Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

18911131442

Kommentarer

• Hej Anemone.
    Træls med en forkølelse : ( Min mand er også tilknyttet Odense Universitetshospital og dermed overlæge Thomas Brix. Han har besluttet sig for at ringe til ham i morgen og gøre opmærksom på hans bivirkninger vedr de nye Eltroxin.
    Han plejer ikke at være så "forstokket" og syns han har været meget lydhør under hele forløbet, der har været meget vanskelig med svære øjensymptomer. Så må vi se om der kommer noget ud af det. Har lægerne mulighed for at give os anden medicin hentet hjem fra udlandet ?
    Kh Lis
  • Hej Lis.
    Jeg har skrevet 2 A4 sider. Jeg sender en til Laszlo og en til Thomas Brix.
    Jeg har haft ringet til endokrinologisk afd. og bedt dem om, at TB ringer tilbage (det var vist i sidste uge), jeg har ikke hørt noget.
    Jeg er bl.a. inde på, om vi stofskifteramte har mulighed for at afprøve andre fabrikater af vores livsvigtige medicin samt hvordan de vil stille sig, hvis vi f.eks. køber Eutirox fra Sverige. Om vi stadigvæk kan komme til de sædvanlige kontroller, eller om de så ikke længere vil deltage.
    Kommer I til mødet på tirsdag??? Jeg håber ihvertfald, at alle der har mulighed for det møder op på OUH.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej til jer alle.
    Jeg ved ikke om jeg kan gøre mere for øjeblikket. Min mand er på vej til OUH for at poste brevene. Jeg har gjort opmærksom på, at jeg ønsker et hurtigt skriftligt svar.
    Jeg har skrevet om mine og jeres bivirkninger af den nye Eltroxin. Jeg har vedlagt mail med GlaxoSmithKline, div. debatindlæg omkring bivirkninger af den nye Eltroxin (første side af indlæg fra Sunrose samt nogle fra New Zealand), samt godkendt markedsføringstilladelse fra lægemiddelstyrelsen vedr. Eutirox/Euthyrox, som altså ikke forefindes i Danmark.
    Jeg skrev også, at vores sag om den nye Eltroxin tbl. fortjener ligeså stor en omtale som Omniscan sagen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone.
    Tak fordi du gør så stort et stykke arbejde for os alle sammen : ) Jeg havde planlagt at komme til mødet på OUH på tirsdag men jeg har fast undervisningsaften (Zoneterapi) om tirsdagen og skal op til afsluttende eksamen d 4/4, så jeg kan bare ikke undvære de sidste undervisninger. Kan forstå du skal afsted - vil du referere på siden til mig efterfølgende ?
    God bedring med forkølelsen : )
    Kh Lis
  • Hej Anemone

Det lyder dejligt at du har skrevet de breve. Håber de tager dem alvorligt, og at TL snart får gennemført at vi kan få et anden tablet, Så vi ikke skal blive ved med at tage piller med indholdsstoffer vi ikke kan tåle.

Mange hilsner Sunrose
  • Hej med jer alle.
    jeg vil bare sige jeg følger spændt deatten på siden. Jeg døjede med kvalme i januar og havde der taget den nye eltroxin pille i 14 dage. Her i weekenden har jeg også haft en forfærdelig kvalme. Om det skyldes den nye pille, ja det ved jeg ikke. Jeg tager 100 mg hver dag, men onsdag og lørdag tager jeg 125 mg hvoraf de 25mg er den gamle. Nu får vi se.....men noget skal der gøres for dem der ikke kan tåle dem.
    Jeg kan desværre ikke komme til møde, da jeg kommer fra vendsyssel og her er der desværre intet for os.
    Hilsen Helle63
  • Hej
    Jeg er ikke selv startet på den nye Eltroxin endnu men min mand er. Han beskriver bivirkningerne som kvalme - mindre appetit - hovedpine og et MEGET træt/tung hovede som ikke fungerer før han har været oppe et par timer - syns også han virker lidt hævet i ansigtet.
    Kh Lis
  • Hej Lis.
    Har din mand så ikke mulighed for at komme til mødet på OUH i morgen? Jeg syntes det er utroligt vigtigt, at så mange som muligt møder op - da det jo er en haste haste sag.
    Jeg har været på jobcentret i dag til samtale. De skal jo lave opfølgningssamtaler i forbindelse med min sygemelding. Jeg fortalte om problemet med de nye Eltroxin, og at jeg kunne mærke en tydelig forbedring efter at jeg tager de gamle igen. Hun var meget chokeret. Både hvordan endokrinologer og "systemet" behandler os. Hun sagde, at jeg skulle gå hjem og nyde at jeg havde det godt, og ville først se mig om 8 uger igen. Jeg fortalte også, at jeg var afhængig af tbl. mod for lavt stofskifte, og at vi ikke vidste hvad der ville ske m.h.t. nye produkter på det danske marked.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Annemarie
    Godt at høre at du har fået det godt.
    Føler du at du er helt dit gamle jeg nu eller? Begyndte du de nye piller nogle uger inden din sygemelding eller? Hvis ja, så er det vel helt tydeligt at det er pillerne der er årsagen? Det er jo helt vildt at du har fået det så meget bedre på så kort tid, dejligt for dig...
    Hvor mange "gamle" piller har du tilbage?
    Jeg er spændt på om du vil "mærke" noget når du begynder på Eutirox. Har du fortalt din egen læge at du vil starte op på den medicin?
    Jeg har en meget vrangvillig læge og jeg er sikker på at hun vil insistere på at jeg forsøger med de nye Eltroxiner for at se om jeg overhovedet vil mærke noget til bivirkninger. Det KAN jo også være, at jeg er en af dem der intet mærker? håber, håber, håber...
    Men tak for tippet om Goldphama. Man er jo dog nødt til at orientere sin egen læge, da vedkommende vel så ellers vil undre sig over at der ikke bliver hentet Eltroxin på recept eller?
    Ja en god læge er guld værd i det her, og en dårlig...kan være lidt en belastning!.
    Virkelig godt at høre at du har fået det bedre. Kan du prøve at beskrive hvordan du mærker din bedring?
    En meget interesseret..
    Gitte
  • Hej Gitte.
    Nej jeg føler at jeg stadig mgl. nogle kræfter og energi. Og de vender sikkert heller ikke 100 % tilbage. Jeg har kun taget gl. Eltroxin i en uge - jeg har en helt "bøtte" med 50 mkg. Men bare det, at jeg ikke lider af kvalme og koncentrationsbesvær, svimmelhed, mavesmerter er drøn lækkert. I min sygdomsperiode har jeg heller ikke kunnet køre bil. Jeg har været på 2 ture nu - wow wow.
    Min sygemelding skyldes, at min Lio blev sat ned med 17,5 mkg ugentligt. I hele december kan jeg bare mærke, at det går ned ad bakke. Men jeg fortsætter trods alt mit arbejde, indtil jeg bliver nød til at sygemelde mig den 22.12.08 - jeg kunne simpelthen ikke mere. Mit TSH lå på 17,9. Jeg starter derefter vanlig dos. Lio. Jeg tror jeg startede med den nye 100 mkg Eltroxin sidst i december, hvorefter jeg bare fik det tiltagende værre. Mine stofskiftetal blev hurtigt fine igen, og har længe ligget i niveau - men jeg fik det bare ikke bedre.
    Jeg har kontaktet min egen praktiserende læge m.h.t. Eutirox, og den var han helt med på. Jeg har endnu ikke modtaget dem fra Sverige - men jeg skal nok holde jer orienteret om, hvordan de virker på mig.
    Jeg fik som tidl. skrevet, sendt brev til endokrinologerne i går. Og mine spørgsmål var bl.a.:
    Er det muligt at få andre præparater af stofskiftehormon tbl. på det danske marked, så vi stofskifteramte har mulighed for at afprøve andre fabrikater af vores livsvigtige medicin? Jeg ved f.eks. at Eutirox fra Merck indeholder de samme tilsætningstoffer som i den gl. Eltroxin.
    Hvis ikke, og hvis vi f.eks. køber fra Sverige, hvor de kan fås - men uden tilskud - kan vi så komme til de sædvanlige kontroller, eller vil I endokrinologer så ikke deltage længere?? Jeg håber på et hurtigt skriftligt svar.
    Held og lykke
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.