Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - stofskiftet kører agurk!!!

2456711

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anemone
    Jeg er så rystet over din historie-Jeg fik konstanteret lavt stofskifte i marts blev sygemeldt 3½ mdr-vendte tilbage efter sommerferien ialt over 4 mdr-startede på deltid 2 dage om ugen halv timeantal i 3 mdr-jeg er selv hospital ansat og jeg har haft fuld forståelse hele vejen igennem -Du er ansat et forkert sted med forkerte og for dumme ledere med inkompetance -lad dem fyre dig og kør en sag mod dem sammen med Foa-men tag kontakt til Foa snarest og sæt dem ind i sagen -du har INTET at miste -du skal nok finde en ny god arbejds plads ingen problem -man kan også sælge sin arbejdskraft for dyrt !! Du ved jo godt selv hvad du er værd og de mennesker er da ikke værd at ofre sit liv på !
    mange hilsener
    Kirsten
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.
    Tusind tak for dit indlæg. Du får virkelig tingene sat i perspektiv for mig.
    Ja, jeg ved godt selv hvad jeg er værd. Som kommunalt ansat er normeringen kun sat, så der ikke er plads til sygemeldinger. Derfor er det hele så "sårbart". Min gr. leder kan f.eks. kommentere, hvis der er ansatte der melder sig syge: Har du prøvet med nogle pamoler??
    Jeg er helvdigvis kun ansat på 32 timer med arbejde hver 3. week-end samt en ekstra week-end hver 12. uge.
    Vi har 6 afdelinger på Plejecentret. Sidst jeg havde week-end vagt var jeg eneste assistent (sker ofte i mine week-ender). Jeg blev tilkaldt til alle afd. Nogle skulle have insulin, andre skulle tilses, én anden skulle have lægevagt - og jeg havde tillige mine øvrige beboere. Ja, så er man "død" når man kommer hjem. Jeg har været assistent i 6 1/2 år på samme sted.
    I den kommende uge har jeg først fri fredag, da jeg skal arbejde i week-enden.
    Jeg har sendt en mail til FOA og givet dem et resumé af hele denne historie. Så derefter ved jeg ikke hvad der sker.
    Jeg tror ikke at "stedet" vil fyre mig. Jeg tror kun der er blevet fyret 1 i hele Plejecentrets historie - og sagen kørte også i FOA.
    Jeg ved, at jeg intet har at miste. Jeg har faktisk heller ikke lyst til at møde op i morgen med alle disse negative vibrationer.
    Jeg ved, at der efterhånden bruges assistenter til blodprøvetagning - p.g.a. mangel på bio analytikere. Uddannelsen tager vist 1/2 år. Jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde at lede der??
    Jeg kan oplyse, at jeg er 52 år.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej igen.
    Jeg har lige regnet ud, at det er over 1 1/2 år siden at jeg var sygemeldt i 14 dage p.g.a. et svingende stofskifte.
    I år har jeg været sygemeldt i 4 dage - 24 arbejdstimer (vist nok noget forkølelse e.lign) - foruden disse 3 arbejdsdage i denne uge, som har skyldtes stofskiftet.
    Når min gr. leder så er så fræk at kontakte mig privat, tilligemed at det ikke bare var af omsorg - ja, så må jeg jo spørge hende om hun kun "holder" af personalet, hvis de aldrig bliver syge!!!! Hun mener jo, at hun er så frygtelig omsorgsfuld og vil personalet det bedste.
    Vi har været til en temadag, hvor det drejede sig om at være positiv og glad på arbejdet (forøvrigt en rigtig god foredragsholder). Der blev lavet en humorgruppe og en velværds gruppe. Der er leaset en massagestol så personalet kan tage en "slapper", som varer 15 min. Jeg ved ikke hvor meget den er benyttet, tiden er ikke til det.
    Det er vel nok fordi at xxxxx Plejecenter skal have et godt ry ud af til.
    Ja, det var bare en lille eftertænktsom bemærkning.
    Tusind tak for jeres indslag. Det var virkelig været med til, at give mig lidt gå på mod igen. Jeg følte bare at jeg var en "sølle" kollega, bare fordi jeg ikke kunne møde op på en helligdag.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    SÅDAN kirsten! Godt brølt!
    KH. Jane
  • Indstillinger
    Hej Anemone og Jane-
    Først Anemone -stærkt at du har skrevet til Foa -de skal nok hjælpe dig og kontakt Pensam ,de har en socialrådgiver man kan tale med ,hvis man har en sygdom eller andet -læs på deres hj.side www.pensam.dk og klik dig så ind på div link's-
    Tænk på, hvor meget og hvor længe jeg var syg -og du skriver 14 dage -du skulle have taget 3 mdr min søde pige-Den gruppe leder du har , vil ikke det bedste for jer ,hun er kontrollerende -hun er perfid ,når hun kun kan rose jer når I er raske-hun har INGEN og det mener jeg empati og rummelighed -hun er aldeles uegnet til stillingen-men i mangel på bedre ses det ofte ,at de griber, hvad de kan få indenfor det offentlige :-(

    Du kan søge, hvorhen du har lyst som ass-jeg er selv ass på 12 år -rgt afd er begyndt , at udd ass til at lave div undersøgelser og der er mange sygehuse-hospitaler-psyk afd der har brug for en moden pige som dig-Du skal da ikke spilde dit arbejdsliv der-de kan se sig om efter en anden der vil makke ret og indgå i deres tåbelige personale politik-
    Er du syg er du syg og os der har myxødem ved alle ,hvor hård den sygdom er ved en-man blir' ikke rask på ½ år -der kan gå op til et år-1½ år så du skal ikke bukke og skrabe for det plejecenter -Jeg håber virkelig ,du knejser med nakken tar' tyren ved hornet og sir' hvad du mener og at DU er syg når du er syg og det er ikke din skyld ,du har fået en kronisk sygdom,og når du gør det ,så tænk "hvad er det værste der kan ske " fyres ? er det det værste ?? det vil da være dejligt -du får løn ,kører en sag på dem,og får måske en erstatning og vupti er du igang med et nyt job-Vikar er også en mulighed i en kort periode ,så klø på ,der er kun en der bestemmer ,hvad du vil lade dig byde- så se ,at komme igang -Held og lykke-vi følger dig :-)
    Og tak til dig Jane for opbakningen -
    Mange hilsener
    Kirsten 54
  • Indstillinger
    Hej til jer alle dejlige mennesker, som har haft energi og kræfter til at skrive til mig.
    Dette bliver meget kort. Jeg har det af h...... til. Ligger bare på sofaen.
    Jeg tog på arbejde idag. Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg intet kunne udrette. Jeg begyndte bare at græde og følte ikke at ben og krop kunne fungere.
    Jeg kontaktede min egen praktiserende læge, som sagde at jeg skulle tage hjem med det samme og fik en tid. Han har sygemeldt mig i 3 - 4 uger.
    Til Kirsten: Jeg fik konstateret forhøjet stofskifte i 2002, har været i jodbhandling og fik en total fjernelse af skjoldbruskkirtlen i april 2006.
    FOA har mailet tilbage, at min gr. leder godt må kontakte mig hvis det er for at drage omsorg for mig - ikke for at betvivle min sygdom. Jeg/vi skulle kontakte vores tillidsrepræsentant for at hun kunne sikre at samtalen blvier på den korrekte måde.
    Jeg havde fat i hende i dag. Dette bliver lidt kortfattet. Jeg sagde at jeg var meget utilfreds med den behandling hun have givet mig. Dette kunne hun i første omgang ikke forstå. Jeg sagde bl.a. at hun havde givet udtryk for at min endokrinolog ikke må have anset det for vigtigt, siden han ikke have ringet tilbage. Dette diskuterede vi lidt. Derefter kunne hun godt høre, at det lød somom hun betvivlede min sygdom. Ja, der var flere ting. Hun mente selv at hun ikke kom med sårende bemærkninger - men jeg sagde så, at så måtte hun vist ikke være klar over hvordan hun lyder.
    I får lidt mere når koncentrationen er tilbage. Jeg ville bare give lidt feed back på al jeres dejlige opbakning.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Anemone
    Synd du ikke har det godt ,men dejligt du fik den mokke sat på plads ,hun er gået hjem og har fået noget at tænke over-sådan skal det bare være, godt gået på trods af din dårligdom og det glæder mig du er sygemeldt -tag dig tid til ,at få det bedre
    god bedring !!
    Gode og positive tanker
    Kirsten
  • Indstillinger
    Kære Kirsten samt øvrige.
    Jeg tror at "dårligdommen" skyldes at stofskiftet har fået en rutsjetur. I sidste uge startede jeg op med vanlig Liothyronin - 10 mkg dgl. Jeg tog yderligere 30 mkg, i håb om at jeg hurtigere ville komme mig. Jeg ved, at m.h.t. Eltroxinen må der højst ske dos. ændring med 25mkg pr. uge. Jeg havde ikke erfaringen med Liothyroninen. Jeg havde bare håbet, at jeg hurtigere kom på rette "spor", så jeg kunne påbegynde arbejdet.
    Det var egentlig en dum fornemmelse at tage på arbejde i går. Jeg kom jo bare og kunne intet - bortset fra at tude (dette er normalt ikke mig, kun ved svingninger i stofskiftet). Dette påvirkede mine kollegaer - og det var jo ikke meningen. Én kollega kom til mig og sagde, at hun havde sagt at hun undrede sig over, at jeg var sygemeldt igen i går. Hun ville jo også gerne have fri og være sammen med familien. Al forståelse for dette.
    Men jeg kom af med min vrede overfor min gr. leder. Jeg var totalt ligeglad med hvad jeg sagde. Jeg ved at der ved nomeringen overhovedet ikke er plads til sygemeldinger - så skal kollegaerne bare løbe stærkere. Men jeg ved også, at dette er et politisk anliggende. Der er bare for lidt penge i "kassen".
    Men det hele endte i fordragelighed. Jeg ville have svar på, om hun ikke troede på at jeg var syg, når jeg sygemeldte mig. Dette svarede hun ja til. Hun var også inde på om jeg havde for mange ass. opgaver - men jeg holder jo meget af disse opgaver. Jeg kunne også undersøge, om der var mulighed for mindre tid (men jeg har kun 32 t i gennemsnit pr. uge.)
    Jeg sagde til hende 2. juledag, da hun ringede, at jeg havde kunnet mærke igennem nogen tid at jeg var begyndt at blive dårligere. Mindre stresstærskel, svimmel, kvalme. Det var selvfølgelig p.g.a. stofskiftet. Men hun havde forstået, at det var grundet for mange arbejdsopgaver, så det havde hun det skidt med. Hun sagde også, at jeg skulle "folde" mig ud fordi endokrinologen ikke havde ringet tilbage.
    Hun sagde også at jeg nok bare mere sårbar i den situation som jeg er i. Dette gav jeg hende ret i og sagde at så skulle hun íkke slå på en, som i forvejen lå ned.
    Der var også øvrige kollegaer, som havde det skidt når de sygemeldte sig. Hun ville vide hvem - men jeg sagde, at hun kunne jo spørge gruppen.
    For dette var absolut ikke personalepleje!!!
    Nå. Nok om det. Hvorfor endokrinologen ikke havde ringet tilbage, fik jeg opklaret hos egen læge. Han kunne se på computeren, at han havde gjort det og skulle have indtalt en besked til mig. Me....n et tal i områdenr. var forkert. Hvem pokker har så fået meldingen om mere medicin. Forhåbentligt ikke en anden stofskiftept. (Hvis det ikke er ha. ha.).
    På min køleskabsdør har jeg denne rose hængende, som jeg har fået fra en kollega inden jeg blev sygemeldt. (Vi skulle give en kollega en rose, som havde fortjent det):
    Du skal há en rose af mig fordi du er sød...Men også fordi du ikke altid har haft det helt nemt her på stedet. Du skal også há rosen fordi du er en dygtig assistent og det er jo ikke til at undvære. - Men den største rose skal du há for dit gode humør - lige meget hvad du oplever på dit arbejde eller i din fritid af modgang, så er der INGEN der kan taget dit gode humør fra dig. TAK FOR DET. K.h.........
    Jeg syntes bare den er så sød og den varmer meget.
    I skal også have en rose fra mig, fordi I virkelig har bakket mig op. I har forstået min situation og givet mig så meget dejlig feed back igen. Så føler man sig ikke "alene".
    Mit gode humør skal nok komme igen. Lige nu kan det bare være en drøj omgang, men jeg har prøvet turen adskillige gang, så jeg ved at jeg vender stærkt tilbage, selvom min endokrinolog ved sidste kontrol sagde, at jeg var nok "ramt" så meget, at jeg ikke skulle forvente min samme livskvalitet igen.
    De kærligste og varmeste hilsener fra Anemonen
  • Indstillinger
    Jeg sender straks en rose tilbage til dig med ønske om god bedring og et lykkeligt nytår-og husk så aldrig selv at øge dosis med Lio-
    Jeg får 40 mikrogr og 100 eltroxin dagligt-og befinder mig godt på det ,med de op og ned ture der følger med for lavt stofskifte -kraftesløshed -muskel smerter osv...
    mange nytårs hilsener
    Kirsten
  • Indstillinger
    Kære Kirsten.
    Ja, jeg "leger" aldrig med Lio igen. Det skal tages alvorligt.
    Idag er en OK dag. Jeg skulle have pudset vinduer, og kan se nogle nullermænd - men det har jeg droppet. Det løber nok ingen steder.
    M.h.t. anden uddannelse - eller videre gående har jeg kigget på OUH´s side. Det ser ikke ud til at de hverken mangler assistenter e.lign.
    Jeg har SMS´et med en kollega. Jeg skrev, at jeg havde sagt at der også var andre end mig der havde det skidt med hendes måde at tackle sygdom på. Og hvis hun spurgte, var det vigtigt at være ærlige omkring det. Hun ser måske ikke nogle ting omkring sig selv, men som vi andre mærker og bemærker. Mange er nok "hunderæd" for at sige noget, og tier istedet. Men jeg hører jo hvad de mener og siger omkring gr. lederen. Så jeg mener, at det er vigtigt at stå sammen. Men jeg ved også, at når det endelig kommer til stykket, bliver folk pludselige tavse.
    Vi havde 2 gruppeledere på plejecentret på et tidspunkt. Vores var virkelig inkompetent og truede medarbejderne med fyringer, hvis det ikke gik efter hendes hoved. Hun var virkelig opfarende, tillod mobning, "overså" overenskomsten. Vi/jeg fik lavet en liste (fyldte vist over 4 A4 sider)over alle disse ting vi var utilfredse med.Det hele kørte på højeste plan. Vi fik arbejdspsykolog på - men én der var på vores daværende leders side. Jeg havde egentligt ikke sammenstød med hende, indtil hun ville trække mig for en dag - grundet dødsfald i familien. Der fik jeg nok. Når der så var møder, var der selvfølgelig ingen der sagde noget, kun i pauserne var alle utilfredse. Det fik mig virkelig op på dupperne. Det var jo ikke os der var galt på den - hun var bare så uempatisk. Jeg talte højt til disse møder, nogen måtte jo sige noget.
    Plejecentret skulle til at have 1 leder - og vores blev så fyret. Vores nuværende gr. leder har ca. 80 medarbejdere - deraf meget få mænd. Jeg ville nødigt have hendes stilling, men hun har selv valgt. Når hun så gerne vil have en familievenlig arbejdsplads og personalepleje - ja så er det dæleme med at holde sammen og få talt med hende om både uheldige og selvfølgelig gode ting.
    Rigtigt godt nytår med håb om et rigtigt godt helbred til dig i år 2009 og mange år fremover.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.