Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe kun på armene om natten ?

1356716

Kommentarer

  • Indstillinger
    HeeJ. Allesammen,
    som andre også har sagt er jeg også glad for at jeg ikke er den eneste som døjer med kløe, jeg klør så bare over det hele, hovde,ansigt,arme, mave, ryg, lår, ben og fødder, og jeg kan overhovdet ikke sove, og jeg er ikke som sådan rød, kun når jeg klør fordi det er lige før at jeg har lyst til at kløe det til blods. og det prikker og stikker både dag og nat, jeg har prøvet at have det sådan en gang før og det var i januar. og jeg gik og troede det var nældefeber, men jeg er jo ikke rød eller har blærer. så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu har jeg ikke sovet i et døgn. og sidste gange jeg havde det som jeg ikke i flere dage fordi der varede det ca, 1 uge. og det var forfærdeligt!
    nogle som hhar gode idéer eller ved noget? så jeg åben,

    Hilsen Jeannette
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er også med - for satan det klør!!

    Har altid haft astmaeksem og senere i livet nu også astma.
    Eksemen har været aftagende med alderen, men er pludselig dukket op igen. Som sædvanelig i ledene. MEN.... ledsaget af kløe på skuldre og overarme der klør endnu mere, og som hos jer andre mest om natten. - det startede her i april-maj og er der stadig.
    Det giver ikke sår og rødme som i ledene, så lægen er svær at overbevise om at problemet er så stort som det er.
    Får ligesom flere af jer andre Elecon. Det hjælper. Det tager eksemen helt for en periode. Men skuldre og overarme dæmper det blot. Så nu frygter jeg hvad der sker når jeg stopper.

    Er totalt ikke-alternativt anlagt. Lyder dog alligevel interessant med akupunktueren (som vel også kun er halv-alternativ). Er der andre end snausen der har oplevelser med det - Både positive og negative? Og hvad med dig snausen, virker det stadig?

    og lige et tip fra en gammel rotte indefor eksemlidelser- klip neglene helt ned, og prøv at sove med "grove" bomuldssokker på hænderne. Med indersiden udad. Så flår du ikke huden i stykker, og den grove bomuld masserer ligesom huden i ro. (man kan evt også sove på et rimeligt groft bomuldshåndklæde)- Ikke et vidundermiddel, men det plejer at give mig lidt ro.
  • Indstillinger
    Til alle dem der klør på armene om natten.

    Jeg har kløet mine arme til blods i søvne. Det har stået på i mange år. Jeg har taget et par havehansker på om natten, men nu er min kløen næsten væk jeg skriver næsten. Takket være min læge hun kunne give mig akupunktur. Alt har jeg prøvet. Hudlægen gav mig det råd. Pak din arm ind i plastik med et godt lag salve under, Diprolen 0,05 hed salven. Det hjalp et stykke tid. Jeg skulle smørre salven på om aftenen bagefter skulle jeg pakke armen ind i husholdingsfilm. Hver dag i en uge derefter to dage om ugen det hjalp lidt. Men hurra for akupunktur 4 små nåle i din hovedbund en i foden lige over din storetå en i hånden imellem tommeltot og pegefinger på det høje sted når du sætter de to fingre sammen en i armen lige der hvor du bøjer den. Håber det kan hjælpe. Jeg har fået seks akupunktur behandlinger nu. Jeg tror det lykkes at få denne væmmelige kløen væk.

    God bedring
    Jente2
  • Indstillinger
    Jeg er åbenbart ikke den eneste med hudkløe, der begynder om efteråret. De sidste 6-7 år har jeg hvert efterår haft en ulidelig hudkløe på oversiden af hænderne og på armene, mest venstre håndoverflade, hvor der kan opstå nældefeberagtigt udslet på huden, hvidlige skorper. Det kløer aldeles sindssygt om aftenen og gør det meget svært at sove, og jeg gruer for hvert efterår. Lægen mener det nok er tør hud om efterår i fyringssæson men den køber jeg ikke. Kløen plejer at forsvinde af sig selv hen over vinteren. Jeg strandbader, vinterbader året rundt og er meget ude i naturen både sommer og vinter. Kan der være noget i naturen, der om efteråret forårsager en sådan sindsyg kløen. Bor lige ved Køge Bugt hvor der der i løbet af sommeren og efteråret ophobes enorme mængder fedtemøg og tang på stranden og i vandkanten, hvor det ligger og udvikler svovlbrinter helt hen til midt på vinteren, lugter fælt i flere kilometers afstand, kan allergi udvikles af de luftbårne mikroorganismer fra denne gæringsproces. Har også tænkt på vedbend, der blomster i oktober og som der er meget af i haverne omkring huset. Det må være muligt at finde en årsag til denne sæsonbetonede hudkløe.
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har det samme kløe-problem. En vild kløen på venstre overarm og nogen gange også på skulderen. Det er som om det stikker helt vildt, og hvis jeg ikke klør på det, så ligesom eksploderer det i en helt vild prikken og stikken. Det er også næsten kun om natten, og jeg står så op, og bruger en lille elektrisk ventilator til at køle det ned med, og det hjælper efter en lille times tid.
    Jeg oplevede det for ca 15 år siden, men dengang var det en engangsforestilling, det vil sige en enkelt nat, og derefter intet. Så kunne det komme en enkelt nat mere efter nogle år. Så jeg tænkte ikke nærmere over det.
    Men i den sidste måneds tid har det nærmest været hver nat.
    Der er intet at se på huden, eller andet der indikerer at der er noget galt, og det er kun på det omtalte sted det kløer, og ingen andre steder.
    Jeg har ikke astma, allergi eller andet som jeg kan forbinde med problemet.
    Jeg har ikke ændret på produkterne i min dagligdag, og jeg kan i det hele taget ikke finde nogen som helst årsag til problemet.
    Jeg spiser heller ikke noget jeg ikke plejer.
    Men det er en lille trøst for mig, at jeg åbenbart ikke er den eneste med problemet, så er det da ikke mig der er ved at blive skør.
    Men jeg håber at der er nogen som kan komme med et godt råd til at blive af med problemet, da det er utroligt belastende.
  • Indstillinger
    Hej. Nej, hvor er jeg glad for at se, at jeg ikke er den eneste. Har døjet med kløe de sidste to år. Mit kom i forbindelse med langvarig stresspåvirkning, der resulterede i en depression. Denne forårsagede bl.a. den irriterende, natlige (sjældent daglige) kløe på armene. Begyndte jeg først at klø, så blev det kun værre og resulterede i prikken og stikken. Det afholdt mig fra at sove, og flere gange vågnede jeg ved at jeg kløede mig som en vanvittig, og kløede mig helt til blods. Har stadig ar - det eneste synlige ved dette her. Ellers er der ingenting at se.

    Jeg prøvede at skifte al mit kosmetik, shampo og sæbe ud med Dr. Hauschka og andre økologiske mærker. Allergivenligt vaskemiddel. Og det er jo kun godt - men hjalp mig ikke. Prøvede at lægge min kost helt om. Hjalp ikke. Prøvede flere former for alternativ behandling. Hjalp ikke. I det mindste ikke på kløen. Det eneste, der hjælper mig, er Xylokain - kan købes på biblioteket. Det bedøver huden, men kurerer det jo ikke.

    Jeg kom i kontakt med en alternativ behandler, som oplyste mig om, at det var et stresssymptom. Hvilket for mig passede meget godt på det tidspunkt. Det forsvandt for et års tid siden, men nu er det kommet igen. Forstår ikke hvorfor, for nu er jeg hverken depressiv eller stresset. Har det enormt godt ellers, spiser sundt og motionerer regelmæssigt. Så jeg forstår ingenting.

    Der er bare lige den møg-kløe. Øv... Læste på et tidspunkt, at det er et signal om, at man rent spirituelt er på vej til et højere plan - der var andre symptomer også, bl.a opgør med de mennesker, man har i sit liv, trang til at vælge til og fra, manglende lyst til at lave mad (!), pludselig afsky for visse fødemidler og meget mere.... sjovt, ja, brugbart, det ved jeg ikke :-)))
  • Indstillinger
    Kære alle lidelsesfæller,
    Jeg har med stor interesse læst alle jeres indlæg. Jeg har kløe på armene hvert år fra omkring august til oktober, og det har stået på siden jeg var barn. Det er altid værst om natten, men det klør også om dagen.

    Jeg har løbet speciallægerne på dørene, og da ingen kunne hjælpe mig, opgav jeg for 15-20 år siden. Derfor er det med stor glæde, at jeg læser om akupunktur. Tak for tippet. Det skal bare prøves.

    Jeg har fundet frem til en måde at lindre kløen på. Måske andre kan få glæde af dette: Jeg bruger en hamphandske på armene morgen om aften. Herefter vasker jeg armene grundigt i Medi-Skrub og skyller længe med iskoldt vand. Til sidst smører jeg armene ind i 10% uparfumeret Carbamid. Det giver en dejlig kølende fornemmelse og nogenlunde nattero.

    Kløende hilsner
    Bente
  • Indstillinger
    Hej med jer.

    Vil bare lige tilslutte mig klubben.
    Jeg har i ca. to år haft denne sindsygt irreterende prikkende og stikkende kløe på mine overarme og skuldre. Intet hjælper, der er intet at se, det er li´som om det kommer indefra.
    Jeg har haft mistanke om at det måske var i forbindelse med forhøjet blodtryk eller antidepressive midler, men min læge ligner bare et stort spørgsmålstegn når jeg nævner noget om det.
    Uanset hvad årsagen er, så er det til at blive vanvittig af!
  • Indstillinger
    Meget underligt. Jeg har lidt af denne sindsyge kløe alt for længe - flere år i perioder, og fik endelig taget mig sammen igår til at gå til min læge og få en henvisning til en hudlæge. Hun studsede godt nok over mine symptomer. Men en hudlæge kan tilsyneladende ikke gøre så meget, - for der er jo ikke noget at se på huden, blot denne sindsyge prikken og stikken eller hvordan man nu skal beskrive det. For at undgå at kradse hul, er jeg begyndt nærmest at nive mig selv, hvor det er værst, med blå mærker til følge. Det er jo også tosset. Jeg har heller ikke skiftet hverken det ene eller andet og spiser som jeg altid har gjort. Dog har jeg også haft nogenlunde held med en god After sun. Har også fået at vide, at jeg bader for meget og måske får for meget sol, men jeg ligger aldrig og solbader. Det er kun hvad der kommer ved blot at have en top på. Jeg bruger om dagen Decubal Recover cream og apotetekts parfumefri bodyshampoo. Men akupunkturen lyder interessant.
  • Indstillinger
    Kære alle klø borgere.

    Jeg har haft denne lidelse i ca. 20 år, det er dog taget kraftigt til i de senere år.
    Jeg ved jeg ikke kan tåle Sulfapræparat (pencillin).
    Herudover så klør jeg over hele kroppen, der er ingen undtagelser.
    Jeg har ingen hududslæt - dog udbrud af svamp på huden på fødderne.
    Jeg har nu haft det i 5 uger - næsten hver dag. Jeg ligger på sofaen på et håndklæde uden tøj og med et håndklæde over mig så kan jeg klø med dette.
    Jeg har forsøgt ALT - tidligere kunne jeg holde det nede med antihistaminer købt i håndkøb - men dette er slut.
    Jeg bader kun hver 2. dag i 20 g. koldt vand jeg der elsker meget varmt vand.
    Jeg har fået lave mange mange blodprøver og de viser at jeg har en eller anden form for allergi, men jeg er blevet priktestet og astma testet - viser intet. jeg er lige blevet testet for gummi og latex den er også negativ.
    Det starter bare så pludseligt som oftest på ryggen hvor BH lukkes!!!
    Min hud føles som om den brænder.
    Denne gang er det så voldsomt at jeg har været ved vagtlægen, hvor jeg har fået sprøjter med stesolid bare for at få lidt ro.
    Jeg er i behandling med prednisolon 50 mg dgl. samt Telfast 180 mg - kan øges til 360 mg. dgl.
    Det hjælper, dog har jeg haft anfald på trods af disse store doser medicin.
    Min læge og vagtlægerne tager mig alvorligt og kan se jeg lider så frygteligt.
    Jeg skal til hudlæge igen d. 02.09. jeg har fået en akut tid - jeg har en god læge.
    Jeg er ved at blive skør og bliver socialt invalideret, fordi jeg bliver angst for at få et anfald når jeg er i byen. Jeg har oplevet det gentagne gange i biograf, teater og som udøvende musiker.
    P.t. er jeg sygemeldt, fordi mit immunforsvar er meget svagt p.g.a. prednisolon - og jeg har meget stor "menneskekontakt" dagligt.
    Jeg skal informere løbende og specielt når jeg har været ved hudlægen.
    Hilsen
    Alice alias Malthe09
Log in eller Registrér for at kommentere.