Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1151618202142

Kommentarer

• Hvad er det for bivirkninger I skriver om... gælder det bl.a. også
    træthed og vægtforøgelse (0 forbrænding)? - for sådan oplever jeg
    nemlig bivirkninger af Eltroxin på min krop. Har talt m. Endokrinolog
    (er netop overført fra Onkologisk afd./cancer afd. til Endokrinologerne)
    og min nye læge siger at af to onder er det bedst at fortsætte med den
    dosis (som er 200 mg hv. 2 dag og 150 mg hv. 2 dag) for gør jeg ikke
    det får jeg bare knogleskørhed (jeg er 52 og fik fj. min skjoldbruskkirtel
    i 2007 pga cancer knude i den). Jeg vil meget gerne høre om Jeres er-
    faringer.

Jeg søgte på netdoktor i helt anden forb. og faldt så over Jeres indlæg om
    bivirkninger, forsvundne indlæg mv. - og fandt det interessant og har nu
    melt mig på Netdoktor m. brugernavn PiaLinda
  • Hej Anemone.
    Ville gerne ind og se oversættelsen af indlægssedlen, men kan ikke komme ind på det link. Har prøvet forskellige muligheder uden held, er der en fejl i?
    Mvh Birgit
  • Forstår ligesom nu hvorfor jeg har det så mærkeligt i hovedet efter at have læst indlæggene om den nye Eltroxin. Jeg fik fjernet næsten hele skoldbruskkirtlen sidste sommer og tiden siden er gået med at få stofskiftet på plads, det er stadig ikke reguleret ordentligt. Kan ikke forstå jeg stadig skal have det så træls. Har siden operationen været mega træt og ikke kunnet tage mig sammen til noget som helst. Jeg er også overgået til ny Eltroxin og har det som om jeg har grød i hovedet hele tiden og føler mig svimmel. Har lidt meget af at jeg ikke kan sove. Faldt mange gange først i søvn kl. 3 om natten og det er ikke sjovt når vækkeuret ringer kl. 6. Dette er dog blevet bedre selv om det ikke er som før operationen. Vil så gerne have et ordentlig liv igen med overskud. Desuden har jeg taget meget på i den periode og kan stadig ikke tabe mig selv med motion og diæt. Jeg fryser meget af tiden og sidder næsten altid med et tæppe over mig
  • Hej alle sammen.
    Så har jeg lige haft en halv time fri midt i mit "udpakkeri".
    Jeg har også anmeldt bivirkningerne til lægemiddelsyrelsen.
    Jeg er endnu ikke startet på mine Eutirox, da jeg stadig har nogle gamle 50 mg Elrtoxin tilbage.
    Men mine bivirkninger, mavesmerter, mavekramper, trykken for hovedet, og kvalme er forsvundet.
    Jeg har stadig lidt øjensmerter, men det er meget lidt.
    I har godt nok været aktive, mens jeg har været væk, det er dejligt.
    Hilsen Inge
    P.S Jeg var på apoteket i dag og spurgte, om de vidste noget om den nye Eltroxin og bivirkninger!
    Nej, sagde hun, kun at vi nu skal sige, at Eltroxinen skal indtages fastende om morgenen.
    Det "popper" frem på skærmen, når de tastet stegkoden ind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hun vidste heller ikke, at fyldstofferne var ændret.
  • http://translate.google.dk/translate?hl ... %26hl%3Dda
    Hej til jer alle. Jeg prøver lige med linket igen m.h.t. indlægssedlen på Eutirox.
    Vi har haft en lidt travl dag, så derfor har jeg ikke været på netdoktor. Men jeg vender tilbage.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Freemann.
    Eutirox kan du bestille på nettet - linket er: www.goldpharma.com
    Hvis dine bivirkninger er kommet EFTER, at du har fået ny Eltroxin, er der ingen tvivl til årsagen, hvis dine stofskiftetale ligger i niveau. Din læge kan ikke svare på dine spørgsmål, om det er bivirkninger af ny Eltroxin. Dette er han jo ikke bekendt med!!! Og vi alle oplever bivirkningerne forskelligt. Men det er vigtigt, at du fortæller ham det.
    Ja, jeg kender alt for godt til, ikke at have det godt. Jeg havde helle ikke hjerne og kræfter til at hjælpe her på nettet da jeg fik ny Eltroxin.
    Rigtig god bedring.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • De bivirkninger som jeg er stødt på her på nettet efter indtagelse af ny Eltroxin er:
    - Øjenproblemer - tørre og kløende øjne
    - Mavesmerter/kramper og forstoppelse
    - Oppustethed (som om de er er gravide i 5 md.) - nogle har oplevet hævelse i ansigtet.
    - Vægtøgning
    - Mindre appetit
    - Kvalme
    - Hovedpine - er træt og tung i hovedet
    - Svimmel/trykken i hovedet
    - Koncentrationsbesvært - svært ved at huske, hvad folk taler om
    - Urolig nattesøvn.

Jeg selv har ikke kunnet være sammen med andre mennesker, kunne ikke tage på handlen, har ikke kunnet huske fra næse til mund, ingen kræfter til f.eks. madlavning - ja + ovennævnte bivirkninger. Kort sagt: Kunne ingenting - jeg har virkelig været invalideret.
    Håber nogle kan bruge dette.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Til alle nye + øvrige.
    Jeg syntes også lige, at jeg vil gøre opmærksom på, at det ikke er alle der oplever/får bivirkninger af ny Eltroxin.
    Men hvis vi mærker andre gener - som vi ikke har haft før - efter indtagelse af ny Eltroxin, ja, så er det med at være på "mærkerne" - og indberette bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen, egen læge/endokrinologer.
    Jeg selv, havde heldigvis nogle af de gl. 50 mkg Eltroxin liggende. Efter at jeg læser indslaget fra Sunrose (hvor mine stofskiftetale er fine) - og bemærker, at jeg har de samme bivirkninger, erstatter jeg de Nye med de gl. Eltroxin tbl. (det var den 16.03.09). Efter få dage får jeg det betydeligt bedre. Jeg kan pludselig fungere igen, jeg kan tænke, ingen kvalme og mavesmerter, har ikke længere trykken i hovedet, sover bedre. Ja, jeg får simpelthen "mod" på livet igen.
    Jeg føler dog stadigvæk gener ved øjnene - ligesom Inge - men det er virkelig en bagatel i forhold til de øvrige symptomer.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Til alle

Jeg vil anbefale at man går til sin egen læge hvis man vil bestille Euthyrox.
    Han/hun kan skrive en recept som man så kan tage med til Sverige og få udleveret på et svensk apotek, husk dog at printe produktgodkendelsen/markedsførsels godkendelsen ud fra den danske lægemiddelstyrelse og tag den med som dokumetation på at den er markedsførngsgodkendt i danmark. Den findes på www..produktresume.dk søg på Euthyrox. Din læge kan søge om udleveringsattest hos lægemiddelstyrelsen, når den er godkendt kan man hente pillerne på sit eget apotek i danmark.

Når man får de tabletter som som er fremtillet hos Merck i Helsingborg i Sverige, er man sikker på at der er de rigtige stoffer i tabletterne. tabletterne er godkendt af den svenske lægemiddelstyrelse og er godtkendt i alle EU lande.

Den danske lægemiddelstyrelsen advarer mod at købe medicin på nettet, tabletterne kan være et kopiprodukt med tvivlsomme indholdsstoffer.

Et middel som blev solgt til hjertepatienter indholdt intet aktivt stof men bla savssmuld og andre mærkelige ting uden virkning.

Derfor hvis I vil være sikker på at der er de rigtige i pillerne så gå til egen læge.
  • Hej Sunrose.
    Det er rigtigt godt gået.
    Jeg er helt enig i dine synspunkter m.h.t. indførelse af Eutirox/Euthyrox. Ja, vi ved ikke hvad vi får?
    Men jeg starter mine nye Eutirox importeret via Goldpharma i dag. Så vil jeg hurtigt kunne mærke, om de har den rigtige virkning. Jeg lagde mærke til, at de var afsendt fra spanien via frimærket.
    Ja, det er jo forfærdeligt, at vi skal være vores egen læger. Jeg er spændt på, hvor længe, det tager lægen at få en udleveringsattest, så vi kan hente vores livsvigtige medicin på de danske apoteker.
    Men når nogle af os, som er tilknyttet endokrinologísk afd., hvordan kan det være, at de siger, at de ikke har noget med sagen at gøre, og ligger det op til TL??
    Jeg afventer spændt, hvad Lægemiddelstyrelsen siger, når de kontakter mig i næste uge.
    Jeg er udmærket klar over problematikken m.h.t. kopipræparater med tvivlsomme indholdsstoffer.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.