Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1232426282942

Kommentarer

• Hej til jer alle som ikke tåler ny Eltroxin.
    Hvor er det bare skønt, at høre om de dejlige tilbagemeldinger der kommer efter brug af Eutirox ell. gl. Eltroxin. :-) Ja, vi føler virkelig, at vi lever igen. Da jeg var på ny Eltroxin, følte jeg, at jeg var ved "grave min egen grav".
    For mig tog det ca. godt 14 dage, førend min mave/oppustheden var i orden igen. Min appetit er normal igen, jeg har faktisk tabt 1 1/2 kilo (dette var dog ikke hensigten for mig).
    Jeg føler måske en lille tendens til overdosering. Jeg sveder meget om natten og føler lidt uro i kroppen.
    Men jeg afventer svar på mine blodprøver fra i torsdags.
    En rigtig god dag til jer alle.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej alle.
    Jeg har til stadighed "hele dynen" af bivirkninger fra de gamle Eltroxiner, efter at jeg er gået over til de nye. I starten havde jeg "lidt med maven", men det er væk nu. Til gengæld oplever jeg nu meget mere hovedpine, end jeg gjorde med de gamle - og det var ellers rigeligt nok :( .
    Jeg har fået sat dosis op, så jeg skal ta´ 5x150 og 2x200 om ugen og nu bliver jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal tænke over, hvornår jeg tager de 200 mg. For at "huske" det, tager jeg dem lørdag og søndag, men måske skal jeg i virkeligheden tage dem f.eks. onsdag og lørdag, for at sprede dosis.
    Er der nogen, der har en mening om det ?
    Jeg skal i hvert fald også ha´ fat i min læge m.h.t. andre piller, er spændt på, hvordan han vil reagere.
    Kh Lene.
  • Hej Lene

Har lige været igennem en stigning på 50 mcgr efter henvisning fra endokrinolog. Denne stigning skulle jeg dele op mellem onsdag og søndag, så ja -jeg ville nok dele det op.

Tips: Jeg har en kalender hængende på min væg, sætter et lille kryds de dage hvor jeg tager ekstra, så ved jeg altid hvornår, samt at jeg har husket det!
    Kh Birgit
  • Kære Lene.
    Ja, det er også ulempen ved ny Eltroxin, at de ikke længere må deles. Efter at jeg har fået Eutirox, får jeg en kontinuerlig tilførsel hver dag. Jeg tager 112,5 mkg til natten, hvilket jeg selv tror på, at det er det bedste.
    Men ellers ville jeg også dele dosis anerledes - som i det sidste inslag.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Birgit og Anemonen.

Tak for Jeres svar. Hvor er det dumt, at man ikke selv kan komme i tanker om den slags - også den med kalenderen :)
    Men jeg har nok ikke vægtet det med medicinen så højt, det var bare noget der "var der".
    Jeg er SÅ glad for at ha´ fundet denne debat, for det har givet mig svar på mange ting. Tak piger !
    Kærlig hilsen Lene.
  • Kære Lene.
    Jeg har haft det på samme måde som dig - ikke at vægte medicinen så højt. Jo, jeg skulle nok tage medicinen, men ellers......
    Det var i forbindelse med for mange op- og neddoseringer, at jeg begyndte at se tallene nøje. Jeg fik derfor tilsendt kopi af mine blodprøvesvar.
    Jeg har doseringsæsker. Dem kunne jeg ikke undvære. For nogle gange tager vi tbl. som en refleks, og tænker bagefter, fik du den nu??? Jeg får også andet medicin, og derfor kan jeg altid se, om jeg mangler at tage nogle.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej
    Jeg har idag fået Euthyrox som jeg bestilte fra Goldpharma. Pillerne er fra Grækenland! og jeg er meget i tvivl om de ikke er kopimedicin. Hvordan tjekker man det når det står på græsk? SÅ frustrerende at min egen læge ikke vil samarbejde!
    Der står at de er produceret af Merck Darmstadt og på selve pillen står der E M 125 (det er 125 mikrogramspiller).
    Er alt mon som det skal være?
    Jeg er stadigvæk sløj med hævelse i halsen og nu også hævede lymfeknuder. Kan nok snart ikke give de nye Eltroxiner skylden længere, da jeg snart har været stoppet med dem i en uge. Jeg har nok mest lyst til at prøve de nye Eltroxiner af igen, for at se om jeg får det værre og for så at kunne sige til min egen læge at jeg HELT sikkert har brug for anden medicin.
    Men jeg er godt nok utryg ved at spise græsk medicin!... :o(
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Gitte.
    Eutriroxen er god nok. De har de samme indholdsstoffer som I den gl. Eltroxin. Vi har prøvet, at sammenligne dem her på nettet. Så dem skal du ikke være utryg ved. Jeg tror forøvrigt, at de er fra Spanien.
    Jeg bestilte selv via Goldpharma.
    Jeg tror, at det er på side 3, at Inge har lavet en oversættelse.
    Der er flere som har bestilt via Goldpharma, og de har også fået det væsentligt bedre. Jeg har ikke kunnet mærke ændringer fra gl. Eltroxin og Eutirox.
    Så det mener jeg slet ikke at du skal være bekymret for.
    Held og lykke, og håber snart, at du får det tåleligt igen.
    Kærlig hilsen Anemonen.
  • Hej anemone
    ..og tak for dit svar.
    Dem jeg har fået er nu fra grækenland - det er det græske alfabet så den er vist go nok ;o) Ja håber indholdsstofferne er de samme - kan jo ikke tyde det når det er et helt andet alfabet.
    Ja håber også snart på bedring - tak for dit - som altid - søde svar!
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Gitte !

Jeg kan godt forstå din skepsis over de græske Euthyrox...
    Ikke "særlig fedt" at man ikke kan læse indlægssedlen :-/

Jeg tror nu ikke, at det er kopimedicin. Simpelthen fordi de er så
    billige, at der ikke vil være penge i at kopiere dem....

*Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.