Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox-udleveringstilladelse afvist af Lægemiddelstyrelsen

123468

Kommentarer

• Hej Sunrose

Jeg tror ikke du skal tage noget medicin væk, da et normal TSH for patienter i behandling er 1 eller derunder. Men det kommer jo helt an på hvordan du har det og hvordan T3 og T4 ligger - de skal helst ligge i den høje ende.
    Jeg har det bedst med TSH omkring 0.5 og T3 og T4 i den høje ende, men det er jo individuelt.
    Ang. udleveringstilladelsen fra Lægemiddelstyrelsen så er jeg også rigtigt fortørnet og ret sikker på at mange af os får ansøgningen afvist udfra de argumenter der stilles op (at der skal dokumenteres tal 5 uger før og efter osv.). Jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke anerkender at vi har kliniske symptomer også uden at vi skal "ligge krop til" og lege forsøgskaniner i mange uger/måneder.
    Hvad med patientklagenævnet, kan det mon ikke være noget de tager sig af?
    Problemet med at "kæmpe med systemet" er jo at det kræver overskud, hvilket der ikke er særlig mange af os herinde der har. Hvis vi var friske, havde vi jo slet ikke brug for denne debat...:o/
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Gitte.
    Vedr. patientklagenævnet, kan jeg fortælle ud fra egen erfaring, at det er en umådelig laaaaaaangsommelig og tuuuuung sag.

Tror heller ikke, at det er den rette klage "indstans", da det er lidt svært at klage over lægens behandling, da de jo først for nylig har fået information fra lægemiddelstyrelsen vedr. "ny" eltroxin.

Jeg er ikke klar over, om klager vedr. lægemiddelstyrelsens behandling af patienter i denne sag, kan rettes til patientklagenævnet.

Vedr. Glaxoklinesmith uetiske måde at styre eltroxin "markedet" på, så tror jeg muligheden kunne være, at kontakte pressen og/eller klage/søge erstatning via rettens vej.

Der må da være nogen her i debatten, som har kendskab til disse områder, eller kenden en der kender en, den lige er den rette til, at hjælpe os videre i denne sag.

Hej fra Luna
  • Hej Luna og Sia.
    Velkommen til!
    Hvor er det dejligt at læse, at I er i fuld gang med "alt muligt".
    Hatten af for jer.
    Held og lykke, vi følger spændt med.
    Hilsen Inge
  • Hej Sunrose og alle andre. NU har jeg også sendt klage til lægemiddelstyrelsen -idag-og bestilt hos Goldpharma, for nu kan JEG ikke klare mere!! Jeg blev indlagt med symptomer på hjerteflimmer (3 Skrækkelige timer) og man målte mit stofskifte på min opfordring-og mit TSH var steget fra 2,0-7,5 på mindre end 14 dage!! Jeg har SÅ ondt i min hals og er så træt og ked af det. så der MÅ være meget anderledes i den nye tablet-enten for lidt eller meget af det -for os -livsvigtige medicin. Jeg blev sat voldsomt op i dosis på hospitalet-fra 100 mkg dagligt , til 4 gange extra 50 mkg om ugen, altså 200 mkg ugentlig mere. Det var min egen læge ikke tilfreds med og nu får jeg 2 gange 50 mkg ekstra om ugen. Har det stadig dårligt og NU vil jeg prøve Euthyrox i samråd med min læge. Har dog selv bestilt.
    Håber det dog snart får en ende . Hvad med TV lægen??? Tror i han vil hjælpe os?? Mange kærlige hilsner Ellenmarie
  • Hej alle sammen
    Jeg vil bare høre om dem som har bestilt Euthyrox på Goldpharma om hvor mange dage inden de havde deres medicin - jeg bestilte mit d. 12 maj og har endnu ikke modtaget noget. Sender de det ikke hjem til ens egen adresse?
    Hvis ens TSH tal er for højt skal man have mere medicin men hvad så med mange af de symptomer som hjertebanken,uro,svimmelhed ,søvnløshed vil det så ikke blive forværret ? - - på indlægsseddelsen som følger Eltroxin står der nemlig disse symptomer og der stå så at man skal sænkes i medicin - det lyder jo meget mystisk!!!
    Mvh Glad36
  • Hej til Glad (dejligt navn)

Da jeg bestilte idag, stod der,at der ville gå fra en uge til fjorten dage, med levering. Jeg går da ud fra, at de leverer til vores adresse. Du har altså et par dage at løbe på endnu. Jeg tror absolut ,at vi kan regne med ,at de sender som aftalt.
    Mange hilsner Ellenmarie
  • Kære alle.
    En superhurtig søgning på Holland og Eltroxin gav følgende resultat.

http://translate.google.dk/translate?hl ... %3Dlang_nl

Hollænderne har i hvert fald siden 2007 haft muligheden for at købe både Eltroxin samt Euthyrox, samt andre to former for stofskiftemedicin (måske mod for højt!).
    Så at lægemiddelstyrelsen bruger Holland som model, for at tvinge os til at indtage ny Eltroxin er i hvert fald en svinestreg og en beslutning truffet på et forkert grundlag og manglende information.

Umiddelbart virker det, som om DK og New Zealand er de eneste lande, hvor der KUN findes et produkt!!!!

Ja, nu er der KUN DK tilbage, for New Zealænderne har fået andre muligheder.
    Englænderne og canadierne som også har "brokket" sig gevaldigt, men har jo også haft muligheden for at skifte!!!

Mange hilsner Inge
  • Hej Ellenmarie

Jeg har lige modtaget Euthyrox idag men ALT står på græsk. Er lidt bekymret om det nu er ok- de tabletter som i har modtaget står det også på græsk ?
    mvh Glad 36
  • Hej Glad
    Har også fået græske Euthyrox fra Goldpharma.
    Pillerne er mærker EM 125 (125 mikrogram) og hvis du går ind på Mercks hjemmeside (producenten) og søger på Euthyrox, så kan du se at pillerne skal se sådan ud (her står der en beskrivelse af hvordan pillerne skal se ud). Jeg regner med at alt er som det skal være, men var da også noget utryg.

Har nu taget pillerne i 1 måned og mit stofskiftetal ligger stabilt.

Mvh. Gitte
  • Godt nyt. Endelig Se på www.laegemiddelstyrelsen.dk, klik på nyheder i ve. side Eltroxin:... Når du kommer ind her kan du se at der kan søges om udleveringstilladelse til et andet præparat, hvis man ikke har det godt på det nye Eltroxin. Der står ikke at det skal forsøges reguleret først.
    Hilsen Sia
Log in eller Registrér for at kommentere.