Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin tablet

145791019

Kommentarer

• Hvad så med os, som ikke kan finde ud af Facebook, men gerne vil deltage. Kan man oprette Facebook bare for at være med i Eltroxindebatten og så andre Facebookbrugere ikke kan se, man er oprettet. Ønsker af princip ikke at opr. Facebook, da jeg mener, det er et Forum for mine børn, og jeg ikke ønsker at involvere mig i deres FAcebook-skrivning m.m. Hvordan kan man oprette sig, som lukket profil - eller hvad det hedder - udelukkende for ikke at mangle informationer om Ny-Eltroxinsagen??? Tak.
  • Ved et tilfælde falder jeg over denne debat, for et par måneder siden, og så går det pludselig op for mig hvorfor hele min verden er ved at krakelere, jeg har også fået ny Eltroxin fra januar måned. Går fluks til min læge efter blodprøve hvor det viser sig at mit TSH er 12,16. Efter 17 år på Eltroxin med samme dosis går det helt galt. Bliver henvist til Endokrinolog. Indberetter selv bivirkninger. I fredags var jeg så hos endo og var klar til at slås for at få udleveringstilladelse på Euthyrox men efter at have forklaret min situation sagde han at godt ville søge om udlevering. Nu ser jeg et andet sted i debatten at der bliver skrevet at den gamle Eltroxin måske kommer igen og bliver i tvivl om det var bedst at holde pinen ud så længe frem for at skulle skifte præparat en gang til. Ang. Facebook er det nok en god ide, men så vil vi være en del der ikke kan læse det og følge med i udviklingen.
  • Kære Helle 63
    Tak for din søde omtanke for mig -Jeg har haft det super og du har gættet rigtigt ,at jeg ikke deltog i debatten fordi jeg ikke mere tænkte så meget på min sygdom ,da jeg jo var "rask" igen -Jeg blir' aldrig som før det har jeg indset nu-Jeg har igen perioder med muskel smerter -og alt det jeg beskrev tidligere læste også om en der havde vildt meget rumlen i mavsen -det samme her -Jeg håber jo hver dag er en god dag ,men må nok erkende, at der er noget om den nye eltroxin der gir tilbagefald -Jeg har anmeldt bivirkning til lægemiddelstyrelsen og jeg takker også de piger der har kontaktet Ekstra Bladet og Praksis -Håber virkelig vi blir' hørt og får de gamle piller tilbage -
    Mange hilsener
    Kirsten
  • Jeg har taget eltroxin siden 2000, og har ikke haft problemer lige indtil de nye piller kom på markedet. Jeg har indenfor de sidste 4 mdr. taget 10 kg på uden at ændre i kostvaner eller i motion, og er meget meget træt og skal gerne hen og sove én gang midt på dagen. Derudover har jeg problemer med mine øjne, svært ved at koncentrere mig i længere tid ligesom jeg har svært ved at huske ting, med mindre jeg får det skrevet ned. Jeg har kontaktet lægemiddelstyrelsen ang. mine bivirkninger og egen læge, der dog ikke mener mine symptomer skulle kunne skyldes ny eltroxin og lægen siger mine blodprøvetal ser fine ud. Jeg har før været utilfreds med min læge, da jeg ik føler jeg bliver taget seriøst når jeg kontakter dem med hensyn til min stofskiftesygdom, ifølge dem er jeg faktisk ikke syg. Men så tænker jeg bare, hvorfor tager jeg så piller???
    Jeg vil derfor gerne høre fra andre, der bor i Århus og som er glad for sin læge mht. stofskiftesygdom, da jeg er nået dertil at jeg gerne vil have en ny til at varetage mig og min sygdom.

Kris81
  • Kære Kris81.
    Da dine blodprøver ser fine ud, skyldes dine symptomer BIVIRKNINGER AF NY ELTROXIN.
    Ja, da jeg ikke bor ikke i Århus, kan jeg desværre ikke henvise dig til en god læge.
    Men dine symptomer er lig vore, som heller ikke kan tåle ny Eltroxin.
    Under mit forløb med ny Eltroxin lå mine stofskiftetal fint - men jeg havde det simpelthen af h...... til. Jeg kunne simpelthen ikke fungere.
    Mange har simpelthen haft ulidelige bivirkninger af denne tablet, hvorfor denne debat kører!!!
    Ekstra Bladet skrev i går om vores sag - så den kan du evt. vise din læge.
    Han skal simpelthen lytte til dig!!!!
    http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1185947.ece
    Jeg håber, at det lykkes for dig, at råbe din læge op. Ellers er det simpelthen lægeskift!!!
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Jeg har talt med min læge ang. eltroxin bivirkning -Jeg har bedt hende om udlev tilladelse og recept på Euthyrox ,men hun svarer tilbare at hun ikke kan give mig en recept på et præparat som ikke findes i medicinfortegnelsen.
    Hvad har I andre gjort og jeres læger ??
    mvh
    Kirsten
  • Kære Kirsten54.
    Nej din læge kan selvfølgelig ikke finde Euthyrox i lægemiddelkataloget e.lign. da produktet ikke er markedsført her i DK - det er derfor han skal have en udleveringstilladelse til tbl. Euthyrox gennem Lægemiddelstyrelsen.
    Hvis Euthyrox stod i "fortegnelsen", skulle han jo ikke søge om udleveringstilladelse!!!
    Ja, mange læger er nok heller ikke klar over, hvordan sådan en "procedure" foregår - indtil der kom ny Eltroxin på markedet :-))
    Jeg håber, at det lykkedes for dig, og at du snart må få det bedre.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej Kirsten54 igen.
    Du er jo tilknyttet endokrinologisk afd. Det kunne måske være, at dit sygehus allerede har fået en generel udleveringstilladelsen til enten tbl. Euthyrox ell. Levaxin??
    Hvis det er tilfældet, skal du blot kontakte afd. for en recept samt kopi af udleveringstilladelsen/udleveringstilladelserne. Der skal tilladelse til f.eks. 100 mkg og endnu en tilladelse til f.eks. 50 mkg. Dette skal du aflevere på dit apotek, hvorefter de vil fremskaffe pågældende produkt.
    En rigtig god dag til dig og øvrige her på nettet.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Inspireret af denne debat fik jeg vristet mig selv ud af de sorte tåger, jeg har befundet mig i i snart 1 måned efter ny Eltroxin...
    Mine symptomer på bivirkninger er: Voldsomt hårtab, indre uro, søvnløshed, træthed og grådlabilt sortsyn ;-)

Nu er jeg skredet til handling; har været hos egen læge (normale tal), både han og jeg har meldt bivirkningerne til Lægemiddelstyrelsen - og han skrev en recept på Euthyrox, som jeg vil tage til Sverige og indløse.
    Han ansøgte samtidig om en udleveringstilladelse på Euthyrox, men vidste ikke hvor lang tid det kunne tage.
    Har nogen af jer erfaring med at tage til Malmø, og i så fald, kan nogen give mig adressen på et apotek???

Jeg har trappet mig selv ned på ny Eltroxin, da jeg simpelthen ikke kunne få pillen over læberne i bevidsthed om endnu en dag i denne sorte gryde ;-(

På forhånd tak
    Mette
  • Først stor tak til alle jer der skriver herinde og bidrager med oplysninger der har gjort at jeg i eftermiddag får Eutyrox fra Bjørnen apotek i Helsingborg. Uden jeres oplysninger havde jeg ikke haft mulighed for at handle på mine symptomer.
    Jeg har fået Eltroxin i ca 5 år og har de sidste år været på 100mg dgl. Startede på ny eltroxin i dec/jan. Først i februar får jeg taget blodprøver da jeg er træt, deprim har hukommelses og koncentrations besvær og i det hele taget manglende overskud. Mine blodprøver er fine siger lægen TSH 1,48, så der er ligesom ikke noget at komme efter.
    I Juni har jeg stadig de samme symptomer og jeg får taget nye blodprøver igen, her er TSH steget til 5.17. Har imellemtiden læst herinde og på lægemiddelstyrelsens hjemmeside og er blevet meget klogere. Jeg laver et afskrift af lægemiddelstyrelsens nye oplysninger om Eltroxin og laver en liste over symptomer som jeg understreger at jeg har haft hele vinteren, også da mine blodprøver var fine.Tilsidst skriver jeg at jeg ønsker Euthyrox. Da min læge har læst det siger han at han er helt enig, han ville bare lige høre om jeg stadigvæk tog medicinen da mine tal var helt skæve. Han skrev derpå en recept og søgte samtidigt om udleveringstilladelse som var en uges tid om at komme. Ja der er forskel på læger. Glemte lige at fortælle at mit kolesteroltal lige er røget op på 8,3 ved samme lejlighed. Er det mon muligt at sagsøge medicinalfirmaet ?
    Prik
Log in eller Registrér for at kommentere.