Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin - emner mgl.?

1212224262742

Kommentarer

• Hej Sunrose.
    Ja jeg har også lyst til at skifte læge, men jeg har faktisk næsten lige skiftet, da jeg heller ikke var tilfreds med min gamle læge.
    Ja du har ret. Hvor er det hårdt at skulle kæmpe med lægerne, oveni at kæmpe med sygdommen!
    Er lidt varsom med at fortælle lægerne hvad jeg har læst på nettet - hun er af den opfattelse at man kan læse alt for meget på nettet (læs: usaglig information) - ja ligesom hun mener at man heller ikke skal læse indlægssedler.
    Jeg synes jeg har brug for et sagligt sted jeg kan henvise lægen til hvor de kan få mere information - de stoler ikke rigtigt på det jeg fortæller fornemmer jeg (har én gang fået at vide at mine symptomer forværres af at jeg sådan "stresser" over f.eks. bivirkninger - og altså selv er årsagen til at tingene forværres grr!)
    Godt du mødte forståelse hos en anden læge. Var det så den anden læge der udskrev recepten på Euthyrox?
    Godt at høre at du har fået det bedre. Du har nok ret i at træthed følger med efter den rutschetur du og din krop har været igennem...
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Anemone
    ...også tak til dig for opbakning! Vores indlæg havde vist lige krydset hinanden.
    Håber den information der, takket være dig Anemone, er ved at brede sig i Odense, snart får bredt sig til hele landet, så hver enkelt patient slipper for selv at skulle argumentere og kæmpe med lægerne.
    Mange hilsner
    Gitte
  • Hej Anemone

tak for dit svar. Hun oplyste ikke noget T3 tal. Får aldrig oplyst det tal.
    Vil spørge hende når jeg skal have taget prøver igen om 4 uger.

Til Gitte

Ja det var den anden læge der udskrev recept på Euthyrox efter jeg fortalte hende om min samtale med stofskifteforening og lægemiddelstyrelse samt om vores netdebat hvor vi er mange der har samme symptomer. lægemiddelstyrelsen havde sendt mig en mail hvor der stod at jeg gerne måtte indføre Euthyrox, den havde jeg med samt produktgodkendelsen fra lægemiddelstyrelsen, og indlægssedlen fra den svenske lægemiddelstyrelses-
    hjemmeside.

Hos min læge er der lægen selv samt en nyuddannet læge som er i praktik i 6 mdr. Det var den nyuddannede læge der lyttede.
  • Hej Gitte
    Det er rigtig synd du ikke finder forståelse hos din læge. -det giver noget af en rutchetur når man ikke bliver forstået og "fejet af ". Lægen kan simpelhen ikke være bekendt at behandle dig sådan. Syns du endnu engang skal sende en mail til ham/hende og fortælle på en stille men bestemt måde at du altså forventer at blive taget alvorlig. Fortæl du syns det er ok at få taget de blodprøver men at du ikke mener det er der problemet skal findes. Bare fortæl du selv har bestilt medicinen på nettet, fordi du ikke vil vente på en afklaring fra ham/hende. Hvis det ikke får din læge ud af busken er det bare ikke den læge du skal ha fremover - det vil kun gi problemer. Henvis evt til udtalelsen fra OUH som Anemonen har fået tilsendt. Så kan din læge jo søge oplysninger der. Kan godt forstå din utryghed - vi er jo afhængding af at ha et sted hvor vi kan få taget blodprøver : (
    Vær ikke bange for at stille krav til din læge - bare vis at du altså også selv har sat dig ind i tingene - henvis evt til nogle steder på nettet hvor der findes oplysninger - så har du da hjulpet lidt på vej.
    Håber det vil lykkedes - det er ikke rart skulle skifte læge igen - det skal der også overskud til !
    Kh Lis
  • Hej
    Tak hvor er I søde allesammen!
    Ja har netop fået at vide at min læge er gået på påskeferie, så hvor var det heldigt at jeg bestilte Euthyrox hos Goldpharma! Det virker bare lidt som en trussel synes jeg, at sige at nu har jeg bestilt på nettet - ja men er jo nødt til det!
    Men hvor det dog hjælper at have jer herinde...:o)
    Mange hilsner
    Gitte
  • Kære Gitte.
    Det er absolut ingen trussel, at du selv har bestilt Eutirox hos Goldpharma.
    Du behøver jo heller ikke at fortælle din læge det i første omgang.
    Men hvis det viser sig, at du får det bedre igen af Eutiroxen, synes jeg faktisk, at du kan "køre" en sag på hende.
    Vi ønsker jo lyttende og forstående læger, som tager vores problemer alvorligt. Vi er hverken dovne, dumme, hypokonder e.lign., men har en kronisk stofskiftesygdom.
    Nej, vi skal dæle.. ikke være for autoritetstro i dagens DK. Dette har jeg selv tidligere været. Men nok i kraft af min uddannelse og de problemer som jeg selv er stødt ind i grundet svingninger i stofskiftet har nok gjort mig "kampberedt". Jeg bliver virkelig harm, når jeg hører en beretning som din. Jeg ved, at mange andre også "slås" med systemet.
    Men når man har det som dig, er der ingen kræfter til at slås med.
    Men så må det være os, som har den fornødne energi og overskud, som skal kæmpe for, at det såkaldte "velfærdssystem" ikke kommer til at overse os stofskiftept.
    Jeg er stadig klarklagt med min fyring. Dette er ikke ulykkeligt for mig længere. For som Kirsten54 engang skrev: Når der lukker sig en dør, åbnes der en ny!!!
    Du trænger til en kæmpe krammer - så den får der hermed.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemome
    Du har helt ret - vi starter alle med at ha en tro på lægerne har den viden der skal til for at hjælpe os. Det et aldeles skamfuld når de nægter at lytte til os, vi ved jo bedst hvad der rører sig i vores kroppe. Har også prøvet at kæmpe da jeg var forgiftet af tungmetaller - jeg passede ikke ind i lægens bog, blev sendt rundt i systemet men passede ingen steder.
    Valgte en privat læge og fik en diagnose der, men måtte selv betale for behandlingen, som blev langt over 100000kr - havde bare ingen valg.
    God weekend til jer alle
    Kh Lis
  • Kære Lis.
    For ca. 2 år siden blev jeg sygemeldt grundet at min Eltroxin blev lagt til natten. Det viste sig, at den havde den bedre virkning. Og dette måtte jeg virkelig sande. Stofskiftet blev alt for højt.
    Jeg fik at vide fra min endokrinolog, at jeg ikke kunne have det så skidt med mit svingende stofskifte - og han sagde egentligt - at jeg måtte være depressiv. Jeg troede virkelig, at jeg var ved at blive rablende skør.
    Jeg gik ved et tilfælde på netdoktor, og fandt så denne debat. Andre havde det ligesom mig, og jeg fik utrolig støtte der.
    Det fik fik til at skrive et brev til endokrinologerne (2 A4 sider). Bl.a. at de skulle spørge pt. hvordan de havde det, istedet for at sige: Dine tal ligger fint, du fortsætter denne dosis.
    Siden da har min endokrinolog taget mig mere alvorligt.
    Ja, vi har sat os meget ind i vores sygdom. Og vi ved, at viden giver magt. Derfor kan de ikke bare længere "slå os hen".
    M.h.t. den orthomolekylær læge, som jeg har været hos, har jeg fået taget blodprøver - hvilket der snart vil komme besked på.
    Jeg har også fået tungmetaltesten. Så det bliver virkelig spændende, hvad det "siger" om mig. Ja, det er en dyr fornøjelse.
    Jeg har også været hos tandlægen. Min parandontose brød op igen efter at mit stofskifte blev for lavt. Jeg skulle også have nogle plastfyldninger på fortænderne (mine tænder er simpelthen slidt) samt tandrensning = kr. 3000,- (Og jeg valgte den billige udgave af parandontose behandlingen samt ingen bedøvelse).
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Sunrose.
    Når jeg får taget blodprøver enten via lægen eller hos endokrinologerne, bliver der taget:
    TSH, T4, T3, T3R - både e.l. læge samt endokrinlog, siger, at alle tal er vigtige.
    Jeg har for lang tid sagt, at jeg ønsker kopi af min blodprøvesvar. Så kan jeg selv følge med i tallene.
    Når blodprøverne er via e.l. får jeg dem tilsendt elektronisk. Så Skal han ikke "bruge" tid på en samtale med mig. Rigtigt smart.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Til Sunrose, tak for svar.
    Så kan jeg bedre forstå det, som sagt kan jeg ikke huske hvilken dato jeg påbegyndt ny eltroxin. Men i november fik jeg det dårligere og dårligere og måtte sygemelde mig i starten af december.

Når jeg får taget blodprøve får jeg også kun TSH og det er selvom jeg spørger efter de andre. Men lægen siger at de kommer kun frem hvis der er noget galt? Passer det?
    Bliver i som kommer hos endikinologerne henvist af egen læge eller hvordan?Sidst lå mit TSH på 1.31, så det ser jo fint ud på papiret:)
Log in eller Registrér for at kommentere.