Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

145791042

Kommentarer

• Jeg sidder her ved PC'eren og venter faktisk bare på, at jeg skal have foretaget en koloskopi over middag pga mave/tamproblemer, da jeg tilfældigt kommer til at se debatsiden omkring Eltroxin. Puha... jamen ligesom Lene60 sidder jeg med de samme følelser. Jeg har fået Eltroxin i vel ca 1 år nu. Jeg har i den tid haft tiltagende hovedpiner/migræner, træthed, er tung i alle muskler, sover dårligt, mave/tarmproblemer, men det værste er næsten, at min hjerne af og til står af - jeg tror faktisk, at jeg er på vej ud i en demens - har svært ved at koncentrere mig om nye ting, der skal læres, svært ved at huske navne, kan ikke kombinere ting i hjernen og...ja jeg kan blive ved. Det er faktisk ret skræmmende. Jeg har faktisk taget en mellemlang videreuddannelse for bare 6 år siden uden problemer før medicin og sygdom. Jeg har været startet på forskellige sportsgrene - har været rimelig aktiv før dette - men har altid måttet stoppe pga at der ikke var mere energi tilbage efter arbejde. Hvad gør jeg?? Jeg er så træt af at leve på den måde. Jeg har ellers et dejligt liv og et dejligt arbejde.
    Er der virkelig ikke nogen alternativer til Eltroxin??
    Kærlig hilsen
  • Hej Inge

Tror at du har misforstået mit indlæg. Jeg er ikke fra TL.

Men jeg talte med Thyreoidea Landsforeningen i går og de fortalte at de arbejder på højtryk for at få godkendt et svensk medicinfirma som kan fremstille den Gamle Eltroxin tablet.

Håber at det går meget hurtigt så jeg ikke skal blive ved med at ha alle de bivirkninger.

mange hilsner Sunrose
  • Det er ikke ulovigt at købe medicin indenfor EU.

Man skal dog ikke regne med at ens tilskud følger med, når man køber i udlandet.

På lægemiddelstyrelsens hjemmeside kan man læse mere om køb af medicin i udlandet.

Vh.
  • Hej Deva

ja kan jo nikke genkendende til dine symtomer.

Jeg har taget de gamle Eltroxin siden 1999 uden problemer, men har mange problemer efter at jeg gik over til de nye i januar.

Jeg har lige fået ordineret Pantoloc som er piller mod mavesår, da min mave brænder konstant, ludt buldrer rundt og jeg har svært ved at holde maven igang.

Hukomelsesproblemerne bliver også værre og værre jeg kan ikke huske hvad folk har fortalt mig og det er meget ubehageligt.

Håber virkelig på at vi får den gamle pille tilbage hurtigt.

Mange hilsner Sunrose
  • Kære Sunrose.
    Inge skriver: Kære alle i TL. Det var ikke min opfattelse af, at hun havde misforstået dig. Men hun regner vel med, at TL følger siden omkring bivirkninger af ny Eltroxin.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Sunrose.
    Jeg vidste godt, at du ikke var med i TL.
    Jo måske som betalende medlem!
    Men da foreningen består af stofskifte patienter ligesom os, ville det da være meget naturligt, hvis nogle af dem læste med her.
    De bruger da sitet til at fortællle om TL møder!!!
    Det var for at spare "en forretningsgang", at jeg opfordrede dem til at svare.
    Det kunne da være spændende at høre om deres "tiltag".
    Men det er utrolig sødt af dig og Anemone at give referater derfra.
    Det er da vel vores alle sammens forening eller hvad!!
    Hilsen Inge
  • Kære Anemone.
    Så var du hurtigere end mig en gang til.
    Mange hilsner Inge
  • Hej Inge.
    Ja, jeg syntes, at det er utroligt vigtigt, at vi får givet hinanden informationer. Vi er her jo for hinanden. Så hvem der har gjort hvad ell. hvorfor er uden betydning for mig. Det vigtigste er, at vi står sammen.
    Jeg er enig i dit indslag til TL. Men derfor tror jeg stadig, at det også er vigtigt at vi gør "vores". Jo flere, der markerer sig, jo større effekt tror jeg det vil have.
    Har du det stadig godt med hovedet, efter at du holdt op med de nye Eltroxin?
    Fortsat god ferie.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Inge.
    Ha ha. Ja, jeg fik trykket først.... Lidt sjovt skal der jo være plads til.
  • Hej mortenkn80.
    Du skrev at du havde bestilt Eutirox tbl. fra Merck via Goldpharma.com.
    Kan vi som privatpersoner bare bestille der? Det er noget med at vi skal udfylde e-post etc. Hvad gjorde du??
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.