Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

13637394142

Kommentarer

• Kære Birgit.

Tak for din hilsen ;o)

Og selvfølgelig skal jeg op i dosis, det skal bare ikke gå for hurtigt. Men som du siger, det kan være et valg imellem pest og kolera ;o(

Jeg synes det lyder til at du tager dine "svingninger" rigtig flot. Det har godt nok været en hård omgang det her. Jeg har ikke haft det så slemt siden 1992, hvor jeg ved lægeskift fik opdaget mit alt for tårnhøje stofskifte. Det var rædselsfuldt dengang, og det har været rædselsfuldt denne gang. Så jeg håber dæleme osse at vi alle snart får det bedre igen ;o)) Det er i hvert fald skønt at høre, hver gang een har fået det bedre igennem længere tid ;o))

Kærlig hilsen Gitte
  • Hej til alle

Har brugt dagen til at læse alle indlæg om "ny Eltroxin" her på debatten, efter at have læst en artikel om dette emne i Ekstra Bladet i dag.

Jeg har lavt stofskifte, men får kun en meget lav dosis Eltroxin - 50 mikrogram hver mandag og torsdag. Sådan som jeg læser andre indlæg, får alle meget højere dosering end jeg gør. Har fået gl. Eltroxin i 3 år, og fik ny Eltroxin i april måned i år. Kunne godt se, der var trykt uden på pakken "Ny tablet samme virkning". På trods af min lave dosering, har både jeg og min familie kunnet mærke en stor ændring efter jeg er startet på ny Eltroxin. Min mand har tit påtalt, at han ikke syntes, jeg er så koncentreret som jeg har været. Jeg har kvalme - er svimmel - sover ikke særlig godt - og er tiltagende mere og mere træt. Gudskelov havde min familie og jeg talt om alle disse gener, før jeg læste om bivirkningerne i avisen i dag. Hvor må I andre have lidt helt forfærdeligt med meget større doser. Jeg vil på mandag kontakte min læge og få skiftet disse nye Eltroxiner ud. Tak til alle, der har gjort det store forarbejde - så jeg kunne læse avisen i dag og tænke: "Der var en grund til alle disse mærkelige symptoner".

God weekend
  • Hej Bertha. Er der noget i Ekstra Bladet i dag lørdag? I papirudgaven eller? Jeg er så glad for mit skifte til Euthyrox - det har jeg fået i 16 dage og wow - det er så godt. Bedre -dag for dag - og faktisk føles det præcis som med den Gamle Eltroxin, som jeg har fået i godt 16 år. ER så taknemmelig - tænker bare - at jeg aldrig ville kunne orke at skulle have Ny Eltroxin igen, så tænker sådan på, om vi nu også kan blive ved med at få Euthyrox bevilget. Vil under ingen omstændigheder på andet medicin. Det her er godt!!!!! Vil håbe at Euthyrox bliver godkendt i Danmark, så det bare kunne blive let at få og være for alle. Det er en stor mærkesag. Jeg vil aldrig kunne forklare forskellen helt præcis, men der skete en masse "underligt" - nogle følelser og fornemmelser og bivirkninger, som jeg aldrig - læs: ALDRIG - har oplevet på den gode Gamle Eltroxin. Tak for den bevilgede Euthyrox.
  • Hej med jer

Hvor er jeg glad for jeg fandt denne her debat, Jeg fik konstateret lavt stofskifte i 2006, efter jeg havde født min den mindste søn ( skal lige siges at min far døede af et ikke opdaget for lavt stofskifte i 1988)

Jeg fik så eltroxin og har haft det ok til jeg fik den nye medecin i december mdr 2008, så skal jeg ellers lige love det er gået ned af bakke. får hjertebanken, svimmelhed, angst for at køre bil, da min krop reagerer dybt underligt når jeg skal koncentrerer mig , muskelsvaghed, problemer med synet, hård mave, sover dårligt - ja jeg kunne bli ved. Jeg får så af min læge at vide at mine tal er så pæne, ja men hvad nytter det at jeg så har det så skidt, så nu er vi ude i at jeg sikkert blir stemplet som depresiv, hvilket jeg bestemt ikke føler mig.

Jeg kan se i skrive om et nyt produkt i køber i Sverige, jeg har været inde og kigge og syntes ikke jeg såen lige kan finde ud af hvad det er jeg skal købe, er der en af jer der vil prøve at forklarer mig det.

For sådan her nægter jeg dælme at skulle ha det , hvilket jeg også kan se at det vil i heller ikke.

God bedring til jer alle :-)

Mange Hilsner
    Henriette1973
  • Hej Henriette.

Du skal sige til din læge, at det du har er bivirkninger af ny Eltroxin. At han derfor skal søge om udleveringstilladelse OG tilskud hos Lægemiddelstyrelsen på Euthyrox til dig. Det gør han på Lægemiddelstyrelsens hjemmeside. Men han skal ikke sende den over edb, for det virker ikke. Han skal udskrive den og faxe den på 4488 9343 og skrive "haster" oppe i højre hjørne, så får han tilladelsen dagen efter. Den skal du have en kopi af til apoteket. Du får selv tilskudssvaret i posten. Du kan roligt hente Euthyrox på apoteket før du får tilskudssvaret, hvis bare du gemmer kvitteringen, kan du få refunderet senere med tilskudsbevillingen i hånden.
    du bør også selv indberette dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen. Det kan du også gøre på deres hjemmeside www.laegemiddelstyrelsen.dk

rigtig god bedring til dig ;-)

Kh Gitte
  • Hej Gitte

Tusinde tak fordi du gad forklarer mig det, det er nemlig et helvede at leve sådan her.
    Jeg har indberettet mine syntomer, det er helt rart at få det skrevet ned.

Jeg vil bede min læge gøre som du beskriver, selv jeg dælme har min tvivl om at han vil gøre noget som helst.

Kh
    Henriette
  • Ja der var en artikel i papirudgaven af Ekstra Bladet lørdag. Var også omtalt på net-avisen.
    De bedste hilsener -
  • Hej Bertha

Efter bivirkninger med ny Eltroxin startede jeg i begyndelsen af juli på Euthyrox, 25 mkg daglig, altså også en meget lav dosis, mit stofskifte var ikke alarmerende lavt. Efter første blodprøver anbefalede de at sætte mig op til 50 mkg pr. dag, men jeg synes, at jeg bliver ør af det. Jeg tror, det går lidt for hurtigt. Må jeg spørge, hvad dit TSH var på, da du begyndte at få Eltroxin 2 x 50 mkg om ugen?

Tak og venlig hilsen ... og god bedring :-), det er bare om at komme i gang med et andet præparat.

Kathrine
  • Hej Kathrine

Kender slet ikke mit TSH tal - er sidst målt i april 2009. Fik bare at vide, at det lå fint.

Skal jo til lægen i denne uge vedr. skift af medicin, og får så også målt mit TSH tal, som jeg denne gang nok skal huske at spørge efter. Skriver lige så snart, jeg har tallet.

De bedste hilsener
  • Jeg vil opfordre alle til at gå ind på lægemiddelstyrelsens hjemmeside og under bivirkninger, at anmelde jeres bivirkninger. Skriv som I har det og føler. Målet for mig er kun at den gammel medcin skal produceres igen og jeg kan få et liv uden bivirkninger.
    Mit håb, jo flere anmeldelser om bivirkninger jo mere seriøst kan lægemiddelstyrelsen se at der er et problem. Mange har jo også været til læge en ekstra gang og få tjekket stofskiftetal, og hvad må det ikke koste samfundet.
    Håber I vil hjælpe, til gavn for os alle.
    Mange tak for hjælpen.
    Bente
Log in eller Registrér for at kommentere.