Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1282931333442

Kommentarer

• Hej Stinnao.
    Jeg er ikke lige klar over, hvad det er for nogle skemaer, du nævner.
    Hvis det er "stofskifteskemaer", hvor man "indfører" blodprøvesvar, medicindosis samt symptomer, så er det Annemaries.
    Hun var så sød og sende dem til mig, men de ligger på min computer i Rom, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
    Hilsen Inge
  • jeg harfået nye eltroxin siden april i år jeg har det med muskelsmerter, og ondt i ledende min læge siger at det ikke kan være af pillerne , jeg har prøvet at købe i sverige på goldharma jeg vil gerne prøveeuthyrox ,men jeg kan ikke komme længere efter inskrivning, får jeg at vide at password eller fødselsdag er forkert er der nogle der kan hjælpe jeg er 73 år og ikke dygtig til at handle på netttet. ps jeg havde det ikke dårlig før jeg fik de nye piller

jamen 4
  • Kære Anemone.

Tak, tak, tak. Det lyder super med, at der måske kan åbnes op for Euthyrox, men hvorfor ikke Levaxin. Det er jo det, som du får. Men Euthyrox er det ligeså godt som Levaxin - og ligner det Gammel Eltroxin?

Jeg er glad for, at du informerer mig/os. Tak. Jeg skal virkelig prøve at komme i gang med skiftet. Mangler lige min læge (og modet og overskuddet). Har fået en tid til 14/9, hvor min læge formentligt er tilbage fra hendes stressmelding, så må jeg prøve (orker bare næsten ikke mere pilleregulering med mere). Jo, du har ret. Ny Eltroxin er jo absolut ikke den pille, som mit indre nærer en slags "følgesvendstilstand" til - det er jo kun navnet Eltroxin. Men jeg vil helst prøve at få Levaxin ligesom dig. Men selvfølgelig, hvis Euthyrox blev noget, som let kunne fåes her, så er det måske det samme? Du var jo på Euthyrox inden Levaxin. Var det ok? Jeg føler mere og mere at jeg gør mig klar til skiftet, for jeg har bivirkninger hver dag.
  • Svar til jamen 4:

Du skal gå ind i den VENSTRE ramme hvor der står REGISTRERING AF NY PATIENT og IKKE i den højre , hvor du skal gå ind ,hvis du ER OPRETTET som patient og selv har opgivet et password. Sådan skulle jeg gøre det.

Gik ind på www.goldpharma. og skrev EUTHYROX i søgefeltet. Så klikkede jeg på det ønskede:100 el 50 mg eller hvad du bruger.lagde i kurv og så kom de 2 omtalte rammer.
    Håber det lykkedes for dig!

Venlig hilsen ellenmarie (ps. der er en del spørgssmål, du skal svare på, for man bliver åbenbart patient hos dem.)
  • Kære Stinnao.

Hvis det er disse skemaer du søger, findes de på:

http://www.overgangsalderen.net/forum/s ... php?t=9485

Kærlig hilsen Annemarie
  • Kære Annemarie.

Tak for gode og oversigtlige skemaer ;o)) det er en hel lettelse. Jeg havde bare skrevet det meste af det ned, sådan tilfældigt.

Rigtig godt. Vi bliver nødt til at passe på os selv ;o))))

god søndag til dig og jer andre.

Kærlig hilsen Gitte
  • Hej Anne marie - og alle i andre!

Tak for skemaerne. Dem har jeg haft brug for længe.

Hvad gælder mine muskel og ledsmerter, så er det ikke noget med kramper eller lign. Har bare ondt og meget svingende og skiftende hvor og hvor meget!
    Det hjalp da jeg år tilbage blev diagnostiseret og begyndte på medicin. Det har dog aldrig været helt godt og vi har haft en plan lægen og jeg. Men pludselig beynder det hele at gå ned ad bakke igen. Og det med stor undren hos mig, for jeg syntes ikke, at jeg havde ændret noget i min hverdag. Tvært imod, så burde jeg have mere energi, da arbejdsbyrder var blevet fjernet.
    Men nej! Mere ondt og ingen energi, humørsvingninger og enorm "kronisk" uforklarlig hovedpine.

Alt har været uforklarligt! Og man begynder, at føle sig som hypokonder når man sidder ved lægen og får at vide at : alt ser fint ud!
    hmm. Ja! Og så falder alt på palds efter at finde dette inndlæg.

Tak for jeres debatter. De giver meget mening for os der også står i det.
    Nu vil jeg begynde at udfylde skemaerne, så jeg har det sort på hvidt næste tid hos lægen.
    God sommer til jer alle.

Vh Sinnao
  • er der forskel på eutirox og euthyrox

venlig hilsen jamen4
  • jeg fik konstateret for høj stofskifte i oktober 2008 og fik 10 mg thiamazol
    2 gange daglig havde det meget slemt. i april i år havde jeg det fint, men lægen sagde at dt skulle finjusteres og nu skulle jeg tage 2 gange 10 mg
    thiamazol og 100 mikrogram eltroxin daglig , og søndagen200 mikrogram
    eltroxin og komme igen i august, jeg har de sidste 2-3 måneder, haft det meget dårlig smerter i muskler og led natlig kramper hoved pine osv.
    det skal op lyses at det er lægen på kommunehospitalet i. der har sat mig i den behandling
    jeg har meldt bivirkningerne til lægemidelstyrelsen og sagt det måtte være
    eltroxinen. jeg undre mig kan det være rigtig at få
    medecin for både for højt og lavt stoftskifte er der andre der har fået det samme vil jeg gerne hvis i vil besvare det .ps har bestilt euthyrox i sverige
    mange hilsner jørgen jamen4
  • Kære Jørgen.

Inden jeg fik bortoperet min skjoldbruskkirtel i april 2004, fik jeg også både Thycapzol samt Eltroxin.

Thycapzolen gives for at sænke stofskiftet og Eltroxinen for at holde det oppe (for at det ikke skal blive for lavt).

Kærlig hilsen Annemarie
Log in eller Registrér for at kommentere.