Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Få en større/ længere/ tykkere penis med en penisextender.

12526283031135

Kommentarer

• Måske ikke den helt store forskel, men man må dog alligevel gå ud fra at teknikken er blevet en smule bedre. Den nyere kan måske give et bedre vakuum tryk eller lign.. Har søgt lidt rundt; og flere folk, der blogger om penispumper er udelukkende positive og nærmest overraskede over hvor god den skulle være i forhold til andre modeller...

Men ak, jeg tror alligevel det bliver en af de billige. :=)
  • Familefar
    Nej, jeg har ikke taget på. Efter søgning på nettet, synes jeg nu, at de fleste positive også er dem, der sælger et eller andet. Der er også mange, der har dårlige erfaringer med extender. Jeg kan finde 1 (én) side fra Italien, der virker seriøs og som angiver, at virkningen er permanent, men hvor mange har været med? Det kunne være rart, hvis nogen på denne tråd, kunne skrive, at de ikke har brugt den i fx et halv år og stadig har effekten! Det er der altså ikke - tilsyneladende - så måske den ikke virker helt så godt, som mange gerne vil tro den virker. Som sagt er der ikke meget tilbage af min "gevinst" på ca. 1,5 cm. Kun et par mm og så synes jeg faktisk, at indsatsen ikke står mål med virkningen! Og så forstår jeg ikke helt, at du måler i udstrakt tilstand? Jeg måler i slap ca. 10 cm og i stiv udgave ca. 15 cm (måske ikke prangende men dog gennemsnitlig) - i udstrakt tilstand (i extenderen) kan jeg fint komme op på 16 cm, men hvad kan jeg bruge det til?
  • Den italienske undersøgelse var såmen videnskabelig nok.

Så vidt jeg husker var der nogen og 60 deltagere.

Gennemsnitsforøgelsen var 36% i erigeret tilstand. Lidt mindre i slap tilstand.

Jeg kan ikke huske, hvor lang tid efter deltagerne var stoppet, at der blev målt.
  • Den "side" som du kalder den er et videnskabeligt og anerkendt forsøg for at påvise en effekt af extenderen.
    Gennemsnitlig var forøgelsen på 24% men flere havde 36%.
    Alle blev målt udstrakt ikke stive.
    Der står på Jes extenderens hjemmeside at det kun er 97% der kan få forøgelser ved brugen af en extender.
    Tilbage til denne debats formål : vidensdeling omkring brugen af en extender og resultaterne heraf.
  • Vidensdeling er vel ikke kun de positive resultater? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse den undersøgelse – ikke de sider, hvor der refereres til den! For der er godt nok megen forskel på, hvem der bringer undersøgelsens resultater – fra meget positive til ikke helt så positive… Lad os tage postulatet om en forøgelse på 36% i erigeret tilstand. Man skal vist være ret så naiv for at tro på det! Familiefar har opnået et flot resultat, men skulle du vokse med 36% skulle du ende på over 23 cm. – startede du ikke på 17 cm.? Jeg er selv 15 cm. og med den tilvækst skulle jeg komme over 20 cm. Når jeg læser sådanne resultater, bliver jeg godt nok mistænkelig! Andre ikke helt så positive resultater finder man hos andre, der refererer undersøgelsen – den samme undersøgelse, forståes. Her taler man om en tilvækst på ca. 1” (2,54 cm.) i slap tilstand, men her står også, at de resultater, som producenten af AndroPenis angiver på 1,2” (3 cm.) slet ikke holder! I øvrigt står der også her, at der ikke er en målbar forskel på omkreds. Antallet af deltagere varierer også fra omkring 60 til 13, så hvis vi skal bruge undersøgelsen som den evige sandhed, er vi nok nødt til at have den i originalversionen – altså den artikel, der er bragt i ”British Journal of Urologi” – den har jeg ikke kunnet finde. Det er derfor, jeg efterlyser folk her, der har kunnet sige, at deres gevinst” er permanent. Og så forstår jeg i øvrigt ikke, at man har glæde af at måle i ”udstrakt” tilstand. Hvad kan man bruge det til? Der er i øvrigt også flere steder på nettet, hvor mænd har skrevet, at de ikke har opnået noget. Disse historier skal vel også frem?
  • Selvfølgelig skal man kunne diskutere både positive og negative effekter. Ellers er der ikke meget vidensdeling ;)

Det jeg skrev i går var husket i hovedet, men nok til at kunne finde artiklen igen. Den er fra Science Daily. I bunden af artiklen står henvisning til afhandlingen som du selv kan finde frem, selv er jeg tilfreds med referat i et populærvidenskabeligt tidsskrift - specielt når det er et rimeligt seriøst et som Science Daily, med nøjagtige kildehenvisninger etc.

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 080516.htm

Når jeg kigger resultaterne igennem er det korrekt som familiefar siger, at det var op til 36%, ikke gennemsnit. Som du siger ville det også have været ret voldsomt, hvis det var et gennemsnit ;)
    Der var ingen (signifikant) effekt på omkredsen.

Der var 16 ud af 21 der gennemførte studiet, der gik over 12 måneder.
    Det er ikke en stor base, men der er klart tale om evidens. Jeg er lidt usikker på, om Sundhedsstyrelsen vil karakterisere den som niveau B eller C.

Når det så er sagt, er det også klart, at undersøgelsen ville have været stærkere, hvis der havde været en måling 12 måneder efter studiets afslutning for et konkludere på den permanente effekt.

Når alt dette er skrevet, vil jeg nævne, at jeg ikke selv har købt en extender. Jeg er simpelthen i tvivl om jeg i min hverdag har tid til mere end 1-1½ time. Min hverdag kører i et rimeligt hårdt tempo fra 6:30 til 21. Søvn vægter jeg som vigtigst i mine overvejelser. Dernæst er jeg også i tvivl om effekterne ved en extender, og det er derfor jeg følger denne debat. Dels handler det om der egentlig kan forventes en større penis, dernæst handler det om der er nogle negative sideeffekter (fx hvor hård/hvor lang tid man kan have eriktion, når penis vokser).
  • Tak for dit indlæg Isengård! Jeg have egentlig skrevet nedenstående indlæg, inden jeg læste dit - men jeg sender det lige alligevel - ikke mindst, da det også må betragtes som et seriøst referat - men der er altså forskelle alligevel...

Lige en kommentar mere: Ét af de mest seriøse referater af den italienske undersøgelse er fra ”Live Science”, der ikke tjener penge på extendere.. Her er resultaterne ikke helt så overbevisende; idet de 15 ”meget motiverede” mænd i gennemsnit har fået en tilvækst på 0,9” (2,5 cm. ) i slap tilstand, mens de i udstrakt tilstand har erhvervet ca. 0,5” (det er mindre end de 1,5 cm., jeg opnåede – hvilket ifølge Gontero (den italienske urolog) kan indikere en anelse større erektion – ”Which could imply a slightly larger erection”. Ikke helt så imponerende, vel?
  • I British Journal of Urology henvises der til undersøgelsen, som at der har været en effekt på 1,7 cm efter 6 måneder. Som jeg læser det (har ikke købt adgang til hele artiklen), har deltagerne anvendt extender i 6 måneder. Dermed er registreringen efter 12 måneder et udtryk for permanent effekt.

Den bliver kaldt signifikant - dvs. at der er en forøgelse. Konklusionen er også, at der ikke er en signifikant forøgelse af omkredsen.

Jeg bemærker også, at dem har været med i undersøgelsen har været mænd, der er indstillet til operation. Bemærk, at det er mænd med en gennemsnitlig "streched" længde var 9,62 cm. før undersøgelsen gik i gang. Gennemsnitsforøgelsen var 18%.

De angiver ikke gennemsnitseffekten i erigeret tilstand, blot at der var en signifikant forøgelse på op til 36%. bemærk dog, at der er en signifikant forøgelse også i erigeret tilstand.

Det var i øvrigt en fase II undersøgelse. Inden for medicin vil det betyde, at man er godkendt til at foretage en fase III undersøgelse, dvs. en undersøgelse med flere hundrede patienter, som er afgørende for, om man må sælge og markedsføre medicinen.

Gad vide, om extenderen er kørt videre i fase III? Det er jo ikke medicin, og fordelen ved fase III godkendelse er vel ikke markant med en extender.

Den undersøgelse du henviser til fra 2011 i BJUI er en oversigt over forskellige metoder. Den er ganske interessant, og konkluderer, at kun extendere er valide som alternativ til operation. Den gennemsnitlige forøgelse bliver her refereret til som værende 1,8 cm. Altså sådan set ganske pænt set i forhold til et udgangspunkt omkring 15 cm.

Den artikel er her: http://www.bjui.org/BJUI_IMAGES/Penile% ... 202011.pdf

I det jeg finder tænker jeg, at man skal bemærke, at det de kalde "micropenis / small penis" på omkring 10 cm i erigeret tilstand. Ikke på lidt under gennemsnitlige som dem vi har. Resultaterne kan derfor ikke overføres direkte. Det kan være effekten er større, eller det kan være den er mindre.

Og husk også, at der er tale om gennemsnit. Der er nogen, der opnår 0% og nogen, der når 36%...
  • Nu står der, så vidt jeg kan se, ikke at tilvæksten på 1,8 cm. er i forhold til 15 cm. -altså i stiv tilstand. Derimod ser det ud til, at undersøgelsen mest drejer sig om tilvækst i slap udgave.... Kan du iøvrigt finde nogle steder, hvor der står at det er undersøgt, at tilvæksten er permanent? Det synes jeg, er meget væsentligt...
  • 1: Nej, som jeg skriver er de 1,8 cm i forhold til ca. 10 cm.
    2: Ja, tilvæksten forholder sig primært til slap (streched) tilstand. Men ved sammenlæsning af artiklen fra 2009 og 2011 kan man se, at den gennemsnitlige tilvækst streched var 1,7 i gennemsnit og 1,8 i erigeret tilstand. Men husk - som jeg skriver - at det er i forhold til Micropenis/small penis, og de var knap 10 cm.
    3: Som jeg skriver ser det ud til, at der er signifikant tilvækst 6 mdr. efter afslutning af brugen af extender.

De to artikler siger:
    1: Der er signifikant tilvækst ved brug af extender for små tissemænd.
    2: Tilvæksten er "permanent" 6 mdr. efter endt brug af extender
    3: Tilvæksten er større og at foretrække frem for operation
    4: Der er få bivirkninger ved brug af extender
    5: Extender er det eneste alternativ til operation. Vacuumpumper, jelqing etc. har ingen signifikant effekt.
    6: Extender har ingen signifikant effekt på omkredsen
    7: Der er ikke lige stor effekt på alle tissemænd. Effekten i længden kan være mellem 0 og 36 %

De to artikler siger ikke noget om:
    1: Effekten på normalstørrelse tissemænd (dvs. dem over 13 cm)
    2: Om tilvæksten er permanent efter 6 mdr., altså fx efter 12 eller 120 mdr.
    3: Hvilke tissemænd, der vil have fordel af brug af extender.

Min egen erfaring fra jelqing var at jeg i 2000/2001 fik en forøgelse fra 14,9 til 15,8 på ca. 4 mdr. Denne stigning var her i midten af 2014 fortaget sig til 15,5. I mine øjne er et vist tilbagefald forventeligt.

Og så tror jeg vi har nørdet nok om forskningen (der trods alt er fase II forskning). Forskningen kan svare på nogen spørgsmål, men ikke på andre.
Log in eller Registrér for at kommentere.