Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

skærer jeg, ender jeg ikke på bunden

12346

Kommentarer

• Ja det kan tiden kun afgøre hvad der skal ske. får du købt noget at spise . til hver dag. og noget at drikke. kan du holde til at gå i skole stadig.
  • Hej Tenna :)

For mig er religion ikke-eksisterende, så jeg søgte ikke den vej.
    Jeg fik hjælp af at lægge mig på ryggen og trække vejret dybt og prøve at slappe af i kroppen mens jeg lyttede til beroligende musik (LYTTEDE, ikke bare havde kørende).
    Eller ae/gnubbe min krop med hænderne eller i badet med en svamp for at mærke hvor den var samtidig med at jeg lyttede til beroligende/rolig musik.

Det var virkelig svært i starten, fordi det er svært at slappe af og svært at holde fokus på noget når tankerne er sådan, men det var det der virkede for mig.
    At lytte til musikken krævede koncentration så tankerne blev rykket væk fra det de kørte i ring om, og afslapningsøvelserne gjorde at jeg rent fysisk fik mindsket anspændtheden - det at gnubbe kroppen bragte lidt ro på når det hele var ved at køre op i en ring og trangen til selvskade kom.

At slappe af i kroppen og fokusere på at man er afslappet, fokusere på vejrtrækningen og sådan fører automatisk til at tankerne slapper af. Det kræver øvelse at blive ved med at holde fokus på afslapningen og ikke glide over i de dumme tanker.

Jeg bruger det stadig en gang i mellem når jeg skal sove. Og jeg må indrømme, at jeg stadig øver mig i at holde fokus :)

Et kram til dig
    -A
  • Jeg vil sige, nej.
    jeg bor jo hjemme fordi jeg stadig kun er 15.
    men spiser som regl, 1-2måltider.
    og drikker lidt fx (1-3) glas.

min skole går ikke godt.
    har ikke lavet nogen lektier siden jeg startede i 8 klasse.
    og har ikke afleveret nogle opgaver endnu.

jeg passer ikke min skole.
    er der højst 2-3 gange om ugen.
    og nogle gange mindre. men aldrig højere.
    jeg kan ikke koncentrerer mig.
    tanken om skolen, , det kan jeg slet ikke.
    den tanke er der snart ikke mere.

alt er uoverskuelig.
    ville hellere være for mig selv.
    og sidde alene.
    så jeg får det værre.
    fordi jeg har forsøgt at få det godt, men det har ikke hjulpet.
    og den eneste vej som jeg ser, er at få det dårligt, rigtig dårligt.
    det lyder måske mærkeligt.
    men der skal virkelig ske noget, for at jeg ændre min mening om det.
    og jeg ville ikke selv kunne klare, bare at komme igang, med at finde den hjælp.

min far og søster ønsker mig jo indlagt, snart.
    men der sker alligevel ikke noget.
    for hvis jeg bare 1 dag, viser fx jeg er glad, selvom jeg ikke er.
    såforsvinder tankerne, for dem om at have mig indlagt, lide mere væk.
    og viser jeg jeg er glad i flere dage, ryger tanken om det endnu mere væk.
    jeg snyder mig selv, og alle andre omkring mig.
    jeg snyder mig frem til hvordan jeg har det.
    og nogle gange siger jeg til mig selv, at jeg har det godt.

selvom jeg ikke har.
    jeg ville bare ikke rigtig indrømme det.
    fordi jeg selv mener jeg har det nogen lunde okay..!!

Jeg ender med at snyde mig frem til et resultat, som måske ikke ser ret godt ud fra andres sider.
    men for min, ville dne jo gå efter planen..
  • en god ide med afslapende musik . du kan købe musikure til helbredelse på apoteket. det kan hjælpe dig hjemme hos dig selv. jeg bruger det også når jeg har depression. kan du klare at drikke 5 store glas . gerne mere. i løbet af dagen. du kan evt købe energidrik ved din brugs. det er til når man ikke kan spise så meget. Jeg kender godt til at spille glad for at sine forældre eller mand ikke opdager der er noget galt. men jeg tror de ved der er noget galt. når du ikke kommer i din skole. men der er de ikke gode nok til at se dig. og give dig støtte. for så var du ikke kommet så langt ud som nu. der er ingen voksen der er voksen nok til at tage ansvaret for dig , når din mor ikke kan. så du har opgivet at blive hørt. af nogen. måske føler du dig heller ikke hørt af os der skriver til dig . der er stadig nogen der vil dig det godt . her i livet . du skal bare turde tro på det. andre har svigtet dig . derfor skal du ikke blive ved med at svigte dig selv. jeg svigter også mig selv engang imellem når min sygdom kommer. så spiser jeg ikke. selv om jeg er sulten. jeg straffer mig selv. men siger det til min kontakt person nogle dage efter. og ærger mig over det er sådan jeg gør ved mig selv. for er det fortjent at straffe sig selv. fordi andre ikke har været der for en når , vi som børn havde allermest brug for vores mor eller far. jeg tror du og jeg gør det fordi det ellers gør alt for ondt at tænke på den savn. vi stadig har til dem. og ja din mor elsker dig på trods af hun har måttet kæmpe med sit liv, og jeg tror du også elsker hende meget. ellers ville du ikke straffe dig selv så meget. kærlighed og had ligger meget tæt op ad hinanden, Pas nu på dig selv
  • har besøgt min mor idag!
    min søster fik efter et par timer lokket mig til at tage med.
    men jeg kunne ikke holde ud at være derovre.
    efter et par timer, kunne jeg simpelthen ikke mere.
    jeg gik ind i stuen, og satte mig.
    min søsterkom og kunne godt se at det var tid til at komme hjem.
    jeg kunne simpelthen ikkke mere.
    jeg var ved at bryde sammen.
    og det gjorde jeg også i sidste ende.
    gik ud på badeværelset og begyndte at græde, virkelig.
    jeg kunne ikke stoppe, jeg var så sur og gal, og ked af det.
    skuffet over jeg tog med, fordi jeg vidste det ville ende sådan.
    og som altid begyndte jeg at cutte.

mine sammenbrud kommer tit.
    når jeg gør noget som jeg ikkke vil.
    har ikke værer i skole i denne uge endnu.
    men satser på at tage afsted i morgen.
    men nu må jeg se om jeg kan klare en dag, hvor der sker ting og sager.
  • Jeg tror det var godt for dig . du lige fik set din mor. du har føelser for hende det er det du kunne mærke tror jeg. derfor bliver du ked af at se hende. det sætter noget i gang inde i din krop. men du kan ikke lide det du mærker . det er godt for dig at være ked af det og kan græde. det renser din sorg. sjæl for negative problemer. Prøv at se om du kan få fat i det musik vi skrev om på apoteket . ha det godt
  • Har ikke haft svaret tilbage fordi jeg lige er kommet hjem idag.

nej jeg har ikke følelser for min mor, overhovedet.
    jeg får sammenbrud fordi jeg ikke forstår hvordan de kan forsvinde, selvom det alligevel er det jeg ønsker.

men her i søndags var jeg virkelig forvirret og bange.
    jeg skiftede hele tiden mening,
    det ene øjeblik ville jeg have det godt og det andet ville jeg have det skidt.
    og det gjorde mig så bange og frustreret.
    at jeg tog en overdosis piller.
    og kom på sygehuset i silkeborg, men senere med ambulance til viborg,
    hvor jeg har været indtil i dag hvor jeg kom hjem.
    jeg ved ikke om jeg fortryder det.
    fordi kun 30% nu fortryder, og de resten 70% fortryder det ikke.
    det er skræmmende, og jeg var faktiskirriteret af at være der oppe.
    men var mega bange for at komme hjem igen.
    fordi jeg ved ikke om jeg kan stole på mig selv.
    jeg er selv bange for der kommer il at ske noget igen meget meget snart.
    har man forsøgt selvmord 1 gang, er det nemmere anden gang.
    men det er endnu nemmere tredje gang.!
    og musik kurererikke mig, det sætter mine tanker igang, som gør jeg får lysten til selvskade.
    jeg gjorde det endda mens jeg varindlagt.
    men de vidste det ikke, eller vidste godt jeg havde haft gjort det ..men ikke deroppe--
    me alt bliver værre dag for dag.
    men ingen tror mig nok, intet er åbenbart alvorligt nok til at der er hjælp her og nu.
    og hjælp? jeg ønsker jo ikke hjælp og det gør mig også mega forvirret.

det noget lort alt det her.!
    og det stopper ikke
  • Hej godt du overlevede . men forstår ikke at der ikke er nogen der reagerer og gør noget for dig. det er godt du er bange. det er et sundhedstegn, bange for om du igen kan gøre noget. ved dig selv. var du mere tryk på syghuset . og nogen der tog sig af dig. prøv og spørg din søster om hun kan søge en kugledyne til dig i kommunen det kan være den kan hjælpe dig til at være tryg . når du får lyst til at skære dig så prøv om du kan tænke på et billed du har på væggen . eller hop ind under dynen og træk dynen rundt om dig. og tag alt det væk i dit hus du kan skære dig med. og hav ikke piller hjemme . prøv at tænke godt om dig selv. hej
  • Jeg følte mig faktisk ikke tryg på sygehuset.
    ved ikke hvorfor men følte mig mere udsat, selvom det svært at forstå..
    når jeg får tanker og sådan, så når jeg ikke at reagere på at jeg skal fx, gøre noget så mine tanker forsvinder, eller sådan jeg ikke gør noget dumt..
    for når de er der, er jeg lige glad med at få dem væk, for så ønsker jeg bare de bliver.
    det forvirrer mig, fordi jeg får råd til at gøre ting, og jeg kan sagtens sige at det kunne være en mulighed.
    men det er det ikke, fordi at jeg ikke bare kan .
    har prøvet med neget andet.
    men det gør det på en måde værre.

jeg bor hjemme jo.
    men pillerne er blevet gemt væk nu.
    men der er jo andre måder at gøre det på end at gøre det med piller.
    ogg jeg ved ikke hvad jeg kunne finde på.

og det med at gemme alt væk jeg kan skære mig med, vil jeg ikke.
    fordi jeg skærer mig mange gange også selvom jeg ikke har det skidt.
    fordi det er en afhængighed, så har altid noget på mig.
    og selvom jeg nogle gange har det godt, er det ikke nok til at jeg gemmer dem væk, langt fra.

DER ER MØDE PÅ TIRSDAG.!
    hvor nogle holder møde om mig, fx min klasse lærer, og lederen på skolen, og skole psykologen, nogle fra kommunen, min læge, og sådan.
    ved ikke hvad der sker, for skal ikke med men min far skal.
    og om onsdagen skal min far og jeg vist til at ud til et eller andet forebyggelse for selvmord.
    men det gør mig endnu bange, tror også det var derfor jeg handlede som jeg gjorde i søndags.

og jeg er stadig bange for hvad der kommer til at ske .
    OG DET gør at jeg ved, at hvis jeg et tidspunkt kan få fat i piller, så gør jeg det.
    ikke fordi jeg eller holder af dme omkring mig, men fordi jeg handler ud fra mig selv af.
    fordi jeg ikke kan tænke på hvad andre syntes når det er jeg har det dårligt.
    jeg er bange for der sker noget igen inden tirsdag
  • stop op og tænk . det er ikke værd at dø for nu. du må kæmpe for at holde dig levende. livet gør ondt . men du har ikke fundet vejen til det gode endnu . men den kommer også for dig . du kan græde og kan være bange . det kan hjælpe dig. tænk på alle dem der bliver kede af det hvis du en dag er borte. de vil altid have sorg hele deres liv.
    Bare sørg for at holde dig levende. pas på dig selv
Log in eller Registrér for at kommentere.