Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1161719212242

Kommentarer

• Hej til jer alle.
    På min Eutirox pakke importeret via Goldpharma.com, står der: Merck KGaA, Frankfurter Strasse 250, 64293 Darmstadt (Alemania)
    Comercializado por:
    Merck Farma y Quimisa, S.A., Poligono Merck, 08100 Mollet del Vallés (Barcelona).
    I indlægssedlen står der:
    (Indholdsstof) Levotiroxina de sodio
    Tilsætningsstoffer:
    Almidón de maiz sin gluten (majsstivelse?)
    Croscarmelosa de sodia (natriumcitrat?)
    Gelatina (gelatine
    Lactose monohidrato y estearato de magnesio (steraliseret magnesium?)
    Jeg tænker lidt på Inge indlæg på side 3, hvad hun skriver, hvad Eutrox fra Italien består af.
    Tror I, at vi ved at bestille på Goldpharma, har fået et "intet virkende" præparat??
    Ja, selvfølgelig er alle skeptiske.
    Men tror I, at Goldpharma kan "eksistere" på nettet, og sælge Eutirox fra Merck?? Ville Merck ikke have været på banen, hvis Goldpharma solgte et præparat uden virkning??
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Jeg vil lige tilføje, at på 25 mkg Eutiroxen som er importeret via Goldpharma står der EM 25, hvilket også står på Lægemmidelstyrelsens godkendelse.
    Men selvfølgelig, skal vi ikke selv importere fra andre lande. Vi skal have vores produkter på de danske apoteker.
    Hvordan går det med jer, som har fået Eutirox?? Kan I mærke en væsentlig forbedring på nuværende tidspunkt??
    God week-end til jer alle.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone og selvfølgelig også alle andre

har sove 7 timer i træk i nat. Det er længe siden at jeg har sovet så længe ellers har jeg kun sovet ca 1,5 time af gangen og så ligget vågen i lang tid og så sovet 1,5 time igen. Med søvn på den måde er man konstant træt. men nu ser det ud til der er bedring på vej. Dejligt.

På min Euthyrox pakke står der Merck KGaA, D-64271 Damstadt, Tyskland.

25 mikrogram er i blisterpakke som er sølv på pillesiden og grøn i bunden.
    på den grønne side er trykt :
    Euthyrox 25 mikrog.
    Levothyroxin natr. tabl.
    Merck KGaA, Germany
    7564773062/N/S1391

50 mikrogram pakken er sølvfarvet på begge sider af blisterpakken.
    på undersiden af sølvsiden er trykt:
    Euthyrox 50 mikrog.
    Levothyxn. natr.
    tabl.
    Merck GlaA, Germany
    7464772502/N/S1392

Indlægssedlen er på svensk og de står at yderliger oplysninger kan fås hos Merck AB, Pharma Division, i Stockholm og så et telf nr.

Tablettern indeholder:

levotyroxinnatium

og tilsætningsstoffene:

majsstivelse
    croscarmellosnatrium
    gelatine
    laktosemonohydrat
    magnesiumstearat

Til Anemone

hvor på pakken står det EM nr du skriver ?
  • Hej Anemone, Sunrose og andre.
    Anemone, fornemmer en skepsis! passer det? Har jeg nemlig. Har i dag taget 75 mcgr. Eutirox for første gang og har i dag haft mere trykken/træt i hovedet, lidt mere uro, men det kan selvfølgelig også være psykisk betinget fordi man er i tvivl.
    De sidste 2 gange jeg er sat op i Eltroxin, er det blevet bedre efter ca. 3 uger, også den her gang. Igår var den bedste dag jeg har haft længe og mere energi! Har sovet igennem de sidste 2 nætter, hvilket jeg heller ikke har gjort længe, men har stadig haft trykken i hovedet.
    Skiftet af tabl. ville jeg så gøre for at tage trykket, men er meget i tvivl om det er det rigtige jeg er i gang med!

På min pk. sølv på begge sider 50 mcgr. står der også:
    Eutirox 50 microgramos comprimidos (spansk)
    levotiroxina de sodio
    Merck KGaA
    7464772672/E1392

Samt på indlægssedlen står der også EM50 (EM25 ved Anemone)

Hvad står der på Inge's?

Ville også gerne vide hvordan det går Morten som startede på Eutirox fra Goldpharma i sidste uge!
    Mvh Birgit
  • Hej Sunrose.
    Din beskrivelse af pillerne svarer til mine.
    På 25 mkg tbl. står der bagpå (det grønne): Eutrirox 25 mkg comprimidos
    Levotiroxina de sodio - via oral, Merck KGaA. Nr. er lidt anderledes, men mine kommer også fra Spanien.
    På selve tbl. står nr. EM 25 (modsatte side af delekærven).

Til Birgit.
    Ja, selvfølgelig er vi skeptiske, når vi selv prøver at importere. Vi vil jo nødigt have det skidt igen. Men når du først har taget tbl. idag, tror jeg ikke, at tbl. er årsagen.

Jeg tror selv, at Eutirox tbl. fra goldpharma er de rigtige.

Men vi er selvfølgelig alle interesseret i, at få tbl. på de danske apoteker. Og det syntes jeg, at vi alle har gang i for øjeblikket. Kontakt til Lægemiddelstyrelse samt indberettet bivirkninger, egen læge, endokrinologer, TL etc.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Sunrose.
    Jeg havde så travlt med tabletterne, at jeg helt glemte at skrive, at det er dejligt at høre, at de nye tbl. allerede har en virkning. Det er bare skønt. Hvad med dine øvrige symptomer? Er de aftagende ell. væk.
    Efter at jeg holdt op med de nye Eltroxin, har jeg også bare fået det godt. Min forkølelse kan jeg desværre ikke slippe af med, hoster og er tung i hovedet. Øjnene svider og jeg føler mig træt. Men det skyldes jo baktusserne. Så bare dét, at føle at man lever igen - det er simpelthen pragtfuldt - og så fik jeg at vide, at pension nok var det eneste mulige.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej allesammen.
    Mine Eutirox er også fremstillet på licens fra Merck Damstadt og markedsføringstilladelsen er givet til Bracco i Italien og fremstillet i Frankrig.
    Mine 50 mg er orange på den ene side og sølvfarvede på den anden og der er skrevet med blåt: Eutirox 50 mikrogrammi compresse levotiroxina sodica.
    100 mg pakken er skrevet med rødt.
    Prisen på en 100 mg pakke med 50 stk. i blisterpakninger er (stemplet på fra producenten) 2,89 euro.
    Dette er prisen uden tilskud.
    Så med den pris, tror jeg ikke, det kan betale sig, at snyde med kopipræperater.
    Euthyrox (spansk) og Eutirox (italiensk) er til rådighed for 40 millioner spaniere og 60 millioner italienere.
    Så jeg tror ikke, vi skal være bange for at indtage det.
    Jeg er i hvert fald ikke bange, og skal nok melde ud, når jeg ikke har flere
    gamle Eltroxiner, og starter på Eutirox èrne.
    hilsen Inge
  • Hej Inge.
    Mine 100 mkg Eutirox er blå/turkis på pakken samt på bagsiden af blisterpakningen. Det står på spansk og de hedder Eutitrox.
    God week-end
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone

Jeg er ikke tung i hovedet mere og mit koncentrationsbesvær er også væk.

Men har sadig ondt i maven, men det varer vel også lidt for den at komme ovenpå efter 2,5 måned med den nye Eltroxin.

Er stadig træt men har jo også kun haft en nat hvor jeg har sovet mere en 1,5 time af gangen.
  • Hej til jer alle.
    Jeg har talt med Lægemiddelstyrelsen idag.
    Selvom Euthyrox er godkendt i DK, er der ingen pligt til at markedsføre produktet.
    Hun sagde, (som Sunrose tidl. har skrevet), at det er behandleren (lægen/endokrinologen) der kan søge om udleveringstilladelse på Eutirox/Euthyrox gennem Lægemiddelstyrelsen. (Lægemidlet er jo godkendt)
    Hvorfor stiller endokrinologerne, sig så på "bagbenene", da spørgsmålet kom frem til mødet på OUH?? Laszlo følte, sig jo som gidsel i denne sag, og overlod det til TL.
    Jeg har kontaktet OUH, og bedt T.B. ringe til mig.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.