Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox-udleveringstilladelse afvist af Lægemiddelstyrelsen

1234568»

Kommentarer

• Hej - min læge vil ikke lave en udleveringstilladelse men har henvist mig til Endokronologisk afdeling og jeg har kontaktet dem for at høre hvornår jeg kunne komme til - jeg skulle regne med op til 16 ugers ventetid- det kan bare ikke være rigtig at man skal gå og have det dårligt i så lang tid - jeg ringer derind igen i morgen for at presse på hvis det overhovedet hjælper noget - jeg har virkelig lyst til at starte med de Euthyrox som jeg har liggende - man kunne jo prøve et par dage for at se om man kan mærke en forskel - er der nogen som kan fortælle mig hvordan i har det med Euthyrox ?
    Mvh Glad36
  • Hej Glad

Jeg tog springet og startede med Euthyrox før jeg fik tilladelsen fra min egen læge. Det er nu 5 uger siden og jeg har ikke fortrudt. Jeg fik målt mine tal i sidste uge og de ligger fint Tsh på 0,7 T3 på 1,67 og T4 på 2,0.
    Jeg ville ikke vente hvis jeg var dig, men jeg var da også meget i tvivl. Man vil jo helst have sin læge med i det.....
    Jeg har nu fået tilladelsen fra min læge og kan nu sige at jeg tager Euthyrox....- HELT legalt nu ;o)
    Mange hilsner
    Gitte
  • Kære Gitte: Skønt at høre, at din udleveringstilladelse er i orden nu. Ja, det er med at være på "dupperne", for at få gennemført noget på det danske marked!! Dejligt at dine tal er fine igen :-)

Jeg havde ikke nogle betænkeligheder ved at starte Eutirox uden min læges indblanding. Dette er vores liv - lægerne kan på ingen måde mærke vores elendighed.

Jeg har haft skrevet til Merck, hvorfor de ikke er på markedet. Jeg har desværre intet hørt endnu. Jeg mener ihvertfald, at vi skal have flere valgmuligheder, uden at vi skal hen at søge om udleveringstilladelse.

Mit stofskifte har ellers ligget fint i niveau længe. Men ved sidste blodprøve den 29.04.09 var TSH steget til 3,13. (d. 14.04 - 0,62)
    Jeg fik taget blodprøver igen i onsdags, så dem er jeg meget spændt på. Jeg har efterhånden svært ved at vurdere om stofskiftet er for højt eller lavt. Min krop har det skidt for øjeblikket - somom den står af. Hovedpine, kvalme, sveder pludselig helt umotiveret, led- og muskelsmerter, koncentrationsbesvær, træthed og sover dårligt. Så det er ihvertfald slet ikke i niveau.
    Jeg tilskriver ikke dette gl. Eltroxin ell. Eutirox.
    Jeg tror, at det måske kan være p.g.a. min tungmetalafgiftning. Kroppen reagerer meget på dette - måske et stress moment - hvorfor jeg måske skal sættes op i medicin. Jeg har også fået fjernet alle mine 8 amalganfyldninger. Sidste week-end brugte vi på, at tømme min svigerfars lejlighed. Ja, der har været meget at se til.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.