Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1131416181942

Kommentarer

• Det indlæg jeg skrev link til er et indlæg nogen har lagt ind på overgangsalderens hjemmeside, hvor der bla. står at man ikke kan være sikker på at de Eltroxin der er i glasset er fra det land eller den producent der står på glasset. Ikke særligt betrykkende.
  • Hej Anemone
    Så er jeg tilbage med en kommentar vedr tungmetaler i kroppen. Jeg syns du skal få taget testen - jeg fik udskiftet mine kviksølvplomber for 15år siden og har fået det mærkbar bedre siden. Mine værste symptomer var: metalsmag, kronisk snue, irriteret hals/slimhinder, tyk/oppustet mave, forstoppelse, uregelmæssig hjerterytme,trætte muskler, ledsmerter, smerter i nakke/hals/kæbe og spændinger i ansigtet der gav væske omkring/under øjene,manglende koncentrationsevne, angst, indre uro, svimmelhed og en altid lammende træthed.
    Jeg fik foretaget testen hos læge Knut Flytlie i Vejle og fik udrenset kroppen for tungmetaller ( C-drop og Dimaval ) hos læge Bruce Kyle i Århus.
    Alle symptomer er blevet meget meget bedre og nogen er helt forsvundet : )
    Det er en bekostelig og dyr omgang men alle penge værd : )
    Kh Lis
  • Hej Lis.
    Tusind tak for din information vedr. test for tungmetaller. Ja, jeg vil tage den. Nu er jeg igang, så kan jeg ligeså godt blive helt "udredt".
    Men hvis der ikke var nogen, som syntes, at testen var værd at tage, ja, så er det mange penge.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Ja, jeg undrer mig stadig utroligt meget omkring den nye Eltroxin.
    Hvorfor vil ingen tage ansvar? Hvorfor er det TL´s opgave, at forsøge at få en alternativ tbl. til Eltroxin? Hvorfor er dette ikke lægernes opgave? Det er lige som om alle giver bolden videre. Jeg syntes, det hele lyder lidt "sammenspist".
    Vi ved, at det kan tage tid, at få indført et ny produkt her i DK. TL kæmper en sag, og håber på at få lægernes støtte? Men hvorfor lægernes støtte, når de ikke har indflydelse på dette??
    Er der nogle, der har kontaktet lægemiddelstyrelsen? Og tror I, at vi kan få nogle svar gennem dem??
    M.h.t. at jeg gerne ville have et indlæg i avisen var, at gøre andre opmærksomme på, at denne nye Eltroxin giver bivirkninger for nogle. Jeg skrev lidt om min egen historie, samt at andre stofskiftept. også havde fået bivirkninger, samt hvilke bivirkninger det drejer sig om. Jeg har ikke på nogen måde forsøgt at sætte læger/endokrinologer i et dårligt lys.
    Glaxo beklager, at jeg ikke er tilfreds med de nye tbl., men skriver ligeledes, at det er lægen, der har ansvaret for min behandling. Men hvordan kan min læge gøre mig rask, når jeg får bivirkninger af den nye Eltroxin. Hvordan er det muligt, at få flere præparater på det danske marked, så vi stofskifte ramte har mulighed for, at afprøve andre fabrikater?
    Medicinen er livsvigtig for os stofskiftept. Hvis vi undlader den, dør vi. Hvis vi fortsætter med ny Eltroxin, er der nogle der får bivirkninger og er dermed lige til at sætte på pension.
    Er der nogle der syntes, at det er en dårlig ide m.h.t. avisen? Vil det skade TL´s arbejde? Men vi ved jo ikke hvilken "rolle" TL spiller, m.h.t. nyt produkt?
    Jeg har endnu ikke hørt fra avisen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • jeg mener ALLE med disse bivirkninger skal op af lænestolen og klage/råbe højt om dette. Det kan ikke være rigtigt at patienterne skal udsættes for dette.

kontakt også

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Klag+din+sag.htm

dette MÅ frem og undersøges før der sker skade på patienterne.

Men det er også vigtigt at alle står sammen og skriver/klager - 1 patient gør desværre nok ikke den store forskel.

Vh.
  • Hej kvinde1955.

Jeg har haft skrevet til din nævnte link. Jeg har haft kontakt til Glaxo, indberettet bivirkninger til lægemiddelstyrelsen, skrevet til endokrinologerne (hvilket jeg ønskede et skriftligt svar på, men har ikke fået dette), mailet med TL, haft kontakt til farmaceuter, været til TL møde.
    Og da vi ligesom ikke bliver klogere, mener jeg, at det skal frem i medierne. Jeg forstår ihvertfald ikke sammenhængen i denne sag.
    Mon vi kan få oplyst noget m.h.t., hvordan det kan være at Euthyrox er godkendt af Lægemiddelstyrelsen - men ikke forefindes på det danske marked.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone.

Nej ingen dårlig ide, min første tanke var at din artikel burde være landsdækkende. Det er jo ikke kun os patienter der læser aviser, men også pratiserende læger og endokrinologer, måske kunne nogle få øjnene op. Historien fra New Zealand burde måske også nævnes, så de ikke tror at det "kun" er en ide vi har fået!
    Har fået vare fra sverige, står på spansk, men fra Merck Darmstadt + Barcelona.
    Indeholder: Levotiroxina de sodio(må være levothyroxinnatrium), maiz sin gluten(majsstivelse), gelatina(gelatine), lactosa monohidrato( laktose), estearato de magnesio(magnesiumstearat), Så står der: croscarmelosa de sodio, gad vide om det så er natriuncitrat?

Hej Sunrose og Morten, kan i begynde at mærke forskel?

Hej Inge, velkommen hjem. Har du det også stadig godt med Eutirox?

Er der ingen af jer der har haft "bare lidt" spekulationer over at prøve noget nyt? Den sidder lidt i nakken på mig, når det nu er et andet produkt udefra! Skeptisk er man vel altid!
    Mvh Birgit
  • Hej Birgit.
    Jeg har også skrevet omkring New Zealand.
    Jeg har lige haft ringet til lægemiddelstyrelsen. Vedkommende som jeg skulle tale med, var ikke lige til stede, men han ville få hende til at ringe mig op.
    For som jeg sagde: Hvis vi ikke tog medicinen - dør vi. Hvis dem der har bivirkninger fortsætter ny Eltroxin - bliver vi invalideret.
    Jeg vil prøve at se, om jeg kan få at vide, hvordan proceduren er i alt dette. Også det at der foreligger en godkendelse fra Lægemiddelstyrelsen på Euthyrox - men ikke forhandles i DK.
    Ja, du har ret. Det skal nok være en landsdækkende omtale. Men jeg ville lige se, hvad Fyens Stiftstidende sagde til sagen.
    Det bliver spændende med de nye tbl. Men det kan ikke være rigtigt, at vi selv skal importere dem. Også om tbl. har den forhåbentlige givne effekt.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Jeg syns det vil være en god ide med en landsdækkende omtale : )
    og så syns jeg vi skal be TL om at skrive et indlæg på siden og oplyse os om hvad tiltag der er taget fra deres side - de behøver jo ikke deltage i debatten men bare fortælle hvor lang de er ?
    Kh Lis
  • Hej Lis.
    Ja, det er yderst nødvendigt, at offentligheden bliver informeret. Dette er jo livsnødvendig medicin.
    Og som kvinde 1955 skriver, er det vigtigt at alle kommer på banen i denne sammenhæng. Er der ikke nogle, der kan skrive indlæg, i "jeres" avis, kontakt til lægemiddelstyrelsen, skriftligt til læger og endokrinologer etc. Så viser det jo, at mange andre reagerer. Og når der bliver råbt op på denne måde - så bliver de nødt til at handle på det!!! Mange gør stærk.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.