Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1363738394042»

Kommentarer

• Hej med jer

Jeg har endelig fået udlevringsaftale

Men mit spørgsmål til jer, jeg får 50mg eltroxin om dagen, skal jeg så ha det samme af den nye medicin ?

Er drøn bange for at få det være, for det her eltroxin helvede som har varet siden januar , er da ik til at holde ud.

Hilsen

Henriette
  • Hej Henriette.

Da jeg i sin tid skiftede fra Eltroxin til Eutirox, tog jeg den samme dosis. Blev så senere yderligere forhøjet, men det var jo fordi mine tal stadig var for lave (var de også ved skift).
    Ved der er enkelte, som har stået fint i tal da de skiftede, men som så er blevet reguleret enten den ene eller den anden vej, andre er der ikke blevet pillet ved, tror det er individuelt fra person til person, men som udgangspunkt tager man samme dosis.
    Mange af mine grimme symptomer forsvandt i løbet af den første uge og det ved jeg også det har gjort for andre, så vær ikke bange for at prøve, det kan umuligt blive værre end det helvede man er i. Ønsker dig ihvertfald al mulig held og lykke, pøj pøj:o)

Mvh Birgit
  • Nu skriver i så meget om bivirkninger ved den nye eltroxin, og jeg har faktisk en del af disse, søvnbesvær, huller i hukommelsen, træthed (falder i søvn mens jeg sidder og skriver ved computeren), koncentrationsbesvær, depression, hårtab, let til tåre, opfarende, men jeg har ikke taget disse piller siden juni (tror jeg, for jeg kan ikke huske det). Så tænker jeg, hænger bivirkningerne ved, selvom man er stoppet med pillerne, og har i nogen ide om hvor længe de vil gøre det?

Jeg lagde desværre ikke mærke til om der var bivirkninger ved pillerne mens jeg tog dem, da det faldt sammen med men fødsel nr. 3. Jeg havde så meget andet at bruge tiden på, og familieforøgelsen fik skylden for trætheden med mere. Men efterfølgende er der forskellige ting der giver mening.

Jeg fik på et tidspunkt at vide at mine tal så pæne ud, og jeg kunne prøve at stoppe med pillerne, for at se om jeg kunne undvære dem.
    Nu er min struma forstørret igen, selvom de siger at alle mine tal ser pæne ud (underforstået at jeg overdriver den trykkende fornemmelse i halsen og kvælningsfornemmelsen når jeg ligger ned) Jeg skal snart til scanning m.m., og derefter skal det så afgøres om jeg skal tage medicin igen.
    Men jeg må tilstå at jeg ikke har den store lyst til at skulle tage eltroxin igen, og udfra hvad i andre skriver, er der ikke noget alternativ endnu.

Jeg håber i hvert fald på at der sker et mirakel snart, for det pinligt at sidde på arbejdet og sove foran computeren og til møder, især når kollagerne spørger om jeg sidder og sover :-/
  • At du fortsat har forskellige symtomer/bivirkninger efter at du er holdt med medicin kan vel skyldes at du fortsat er stofskiftesyg og så skal man jo selvfølgelig have sin medicin. Jo der er andre muligheder nu f.eks Eutherox. vh Petra
  • Kære alle jer, der ligesom jeg selv har eller døjer med bivirkningerne af Eltroxin. Jeg takker jer for jeres indlæg. Uden dem var jeg fortsat på Eltroxin. Pt. er jeg stoppet, og jeg nyder at mærke i min krop, hvordan mave- og hovedpine gradvist aftager. Har en aftale med min læge om, at han vil hjælpe mig med at skaffe Euthyrox, hvis min henvendelse til Goldpharma ikke giver bonus.

Jeg er simpelthen så forarget over, at man fra Glaxoklein og Lægemiddelstyrelsens side bare sidder og ser på. HVORFOR GØR MAN IKKE NOGET?, såsom at gå tilbage til produktion af de gode gamle Eltroxiner. Ligger der noget økonomi bag? Ved at ændre tilsætningstofferne sparer man måske penge i produktionen? Hvorfor i alverden har Glaxoklein monopol på produktionen? De kan jo køre os rundt i manegen og gøre os alle til invaliderede førtidpensionister. Det er simpelthen skræmmende, at der ikke er mere opsyn med den slags.

Loven om, at medicinalfirmaet ikke behøver informere hverken læger eller bruger af pillerne om forandringer, når det "blot" er tilsætningstofferne, der ændres, er da mildest talt tåbelig. GØR DOG NOGET VED DET I POLITIKERE derude i samfundet!.

Alle vi brugerne burde rotte os sammen og kræve erstatning for svie og smerte, og de, der virkelig har lidt, skal have en stor erstatning. Intet mindre.

Mange hilsener fra mig med ønsket om et bedre liv til jer alle.

Øboen
Log in eller Registrér for at kommentere.