det går rigtig godt med min søn, han er så sød, snakker og søger meget kontakt med mig og min kæreste.
    i lørdags blev jeg rigtig stolt af ham, de havde været på en udflugt med klassen om torsdagen, hvor de kom sent hjem, så de havde fri om fredagen, han ringede og spurgte om han måtte tage en kammerat med hjem og sove, det var ok, jeg skulle på arbejde fredag nat, hans kammerat tog hjem lige inden, næste aften kom min søn ind til mig, og fortalte at hans kammerat og 2 andre gerne ville komme på besøg, det var min søn ikke så interesseret i da de ville drikke, jeg snakkede med min søn om det, om han selv ville sige fra, eller om jeg skulle så det kun var mig de ville blive sure på..
    han valgte selv at gå ned til dem, min kæreste stod ude i køkkenet og lavede mad, og kunne se at de stadig stod udenfor.
    Jeg gik ned og snakkede med dem, sagde at hos mig var det ikke i orden at drikke alkohol når man er 14 år, spurgte om de måtte for deres forældre, det måtte de godt, svarede de..
    jeg sagde at jeg ikke ville have dem på besøg når de skulle drikke, de accepterede det.
    jeg er meget glad for at min søn ikke har lyst til at drikke med sine venner, det er osse noget vi har snakket meget om, at det er så vigtigt at holde sig fra alkohol, og stoffer.
    der er bare så mange 14 årige der både drikker og ryger hash, og det ville bare være så dejligt hvis alle forældre havde den samme holdning..
    men stolt over at min søn ikke er bange for at have sin ejen mening.
    en af grundende er nok osse at han havde en grim oplevelse for et år siden, hvor han var med 2 kammerater henne hos en, hvor han drak, og opførte sig meget mærkeligt, han gik faktisk helt agurk og slog til alting på vejen hjem, hans 2 kammereater rendte op til mig i forvejen og var meget bekymrede.
    jeg fik min søn til at sove, og snakkede meget med ham næste dag, at det er så vigtigt at man ikke drikker når man har det dårligt, for nu havde han selv oplevet hvor galt det kan gå.
    Han har ikke gjort det siden, tror virkelig det har givet ham noget at tænke over
  • ja nu har vi været på ungdomspsyk og afleveret testskemaer og han blev testet sidste gang,,,nu vil de samle det hele sammen og vi bliver inviteret og får dianosen, intil videre tyder det på han har add.

har haft besøg af social rådgiver og benjamins nye kontaktperson som kommer i morgen efter skole...

så det kører bare
  • ja længe siden jeg har skrevet, men intet tydede på en nogen dianose, bare en svær tid i hans liv, han blev trappet ud af medicin her i august måned, og passer sine ting flot, helt ligesom andre tror jeg ikke han bliver, men han er glad som han er, gør nu tingene på eget initiativ, såsom rydder op på værelset, i bad , går ud, bruger sin mobil, i skole..

hvem siger osse man skal være som alle andre...
  • Hej Viips

Det er dejligt, at du skriver og fortæller, hvordan det er gået. Jeg kan huske dig fra tidligere (var det 2006 eller 2007?). Det gør også, at jeg naturligvis er interesseret i at vide, hvordan det går jer.

Hvor er det godt, at din dreng kom sig så fint, og at han ikke skal slæbe rundt på en stigmatiserende diagnose.

Nej, hvorfor skal vi alle være ens? Det ville være kedeligt!

Men hvordan har du det selv? Det må have været en stor belastning at se sin søn have det så dårligt. Er du kommet godt over den situation?

Mange hilsner

Kameliadamen
  • tak kan osse udmærket huske dig, er begyndt at skrive herinde igen, har lavet en dagbogstråd med min rygsæk er overfyldt, har det faktisk rigtig skidt, skal til at gå til psykolog, det skulle jeg nok have gjort for længe siden, min læge mener ikke jeg har en depression men en livskrise, har så osse mistet 4 på et år, min mor, en nevø en af mine allerbedste veninder og for en måned siden min bror.
    er total tappet for energi, passer mit job, sover, spiser og orker ingenting, selv små opgaver orker jeg ikke, har en god kæreste der er sød til at hjælpe mig med det praktiske.
    Har været total åben omkring det med mine drenge, især den ældste har stor forståelse for jeg har det dårligt, han har jo selv prøvet det.

Ja tænkte på at det var vigtigt at skrive når det osse er gået godt..
  • Hej Viips

Det gør mig ondt at høre, at du har det skidt. Men med alt det, du har været igennem, er der ikke noget at sige til, at du er kommet i krise.

Jeg havde glemt, at der er en dagbogsfunktion her på Netdoktor. Jeg husker nu, at jeg prøvede at skrive i den for flere år siden, men da kom der til at stå en hel masse underligt, hver gang man ville skrive æ, ø og å, så det opgav jeg. Men den fejl har Netdoktor sikkert rettet for længst.

Nå, så du kan også huske mig! Jeg har jo skiftet brugernavn. Det navn, jeg havde dengang, var alligevel for dumt!

Jeg håber for dig, at det snart kommer til at gå bedre.

Mange hilsner

Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.