Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1242527293042

Kommentarer

• Novo Nordisk fremstiller insulin bl.a i Kina og Brasilien!!!!
    Hilsen Inge
  • Hej,

Det er en yderst interessant debat i har fat i her! Det er dog lidt uoverskueligt, da jeg lige har koblet mig på ;o).
    Min læge vil ikke udlevere Eutirox før jeg har prøvet de nye Eltroxiner. Han siger at udleveringsattest kun kan laves hvis man ikke kan tåle den alm. ordinerede medicin (?). Jeg har i forvejen store problemer med maven, og ønsker ikke at være forsøgsdyr med de nye Eltroxiner. Tænker derfor at købe dem fra Goldpharma.com. Jeg har forespurgt hos de danske leverandører om de lå inde med gl. Eltroxiner - desværre ikke.
    Umiddelbart er jeg lidt overrasket over prisen på Eutirox- ca. 150,- for 84 tabletter (50 mg). Har nogen af Jer fundet det billigere? Har nogen af Jer købt ind sammen?
    Ps. Skal man købe tabletter med samme mg. som de gl. Eltroxiner?

God Påske!!
  • Tak til Susanne for svar
    Nu har jeg været væk på ferie i ca tre uger er helt forvirret over 27 sider med ny eltroxin
    Er der en herinde som ganske kort ku lave et resume over hvad der er hændt og om I har fået nye piller -jeg kan ikke overskue at skulle læse 27 siders indlæg
    Jeg er startet på de nye eltroxiner iaftes
    Tak for svar hvis en har mod på et kort resume
    Kirsten
  • Kære Granberg
    Jeg købte 2 x 84 stk á 25 mkg Eutirox (á kr. 41,27) samt 2 x 84 stk á 100 mkg (á kr. 66,27) via Goldpharma.
    Recept og leveringsomkostninger er de samme. Så vi kan lige så godt købe et lille lager af gangen. (Recept kr. 37,25, levering kr. 59,59).
    Ja, det kan udmærket være, at du kan tåle ny Eltroxin. Nu ved jeg ikke hvilken dosis du får, men problemet ligger også i, at ny Eltroxin ikke længere må deles!!
    Ved de ny tbl. kan jeg få en kontinuerlig optagelse, ved at tage 112,5 mkg dagligt. Og det kan kan jo ikke lade sig gøre med ny Eltroxin!!
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Kirsten54.
    Velkommen hjem fra ferie. Ja, der sker en masse her på debatten.
    Euthyrox er godkendt af Lægemiddelstyrelsen, men forefindes ikke i handlen.
    Vi har anmeldt bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen (de har haft telefonstorm). Lægemiddelstyrelsen har også gjort opmærksom på, at det er behandlende læge, der kan søge om udleveringstilladelse på Euthyrox/Eutirox.
    Mange har derfor fået e.l. ell. endokrinologerne til at søge Lægemiddelstyrelsen om udleveringstilladelsen.
    Jeg har selv fået brev fra OUH at min endokrinolog, i forbindelse med tlf. samtale, har anmodet Lægemiddelstyrelsen om en generel udleveringstilladelse til tablet Euthyrox (gælder kun for pågældende sygehus)
    Der er også mange som har importeret Eutirox fra Sverige, indtil udleverings- tilladelsen foreligger.
    Dem som havde fået bivirkninger af ny Eltoxin, har allerede fået det væsentligt bedre.
    Foruden dem som har fået bivirkninger af ny Eltroxin ligger problemet jo også i, at de ikke længere må deles. F.eks. 25 mkg Eutirox kan deles 2 gange.
    Jeg ved ikke lige om jeg har fået det hele med, men ellers skriver du ell. andre bare tilbage.
    Hvordan har du det?? Jeg er lidt spændt på, hvad dine blodprøver viser, når du skal have taget dem her i april!!!
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Kirsten igen.
    Jeg glemte at skrive, at vi ønskede Euthyrox på de danske apoteker. Vi ønsker selvfølgelig vores tilskud. Euthyrox har de samme indholdsstoffer som i den gl. Eltroxin.
    Det kan jo ikke være ret og rimeligt, at vi selv skal begynde at importere fra andre lande.
    Euthyrox og Eutirox er det samme præparat, men navnet fremkommer efter hvor de er markedsført.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Anemone
    Tusinde tak fordi du gav dig tid at svare-jeg har haft en vidunderlig ferie i Caribien -men er da meget spændt på det nye her -ville da ogsa helst have de nye piller ,men er det nogen man bare kan få sin endokrinolog til at udskrive ?'
    Jeg skal have taget bl.pr sidst april efter 5 mdr på 100 eltroxin og 40 Lio -spændende
    Håber da meget de nye eltroxiner blir taget af markedet og vi får de andre ind
    Tak for alt den gode debat
    Mange hilsener
    Kirsten
  • Kære Kirsten.
    Hvis du ikke kan tåle den nye Eltroxin, skal du bede din læge/endokrinolog om at få en udleveringstilladelse gennem Lægemiddelstyrelsen af Euthyrox.
    Det lyder pragtfuldt med 3 dejlige uger i Caribien. Skø.....nt. :-)
    Hvordan har du haft det helbredsmæssigt??
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Redigeret 7 april, 2009, 12:28
    Hej med jer
    Jeg er ny her inde.
    Var på apoteket for at hente Eltroxin...fortalte at jeg i et stykke tid har haft problemer med allergi/nældefeber....venter på hvad blodprøverne siger.
    Hun fortalte mig så at de havde haft flere kunder som havde fået et og andet problem siden de var startet med de nye piller ?
    Jeg startede med de nye 23 dec.´, januar begynte jeg at få gener af allergi og nældefeber...dem har jeg dagligt, samtidig har jeg fået problemer med maven..må tage Nexium...for ikke det skal være løgn..her jeg fået problemer med slimhinderne i underlivet...det begynte alt sammen engan først i januar mdr. 09. for ikke at glemme at jeg er blevet hæs i perioder.
    Hun bad mig gå ind på net.doktor, men efter hvad jeg kan forstå er her en masse i debaten om det med de nye eltroxin der er blevet borte ??
    Skal lige sige da jeg for nogle år tilbage da jeg startede med eltroxin fik gener, med allergi og nældefeber, det varede i flere år, har haft det godt i ca. 1½år, men nu er den gal igen :-((((
    Er det nogle af jer der kender til dette ??

vh
    Diva
  • Kære Anemone
    Tak for dit kvikke svar :-)
    Jeg har haft det super dejligt -og håber jeg tåler de nye piller som jeg nu er opstartet på ,men som vi ved er der jo en ½ tid på en uge -men jeg krydser fingre
    Hvad med dig får du de nye piller ?
    Mange hilsener
    Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.