Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

elektronisk cigaret

24567

Kommentarer

  • Indstillinger
    Super fedt at høre om din succes med det hele - e-cigaretter er nemlig en hammergod måde at kvitte smøgerne på endeligt. Jeg kender også et par venner, der med stor succes har benyttet sig af dem (og hvis ikke det virkede, har de brugt rygestop dag for dag

    Flere succeshistorier som dine er vejen frem!
  • Indstillinger
    Jeg vil også lige være med her.
    Jeg har også købt en e-cig, og har ikke røget "analoge cigaretter" siden den dag jeg modtog min med posten.
    Hvis man vil blive klogere på e-cigs, kan man registrere sig på e-ryger forummet og læse, hvad brugere gennem flere år har at sige om sagen. Det må jo unægtelig være dem, der er brugere, der ved mest.
    Man kan få virkeligt mange gode ting at vide på det forum. Der er også mange links til steder, hvor man kan købe de e-cigs, der er gennemprøvet af brugerne.
    Der er en post der hedder: "nye dampere", som er et rigtigt godt sted at starte, hvis man har lyst til at vide noget konkret omkring dette at være "damper".
    Jeg kan kun tilslutte mig den, der nævnte, at det er frelste ikke rygere, der har mest imod at "vi rygere" endelig har fundet en måde at få dækket vores afhængighed på, som ikke skader andre mennesker (og heller ikke os selv, i hvert fald ikke i nær samme grad som "analog ryger") I øvrigt synes jeg at også de frelste ikke rygere, kunne have godt af at læse lidt med på det forum. De tror, at de tager skade af min damp :-) Men jeg tager jo heller ikke skade af dampen fra deres "sunde" te, gør jeg?

    PS.: Gad vide, hvad Nicorette bruger al deres overskud til :-) og hvor kommer det der "pist" fra i Deres spray:-)
  • Indstillinger
    Hej har brugt e -cigaret ca en måned er der nogen her inde der ved om man får vand i lunger af den har hørt det da jeg er begynt at hoste meget siden hilsen vinter 32
  • Indstillinger
    Hvis man får vand i lungerne af at dampe på en e-cig, så tror jeg man skal passe på med: at gå i sauna, at opholde sig ude i tåge, at opholde sig ude når det er koldt o.s.v.
    Vand i lungerne er en helt anden sag, nemlig noget med vædske der bliver presset ud i lungerne. Se her:

    Lungeødem er udsivning af væske i lungerne, hvilket er et symptom på en række sygdomme, specielt hjertesygdomme. Den primære årsag til lungeødem er hjertesvigt , hvor venstre side af hjertet ikke er i stand til at pumpe blodet, der kommer fra lungerne, ud i kroppen hurtigt nok. Derved øges trykket i lungevenerne, som fører det iltede blod fra lungerne til hjertet, og væske (blodplasma) presses fra blodbanen og ud i lungeblærerne, som normalt er luftfyldte.

    Når der er væske i lungeblærerne, hvor der skal ske en udveksling af ilt og kuldioxid, bliver blodet ikke iltet tilstrækkeligt, og kroppen ophober kuldioxid, samtidig med at der er iltmangel.

    Det skal understreges, at lungeødem ses ved svære tilfælde af hjertesvigt, og er en potentielt livstruende sygdom.



    Symptomer på vand i lungerne

    Ved lungeødem ses følgende symptomer:

    •Åndedrætsproblemer og larmende vejrtrækning. Forværres i liggende stilling dvs. opleves værre om natten.


    •Smerter og ubehag i brystet.


    •Hvidligt og evt. rødligt skummende væske i munden ved svært lungeødem.

    Kliniske tegn på vand i lungerne
    Familiemedlemmer kan ofte observere følgende tegn på lungeødem hos et sygt familiemedlem:

    •Hurtig vejrtrækning.


    •Findes i siddende stilling for at lette åndedrættet.


    •Findes bleg og har cyanose, som er blåfarvning af huden (typisk på læber og fingre).



    Håber det gav dig svaret.

    Hilsen Lene.
  • Indstillinger
    at du hoster mere nu, uden røg, er ikke unormalt. Dine urene lunger er i gang med at vænne sig til nul røg, og rense ud!
  • Indstillinger
    Reklamer nej tak !
    Og hvorfor handle via UK når man kan handle i danske forretninger?
  • Indstillinger
    Det vil jeg gerne tilslutte mig. Hvis man vil have en objektiv mening omkring e-cigs, så findes der vist ikke bedre steder at kigge. De mennesker, der "kommer" på disse 2 fora, har vist prøvet alt, hvad der er værd at prøve, hvad angår e-cigs. Så det må vel være der, man finder den største erfarenhed omkring det at "dampe" e-cigs.


    Hilsen Lene.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke lige helt, hvad du mener med, at det sidste indlæg er skrevet i 2009 ???
    Så vidt jeg ved, er det sidste indlæg skrevet i marts måned 2012 !!
    Så prøv lige at læse hele debatten igen :-)
  • Indstillinger
    Champix har også forårsaget blodpropper i hjertet hos folk, der har forsøgt at stoppe med at ryge ved hjælp af dette middel. Det har der faktisk været skrevet meget om, så det tror jeg ikke jeg ville turde prøve.
    Jeg vil holde mig til nikotinen, den får vi jo alle i større eller mindre grad, eftersom alle planter i gruppen natskyggefamilien indeholder og afgiver nikotin. Der iblandt kartofler og tomater. Du skal bare indånde dampen fra kartoflerne der koger.
    Det er jo ligesom også fra røgen man får de mest skadelige stoffer bl.a. tjæren og ca 4000 andre skadelige stoffer. Desuden synes jeg det er hyggeligt at sidde og dampe. Næsten ligesom når man sidder og nyder et glas rødvin. Men det skal jeg vel også lade være med. I øvrigt har jeg nedsat indholdet af nikotin i det jeg damper. Rigtig meget endda i forhold til, hvor meget jeg fik fra cigaretterne oveni alle de skadelige stoffer.
  • Indstillinger
    Det er da ikke damp, der kommer fra en vandpibe. Det er røg. Man stopper en pibe med tobak. Tænder piben som man tænder en ganske almindelig pibe. Forskellen ligger deri, at ved vandpiben kører røgen først ned omkring en beholder med vand, før man inhalerer den, hvorved røgen bliver kold. Men det er stadig at ryge på ganske almindelig vis.
Log in eller Registrér for at kommentere.