Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Tilbagevendende depressioner?

1212224262739

Kommentarer

• Kære Helene
    Hvad er der sket i mellemtiden? Til Body-sds oplevede jeg at komme ind til dér hvor de følelser der er forbundet med en fysisk smerte ville komme med ud, hvis ikke det er en indestængt vrede, mere skete der ikke endnu.
    Det er anden gang jeg er kommet ind til mit indre jeg, som terapeuten siger det er. Nu kan jeg både mærke mig selv udenpå og faktisk finde derind! Store sager! Kan alle normalt det, jeg tror meget få faktisk gør det?
    Desuden fornemmer jeg at jeg bedre kan komme til at forstå betydningen af de ’vågendrøms’ billeder jeg har, indtil nu har de ikke givet nogen særlig mening for mig.
    I terapien talte vi mere om vreden som må have meget opmærksomhed for at komme til udtryk og blive tydeligere. KH Helle8
  • Hej Helle

Jeg må have været uopmærksom, for jeg havde slet ikke set, at du havde skrevet de sidste dage.

Hvor var det dejligt at læse dine indlæg :-)
    Jeg har selv været til terapi i dag, så jeg er meget træt og i morgen har jeg nogle ærinder, men jeg svarer hurtigtst muligt.

KH Helene
  • Kære Helene
    Nu var der igen problemer med internetforbindelsen, måske er byggearbejderne kommet for tæt på et kabel. Jeg måtte have fat i en tekniker i dag og problemet var hurtigt løst men tænk det var så besværligt at finde det rigtige telefonnummer, det kan jeg ikke finde ud af hvad jeg følte om, i hvert fald negativt.
    Jeg har haft et par dage med behov for ekstra hvile, sikkert pga. virkningen af noget alternativ medicin. Jeg læste et par bøger af Jane Elliot og David Bisson med sande beretninger om hvor uhyrligt voksne forældre eller anden dermed ligestillet person kan finde på at behandle det barn der bliver tilovers i en ny familie. Jeg vil skåne jer for detaljer!
    I dag altså faktisk i går havde jeg det godt, jeg var til kiropraktor, lige som sidst arbejdede han udenpå mit hoved og i nakken, han sagde at han kom dybere end sædvanligt, kunne mærke der skete mere og jeg sikkert kunne mærke jeg blev som smeltet smør, jeg blev lidt slap, men ikke træt. Det der skete, anser jeg for en positiv reaktion i sammenhæng med terapien, body-sds og mine øvrige tiltag for at få et både psykisk og fysisk sundt liv.
    Råmaden har jeg indtil nu kun snuset til, jeg har brug for at vænne mig og min krop til den, selvom jeg kan mærke det virker godt, beder min krop ind imellem om det den er vant til. Ingen kold tyrker!

Senere i dag fik jeg det igen dårligt med behov for ekstra hvile, nogle gange føler jeg mig fysisk bombet tilbage til udgangspunktet, selvom jeg lige er ’begyndt på en frisk’ med råmads kurset, det gør mig frustreret.
    Diætisten nævnte følelser der er forbundet med mad, selvom jeg godt véd hun har ret, kan jeg endnu ikke forholde mig til det fænomen. Det er måske fordi jeg ikke har haft kontakt til de følelser; ellers er jeg ikke klar over at jeg lige præcis gør det; giver det mening at sige sådan? KH Helle8
  • Kære Helene
    Nå, i dag gik det heldigvis bedre igen, men jeg taber nemt ting ud af hænderne for tiden. Jeg har også været lidt forvirret.
    Det har været en travl dag, derfor skriver jeg først nu. Måske kan jeg lige bruge et par ord om mine indlæg. Nogle gange når jeg skriver, tror jeg tit at det er nemt nok at forstå, det er ikke altid jeg mærker så tydeligt at jeg ’ikke kan tænke’. Jeg er sikkert meget vant til indforstået tale, det smitter nok af i min tekst. Ind i mellem falder der også et ord ud af sætningen.
    Hver gang jeg skriver ’den, det’ eller ’noget’ vil jeg anstrenge mig for at erstatte det med et mere konkret ord.
    Jeg er opmærksom på vreden som jeg arbejder med i terapien, der har ikke været så mange episoder, alle kan heller ikke have det samme temperament, jeg tror simpelthen der skal mere til, ikke kun fordi jeg lige har fundet vreden. KH Helle8
  • Hej Helle

Jeg vil bare lige give et lille livstegn fra mig. Det trækker lige lidt ud med et svar. Jeg er lige nede at dykke, så jeg svarer, så snart jeg kommer op til overfladen igen.

KH Helene
  • Kære Helene
    Tag den dig bare den tid du behøver. God bedring.
    Det jeg skrev i går, har også været længe i mine tanker, men jeg syntes ikke jeg kunne udtrykke det jeg gerne ville sige rigtigt, nogle gang er et altså også et problem. KH Helle8
  • Kære Helene
    Forleden så jeg en reklame, annonce eller anmeldelse af Louise Hays bog ’Helbred dit liv’ om hvordan ens tanker og det man siger, påvirker kroppen og kan være årsag til sygdomme forskellige steder. Det handler selvfølgelig om at man kan helbrede sig selv med en positiv indstilling og tanker, som vil påvirke det man giver udtryk for i samme retning. KH Helle8
  • Kære Helene
    Der var en lille video om Louise Hay på nettet, så vidt jeg forstod helbredte hun sig selv for kræft. Drevet af nysgerrighed skyndte jeg mig at få fat i et eksemplar af bogen. Alle sygdomme er ikke nævnt, men man kan sikkert finde noget overordnet som passer til ens problem. Jeg kan se hun tror på at medfødte defekter er karma.
    Her kommer en lille smagsprøve på hvad den siger:
    Depression, Sandsynlig årsag: Følelse af forbudt vrede, håbløshed.
    Nyt tankemønster: Jeg overskrider andre menneskers angst og begrænsninger.
    Jeg skaber mit eget liv.
    Man må selvfølgelig først slette det negative tankemønster, hvis det foreslåede tankemønster ikke er mundret for en at sige, kan man sikkert selv formulere en tilsvarende sætning som er nem at huske, og relevant for en selv. Mange af forslagene indeholder kærlighed, glæde, fred, tryghed og tilgivelse. God bedring til os alle. KH Helle8
  • Kære Helene
    I dag så jeg nogle cd’er med PNN enhedsterapi, illusionsterapi og meditationsterapi. Jeg véd ikke hvad PNN står for; jeg ville også være forsigtig med at blande for meget sammen, til sidst kan man jo ikke vide hvad det var der faktisk virkede.
    En ting er at tænke positivt, en anden at påvirke helingsprocessen med terapier efter eget valg, en tredje forskellige behandlinger af fysiske problemer. Der findes sikkert utallige metoder og anbefalinger.
    Jeg bliver meget nemt forvirret og får svært ved at træffe beslutninger, nogle gange kan jeg dog gøre det, efter hvad jeg har på fornemmelsen.
    Det gik ellers godt lige indtil et arrangement i morgen vi alle havde set frem til blev aflyst eller udsat pga. sygdom. Nu har jeg ’fri’ til at gøre noget andet, men må tænke på den syge og dig som ikke har det godt endnu. Fortsat god bedring. KH Helle8
  • Kære Helene
    Det er ingen reklame, men råmad hjælper på energien. Jeg fik ikke kørt en tur som jeg ellers nyder at gøre i det gode vejr, og dog. Jeg fik ordnet en del ærinder og ’kørte tur’ mellem stederne.
    Normalt ville jeg være så meget værd, slet ikke uden vitaminer og kosttilskud. Jeg er flad nu, har brugt min energi, men det er også sent, desuden sov jeg ikke ordentligt i nat.
    Det må nævnes at jeg ikke er blevet provokeret af nogen, det lykkedes mig faktisk at spørge efter en vare, som ikke var fremme og få rabat på en som ikke var helt i orden, men godt kunne bruges. Jeg plejer ikke at være i humør til den slags, et negativt svar kan jeg nemt opfatte som en afvisning. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.