Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utro

1356

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er du sikker på, du ikke "falder i" igen, og er din kone utro?

    Hvis jeg fik den besked, at min mand ikke havde lyst til mig, så ville jeg søge andre "græsgange"!

    Jeg har selv stået i en krise, og jeg bor ikke sammen med min mand i øjeblikket, da han på et tidspunkt, hvor jeg var optaget af sygdom i min familie, trak sig fra mig, og blev lidt småforelsket i en anden kvinde.

    Han har ikke været utro, men alene - at han trak sig fra mig, har gjort noget så ondt, at jeg ikke kunne komme over det, og derfor flyttede jeg.

    Vi har altid haft et godt sexliv, og det har vi stadig, hvis ikke... havde jeg fundet en anden, der kunne give mig den kærlighed, jeg har behov for.

    At skulle leve med en mand, man ved - ikke har lyst til sex - med mig, det havde jeg ALDRIG gjort!

    Det er livet for kort til.

    Prøv at tænke tilbage, til dengang, du var forelsket i din kone, gør en indsats for, at finde de følelser frem igen.

    Forestil dig, at din kone, ikke vil leve sammen med dig, men fandt kærligheden hos en anden.
    Du er alt for sikker på, at din kone vil leve sammen med dig, så meget er du ikke værd, der findes andre "køer en præstens" :)
  • Indstillinger
    Hvad skal din kone med dine manglende følelser?
    Det er dig, der har svigtet, det er dig, der lod dig besnære. Det er indlysende, at du ikke har følelser overfor din kone, de er ret beset hos dine elskerinder.
    Du har dårlig samvittighed. Så længe du har det, er det de følelser du har overfor din kone. Dem kan hun ikke ændre på.
    Du har to valgmuligheder. Du kan fortsætte og holde din kone uvidende, eller du kan fortælle hende hvorfor du har dårlig samvittighed.
    Regn med, at hun bliver tosset, regn med, at hun i lang tid ikke vil dig overhovedet.
  • Indstillinger
    Jeg gentager mig selv. Jeg elsker min hustru, hun gør alt rigtig og forguder mig. Jeg vil redde mit ægteskab, og det forsøger jeg på. Jeg har ikke kontakt med den sidste kvinde jeg havde forhold til. Jeg elsker hende dog stadig. Den første jeg så, arbejder jeg med, og vi er kun venner nu, og det fungerer.
    Men igen, uanset hvilken vej jeg går, kommer der intet godt ud af at min hustru, får vished om mine affærer.
    Er der nogle råd til hvordan jeg får det godt med mig selv igen?
  • Indstillinger
    Du kan jo tage imod det råd jeg gav dig:

    "Prøv at tænke tilbage, til dengang, du var forelsket i din kone, gør en indsats for, at finde de følelser frem igen.
  • Indstillinger
    Det gør jeg skam allerede..
  • Indstillinger
    Citat: "Jeg gentager mig selv. Jeg elsker min hustru, hun gør alt rigtig og forguder mig. Jeg vil redde mit ægteskab, og det forsøger jeg på. Jeg har ikke kontakt med den sidste kvinde jeg havde forhold til. Jeg elsker hende dog stadig. Den første jeg så, arbejder jeg med, og vi er kun venner nu, og det fungerer.
    Men igen, uanset hvilken vej jeg går, kommer der intet godt ud af at min hustru, får vished om mine affærer.
    Er der nogle råd til hvordan jeg får det godt med mig selv igen?"

    Du siger, at du elsker din kone? Hvis det er din opfattelse af kærlighed, så tør jeg ikke tænke på, hvordan du er, når du ikke elsker.

    Hvad er det ved din kone, der gør, at du udviser hende så lidt respekt at du fuldstændig fratager hende retten til selv at bestemme hvem hun vil leve sit liv sammen med?

    Og hvad er det ved dig selv, der gør, at du ikke vil stå ved, hvem du er?

    Mennesker har det oftest bedst med sig selv, når de lever i overensstemmelse med deres værdier og overbevisninger. Gør du det? prøv at visualisere den mand, du godt kunne tænke dig at være - er det sådan du er? Hvis ikke, så handler det vel om at definere hvilke værdier, der skal være dit fundament i livet, og så efterleve dem. Skal dine børn ikke have nogle værdier med sig fra deres hjem?

    Er det løgn og bedrag, eller er det ærlighed og respekt, de skal have med sig?
  • Indstillinger
    Det her er en af de debatter, jeg har lidt svært ved at slippe – for jeg kan simpelt hen ikke gennemskue, hvad det handler om?

    Jeg gætter, at ”hustru” er sat op på en piedestal, hvor hun lever et liv, der ikke hænger sammen med den virkelige verden, lidt a la Maude fra Matador. Og – det er vel sagtens hendes mand, der har sat hende der op og mener, hun skal beskyttes og behandles som sart krystal.

    Hun ser op til og forguder sin mand – kan derfor overhovedet ikke forestille sig, at han kan gøre noget forkert.

    Og selvfølgelig kan sådant et menneske ikke samtidigt være en, der besidder menneskelige evner, såsom passion, lidenskab, begær – for ”den slags” hænger jo nok ikke sammen med det totalt perfekte hos en hustru, der givet ser perfekt ud, holder hjemmet perfekt, er den perfekte værtinde, sørger for at børnene ikke forstyrrer far osv.

    Jeg gætter, at dit største problem, Anonym, er at du simpelt hen ikke kan forestille dig, hvordan din hustru vil opfatte dig, hvis hun opdager, at du er et menneske, og netop opdager, at alt hvad – vel sagtens især du selv – har puttet i hende af korrekte ægteskabelige dyder, bare er løgn og latin.

    Men selv Maude viste sig jo at faktisk være en langt mere spændende og attraktiv kvinde, da hun først fik set det virkelige liv i øjnene.

    Du vil redde ægteskabet – men hvilket ægteskab? Dit? Hendes? Jeres?
  • Indstillinger
    Jamen jeg har haft for meget om ørerne, og er endt i en krisesituation med mig selv. Jeg har da været i tvivl om hvem jeg elskede. Nu har jeg valgt at det bliver min hustru og familie.
    Er helt med på at respekten er røget undervejs. Og det har jeg det selvfølgelig dårligt med. Men det foregår jo heller ikke mere, og jeg forsøger at få bugt med mine problemer.
    Nej, jeg mener ikke mine børn skal såres ved at vide hvad jeg har gjort. Hvis I har børn forstår I mig også på det punkt.
    Jeg ønsker ikke at udstille min hustru for meget her. Vi blev nok mest praktisk viet, på hendes opfordring. Hun er en fantastisk mor, og god partner, og vi har et fint ægteskab. Jeg har bare ikke de samme følelser mere. Og har været på flugt, fra hverdagen. Det går dog den rigtige vej derhjemme.
    Jeg ønskede vel bare at komme ud, med noget af alt det jeg bærer rundt på. I et forum hvor folk ikke kender mig. Måske trænger jeg lidt til noget forståelse eller accept. Vide at det jeg gør nu er godt nok. Vil gerne tilbage til hvor vi var, før jeg røg herud.
  • Indstillinger
    Jeg vil citere Dorte Jordand på Facebook :



    Da jeg kom hjem den aften serverede min kone middag, jeg holdt hendes hånd og sagde: Jeg har noget at fortælle dig. Hun satte sig ned og spiste stille og roligt. Igen observerede jeg smerte i hendes øjne. Pludselig vidste jeg ikke, hvordan jeg skulle åbne min mund. Men jeg var nødt til at fortælle hende det, jeg ville skilles. Jeg sagde det roligt. Hun synes ikke at blive overrasket over mine ord, i stedet spurgte hun mig sagte, hvorfor? Jeg undgik hendes spørgsmål. Det gjorde hende vred. Hun smed bestikket og råbte til mig, du er ikke en mand! Den aften, talte vi ikke sammen. Hun græd. Jeg vidste, at hun ønskede at finde ud af, hvad der var sket med vores ægteskab. Men jeg kunne ikke give hende et tilfredsstillende svar; hun havde mistet mit hjerte til Jane. Jeg elskede hende ikke mere. Jeg pinte hende bare!
    Med en dyb følelse af skyld, udarbejdede jeg en skilsmisse aftale, der erklærede, at hun kunne eje vores hus, vores bil, og 30% af aktierne i mit firma. Hun kastede et blik på det, og rev den så i stykker. Den kvinde, der havde tilbragt ti år af sit liv med mig var blevet en fremmed. Jeg havde ondt af hendes spildte tid, ressourcer og energi, men jeg kunne ikke trække mine ord tilbage, for jeg elskede Jane så inderligt. Endelig græd hun højlydt foran mig, hvilket var, hvad jeg havde forventet at se. For mig var hendes gråd en form for forløsning. Ideen om skilsmisse, som havde besat mig i flere uger syntes at være fastere og klarere nu.
    Den næste dag, kom jeg hjem meget sent og fandt hende sidende ved bordet i færd med at skrive noget. Jeg fik ikke aftensmad, men gik lige i seng og faldt i søvn meget hurtigt, jeg var træt efter en begivenhedsrig dag med Jane. Da jeg vågnede, sad hun stadig ved bordet og skrev. Det interesserede mig ikke så jeg vendte mig om og sov igen.
    Om morgenen præsenterede hun sine skilsmisse betingelser: Hun ville ikke have noget fra mig, men havde brug for en måneds varsel før skilsmissen. Hun forlangte at i den måned skulle vi begge leve et så normalt liv som muligt. Hendes begrundelse var enkel: vores søn havde sine eksamener i en måneds tid, og hun ønskede ikke at forstyrre ham med vores brudte ægteskab. Dette var acceptabelt for mig. Men hun havde noget mere, hun bad mig om at huske, hvordan jeg havde båret hende ind i sit brude værelse på vores bryllupsdag. Hun forlangte, at jeg hver dag i den måneds varighed skulle bære hende ud af vores soveværelse til hoveddøren hver morgen. Jeg troede, hun var ved at blive skør. Blot for at gøre vores sidste dage sammen tåleligt accepterede jeg hendes betingelser. Jeg fortalte Jane om min kones skilsmisse vilkår. . Hun lo højlydt og sagde at det var skørt. Uanset hvad tricks hun anvender, står hun over for en skilsmisse, sagde hun hånligt.
    Min kone og jeg havde ikke haft nogen kropskontakt siden jeg havde sagt at jeg ville skilles. Så da jeg bar hende ud den første dag, syntes vi begge det var arkavet. Vores søn klappede bag os, far holder mor i sine arme. Hans ord bragte mig en følelse af smerte. Fra soveværelset til stuen, derefter til døren, jeg gik over ti meter med hende i mine arme. Hun lukkede øjnene og sagde sagte; fortæl ikke vores søn om skilsmissen. Jeg nikkede, med blev lidt ked af det. Jeg satte hende ned uden for døren. Hun gik til stoppestedet for at vente på bussen til arbejde. Jeg kørte alene til kontoret.
    På den anden dag, gik det hele meget lettere. Hun lænede sig ind til mit bryst. Jeg kunne duften af hendes bluse. Jeg indså, at jeg ikke havde set omhyggeligt på denne kvinde i lang tid. Jeg indså hun ikke var ung mere. Der var fine rynker på hendes ansigt, hendes hår var grånende! Vores ægteskab havde sat sine aftryk på hende. Et øjeblik spekulerede jeg på hvad det var jeg havde gjort ved hende.
    På den fjerde dag, da jeg løftede hende op, følte jeg en følelse af intimitet tilbage. Dette var den kvinde, der havde givet ti år af sit liv til mig. Den femte og sjette dag, indså jeg, at vores følelse af intimitet voksede igen. Jeg fortalte ikke Jane om dette. Det blev lettere at bære hende som dagene gik. Måske den daglige træning gjorde mig stærkere. En morgen da hun var ved vælge hvad hun ville have på, prøvede hun et par kjoler, men kunne ikke finde en egnet en. Så sukkede hun, alle mine kjoler er blevet for store. Jeg indså pludselig, at hun var blevet så tynd, det var grunden til, at jeg lettere kunne bære hende. Pludselig slog det mig ... hun havde begravet så meget smerte og bitterhed i hendes hjerte. Ubevidst rakte jeg ud og rørte ved hendes hoved. Vores søn kom ind i samme øjeblikket, og sagde: Far, det er tid til at bære mor ud. Det at han havde set sin far bærer sin mor ud var blevet en væsentlig del af hans liv. Min kone gik hen til vores søn for at komme tættere på og omfavnede ham tæt. Jeg vendte mit ansigt væk, fordi jeg var bange for at jeg ændre mit ansigtsudtryk i dette minut. Jeg holdt hende derefter i mine arme, gik fra soveværelset, gennem stuen, til gangen. Hendes hånd lå om min hals blødt og naturligt. Jeg holdt hendes krop tæt; det var ligesom vores bryllupsdag. Men hendes meget lettere vægt gjorde mig ked af det. På den sidste dag, da jeg holdt hende i mine arme, kunne jeg næsten ikke gå et skridt. Vores søn var gået i skole. Jeg holdt hende tæt og sagde at jeg havde lagt mærke til, at vores liv manglede intimitet. Jeg kørte til kontoret .... sprang ud af bilen hurtigt uden at låse døren. Jeg var bange for enhver forsinkelse ville gøre at jeg ændrede min mening ... jeg gik ovenpå. Jane åbnede døren og jeg sagde til hende, Undskyld, Jane, jeg ønsker ikke en skilsmisse længere. Hun kiggede på mig forbløffede og rørt min pande. Har du feber? Sagde hun. Jeg flyttede hendes hånd fra mit hoved. Beklager, Jane, sagde jeg, jeg vil ikke skilles. Mit ægteskabs liv var nok kedeligt fordi hun og jeg ikke værdsætte detaljerne af vores liv, ikke fordi vi ikke elsker hinanden mere. Nu indser jeg, at da jeg bar hende ind i mit hjem på vores bryllupsdag skulle jeg holde hende indtil døden os skiller. Jane syntes pludselig at vågne op. Hun gav mig en lussing, og smækkede derefter døren og braste i gråd. Jeg gik nedenunder og kørte væk. Ved blomster butik på vejen, bestilte jeg en buket blomster til min kone. Ekspedienten spurgte mig, hvad jeg skal skrive på kortet? Jeg smilede og skrev, jeg vil bære dig ud hver morgen til døden os skiller. Den aften kom jeg hjem med blomster i mine hænder, og et smil på mine læber, jeg løb op ad trappen, kun for at finde min kone i sengen - død.
    Min kone havde kæmpet mod KRÆFTEN i flere måneder, og jeg havde haft for travlt med Jane til at bemærke det. Hun vidste, at hun snart ville dø, og hun ønskede at skåne mig fra den negative reaktion fra vores søn, hvis vi presse skilsmissen igennem.- set med vores søns øjnene – er jeg en kærlig mand ... .
    De små detaljer i jeres liv er det der virkelig glæder i et forhold. Det er ikke et stort flot hus, bilen, møbler eller penge i banken. Disse ting skaber et miljø, for lykke, men kan ikke give lykke i sig selv. Så find tid til at være din ægtefælles ven og gøre de små ting for hinanden, det bygger intimitet. Hav et lykkeligt ægteskab!
    Hvis du ikke deler denne, vil intet ske dig. Hvis du gør, kan det være du redder et ægteskab. Mange af livets svigt er mennesker, der ikke var klar over hvor tæt de var på succes, lige før de gav op.
  • Indstillinger
    Tilføjelse :

    Jeg ville gerne have gjort ophold i teksten, men hver gang jeg forsøgte, forsvandt det hele ???

    Det samme skete, da jeg ville tilføje "citat slut" ??

    Men jeg syntes dette indlæg, giver stof til eftertanke...
Log in eller Registrér for at kommentere.