Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1101113151642

Kommentarer

• Hej Gitte.
    Ja, det er selvfølgelig ikke alle der får bivirkninger af ny Eltroxin. Jeg talte med én fra TL, hun havde ikke bivirkninger. Hendes problem var, at hun skulle have en mege nøje dosis hver dag, for at hun havde det godt. Og det kan hun ikke få med ny Eltroxin, idet de ikke må deles.
    Vi kan jo sige, at sagen egentlig er ret ny i Danmark. Jeg gik jo og havde det utroligt skidt, men slet ikke med tanke på den nye tbl. Jeg havde jo fået at vide fra endokrinologerne, at de ikke havde nogen forklaring på, hvorfor der ikke var nogle der blev raske igen - hvorfor jeg måtte kunne søge om pension.
    Det var først i forbindelse med Sunrose´s indlæg, at jeg ser, at hun har de samme symptomer som mig. Og det var jo først forrige søndag.
    Men derfor håber jeg også, at der vil komme flere præparater til DK mod for lavt stofskifte. Det kan jo ikke passe, at vi kun har et valg.
    For hvad du kan tåle, er jo ikke sikkert én anden kan. Vi er jo forskellige.
    Jeg håber, det bedste for dig. Du har virkelig døjet længe.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone.
    Ja, ud fra din beskrivelse så har vi haft det på samme måde. For 3-4 uger siden var jeg klar til at blive indlagt, var sikker på jeg var ved at gå helt fra forstanden og kroppen var ikke til at holde ud og være i. Derfor jeg startede på anti depressiv, anede jo ikke noget om det her før i lørdags. Synes så for 14 dage siden det var ved at gå stille fremad, men efter Eltroxin er sat op igen, er det gået den anden vej. Har haft nogle dage hvor jeg kun har kunnet være oppe en time af gangen, så var jeg simpelthen så træt i hoved og øjne af tryk at jeg bare skulle ligge.(sådan var det også i starten, da jeg blev sygemeldt)
    Skal det gå efter tallene, burde jeg jo ikke ha' det SÅ slemt. Har utrolig svært ved at komme igang med nogle ting, kan godt sidde og tænke på hvad jeg kunne gøre, men derfra og så til at komme igang! Har da også enkelte dage hvor jeg får mere fra hånden, men det går for trægt.
    Ja, det ville være dejligt, hvis der flere der meldte jeg på banen, så vi kan se hvor mange vi er, der er jo nok der læser med, kan man se.
    Mvh Birgit
  • Hej Lis.
    Ja, jeg kontaktede OUH forrige mandag, hvor jeg bad T.B. ringe tilbage til mig. Dette har han ikke gjort.
    Jeg må indrømme, at den erfaring jeg har med endokrinologerne, så tager de os ikke alvorligt. Vi er bare et nr. i rækken. Har du hørt, om nogle endokrinologer som virkeligt er lyttende?? Dine stofskiftetal er fine, hvorfor du fortsætter dosis!!! Hov, spørg mig lige hvordan jeg har det. "Jamen, hvis du ikke har det godt, skal du da endelig ringe tilbage". Nogle gange er jeg blevet "glemt", eller der er gået 2 - 3 uger inden henvendelse.
    T.B. kontaktede mig også i mit sygdomsforløb, ikraft af, at min arbejdsgiver skulle have en sygeerklæring. Jeg siger samtidig: Jeg har det af h... til, jeg kan ikke være i min krop. Hans kommentar: Det har jeg ikke tid til at tale med dig om. Hvis han var en god og lyttende læge ville han sige: Ved du hvad, jeg har lige travlt for øjeblikket, men jeg skal nok ringe, ligeså snart jeg får lidt tid.
    Jeg ved, at endokrinologerne kender til den nye Eltroxin. Hvordan kan en professor og overlæge så bare affærdige mig med pension?? Han kunne måske lige tilføje, om det mon kunne skyldes den nye Eltroxin??
    Men det er selvfølgelig den nemmeste måde, at få mig ud af døren på. Nej de bekymrer sig ikke. De ser stor prestige vedr. deres forskning omkring stofskiftesygdomme - men ikke kontakt til pt. De mangler virkelig indlevelses evne.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Til Gitte.
    Jeg glemte, at skrive til dig, at jeg har kontaktet Goldpharma - Customer support. Jeg skrev, at jeg vlige ville sikre mig, at Eutirox er det samme, som vores gl. Eltroxin (jeg skrev hvilke indholdsstoffer og tilsætningsstoffer den har). Jeg fik en mail i mandags, at de har sendt min anmodning til apoteket. Så jeg håber snart at høre derfra.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone.
    Jeg er helt enig med dig - vi bliver ikke taget alvorlig !!MEN ligenu føler jeg mig lidt heldig - har fundet nogle gamle Eltroxin på vores lokale apotek og de er sat tilside til mig : ) - skal afsted på skole nu - pøj pøj i aften - glæder mig MEGET til at høre nyt : )
    Kh Lis
  • Hej.

Jeg følger også med stor interesse debatten, selv om jeg ikke er så flittig til at skrive. Jeg har taget de nye Eltroxiner i en uge nu og har kunnet mærke det i maven. Kramper, uro, oppustethed og løs mave.
    Alle de andre symptomer som hovedpine, koncentrationsbesvær, megatræthed, tunge ben, muskelsvaghed og det med at tabe hår stammer fra de gamle Eltroxiner. Jeg har næsten ingen øjenbryn tilbage. Troede egentlig, at min muskelsvaghed stammede fra 10 år med pileflet - altså overbelastning, da jeg fik voldsomme problemer med skuldrene.
    Men det er vist ikke alene det, for jeg har droslet meget ned med mit elskede pileflet - og alligevel er jeg træt i musklerne.
    Jeg er spændt på, om det med maven bliver ved, for ellers har jeg det jo lige så "slemt" med de gamle som med de nye Eltroxiner.
    Jeg kender som tidligere nævnt ikke mine tal, måske skal jeg få dem udleveret, så jeg nemmere kan følge med ?
    Er spændt på, hvad der kommer frem i aften og tak til dem, der gør noget ved det.
    Kærlig hilsen Lene.
  • Har fået af vide af min læge at mit stofskiftetal er faldet fra 3.6 til 2.1 . Er der nogen der ved hvad det betyder ?
    Er stofskiftet ved at blive for lavt eller for højt ?
  • Hej Sunrose..
    Hvis det er TSH du omtaler, så er det tegn på, at det er på vej i den rigtige retning. TSH skal helst ligge på omkring 1 (nogle har det bedst når den kun er 0,5). Så altså du er på vej i den rigtige retning, men har stadigvæk lidt vej at gå?
    Hvor meget Eltroxin får du og er du på den "nye" eller stadig på den gamle pille?
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Gitte

Jeg har altid haft et stofskiftetal på omkring 4 og lægen siger at det skal kontrolleres igen om en uge fordi tallet skvatter efter at jeg tager den nye Eltroxin om aftenen, kan ikke tåle at tage den om morgenen. Hun nævnte også et tal på 111 det ved jeg ikke hvad er ?

Jeg har mange bivirkninger at den nye eltroxin, og fik i dag en recept af min læge på Euthyrox som jeg har været i Sverige og hente på apotek.

Havde en mail med fra lægemiddelstyrelsen om at jeg godt måtte indføre den i dk. Men havde mange problemer med at få den udleveret da de ikke kunne se i deres system at den var godkendt i dk. De blev ved med at sige at den ikke fandes i dk, og jeg blev ved med at henvise til indlægsseddel som var uskrevet fra den svenske lægemiddelstyrelse hvor der stod at den var godkendt i eu og også danmark.

Til sidst ringede de til en overlæge og de fik lov til at udlevere medicinen.
    men så kom næste problem jeg skulle både have 25 og 50 mikrogram og de havde ingen 25 for dem solgte de aldrig. Men det endte med at jeg fik 50 mikrogram med og så har de bestilt 25 mikrogram hjem til mig som jeg skal hente i sverige på torsdag.

Hun anbefalede at min læge lavede en ansøgning om indførsel som læger kan
    søge om hos lægemiddelstyrelsen, og så kan man hente medicinen på sit eget apotek.

Så i aften skal jeg starte på Euthyrox det bliver spændende om jeg så snart bliver mig selv igen.
  • Hej Gitte

Glemte helt at skrive mange tak for dit svar.

mange hilsner Sunrose
Log in eller Registrér for at kommentere.