Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

13468942

Kommentarer

• Jeg er blevet kontaktet fra Merck Shark og dome?? fra Glostrup. De kendte ikke noget til Eutirox. Men de gav mig nogle andre tlf. nr. bl.a. til Merck Serono, Merck NM samt Nycomed.
    Jeg har også lige fået mail fra Glaxo Smith Kline. De beklager, hvis jeg er overfølsom overfor et eller flere at hjælpestofferne i de nye tbl..
    Grunden til, at der ikke er delekærv i tbl. er, at de ikke har data, der dokumenterer en ligelig fordelig af det aktive lægemiddelstof i begge halvdele af denne tablet.
    De anbefaler, at jeg kontakter lægen for nærmere råd og vejledning samt informerer om bivirkninger. (Men de har jo ikke givet læger besked - da de mener at de får rigeligt "læsestof" i forvejen). De beklager, hvis jeg ikke er tilfreds med de nye tbl., men de kan ikke ændre situationen her i DK.
    Ja, så skrev jeg igen!!!!!.
    Fortsættelse følger. Jeg har lige fået gæster.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • hej allesammen. har fuldt med i jeres snak om ny og gammel eltroxin, jeg har spist de gamle siden maj 08 og startede på de nye her i jan/feb 09 og om jeg kan mærke andre symtomer,ved jeg ikke rigtig,for har virkelig oppustet mave(ligner også en der er i 5.mdr.),men det har jeg haft siden jeg fik for lavt stofskifte og det med tryk i hovedet havde jeg faktisk i mange mdr. lige da det blev opdaget at jeg for lavt s.k.,det er først nu efter 3 mdr. hvor tsh-tal har været i normalen ja så er tryk blevet bedre og mange af de andre ting også knap så slemme,men væk er de dog ikke,
    men ved som sagt ikke om fået det anderledes af de nye piller.

Hvordan kan nogle af jer spise de gamle piller stadigvæk,for de kan da ikke købes mere ell. hva???

men trist er det at vi ikke har mulighed for andre piller,for ja alle andre piller fåes i forskellige navne og hov så kan jeg se nogle af jer er begyndt på syrehæmmende piller,det har jeg også været på siden maj 08,ja fik samtidig med stofskiftet også problemer med syre og brok i spiserøret,så har spist de der piller ja siden maj 08, faktisk ikke taget en idag for 1.gang,så lidt spændt på om får syreproblemer igen,jeg spiser stadig ikke fede ting hellere ikke kaffe og alle de ting de siger der giver syre,så måske også p.g.a. stofskiftet man får de problemer???
    hilsen fra susanne12
  • Fortsættelse af mail fra Glaxo Smith Kline. Jeg skrev hurtigt tilbage.
    Jeg skal se om jeg kan "koge" min mail ned:
    Jeg skrev at jeg heldigvis havde nogle af de gl. 50 mkg Eltroxin, og at jeg allerede kan mærke en forbedring. Så jeg er virkelig et eksempel på, at I har har kvajet jer. Jeg har fået en fyring p.g.a. denne tbl.. Siger man så bare nåh - det var ærgerligt????
    Men der er jo utroligt mange, som har fået bivirkninger, og det har også vist sig, at kæledyr, som får den nye Eltroxin har ændret adfærd og fået bivirkninger. (Tilligemed de bivirkninger, som vi har skrevet om herinde). De nye tilsætningsstoffer kan også bevirke, at medicinen ikke bliver optaget på samme måde i kroppen.
    Jeg kan forstå, at I ikke kender det store til at være stofskiftesyg. Medicinen er jo livsnødvendig for os, og for mange af os, drejer det sig om en finjustering. Så derfor behøver vi tbl. med delekærv. For dette kan give virkelige alvorlige følger for os.
    Jeg ved, at I ikke har givet lægerne besked om den ændrede Eltroxin tbl, så hvordan kan I anbefale, at vi kontakter lægen for nærmere råd og vejledning.
    Jeg tør under ingen omstændigheder tage denne nye tbl. igen - hvilket jeg ved, at mange andre heller ikke gør. Nogle tager til Italien for at få Eutirox fra Merck.
    Det kan ikke være rigtigt, at I skal have monopol på denne pille i DK, når der er så mange der ikke kan tåle den. Eller betyder VI bare ikke noget, i denne økonomiske sammenhæng??? Jeg ved I er en stor koncern.
    Min egen læge ringede kort efter, at jeg havde fået mailen. Han havde fået Eutirox stavet forkert. Og kunne derfor ikke finde noget omkring det. Jeg sagde, at jeg havde fået mailen fra Glaxo. Han grinte faktisk, da jeg sagde at vi skulle kontakte lægen for nærmere råd og vejledning og informere ham/hende om vores bivirkninger. "De giver jo bare bolden videre", var hans kommentar.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Susanne.
    Jeg tåler heller ikke fede ting, kager og slik. Kaffe har jeg ikke problemer med. Men det er ikke kommet efter de nye tbl. Jeg ved ikke, om det er p.g.a. at der ikke produceres nok galde? (Galde er med til at nedbryde fedtstoffer)
    Nej, de gl. tbl. kan ikke købes længere. Jeg havde heldigvis lidt på "lager", af de gl. 50 mkg Eltroxin.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Stofskiftet skal selvfølgelig ligge i niveau et stykke tid, inden vi kan give den nye Eltroxin tbl. skylden.
    Men mange har jo haft det fint, indtil de begynder den nye tablet. Mit har ligget fint i niveau længe, så derfor er jeg slet ikke i tvivl om, hvad dårligdommen skyldes.
    Og jeg tænker bare: Jeg har fået at vide fra professor og overlæge, at de ikke kan gøre mere, og jeg derfor bare må søge pension!!!!
    Jeg har endnu ikke haft "tilbagefald" efter at jeg tager de gl. tbl. Har ikke haft kvalme, hovedpine, trykken i hals, svimmel, urolig søvn. Jeg har dog stadig aff. problemer. Men det er også kun fire dage siden, at jeg stoppede med de nye tbl.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • hej især til Anemone. Tak fordi du bruger så megen tid på ,at finde ud HVAD vi kan gøre mht til de nye piller. Tror du det er muligt , at vi kan bruge vores danske recepter i Sverrig eller måske Italien? Burde vi ikke kunne få vores forskellige apoteker til ,at tage de gode gamle tabletter (nye med det gamle indhold)hjem til os -eller må de ikke det for lægemiddelstyrelsen. Du ved så meget -måske du ved noget om dette? jeg har familie i Italien, som måske kan sende til mig, hvis min læge vil skrive recept ud. Det ville være en løsning for mig. Man er godt nok ved at blive nervøs ved ,at fortsætte med den pille. Jeg har slet ikke tænkt på ,at det kunne være ændringen i tilsætningsstofferne-før i skrev om det-med mange af de samme symptomer som jeg selv har. Især maven og så den underlige trykken i hovedet, der dog letter når man har været oppe et par timer. Det har jeg ALDRIG haft i mine 39 år med Eltroxin. De slår det jo hen med let hånd hos Glaxo, men jeg kender flere der bl.a har allergi overfor talkum, der OGSÅ bruges til ,at lave skrædderkridt!!!! af. Håber vores forening finder på råd.
    Mange hilsner til alle
  • Hej Ellenmarie

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg i går arbejder TL på højtryk for at få lavet en aftale med et svensk firma. Så jeg tror på at en redning er på vej.

Mange hilsner Sunrose
  • Hej igen
    Jeg siger mange tak fordi der er kommet oplysninger frem om bivirkningerne ved den nye medicin : ) Jeg er så heldig at ha den gamle Eltroxin i tre uger endnu. Hvor lang tid tager det typisk at få godkendt et nyt præperat i Danmark ??
    Kh Lis
  • Kære alle i TL.
    Var det ikke en god ide, hvis I ajourførte os med "hvad det er, I arbejder på højtryk med!
    Der er jo ikke nogen grund til, at vi andre spilder tiden med at undersøge de forskellige markeder og produkter, hvis I allerede har gjort det.
    Fortæl os hellere, hvad vi kan gøre for at hjælpe jer.
    Men hold os informerede, please!
    God arbejdslyst!
    Hilsen Inge
  • Det er lidt utroligt, det her. Sidder faktisk med store tårer i øjnene, for jeg har tilsyneladende fået svar på en hel masse spørgsmål - helt tilfældigt.
    Jeg har fået Eltroxin i ca. 10 år og har ALDRIG spekuleret på bivirkninger, altid fået at vide, at det er det mest naturlige, man kan få. (Ved selvfølgelig godt, at det er kemi).
    Jeg dumper tilfældigt ned i denne debat og læser om stribevis af bivirkninger ved Eltroxin, som jeg fuldt ud kan nikke genkendende til. Tilbagevendende hovedpiner, somme tider koncentrerede 3-dages, som ikke kan bekæmpes med alm. smertestillende, Vågner meget, meget ofte med hovedpine, er unaturligt træt, også efter en dejlig lang travetur, som ellers skulle gi´ fornyet energi, hmmmm.
    Ondt i tænderne, meget følsom overfor varme og kulde og ja, jeg kunne blive ved...
    Har netop fået fornyet recepten og har i 2 dage fået den nye Eltroxin - undrede mig også lige, men ikke mere. Undrede mig dog over mavesmerter, det plejer jeg ikke at lide af, men kan det gå så stærkt, tænker jeg ??
    Jeg er slet ikke inde i alt det, I andre ved om medicin og tal m.v., men jeg får 150 mg x5 og 200 mg x2 om ugen. Det er næsten lige sat lidt op.
    Jeg har udover de andre bivirkninger oplevet at tabe øjenbryn (også hår andre steder) og hudlægen mener, at det er Eltroxinen, der bevirker hårtabet. Øjenbrynene er jeg ked af, da de giver ansigtet karakter og overvejer at få tatoveret dem. Er der nogen, der kender til hårtab ?
    Jeg er glad for at ha´ fundet denne debat og er meget spændt på, hvad alle I entusiastiske, skønne quinder finder ud af på alles vegne.
    Kærlig hilsen Lene.
Log in eller Registrér for at kommentere.