Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin tablet

1679111219

Kommentarer

• Redigeret 28 juni, 2009, 04:42
    Kære Helle63 samt øvrige.
    Jetg fandt et link omkring lægens tro og tvivl. Ja, hvad er en god læge?

http://www.radiodoktoren.dk/Artikler/lægetroogtvivl.asp

Kærlig hilsen Annemarie
  • Kan desværre ikke læse dit link Anemone
    Siden ikke fundet sir den :-(
  • Kære Kirsten.

Jeg prøver med dette link. Til højre står der omkring: Lægens tro og tvivl:

http://www.radiodoktoren.dk/

Kærlig hilsen Annemarie
  • Fantastisk læsning tak for det Anemone !
  • Hej alle.
    Jeg har d.d. skrevet en klage til Lægemiddelstyrelsen, idet jeg mener, at de har håndteret den nye Eltroxin helt uacceptabelt.
    Ja, det blev til 2 1/2 siders A4.
    Jeg har ligeledes fremsendt denne skrivelse til Marianne Vestergaard - EB.
    Jeg ved ikke, om vi får noget ud af dette??
    Jeg fik en mail fra Glaxo idag. Det var 4. gang jeg skrev. Det blev stadig til den samme "smøre": De beklager endnu engang, at jeg ikke er tilfreds med de nye tbl. De vil informere deres moderfirma i Storbrittanien om mine synspunkter. De anbefaler fortsat, at jeg kontakter min læge for nærmere råd og vejledning , da de fra GSK´s side hverken kan eller må rådgive pt. om deres behandling.
    Ja, jeg har overhovedet ikke brug for rådgivning fra Glaxo´s side!!! Og hvordan kan de skrive dette, idet jeg har oplyst dem om, at jeg på ingen måde indtager ny Eltroxin længere?? Jeg indtager anden medicin, som jeg har det godt med!!! (Levaxin)
    Ja, hvis jeg havde valget ml. ny Eltroxin, som for mig betød, at jeg blev invalideret ell. ingen medicin. Ja, så valgte jeg ingen medicin, som ville betyde døden for mig. For ny Eltroxin gjorde virkelig livet så uuholdeligt - det var ihverfald ikke et værdigt liv. Dyr ville blive skudt, hvis de havde det på samme måde. (Ja, det sidste skrev jeg bl.a. til Lægemiddelstyrelsen)
    Jeg håber, at I også følger debatten på Face-book :-)
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Jeg mistede i november min 51-årige kæreste meget pludseligt. Tabte efterfølgende 5-6 kg. Det var vel ”meget normalt” (!)
    Hentede ny forsyning eltroxin i slutningen af marts. Begyndte på den nye bøtte i starten af april. Fik det dårligt i slutningen af april og er bare blevet mere og mere dårlig. Næsten konstant en fornemmelse af at ”have slugt en kartoffel”, trykken i brystet, voldsomme svidende mavesmerter, stærk skærende smerte i hovedet, svimmelhed, ”kolde fingre”, kuldskær, susen for ørerne og ikke mindst fortsat vægttab så jeg havde tabt samlet 16 kg (sv.t. 20% af min hidtidige vægt)… ooog en evig angst for at være alene.
    Pga ”kartoflen” i halsen måtte jeg flere gange dagligt ty til maveneutraliserende medicin. Pga mit fortsatte vægttab, den smertefulde trykken i brystet og maveproblemerne var jeg konstant rigtig skidt tilpas. Meget naturligt (?) tilskrev jeg det hele psykiske eftervirkninger af min kærestes død. Jeg tjekkede på nettet for at få en ide om HVAD der evt. kunne være galt og gik for tre uger siden til lægen for at få undersøgt maven. Blev sendt post-akut til Amager Hospital til ”afklaring” – fordi lægen (heldigvis) ikke tolkede vægttab, brystsmerter og mavebøvl som psykisk betinget - og har nu været igennem en stribe undersøgelser (blodprøver, røntgen og gastroskopi). INGEN af prøverne/undersøgelserne viser noget ”unormalt”. Stofskifteprøverne var også som de skulle være. Det er selvfølgelig rigtig dejligt :)

MEN i forbindelse med min netsøgning havde jeg læst om bivirkninger ved ny eltroxin !!!! Jeg kontaktede endokrinologisk amb på Rigshospitalet (hvor jeg har gået til kontrol siden jeg i 2004 fik opereret skjoldbruskkirtlen væk) i forbindelse med undersøgelserne på AH. De HAVDE hørt om ny eltroxins bivirkninger!! Jeg havde en bøtte af de gamle eltroxin stående – havde overset den da jeg begyndte på de nye – og aftalte med RH at jeg STRAKS stoppede med de nye og gik tilbage til de gamle, og kontakter dem efter 3-4 uger om resultatet.

Sjovt… der er gået knap 2 uger….. smerterne i brystet er stort set væk, ”kartoflen i halsen” er ”slugt”, hovedpinen er blevet meget mindre, svimmelheden er væk og jeg har det MEGET bedre.. har taget ½ kg på og er kun bange for en eneste ting, nemlig at blive tvunget tilbage på ny eltroxin.
  • Hej mettelin og tak for dine link, til 2 interresante gange læsning!!
    Hilsen ellenmarie
  • Hej mutti50.

Ak, ja...tænk hva' GlaxoSmithKline koster det danske sundhedssystem
    i disse måneder...
    Mange stofskiftepatienter bliver sendt på hospitalet til alverdens forskellige undersøgelser i øjeblikket - for til sidst blot at kunne konstatere, at "dårligdommene" skyldes bivikninger af GSK's nye pille :-(

Jeg syn's absolut ikke, at du skal lade dig tvinge tilbage på den nye Eltroxin - når dine gamle piller slipper op.
    Du skal tværdigmod insistere på at få et andet præparat !!!

Husk...at det kan ta' op til 1 mdr. fra udleveringsansøgningen er sendt af sted til Lægemiddelstyrelsen - og til du står med Euthyrox/Levaxin i hånden.

*Pia
  • Var hos speciallæge i dag vedrørende mine problemer med de nye eltroxin. Han udstedte med det samme en generel udleveringstilladelse om udlevering af Levaxin "Nycomed" fra Nycomed Danmark. Han oplyste, at jeg kunne få dem i morgen, hvis jeg tog på apoteket i dag. Jeg skal nemlig rejse på ferie i morgen, og har ikke taget eltroxin i 3 dage. Jeg gik på apotektet, hvor jeg fik den sørgelige meddelselse, at de skulle bestilles fra Norge, og det ville tage 8 dage før de kom hjem. Jeg oplyste, at speciallægen jo havde sagt de kunne bestilles hos Nycomed i Danmark(hvilket også fremgår af udleveringstilladelsen), men fik intet ud af det. Jeg ringede så selv til Nycomed Danmark, hvor jeg fik en god snak med en dame, som sagde at pillerne skal rekvireres hos dem. Desværre var posten afsendt for i dag. Jeg ringede derefter til apotektet igen. De ringede så til Nycomed Danmark. Jeg skal så selv hente pillerne i morgen og aflevere dem på apotektet, hvor jeg så kan få dem udleveret. Dette er skrevet for ikke andre skal komme ud for det samme bøvl.
    MVH
    JL
Log in eller Registrér for at kommentere.