Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1323335373842

Kommentarer

• Hej Dorthe

Jeg bor i Århus og har 2 timers kørsel til Flensborg.

Har du fået sendt pillerne til dit lokale apotek. Og hvis ja, hvordan har du gjort det?

Det er alletiders at vi kan udveksle information på nettet på denne måde.

Med venlig hilsen
    Karen Margrethe
  • Hej Karen Margrethe

Jamen da jeg stod med medicintilskudsbevilling i hånden, kontaktede jeg svaneapoteket her i Hjørring samme formiddag. De har jo ikke pillerne på lager, men idet jeg ringede så tidligt på dagen, ville de have dem hjemme til næste dag.

Overhovedet ingen problemer :-) udover at jeg manglede udleveringstilladelsen men det kom på plads en lille uge efter ;-)

Ja det er godt med de erfaringer herinde. Jeg vidste heller ikke før jeg kiggede herinde, at det var eltroxinen som gjorde mig syg, da mine prøver var fine.

Dorte
  • Hej Dorthe

Grunden til at jeg tager til Flensborg er, at jeg ikke har en udleveringstilladelse endnu.

Efter jeg læste dit indlæg har jeg kontaktet apoteket, som jeg plejer at bruge, og de siger, at de nok skal skaffe medicinen fremover, når jeg har fået udleveringsstilldelsen. Det er rart at vide.

Mvh
    Karen Margrethe
  • Hej Karen Margrethe,

Jeg har ikke været på debatten i nogle dage - vi har fået en lille hundehvalp, så det går tiden med lige nu :-) - så mit svar kommer nok lidt sent, men jeg bringer det lige alligevel, måske kan det også hjælpe andre. Apoteket i Flensburg hedder Nord Apoteke, adr. er Apenrader str. 4, 24939 Flensburg, tlf. nr. er 0049 461 49 34 40 og jeg talte med en sød pige der hedder AnneGret.

Dejligt at høre at så mange enten har fået - eller er igang med at få - udleveringstilladelse til Euthyrox. Jeg har nu taget dem i 8 dage og synes jeg kan mærke fremskridt, øjnene er OK igen og hovedpinen næsten væk. Jeg vil kontakte egen læge i næste uge for at bestille tid til en blodprøve.

Mange hilsener og go' weekend til alle
    Hilsen Malene
  • Hej Marlene

Tak for dit svar.

Det er da godt at høre, at du har fået det bedre med den nye medicin. Jeg har fået den første Euthyrox i dag og håber også snart at mærke en bedring.

Med venlig hilsen
    Karen Margrethe
  • Jeg har nu taget Euthyrox i 4 uger (hentet i Helsingborg) - har det fint, mærker ingen bivirkninger. Men taber stadig rigtig meget hår :-(

Jeg har nu fået udleveringstilladelse/bevilget tilskud, det er dejligt.

Fortsat god sommer :-)
    Hilsen
    Kathrine
  • Blot lidt orientering/hjælp til af komme videre i ansøgningerne om Euthyrox. Vil gerne kunne hjælpe andre, som jeg fik hjælp/inspiration her på siden:

Kære alle. Jeg kontaktede min læge - min egen læge er sygemeldt, så en flink vikar og så specielt en dygtig sekretær- har ordnet min udleveringstilldelse ganske let.

1) De faxede et ansøgningsskema til Lægemiddelstyrelsen på fax. 44889343 - OG SÅ SKULLE SKRIVES HASTER I HØJRE HJØRNE. (skemaet ligger på http://www.laegemiddelstyrelsen.dk og hedder human enkeltudleveringstilladelse.

2) Lægen skal samtidig søge om individuelt medicintilskud.

2) Det var mandag og i dag torsdag havde Lægemiddelstyrelsen faxet tilladelsen tilbage. Jeg har fået tilladelse til Euthyrox tabletter.

3) Fik udlev. kopi af tilladelsen sammen med recept fra lægen, hvor der blev skrevet, at jeg skulle have 100 mikrograms Euthyrox og så også 25 mikrograms Euthyrox.

4) Gik på apotek Ørnen i Vestergade i Odense med det hele. Mødte en utrolig flink dame, som straks ringede til Åbenrå, hvorfra de skulle have tabletterne. Jeg kunne hente tabletterne næste dag efter kl. 12.

5) M.h.t. medicintilskud vender Lægemiddelstyrelsen snarest tilbage - de sender bevillingen til mig. Så sagde den rare apotekerdame, at jeg bare skulle komme derop, når jeg har medicintilskudstilladelsen, så bliver beløbet, som jeg har købt Eutgyrox for, kørt ind i systemet, og når beløbet så er over kr. 820 på et år, får man 50% i tillskud. De første kr. 820 er egenbetaling (dog Danmarktilskud, hvis man er medlem af Danmark). Det er reglen om tilskudsgrænser pr. 1. januar 2009, der gælder. Men vi er jo også vant til at betale noget for Eltroxin, så det bliver ikke så meget dyrere. Jeg gav ialt kr. 317 for 100 stk. Euthyrox á 100 mikrogram og 50 stk. Euthyrox á 25 mikrogram.

Tilladelsen er gyldig til 29. januar 2010 og bortfalder, hvis præparatet markedsføres (håber de bliver markedsført snarest).

Men alt i alt - mega let - jeg har taget springet - takkes være gode menneskers hjælp. Håber dette kan hjælpe andre.

Skal nok prøve løbende at skive, hvordan det går. Regner med at kunne tage min første Euthyrox i morgen aften (får 800 mikrogram pr. uge). Farvel til Eltroxin, som har fulgt mig i godt 16 år. Ærgerligt at vi har skullet kæmpe så meget med Ny Eltroxin - det har været en halvhøj pris både for os selv og ens omgivelser.
  • Hej skov :-)

tak for dit indlæg .. held og lykke med Euthyroxen.

Det er sørme dejligt, at det efterhånden er blevet så nemt at få lov til at prøve et andet præparat.

Hilsen
    Kathrine
  • Kære alle.

Jeg har d.d. skrevet til sundhedsordfører Jonas Dahl (SF) vedr. Glaxo´s svinestreg.

Jeg beskrev bl.a. min situation med ny Eltroxin med fyring til følge, og hvor lang tid det kan tage, inden vi er velreguleret/har det godt igen.

Vi voksne kan ikke "håndtere" denne tablet. Hvad med de små børn som har for lavt stofskifte? De skal have små doser, men den nye 50 mkg´s Eltroxin må ikke længere deles!!!

Jeg forespurgte hvilke sanktioner, vi kan gøre overfor Glaxo? For jeg føler virkelig, at de har frarøvet os én del af vores liv og dermed livskvalitet.

Hvad kan du som sundhedsordfører for SF gøre i denne her famøse sag??

Jeg fik følgende svar:

Jeg har hørt fra flere vedr. Eltroxin og har også stor forståelse for at det er helt absurd det Glaxo har lavet med den nye Eltroxin. Jeg har derfor bedt sundhedsministeren om at redegøre for sagen og bedt ham gribe ind overfor Glaxo.
    Jeg håber meget at der kommer noget godt ud af min henvendelse og vil selvfølgelig forfølge sagen videre.

Dette var lige et kort referat. Så jeg håber virkelig, at denne sag kommer frem i søgelyset.

Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej Annemarie.

Det lyder spændende om der så sker et eller andet.

Jeg har tænkt på, at når jeg er helt ok igen, vil jeg henvende mig til en advokat og høre, hvilke muligheder der er for at få godkendt erstatning for svie og smerte, og mht. jer der har mistet jeres arbejde, kunne der jo også være tale om erstatning for tabt arbejdsfortjeneste. Man kan ikke gøre det før man er 'helt rask' igen som inden, da man skal se hvor mange sygedage man i alt har.

Jeg ved ikke, om der er mulighed for det, men når Glaxo skriver "samme pille - samme virkning", (jeg har det dokumenteret i en mail fra GSK) så er det jo helt ude i hampen, og derfor forsøger de at bilde os ind, at det er os der er noget i vejen med.

Jeg føler ligesom dig, at de har taget måneder af mit liv og min livskvalitet med det præparat og ikke mindst dette slogan, så vi slet ikke var forberedte på hvad der kunne ske.

Kh Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.