Jeg er lige kommet hjem og havde glædet mig til at læse alle de nye svar.
MEN pist væk er de!!!!
Jeg må erkende, at jeg har brugt meget lang tid på at tænke over de nye piller og deres eventuelle bivirkninger.
Da jeg fik konstateret for lavt stofskifte i 2007 skrev Anemone, at det var en god "ting", at skrive sine blodprøvesvar ned og at føre dagbog.
Tak for det.
Derfor kan jeg dag for dag konstatere, hvornår jeg har haft hovedpine, mavesmerter, kvalme osv.
Men da jeg også fik ny endokrinolog (italiensk) i dec. 2008 og nye piller er det godt nok vært at finde ud af "hvad der skyldes hvad".
Han har nemlig "lavet" medicinen om efter mine symptomer.
Jeg har fået det bedre, men stadig ikke godt.
Så nu er jeg rigtig meget i tvivl om det måske skyldes de nye piller.
Hilsen Inge
Hej.
Jeg kontaktede redaktionen, idet jeg undrede mig over, at i dette emne manglede der nogle sider, og hvad grunden var til dette?
Jeg fik at vide, at de har haft et serer-skift her til morgen, som har gjort, at der har været nogle udfald i indlæggene i vores debatter. Det drejer sig om et tidsrum på to timer ml. 9 og 11. De kunne desværre ikke genskabe indlæggene, og de er således gået tabt.
Ja, så skrev jeg igen. Det undrede mig, at indlæggene fra i går også var gået tabt. Jeg tænker lidt på om de bliver sponsoreret hmm hmm. For jeg syntes, at det er et meget vigtigt emne. Jeg har jo skrevet til producenten i dag. Det har redaktionen ikke skrevet tilbage om.
Jeg har lige talt med TL i telefonen i næsten 2 timer. De har en masse igang m.h.t. den nye medicin. Det at de ikke kan deles, samt de ønsker en vished for, at der ikke er sket andre ændringer m.h.t. sammensætningen af medicin, som kan være til gene for os.
De ville også gerne have andre medicinalfirmaer med ind på det danske marked - men det er ting der tager tid.
Hun talte også om mødet på OUH den 24.03, hvor der skulle være gode muligheder for at drøfte den nye medicin med endokrinologerne.
Jeg skriver tilbage lidt senere, jeg skal lige have lufte hovedet. "Knolden" er stået af efter den lange samtale.
Kærlig hilsen Anemonen
ja der er godt nok forsvundet 2 sider i vores debat siden i morges.
Meget mærkeligt. Måske er der nogen der ikke kan li det vi skriver ?
Har talt med lægemiddelstyrelsen og gjort dem opmærksom på de stoffer
der er blevet ændret i Eltroxin tabletten. Har skrevet en mail til dem hvor jeg ansøger om at måtte indføre Goldshields produkt som nu bliver solgt i New Zealand. Golshields er et medicinalfirma som har fået lov af Regeringen i New Zealand til at fremstille den gamle Eltroxin tablet. Og folk som er blevet syge af den nye tablet, er blevet raske efter at de er gå tilbage til den gamle tablet.
Hej Inge.
TL er Thyreoidea Landsforeningen som gerne skulle varetage medlemmernes interesse. De har alle selv en stofskiftesygdom og arbejder frivilligt. Det koster kr. 200 årligt at være medlem. De udsender blade samt sørger for arrangementer med endokrinologer. Du kan gå ind på http://www.thyreoidea.dk for at se yderligere.
Kærlig hilsen Anemonen
Informationsaften om stofskiftesygdomme
Endokrinologisk Afdeling M Odense Universitetshospital
den 24. marts 2009 kl. 19-21.30
i auditorium 1 & 2 Kløvervænget 6st.
Vær opmærksom på adressen. Det er ikke, hvor vi plejer at afholde møde
•Velkommen til aftenens møde
v/repræsentant for Thyreoidea Landsforeningen (5 min.)
v/professor, overlæge, dr. med. Laszlo Hegedüs, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (5+10 min.)
•Introduktion til diagnostiske metoder ved udredning af patienter med skjoldbruskkirtelsygdomme
v/overlæge, ph.d. Steen Bonnema, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Arv og miljøs betydning ved udvikling af skjoldbruskkirtelsygdomme
v/overlæge, ph.d. Thomas H. Brix, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Pause med forfriskning (20 min.)
•Behandling med radioaktivt jod for godartet struma – Hvem, Hvorfor og Hvordan?
v/læge, ph.d.-studerende Søren Fast, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Generel spørgetid med deltagelse af alle foredragsholdere (20 min.)
Hej.
Ja, det lyder utroligt mærkeligt. Men jeg fik at vide, at de ikke kunne genskabe indlæggene, og er således gået tabt. Hmm hmm hmm. Jeg syntes, at dette er et utroligt vigtigt emne - og ja, vi kan tænke vores!!!!
Jeg har indberettet det til lægemiddelstyrelsen, mailet til producenten, talt med egen læge, TL (Thyreoidea Landsforeningen). TL arbejder på højtryk for at få ændret pillen, så den bliver med delekærv - men ting tager tid. De havde fået at vide, at den ikke kunne deles (50mkg), idet det kunne risikere, at det virksomme stof lå i den ene side af pillen. De er fa.... smarte.
Når de gik ind under GlaxoSmithKline, fandt de alle mulige sygdomme, men ikke én døjt om stofskifte. Og de producerer stoffet!!!!!
Det beviser igen, hvor lavt stofskiftesygdomme bliver prioriteret.
Hvis der er nogle, der ved hvor den gamle Eltroxin kan fås, er jeg meget interesseret.
Sunrose: Hvordan er du kommet i kontakt med dem i New Zealand??
Kærlig hilsen Anemonen
På google hvis man søger på Eltroxin New Zealand kan man se masser af avisartikler om alle de mennesker der blev dårlige af den ny Eltroxin ( vil lige gøre opmærksom på at det ikke er alle der bliver dårlige af dem men det seneste tal jeg kan se er at der er at ca. 1000 mennesker der ikke kan tåle det nye produkt). Regeringen i New Zealand er gået ind i sagen og firmaet Goldshield har fået lov til at sælge den gamle pille.
Kommentarer
MEN pist væk er de!!!!
Jeg må erkende, at jeg har brugt meget lang tid på at tænke over de nye piller og deres eventuelle bivirkninger.
Da jeg fik konstateret for lavt stofskifte i 2007 skrev Anemone, at det var en god "ting", at skrive sine blodprøvesvar ned og at føre dagbog.
Tak for det.
Derfor kan jeg dag for dag konstatere, hvornår jeg har haft hovedpine, mavesmerter, kvalme osv.
Men da jeg også fik ny endokrinolog (italiensk) i dec. 2008 og nye piller er det godt nok vært at finde ud af "hvad der skyldes hvad".
Han har nemlig "lavet" medicinen om efter mine symptomer.
Jeg har fået det bedre, men stadig ikke godt.
Så nu er jeg rigtig meget i tvivl om det måske skyldes de nye piller.
Hilsen Inge
Jeg kontaktede redaktionen, idet jeg undrede mig over, at i dette emne manglede der nogle sider, og hvad grunden var til dette?
Jeg fik at vide, at de har haft et serer-skift her til morgen, som har gjort, at der har været nogle udfald i indlæggene i vores debatter. Det drejer sig om et tidsrum på to timer ml. 9 og 11. De kunne desværre ikke genskabe indlæggene, og de er således gået tabt.
Ja, så skrev jeg igen. Det undrede mig, at indlæggene fra i går også var gået tabt. Jeg tænker lidt på om de bliver sponsoreret hmm hmm. For jeg syntes, at det er et meget vigtigt emne. Jeg har jo skrevet til producenten i dag. Det har redaktionen ikke skrevet tilbage om.
Jeg har lige talt med TL i telefonen i næsten 2 timer. De har en masse igang m.h.t. den nye medicin. Det at de ikke kan deles, samt de ønsker en vished for, at der ikke er sket andre ændringer m.h.t. sammensætningen af medicin, som kan være til gene for os.
De ville også gerne have andre medicinalfirmaer med ind på det danske marked - men det er ting der tager tid.
Hun talte også om mødet på OUH den 24.03, hvor der skulle være gode muligheder for at drøfte den nye medicin med endokrinologerne.
Jeg skriver tilbage lidt senere, jeg skal lige have lufte hovedet. "Knolden" er stået af efter den lange samtale.
Kærlig hilsen Anemonen
Meget mærkeligt. Måske er der nogen der ikke kan li det vi skriver ?
Har talt med lægemiddelstyrelsen og gjort dem opmærksom på de stoffer
der er blevet ændret i Eltroxin tabletten. Har skrevet en mail til dem hvor jeg ansøger om at måtte indføre Goldshields produkt som nu bliver solgt i New Zealand. Golshields er et medicinalfirma som har fået lov af Regeringen i New Zealand til at fremstille den gamle Eltroxin tablet. Og folk som er blevet syge af den nye tablet, er blevet raske efter at de er gå tilbage til den gamle tablet.
Vender tilbage når jeg hører noget fra dem.
TL er Thyreoidea Landsforeningen som gerne skulle varetage medlemmernes interesse. De har alle selv en stofskiftesygdom og arbejder frivilligt. Det koster kr. 200 årligt at være medlem. De udsender blade samt sørger for arrangementer med endokrinologer. Du kan gå ind på http://www.thyreoidea.dk for at se yderligere.
Kærlig hilsen Anemonen
Endokrinologisk Afdeling M Odense Universitetshospital
den 24. marts 2009 kl. 19-21.30
i auditorium 1 & 2 Kløvervænget 6st.
Vær opmærksom på adressen. Det er ikke, hvor vi plejer at afholde møde
v/repræsentant for Thyreoidea Landsforeningen (5 min.)
v/professor, overlæge, dr. med. Laszlo Hegedüs, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (5+10 min.)
•Introduktion til diagnostiske metoder ved udredning af patienter med skjoldbruskkirtelsygdomme
v/overlæge, ph.d. Steen Bonnema, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Arv og miljøs betydning ved udvikling af skjoldbruskkirtelsygdomme
v/overlæge, ph.d. Thomas H. Brix, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Pause med forfriskning (20 min.)
•Behandling med radioaktivt jod for godartet struma – Hvem, Hvorfor og Hvordan?
v/læge, ph.d.-studerende Søren Fast, Endokrinologisk
Afd. M, OUH (20+10 min.)
•Generel spørgetid med deltagelse af alle foredragsholdere (20 min.)
Ja, det lyder utroligt mærkeligt. Men jeg fik at vide, at de ikke kunne genskabe indlæggene, og er således gået tabt. Hmm hmm hmm. Jeg syntes, at dette er et utroligt vigtigt emne - og ja, vi kan tænke vores!!!!
Jeg har indberettet det til lægemiddelstyrelsen, mailet til producenten, talt med egen læge, TL (Thyreoidea Landsforeningen). TL arbejder på højtryk for at få ændret pillen, så den bliver med delekærv - men ting tager tid. De havde fået at vide, at den ikke kunne deles (50mkg), idet det kunne risikere, at det virksomme stof lå i den ene side af pillen. De er fa.... smarte.
Når de gik ind under GlaxoSmithKline, fandt de alle mulige sygdomme, men ikke én døjt om stofskifte. Og de producerer stoffet!!!!!
Det beviser igen, hvor lavt stofskiftesygdomme bliver prioriteret.
Hvis der er nogle, der ved hvor den gamle Eltroxin kan fås, er jeg meget interesseret.
Sunrose: Hvordan er du kommet i kontakt med dem i New Zealand??
Kærlig hilsen Anemonen