Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brændende tunge syndrom

2456789

Kommentarer

  • Indstillinger
    Fik lige lyst til at kommentere på BMS.
    Mit er inde for de sidte måneder brudt ud .... øv
    Gik til øre, næse, hals læge der konstaterede BMS.
    Sagde først nej tak til medicin, men nu er det periodisk så slemt at jeg må sige ja tak, selv om jeg ikke er meget for at tag medicin.
    Jeg har fået tid til læge i morgen for at snakke mere om det.
    Den brændende fornemmelse kan jeg i og for sig godt klare .. men det går i alle mine tænder i venstre side i over og undermund ... så ikke kun tandpine i en tand men i mange.
    Da det kan vare fra mdr til år vil jeg blive skør hvis ikke der bliver gjort noget.
  • Indstillinger
    Redigeret 27 juni, 2013, 05:33
    hej
    har været ved læge prøver med elepsimedicin i nogle måneder og skal så trappes ned der skulle ikke være tilbagefald efter man er stoppet.skriver om hvordan det går.karin
    har fået et posetivt resultat allerede,jeg får 600 mg tagretol 2mg har
    ingen smerter:-) skriver igen senere karin
  • Indstillinger
    Jeg ser med glæde, at debatten om brændende mund/ tunge er genoptaget! Jeg har tidligere fortalt om min lidelse (stadig et helvede), har været i kontakt med sundhedssystemet; men har endnu ikke fået stillet en diagnose (sygdommen er ikke udredt) og er derfor ikke påbegyndt egentlig behandling (håndkøbsmedicin hjælper ikke!).
    Det er, som nogen skriver, et problem, at man nærmest opfattes som hypokonder af omgivelserne - aldrig en kærlig forespørgsel til sygdomssituationen - man føler sig oven i den brændende smerte isoleret og alene med sin sygdom!!! Derfor er det så vigtigt at holde debatten i gang, for på denne måde at få "talt" med andre med samme lidelse!
  • Indstillinger
    Jeg har ikke brændende tunge, men jeg skal passe meget på med, hvad jeg putter i munden. For så får jeg noget, der ligner brændende tunge.
    Det har jeg i dag. For i går spiste vi på en kinesisk restaurant. Med det samme jeg tog en mundfuld at en bestemt ret brændte det i munden. Jeg vidste det ville blive ved.
    Faktisk er der flere ting, som sætter det i gang. Det kan være en købesmåkage. Der er et eller andet i min mund ikke tåler og jeg syntes det bliver hyppigere. Jeg bliver noget nervøs, når jeg læser dette.

    Jeg har drukket vand, børstet tænder, spist noget for at få det væk, men det brænder stadig i munden. Det varer sikkert hele dagen, måske i morgen med. Men det plejer da at forsvinde igen.
    Det må være grusomt, når det bliver ved og ved.
  • Indstillinger
    Det brænder stadig i min mund, men er nu aftagende.

    Det jeg tænker på er, kan den brændende tunge skyldes noget der spises, som i mit tilfælde. Jeg ved godt det måske er en fjollet ide, men alligevel skal man tænke på alt.

    Jeg kommer kanelsukker på min morgen mad, men jeg har droppet kanel i disse dage, da det gør det værre.
  • Indstillinger
    hej du skal holde dig væk fra alle krydderier især kanel,jeg bruger isterninger og vand is da det bedøver for en tid,hvis ikke du har købt det endnu kan du
    prøve zendium fugtgele fåes på apoteker.v.h.karin
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit råd. Jeg kendte ikke det middel.

    Nu blev jeg interesseret og læste alle indlæg. Så har jeg åbenbart ikke tænkt helt galt. Havde jeg dog bare ikke spist på den restaurant. Det var nemlig længe siden jeg havde mærket noget til det.
  • Indstillinger
    Hvor kan man købe Alfa lipon syre til brændende mund ?

    Bassen1
  • Indstillinger
    hej er ikke helt sikker men en helsebutik er rt godt bud
    jeg er selv i behandling med tregretol 200 mg med langsom optrapning
    og er posetiv overrasket over virkningen indtil nu,håber du får held
    med det andet. karin
  • Indstillinger
    Jeg har skrevet et nyt indlæg, jeg havde ikke lige set, at der havde været en igang, så skriver også her for at dele min sygdom med jer, som viser sig at have noget lignende.

    Hej alle sammen.

    Jeg har i snart fire måneder nu haft en svien, brændende fornemmelse på tungen. Denne forfærdelig fornemmelse rykker sig rundt i hele mundhulen. Nogle gange er det på tungespidsen, andre gange er der en brændende, sviende fornemmelse i gane og så nogle gange går det ud over læberne. Jeg har været til lægen adskillige gange (ligesiden det startede for 4 måneder siden) både hos min egen praktiserende læge og hos øre-hals lægen, og de har taget prøver, og det var vist sig at være "en smule" svamp. Jeg har taget forskellige medicin, men intet har virket. Det har virkelig påvirket mig psykisk, eftersom det er svært at lade vær med at tænke på det! Den forfærdelige brændende sviende fornemmelse dæmpes ligeså snart jeg tygger tyggegummi. Jeg prøver at finde en årsag til problemet, men kan ikke finde noget. Det kan ikke have noget med min sundhed og kost at gøre, for jeg hverken ryger eller drikker. Jeg dyrker endda motion og spiser relativt normalt kost. Nogle gange strejfer tanken om kræft, og lægen reagerede med et 'måske', da jeg spurgte, om det kunne være kræft... Men der er intet sår på tungen eller andet. Der er bare to steder på sideranden af tungen hvor der er en lille udbuling, jeg ved ikke, om det måske er en symptom på kræft, jeg er nemlig ikke stødt på sådan et symptom. Det er virkelig frustrerende ikke at vide hvorfor, og hvor længe det kan blive ved.. Det har virkelig kørt mig ned psykisk. Jeg håber, der er nogle, som kan hjælpe mig.

    Det medicin jeg tager/har taget er følgende:
    sporanox 100 mg
    Mycostatin 2*60 ml
    En sidste som jeg ikke kan huske navnet på og heller ikke har længere.


    Men intet har virket...


    Er der nogle der har oplevet noget lignende, eller som kan hjælpe mig med at forstå, hvad det er der foregår, og kan det være en mulighed for kræft?

    På forhånd mange tak!

    Mvh

    Leila
Log in eller Registrér for at kommentere.