Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

elektronisk cigaret

12467

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har nu været komplet røgfri i seks måneder og har i den forbindelse været i en del forskellige shops i Aalborg området. Byens bedste forhandler er helt klart shoppen på Mylius Erichsensvej 43, har sjældent oplevet så god service i en forretning! Desuden er de billigere og har langt større udvalg end forretningen i Kennedy arkaden eller noget andet sted i byen. Jeg ved godt hvor jeg handler fremover... Og jeg kan kun sige at mit rygestop er det største der er sket for mig de sidste par år!

    Er en superglad eksryger!
  • Indstillinger
    De elektroniske cigaretter er bestemt grunden til at jeg er lykkedes med at kvitte cigaretterne fuldstændig, så hvis du spørger mig, så er jeg enormt glad for at de er kommet frem.

    De har i hvert fald virket meget bedre end plastre og tyggegummi for mit vedkomne!
  • Indstillinger
    Ja... Hvor begynder man lige....
    Der skal ikke nye produkter på markede som skaber en dårlig vane. ÅH HVAD ? Men nikorette må alså godt komme med nye produkter ? Den holder vist ikke helt.
    Jeg kan desvære ikke rigtig udtale mig om det er sunder at ryge E-cig eller ej.Generelt går jeg ud fra det er sunder at lade være, men nu hvor jeg har den her kedelig vane tja, hvorfor så ikke et sunder alternativ. Jeg gik fra at ryge næsten 40 smøger om dagen ( AV MINE LUNGER !! ) til at ryge 1 pakke omd.Næste trind er jo gerne at ligge det helt på hylden. Jeg er dog enig i at oplysninger om de her E-cig mangler.
    Jeg noget enig i at ikke ryger bare vil ha noget at brokke sig over, og det kommer sig af, at jeg sad i et tog for ikke så lang tid siden, hvor jeg uden at tænke over det tog, to sug af min e cig. En ( ikke ryger ) klaget sin sang til DSB, og mig, og brokkede sig over at 1. Nu lugtede han tøj af smøger 2.man ikke må ryge i et tog 3. der er en rygelov. Og den fik ikke for lidt.
    Jeg undskyldet ( eller forsøgte ) og forsøgte at forklare den her ikke ryger, at jeg ikke lige havde tænkt over det.Anyway, han gjor mig nu lidt sur, da han bare blev ved med at klage, så jeg besluttede mig at gå imod ham. Det hele endte med at jeg blev smidt at toget ( LOL ) Jeg har nu klaget til DSB over den handeling, og nægter at betale for rejesen ... ( vil ha mine penge retur )
    Nogen beder oplysninger om de her E cig vil nok ikke være noge dårlig ide.
  • Indstillinger
    Vil bare sige ang. Sampix så er der en masse bivirkninger, jeg har selv prøvet dem, og de virker mens man tager dem, men gør også noget ved dig Psykisk. vi var 3 der startede på samme tid og måtte alle 3 stoppe igen efter ca 2 md. så det er ikke et lægemiddel jeg vil anbefale til rygestop.
  • Indstillinger
    Det eneste man ikke skal gøre er at købe e-cigaretter gennem xsmoke, for det første er de dyre, og så svindler de, og truer med inkasso hvis man sender en pakke tilbage fordi man har fortrudt.
  • Indstillinger
    Brugte ikke selv ecig som rygestop, men rygealternativ pga. priser .-). Og vil fremover ALTID dampe, og ALDRIG gå tilbage til alm. cigareter uanset, hvilke love medicinselskaberne får bestukket sig til. Kan slet ikke fordrage smagen af tobak nu.
    Så håber de tager sig sammen og får undersøgt hvor skadeligt det kan være at dampe. UDEN AT LYVE OG SKJULE SANDHEDER. Så skal nok ikke undersøges her i landet :-).
    Og så SKAL de undersøgelser endda vise noget helt vildt. Før jeg stopper med damp. Mere end 95% af os lever alligevel meget længere end vi egentlig burde, hvilket ALDRIG bliver nævnt når der bliver snakket dødelighed
  • Indstillinger
    Redigeret 5 februar, 2013, 10:32
    Hej.
    Jeg har nu røget e-cigaretter i to en halvmåned og er som sådan godt tilfreds med at være sluppet af med alle generne fa almindelig cigaretrygning, inklusiv de mange penge 20 cigaretter om dagen efterhånden kostede mig. Men jeg har fået en meget stor bekymring nu med den nye rygning og vil her på dette forum gerne høre om der er andre der har fået samme problem og hvad de gør ved det.
    Problemet er det, at jeg ret hurtig efter jeg var startet med e-rygning konstaterede at jeg blev noget tør i munden og svælget af det ( jeg ryger væske med 12 mg nikotin i og mellem 2 og 3 ml om dagen) og nu er det så indimellem begyndt at bløde i munden når jeg børster tænder, især ved tandbørstningen til sengetid. Jeg har ikke sår, vabler eller andet i min mund som skulle kunne forårsage blødning og jeg er heller ikke gået over til en ny slags tandpasta eller tandbørste.
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.
    Det er meget almindeligt at man kan begynde at bløde i munden. Du har igennem årevis været pumpet med alskens skidt fra røgen og de ca. 4ooo skadelige stoffer denne røg indeholder. Jeg synes du skal gå ind på det forum, der hedder e-ryger.com (google er din ven ;.)
    På det forum er der mange mennesker, der gennem længere tid har brugt e-cigs, og du kan få al den erfarenhed disse mennesker har opbygget. Det er bare at spørge og søge. Der er rigtig mange, der gerne vil hjælpe dig. Du kan også finde nogen, der har haft præcis de samme blødninger i munden, da de holdt op med at ryge. Det er nemlig ikke fordi du er begyndt at dampe, men fordi du er holdt op med at ryge, at du får disse blødninger. Jeg kan trøste dig med at det går over igen. Jeg har ikke selv haft den "bivirkning" med det er der andre der har. Så bare ind og spørg og søg.
    Håber du kan bruge det til noget og held og lykke med din damp.
    Vh. Lene.
  • Indstillinger
    kan varmt anbefales.
    Hurtig og god service.
    og rigtig gode varer.

    Bruger selv en e-smøg der hedder, som jeg varmt kan anbefale. Den holder alt hvad der bliver lovet.
  • Indstillinger
    Jeg er også begyndt at dampe og forsøger at holde mig fra de almindelige cigaretter. At anvende eCigaretter som rygestop siges jo ikke at kunne lade sig gøre, da det ikke er formålet med e cigaretterne.

    Sundhedsministeriet siger også, at det er bedre at benytte sig af de rygestop midler som er bevist virker.

    Men de har endnu ikke modbevist, at ecigarreter ikke virker.

    Det siges også, at man ikke kan kalde det for et rygestop selvom man stopper helt med at ryge. Det er bare mærkeligt. Når man benytter sig af plaster eller tyggegummi, så stopper man med at ryge, men får nikotin på anden vis. Når man damper, så stopper man da også med at ryge, men får eventuelt nikotin ved at dampe - det er vel også et rygestop så?

    Anyways, eCigon fortæller her om hvor "sunde" ecigaretter er. Måske ikke helt i form af - det her er hvad du indånder, men ikke desto mindre en naturlig forklaring, indtil nogle får testet det hele ordenligt igennem.
Log in eller Registrér for at kommentere.