Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1252628303142

Kommentarer

• Kære Kirsten.
    Da jeg fandt ud af at jeg ikke kunne tåle ny Eltroxin, havde jeg heldigvis nogle af de gl. liggende. Jeg fik det hurtigt godt igen og bestilte derfor Eutirox via Goldpharma. Eutirox har jeg snart taget i 2 uger, og det går fint med disse.
    Jeg var tilfældisvis på et apotek for at få en tbl. deler, og der havde de til min forbavselse gl. 100 mkg Eltroxin liggende. Jeg bestilte straks 4 pakker og min e.l. sendte derfor en recept til pågældende apotek.
    Så jo tak, jeg klarer mig et stykke tid, og så skulle udleveringstilladelsen gerne være på plads.
    Ja, tænk - dette kostede mig en fyring, p.g.a. disse tbl. Men det tænkte jeg ikke over på daværende tidspunkt. Jeg var til flere fraværssamtaler og jeg fik det ikke bedre - omend værre, og så har disse nye Eltroxin tbl. været årsasag til hele miseren!!!!
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Kirsten

Velkommen hjem fra ferie.

Jeg fik en recept af min læge på Euthyrox og tog til Helsingborg og hentede dem på et svensk apotek. Der koster en pakke 76 Sek altså ca. 52 danske kr.

Så dette er også en mulighed indtil ens læge får udleveringstilladelse.

Hilsen Sunrose
  • Hej Kirsten
    Jeg bestilte mine hos Goldpharma 2 pk á 50 stk. 125 mg Euthyrox til ialt 178 kr. incl. receptafgift og leveringsomkostninger. Pillerne kom fra Grækenland. Ved en fejl sendte man mig 2 pakker med det samme indhold, så jeg nu har 200 piller ialt - næsten til et helt år! - da jeg kun skal tage 1 om dagen når de er på 125 mikrogram. Jeg har stadig ikke fået min læge med på den og er jo selvfølgelig lidt utryg ved at begynde at tage ikke lægeordineret medicin. Har tænkt mig at sige til min læge at jeg "kender" en har haft gode erfaringer med Euthyrox, og at jeg har lånt piller til en uge for at se om de er bedre end de nye Eltroxiner, men ved ikke om det er en god ide. :o/ Tænker på at prøve med de nye Eltroxiner igen, for at se om det VAR bivirkninger til dem jeg oplevede (har nemlig stadig trykken og hævelse i halsen selv en uge efter at være stoppet med dem).
    Går off-line i påsken, skal på campingtur med familien. Håber på nogle gode dage - det trænger jeg til....
    Vi ses - og god påske til jer...
    Mange hilsner
    Gitte
  • hej Kirsten

Glemte at skrive at der er 100 stk Euthyrox i en pakke til 76 Svenske kr ca
    52 Dkr. når man køber dem i Sverige på et apotek, og så er de godkendt af den svenske lægemiddelstyrelse og alle lande i EU. Så man er sikker på at der er det rigtige i pakken.

God Påske til alle

Hilsen Sunrose
  • Hej med jer alle.
    Jeg vil lige melde mig på kornet, forvirret det er jeg, men det er ikke noget nyt, når man har denne her sygdom.
    I julen havde jeg et "black out", troede jeg havde en depression, ondt i hovedet, propper i ørene og alle de andre dårligdomme, der hører til.
    jeg troede på det tidspunkt at det var fordi der var rodet for meget i min medicin, at det ikke var blevet stabiliseret. men tænker nu, var det det nye medicin????
    jeg blev på den samme medicin dosis og fik det langsomt bedre, og troede jeg var rask...blev afsluttet på sygehuset i marts. der havde jeg det godt og følte mig næsten 97%rask. og nu her for 14 dage siden er mit stofskifte begyndt at drille igen. mit tsh var 0.3 og som flere af jer også har skrevet til mig, troede/tror I at det var medicinen der skulle nedsættes.
    Jeg tænkte at jeg kunne da også prøve nogle af de gamle eltroxiner, for at se om jeg fik det bedre. Dem har jeg nu taget i 14 dage og jeg begyndte langsom at blive mere klar i hovedet, men havde stadig uro og hovedpine. Så ville jeg prøve at tage de nye piller igen, dem har jeg taget i 4 dage, min hjertebanken er der stadig, men jeg har fået propper i øerne igen, ondt i hovedet blevet "tåget" inde i hovedet.
    og nu vil jeg spørge jer
    er der forskel på indholdet af virkestoffet i de nye og gamle eltroxiner?
    har I andre der døjer med de nye eltroxiner haft det dårligt , fra starten af at I begyndte på dem eller har I også haft gode dage?
    Er der nogen der har et bud, på om det er de nye eltroxiner eller det er fordi mit stofskifte er forhøjt?
    nogle gange er det ikke til at tænke klart, om hvad der er hvad.
    En ting jeg er sikker på at de nye eltroxiner har givet af bivirkning er kvalme og ondt i maven. Dette har jeg indberettet til lægemiddelstyrelse og også at de ikke kan deles.
    Mange påskehilsner fra Helle
  • Hej Alle.
    Jeg er netop begyndt med Eltroxin, og kan ikke tåle dem.

Det føles som min mave og tarmsystem er ved at sprænges.

Min læge siger at det er det eneste middel mod for lavt stofskifte.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaringer med andre midler eller andet der kan hjælpe.

Venligst
    Ole Larsen
  • Hej Ole !

Jo, der findes et alternativ til Eltroxin !
    Pillen er godkendt af Lægemiddelstyrelsen - men forhandles ikke i DK.
    Den kan - med en recept i hånden - købes i Sverige.

Se evt. tråden "Et alternativ til Eltroxin"

*Pia
  • Kære Helle.
    Smid dine nye Eltroxin tbl. langt væk :-) Det lyder ihverfald ikke som om du kan tåle dem!!!! "Leger" du ikke lidt med dit helbred?? (velment). Du nedsætter din dosis med 50 mkg pr uge, samtidig med at du afprøver ny Eltroxin igen?? Jeg forstår udmærket din frustration over dårligdommen. Men når dosis ændres og du samtidig afprøver ny Eltroxin igen, ja, 2 ting af gangen er nok ikke helt hensigtsmæssigt.
    Indholdsstoffet i de gl. og nye Eltroxin tbl. skulle være det samme??, men der er tilsat 3 nye tilsætningsstoffer. Hvorfor siger Lægemiddelstyrelsen så, at det kan være, at ved den nye Eltroxin, skal der indtages mere??
    Det kunne være yderst spændende, at få den nye Eltroxin analyseret, siden der er så mange der får bivirkninger af tbl.

Kære Ole.
    Du skal indberette dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen. Og så skal du bede din læge om, at få en udleveringstilladelse gennem Lægemiddelstyrelsen til tablet Euthyrox. Der foreligger jo en godkendelse af Euthyroxen fra Lægemiddelstyrelsen - men forhandles ikke i DK. Ny Eltroxin er ikke det eneste middel mod for lavt stofskifte!!! Din læge skal handle på dine bivirkninger.
    Du skal ihvertfald ikke tage til takke med din læges ord.

Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone

På side 23 og 26 omtaler du en evt. overdosering efter 3 uger på gl. Eltroxin samt Eutirox. Hvordan forlød dine bl.pr. svar, var der noget om det?

Jeg har nu lige som dig været på Eutirox i 14 dage. Det er såmænd gået rigtig fint, men de sidste 2 dage opfører min krop sig som om jeg er sat op i medicin. Træt, tung i hovedet, lidt ved siden af mig selv, strammer i halsen, uro, hedeture, lettere irriteret.

Fik taget prøver i tirsdags, så jeg ved endnu ikke hvordan mine ser ud. Leger lidt med tanken om at sætte det ned med 25 micgr om ugen, men er på den anden side også lidt dumt når jeg ikke kender tallene! Hvad har du gjort?

Mvh Birgit
  • Hej Anemone.
    Tak for dit hurtige svar, jeg tager dit svar meget velment, da jeg altid syntes du svarer ordentilig til alle, generelt syntes jeg der er en god tone her inde. Dejligt.
    Ja jeg ved godt godt jeg har "redet på to heste" og kan ikke finde ud af hvad der er hvad. Både at nedsætte medicin og deraf bivirkninger og prøve de gamel piller, så hvad er hvad. Det er selvfølgelig frustration over ikke at havde det godt.
    Jeg har en af de læger, der højst sandsynlig ikke vil give mig tilladelse til at få de gamle piller igen, da han er af den overbevisning at mit stofskifte er velreguleret, og at det er psykisk betinget. Og jeg har det ligesom Gitte, at jeg også helst vil have min læge med på banen. Da jeg er lidt utryg, med at bestille dem over nettet.
    Måske har du ret, og skal smide de nye piller af H til (sammen med sygsommen)
    Min mand siger jeg skal prøve at spise de gamle piller igen og se hvad der sker, jeg har til ca. 3 uger, og derefter tage stilling til, hvad der er bedst.
    Mange hilsner fra Helle.
Log in eller Registrér for at kommentere.