Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox-udleveringstilladelse afvist af Lægemiddelstyrelsen

123457

Kommentarer

• Hej Sia

Det lyder bare dejligt. Talte med min læge i dag de har endnu ikke fået svar på min udleveringstilladelse. Men nu lyder det jo som det ikke bliver noget problem. Skønt

Mange hilsner
    Sunrose
  • Hej igen til Glad. Godt du fik din medicin! Jeg må jo vente en 8 dages tid, men så kan jeg nå ,at sætte min læge ind i det OG at jeg VIL skifte, da jeg bliver ved at have det dårligt.
    Ang. dette at pillerne er græske: det må vel være de samme som vi (måske) endelig kan få gennem lægen og på egne apoteker? Måske det er en græker der ejer Goldpharma og derfor får dem med græsk tekst? Jeg tror nok at den læge der skrev tilbage til mig fra GoldPharma,-hed George, hvilket KAN være græsk. Er indlægsedlen KUN på græsk?
    Godt at der er nogen der har det stabilt med Euthyrox! Pøj pøj til dig. Hilsen Ellenmarie
  • Hej Ellenmarie

Mht indlægsæddelen til Euthyrox står den kun på græsk det er derfor jer er bekymret om de er ok. Jeg skal ringe til min læge idag for at høre mht til mine blodprøver - jeg er mgete spændt - for en mdr siden lå mit TSH på 4.5 med ny medicin - jeg har stadig mange symptomer så som søvnbesvær,svimmelhed hjertebanken.uro ,nedsat appetit mm men mine symptomer lyder jo som mit stofskifte er for højt - jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre - håber der snat findes en løsning på det
    Mvh Glad36
  • Hej Glad36
    Det kan også være meget svært at vide hvornår stofskiftet er for højt/lavt. Jeg er stofskiftepatient på 15. år og jeg har stadig svært ved at læse mine symptomer. Kan huske Anemone skrev her på siden at man kan ha både søvnbesvær og hjertebanken selvom stofskiftet ligger lavt. Håber du får godt nyt fra din læge : )
    Kh LH
  • Hej Igen
    Har lige talt med egen læge idag og fået svar på blodprøverne TSH 4.6 T3 1.1 og T4 108 - hun vil ikke lave en udleveringsstilladelse men har lavet en henvisning til Endokronologisk afdeling - så jeg kan godt se at det her vil trække i lang drag - spændende at se hvor hurtig jeg kan komme til.- Ved satdig ikke om jeg tør springe ud i at starte på Euthyrox jeg har dem til at ligge lige her - kan det passe at man kan få en alm recept fra egen læge og så hente Euthyrox i Tyskland eller Sverige ? - og indlægssedlen står det på tysk/svensk ?
    Mvh glad36
  • Jeg fik min læge til at udskrive en almindelig gul recept på Euthyrox, hvorefter jeg tog en tur til Sverige og købte tabletterne. Jeg havde dog først lige ringet på tlf 0046 77 145 04 50 (fælles tlf-nummer til alle svenske apoteker) og hørt om de på det apotek jeg ville købe på, havde Euthyrox i de tablet-størrelser jeg gerne ville have.
    Andre har skrevet her og fortalt at de har gjort det samme i tyskland og en har i tyskland købt Euthyrox på en dansk recept på Eltroxin!
    De Euthyrox jeg købte i Sverige havde en indlægsseddel på svensk.
    mvh Peter
  • Hej Peter

Jeg er vant til at tage 100mg Eltroxin- skal jeg ikke bare tage 100mg Euthyrox når jeg engang beslutter mig for at starte- altså den samme dosis som jer er vant til. Har du fået det bedre med Euthyrox og er det i samråd med egen læge ? Hvordan ligger dine blodprøve tal ?
    Mvh Glad36
  • Hej Glad
    Først må jeg lige pointere at jeg er ret ny mht stofskifte-sygdom: For lavt stofskifte, konstateret i sept 2008 med en TSH på 85. Jeg er konstant øget i dosis indtil nu (TSH 4,9 midt i april). Næste blodprøver skal tages midt i juni, jeg er startet på Euthyrox 1. maj så jeg har IKKE fået taget blodprøver siden jeg startede på Euthyrox.
    Siden jeg skiftede til Euthyrox har jeg taget samme dosis Euthyrox som jeg tog ny Eltroxin. Jo jeg har fået det en del bedre siden jeg skiftede til Euthyrox, jeg kan dog ikke være sikker på, hvor meget af bedringen der skyldes Euthyrox og hvor meget der skyldes at dosis blev øget midt i april. Dog er jeg ret sikker på at en forbedring af maven (ikke mere forstoppelse) skyldes skiftet til Euthyrox. Ligeledes TROR jeg at syn/svimmelhed er forbedret pga skiftet. Jeg har også fået færre ledsmerter (det gør ondt i kort tid i leddene at komme igang når jeg har hvilet) - dette er jeg dog ret usikker på om forbedringen skyldes Euthyrox eller dosisøgning eller begge dele.
    Når jeg læser debatten her har jeg indtryk af, at folk skal have lidt mindre Euthyrox end ny Eltroxin, men som nævnt har jeg ikke nogen tal der underbygger dette. De fleste starter vist med samme dosis Euthyrox som de tog Eltroxin og får taget en blodprøve efter 5 uger for at justere dosis.
    Min egen læge sagde nej da jeg bad om recept/udleveringstilladelse på Euthyrox, men min endokrinolog accepterede, udskrev en recept samt søgte enkelt udleveringstilladelse. Denne udleveringstilladelse har lægemiddelstyrelsen bevilget mig, det tog knap en uge og jeg venter nu på at kunne hente Euthyrox på et dansk apotek, det lader til at tage flere uger ...
    Mvh Peter
  • Æhhh... hvad taler I om. Jeg har taget Eltroxin siden 1980, men ingen har fortalt mig om nogle "nye" eltroxin. Kan nogen fortælle mig om hva det betyder?
  • Hej
    Min læge har netop idag ringet og fortalt, at min udleveringstilladelse på Euthyrox er gået igennem, så fat mod, der er altså også håb for jer andre.....:o)
    Mange hilsner
    Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.