Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1272830323342

Kommentarer

• Er netop blevet klar over denne debat.
    Jeg har fået bivirkninger af den ny Eltroxin. Har hjertebanken, humørsvingninger og min vægt stiger. Er det på samme måde, I har oplevet det? Jeg kan ikke se, hvordan øvrige brugeres bivirkninger er.
  • Jo, det er bivirkninger, som jeg kan nikke genkende til. Tillige også en slags "muskeluro" i benene - tunghedsfølelse. Har spist Gammel Eltroxin i 16 år - og har ikke mærket disse bivirkninger før overgang til Ny Eltroxin. Har prøvet at give det en chance - ½ år - men arbejder på, at overbevise mit indre om, at nu kan det være nok. Det kan ikke passe. Jeg her helt sikker på ,at det er de Nye Eltroxin, som udløser det. Ville bare godt blive på Eltroxin, da det har været min "følgesvend" gennem 16 år. Men vil nok prøve her om et par måneder at forsøge at få tilladelse til Levaxin.
  • Kære alle.

Da alle ikke er på FaceBook, vil jeg lige orientere om sidste nyt fra Lægemiddelstyrelsen. Der er én der har fået informationer fra Marianne.
    Marianne fra EB har talt med Lægemiddelstyrelsen. Vi SKAL bare sige til vores læger, at de kan ringe til dem for at få udleveringstilladelse. Lægemiddelstyrelsen er meget opmærksomme på vores problem og vil gerne være med til at vi kan få andre piller.
    Sidste nye tal om bivirkningsindberetninger ligger på 298.

Ja, jeg er sikker på, at det har nyttet, at mange har klaget til Lægemiddelstyrelsen over deres håndtering af ny Eltroxin.

Kærlig hilsen Annemarie
  • Kære Skov.

Du skriver, at du gerne ville blive på Eltroxin, som har været din følgesvend i mange år!!!
    Men den nye Eltroxin er jo simpelthen ikke som den gamle!!!!
    Da du ikke har det godt med denne nye tablet, ville jeg fluks skifte præparat.
    Hvad betænker dig?????

Kærlig hilsen Annemarie
  • Kære Annemarie.

Tak fordi du orienterer så godt. ;o)))

Jeg fik ikke noget ud af mine nye spørgsmål til Lægemiddelstyrelsen. De ønsker vist bare, at vi, der har/har haft det dårligt, får en udleveringstilladelse hurtigst muligt, så vi kan få det godt igen. Det er da også fair nok.

Hvis man, som jeg synes, det er lidt underligt at vi ikke kan få flere præparater på markedet herhjemme, må man enten henvende sig til fx Merck selv og forespørge, hvorfor de ikke markedsfører Euthyrox herhjemme (men det er der jo nogen der har gjort uden resultat), eller hvis man har formodning om uformelle markedsaftaler henvende sig til Konkurrencestyrelsen. Det orker jeg ikke at gå mere ind i. Jeg venter bare på min udleveringstilladelse nu.

Til alle jer, der kører videre med ny Eltroxin, trods bivirkninger, vil jeg bare sige, at alt hvad man troede kunne være mad, cigaretter osv. - altså bivirkninger, er forsvundet hos mig efter jeg holdt op med ny Eltroxin. Desværre tager det nu noget tid, at indstille euthyrox, fordi jeg nåede at blive så syg af bivirkninger inden jeg opdagede at det var ny Eltroxin, så min krop er blevet lidt 'sart'. men ellers er selv mine tarme ved at være i ro nu, her 5 uger efter jeg stoppede med ny eltroxin. I hvert fald har jeg nu haft det godt i en hel uge på halv dosis Euthyrox ;o)))

God dag til alle. KH Gitte
  • Kære Gitte.

Efter at jeg skrev en klage til Lægemiddelstyrelsen den 29.06, har jeg fået en skrivelse på godt 3 A4 sider. De har svaret mig punkt for punkt.

Jeg har haft kontakt til Merck, og de skriver således tilbage:

Tak for din henvendelse i denne sag.

Vi er bekendt med de problemer som nogen stofskiftept. oplever med Eltroxin fra Glaxo. På baggrund af dette undersøger vi nu hvilke muligheder der er for at introducere Euthyrox på det danske marked.

Du vil høre nærmere fra os, når vi har undersøgt mulighederne.
    Du er altid velkommen til at kontakte undertegnede
    (Hans Elers Koch - adm. direktør)

Kærlig hilsen Annemarie
  • Ved et tilfælde falder jeg over jeres indlæg og nu falder en masse ting på plads.
    Jeg har i en længere periode fået det værre og værre. Haft symptomer som inden jeg blev medicineret, selvom mine tal ser fine ud.
    Har ikke mødt den store forståelse fra min læge.... Og apoteket ved heller intet om det nye. Det svar man får er som der står på glasset. Ny pille samme virkning! hmm..

ER der andre herinde der har problemer med smerter i led og muskler?
    Næsten alle mine andre "skavanker" har i nævnt!

vh. stinnao
  • Hej inge57

Du omtaler i marts måned nogle skemaer.
    Er det noget du igen vil uddybe og fortælle om og hvor man kan skaffe dem?

Vh. Stinnao
  • Kære Annemarie.

Det lyder rigtig godt som du har check på det, Annemarie ;o))

Det må næsten være internt Merck skal undersøge det, for jeg forstår på Lægemiddelstyrelsen, at når de har godkendelsen har de også en markedsføringstilladelse. Og det er så deres eget valg om de vil bruge godkendelsen eller ej.

Det ville jo være nemmere for os, at apoteket bare ligger inde med dem i de forskellige doseringer, i stedet for at de skal importere hver gang. Jeg har virkelig fået det sådan at jeg skal have et lille reservelager, hvis der skulle ske noget i omverdenen, som gør, at pillerne ikke kan komme frem.

Kærlig hilsen Gitte
  • Hej stinnao.

Jeg havde krampe i musklerne. Det er væk. Jeg har ondt i et enkelt led i højre ben/hofte, som min læge og jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad er, men det har jeg haft længe, og det er ikke gået væk. Men jeg jo 60 år, så nogle skavanker har man jo ;o) men jeg mener, at sygdommen også kan give led- og muskelsmerter og derfor kan de godt forsvinde, når du får den rette medicin i den rette dosis, det håber jeg for dig ;o)

Kh Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.