Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriteret slimhinder i urinrøret efter blærebetændelse

135678

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har det samme som mig - jeg har heller ikke ondt når jeg tisser, men ca. 2-5 minutter bagefter og så kan det pludselig komme lidt i løbet af dagen, men især efter vandladning.
    Mit varede i ca. 5 måneder pga. gentagne blærebetændelse medicin som ødelagde slimhinderne i urinrøret. Endelig gik der en periode af 3 måneder, hvor jeg ikke havde blærebetændelse og så blev symptomerne mildere og mildere, men så kom den skide blærebetændelse snigende igen og jeg ku starte forfra med irriteret slimhinder i urinrøret.
    Jeg tog membrasin i en måned (det var den mængde der var i pakken) og jeg synes det hjalp lidt til sidst, men har ikke taget det efterfølgende da det er ret dyrt. Der skulle ikke være nogle bivirkninger ved det, da det bare er en omega fedtsyre olie.

    Jeg tror måden man bedst kommer denne gene til livs er at prøve membrasin og for gud skyld håbe at blærebetændesen holder sig væk. Jeg har haft blærebetændelse 11 gange på et år og endelig langt om længe tror jeg, at jeg har fået den optimale forebyggende kur på det. Det er lidt beværligt, men det hele værd. Hver gang man har været på toilettet og lavet bum bum hehe, så har det hjulpet mig at vaske med bruseren forneden bagefter. så får man alle de onde e-coli bakterier væk som er den støreste årsag til blærebetændelse. 7,9, 13 håber det er kuren. + supplere med tranebærpiller 2-3 stk. hver dag. Gør det så undgår du i hvert fald blærebetændelse forhåbentligt som er med til at forlænge irritationen af urinrøret.
  • Indstillinger
    Hej og tak fordi du har skrevet igen :) sikke noget du har rigtig blærebetændelse så ofte? du skriver du som mig heller ikke har ondt år du tisser, men mens du har blærebetændelse så har du vel ondt når du tisser eller lige allersidst når du tisser? afleverer du urinprøver som viser bakterier eller hvad gør at lægen så er sikker på det er rigtig blærebetændelse så ofte? ca 1 gang om måneden, det er jo vanvittigt, stakkels dig :(
    jeg har ikke selv haft blærebetændelse siden der i starten af maj hvor hele det her helvede startede....og du har ret i det med at vaske sig og sørge for de colibaktieri ikke kravler op er MEGET vigtigt, plus at tisse efter sex..

    ang Membrassin harjeg taget det nu i 1 måned og i store træk er det ellers gået den rigtig vej men så her igår og idag er den helt gal igen , efter 5 dage uden symptomer, så øv øv, man er grædefærdig fordi det er så ødelæggende og bekymrende.
    jeg kan læse mig til at membrassin udover det omega7 indeholder havtjørnbær som er noget som vokser på de danske strande og indeholder nogle af de samme gode ting som f.eks solbær, det er vist selve den der havtjørnblad som sku hjælpe på slimhinderne...

    Jeg skal snart til en cyctoskopi, altså kikkert undersøgelse af blæren, og de undrer mig meget hvis du slet ikke har været det? med så mange infektioner...

    har du lagt mærke til nogen ting du spiser/drikker som gør det værre eller bedre? jeg syns det hjælper at drikke noget med alkohol, men det går jo ikke at indtaget for meget af det...bare pudsigt da andre syns det gør det værre...men det kommer sig jo nok af at grunden til vores gener måske er forskellige..

    så altså vi to er forskellige på det punkt at man urin konstant siden midt i maj har være fri for bakterier og du bliver ved at få blære betændelse, men vi har samme symptomer derudeover altså at det ellers ikke gør ondt når vi tisser men snarere især 5-20 minutter efter (dog nogle dage hos mig bare hele tiden) sådan fornemmelse af at sku tisse selvom man lige har tisset.... jo oftere jeg tisser jo værre bliver det så det hjælper ihvertfald IKKE spor!! er det også sådan med dig?? altså imellem at du har blærebetændelse, de tider hvor du "kun" har irritation i urinrør/ blære??

    en ting som er meget mystisk med mig er at når lægerne stixer min urin viser den +1 eller +2 for blod i urin, men nu har de prøvet flere gange at se den efter i mikroskop og der kan de ikke se nogle blodlegemer, mystisk, men de siger at henvisning til den kikkert undersøgelse nu er gjort pga mine symptomer... da det jo ikke er til at holde ud(mine ord dog, ikke lægernes..)

    håber at høre fra dig igen om der er noget nyt siden sidst du skrev...håber der er bedring!
    kh mig
  • Indstillinger
    Hej mimobo og andre har skrevet en masse ovenover i et indlæg idag men glemte at skrive at jeg også tager tranebærkapsler og har gjort det i 2 mdr nu...det er vist noget med de virker hvis årsagen er bakterier men hvis årsagen som hos mennesker med IC (intersistiel cycstitis) har betænderlse UDEN bakterier kan de vist tværtimod gøre det være, med mig vil jeg ihvertfald ikke sige det er værre,men disse to dage hvor er den er helt gad ved jeg snart ikke ud eller ind...øv...
  • Indstillinger
    Jeg har ikke haft blærebetændelsen siden juni nu fordi jeg vasker mig hver gang jeg har været rigtig på toilettet. Så håber det er kuren mod blærebetændelsen 7,9,13.
    Jeg har ellers den sidste måned haft færre problemer med irriteret urinrør end jeg plejer, men nu er det kommet lidt igen. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det skyldes. Synes det bliver værre i fugtigt og koldt vejr? Ved ikk om det er en skør teori, men det synes jeg. Mit bliver værre, hvis jeg ikke drikker nok dvs. når urinen bliver koncentreret.
    Jeg har også det med at skulle tisse selvom jeg næsten lige har tisset. Altså ligesom blærebetændelse, men uden den der vanvittige ubehagelige svien under vandladning. Nu kommer det bare et par minutter efter vandladning.
    Jeg kan ikke kæde det sammen med min kost. Nogen gange synes jeg også, det er værre hvis jeg har cyklet over længere tid altså lyder også mærkeligt, men måske presset fra sadlen på et i forvejen irriteret urinrør? Ej alting lyder mærkeligt, men det er nok fordi jeg leder og leder efter svaret på hvorfor og hvordan det kan gå væk.
    Hvornår skal du have foretaget kikkertundersøgelsen? og hvad var det der gjorde din læge foreslog det?
  • Indstillinger
    Hej med jer,
    Endelig fandt jeg andre med samme problem som jeg har døjet med siden maj 2010.
    Jeg fik også de symptomer efter en kur mod blærebetændelse, og så gik jagten igang efter problemet. Det skal lige siges at jeres symptomer lyder ikke til at have været så slemme som mine. Jeg har haft smerterne 24/7 og det har sat mit liv på standby. For meget kulde eller varme gør det bare værre hos mig. Blev næsten smidt ud af min uddannelse pga. for meget sygefravær. Jeg har brugt rigtig mange timer på, at gå forvirret rundt i lejligheden med tårerne trillende ned af kinderne. Div. pillekure, cremer, podninger, scanninger og vævsprøver senere havde jeg stadigt intet svar. Sexsygedomme og kræft blev også udelukket. Min gynækolog sagde til sidst, at det var ømme slimhinder. Han smurte mig med noget, der hedder noget i stil med Lapex. Det er et middel der ætser det øverst lag hud, så det bliver et stort åben sår. Det gør så ondt og hjalp heller ikke. Indtil han lavede en podning i urinrøret helt oppe ved blæren. Selvom der ikke er bakterier i mit urinrør, så er det der problemet er. Jeg kom på en anden pillekur, som endelig gav et resultat. Dog blev jeg meget syg af pillerne og efter 30 dage var smerterne blevet mindre, men de var der stadig. Den sidste udvej var at smørre mig med det Lapex i urinrøret en gang om ugen i 10 uger.
    På torsdag er det 5. gang jeg skal derhen og indtil vidre er det blevet så godt, at jeg igen kan begynde at leve livet normalt.
    Det skal dog lige siges at det er ikke for sarte sjæle den behandling. Første gang jeg blev smurt i urinrøret skreg jeg af smerte. Lå syg med høj feber i 4 dage, og hver gang jeg tissede i de 4 dage skreg jeg også, og de første 3 dage tissede jeg blod.
    2. gang varede det så i 3 dage, 3. gang 2 dage, og sidste gang havde jeg kun feber i en halv times tid, samt tissede kun blod de første 3 gange jeg var på wc.
  • Indstillinger
    Hej alle!!!

    Jeg er dybt FRUSTRERET! Jeg havde blærebetændelse i april dette år og blev behandlet med to gange sulfa-kur og har haft samme symptomer som jer i 8 måneder nu.
    Det svier og trækker lidt i urinrøret, når jeg er færdig med at tisse. Nogle gange kun kort andre gange i flere timer.
    Jeg skal tisse ofte, og hvis jeg ikke har drukket meget vand bliver det værre næste gang, jeg tisser.
    Jeg kan hele tiden mærke min blære og urinrør, som om det er meget irriteret.
    Jeg har været hos egen læge og lave urinprøver 5 gange - ingen bakterier men +3 blod og forhøjet antal leukocytter.
    Blev henvist til cystoskopi altså kikkertundersøgelse hos en gynækolog, der troede jeg havde kønsvorter i blæren.
    Det lød mystisk, men i det mindte var det en diagnose. Er testet negativ for alle andre kønssygdomme.
    Så sender han mig videre til urologisk afdeling på Frederiksberg Hospital, hvor jeg igen kommer til kikkertundersøgelse. Lægen siger, min blære ser helt normal ud og at man ikke kan have kønsvorter i blæren. Nå hvad så....

    Han aner ikke havd jeg fejler, men gætter på det kan være kramper i blæren som forårsager smerter i urinrøret. Jeg har nu i 4 dage prøvet noget medicin der hedder Toviaz, som holder væske tilbage i kroppen.
    Dvs. min blære kan få noget mere ro og slappe af. Samtidig får jeg antiimflammatorisk medicin for at dæmpe irritation elller betændelsestilstand i blæren.

    Jeg han KUN fået det VÆRRE disse 4 dage, men selvfølgelig giver jeg det en chance. Jeg har bestilt tid til en vævsprøve så cancer kan udelukkes. Lægen sagde det var meget usandsynligt, men jeg kan lige så godt prøve.

    Jeg har også prøvet Membrasin kosttilskud, men det har ikke haft den store effekt.

    Jeg er virkelig KED AF DET, og det er noget jeg tænker meget over, fordi det generer mig næsten hele tiden....
    Er der nogen der nogen sinde har fået en diagnose? Det er utroligt at flere kvinder har samme historie uden at kunne få et svar.
  • Indstillinger
    Min gynækolog siger der sagtens kan være en bakterie i urinrøret, som man ikke kan se på diverse teste. Det kan også være jeg har et irritabelt urinrør.
    Jeg spiser tranebærkapsler som forbyggelse mod blærebetændelse, og de har også hjulpet en del på mine smerter i urinrøret. Jeg spiser dem der hedder Tranemax, da de virker bedst på mig.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar :)
    Selvom du tager tranebærkapslerne, så er det vel ikke helt forsvundet?
    Jeg gider bare ikke skulle leve med det resten af livet, så der må være noget, man kan gøre, for at få det helbredt....
  • Indstillinger
    De dæmper kun på smerterne. Mit var så slemt, at jeg ikke kunne gå uden for en dør. Den mindste vind og så begyndte jeg at fryser og så blev smerterne mere intense. Jeg har ikke et svar på en behandling der hjælper. Men jeg har døjet i lang tid med det her og har prøvet en del forskellige behandlinger. Der findes 2 pillekure man kan komme på, som tager "bakterier" i urinrøret. Har været på den ene, men den hjalp ikke mig helt af med det. Min gynækolog siger de angriber baterierne fra hver deres vinkel, så selvom den ene ikke virker, så kan den anden godt virke. Jeg kan desværre ikke huske hvad pillerne hedder.
  • Indstillinger
    Det er dejligt at høre, du har det bedre! Det andet det må have været skrækkeligt... Jeg skal til gynækolog igen d. 6. december og til urolog i starten af januar, så må vi se hvad de siger.
    Dit startede også efter behandling af blærebetændelse ikke?
    Fik du også Sulfa? Jeg har tænkt over, om det måske kan skade i sig selv eller give en allergisk reaktion.... Men hvis man kan have bakterier, som man ikke kan se på nogen test, kan det jo også være det.
Log in eller Registrér for at kommentere.