Bivirkninger af ny Eltroxin tablet
Jeg har for lavt stofskifte og har taget Eltroxin i 10 år uden problemer.
Nu har de lavet tabletten om med 3 nye tilsætningsstoffer. Efter ændringen
i tabletten har jeg fået stærke mavesmerter, har svært ved at holde maven i gang, vægtforøgning og svært ved at samle mine tanker, svært ved at huske hvad folk taler om i en samtale. Tog dem i starten om morgenen men kunne ikke tænke ordenligt om dagen, da jeg ikke kunne samle mine tanker og havde trykken i hovedet. Startede med at tage dem om aftenen i samråd med min læge, så er nu mest dårlig om natten. Men har stærke mavesmerter hele døgnet. Mine stofskifte tal er normale. Kan se på nettet at 900 mennesker i New Zealand har anmeldt at de bliver dårlige efter ændringen. I New Zealand har regeringen sørget for at en anden producent laver de gamle tabletter med den gamle formel, og folk der blev syge af den nye tablet er blevet raske igen lige så snart de har fået den gamle tablet igen. I danmark er der ingen alternativ medicin.
Vil meget gerne høre om der er andre der også bliver dårlige af den nye tablet.
Nu har de lavet tabletten om med 3 nye tilsætningsstoffer. Efter ændringen
i tabletten har jeg fået stærke mavesmerter, har svært ved at holde maven i gang, vægtforøgning og svært ved at samle mine tanker, svært ved at huske hvad folk taler om i en samtale. Tog dem i starten om morgenen men kunne ikke tænke ordenligt om dagen, da jeg ikke kunne samle mine tanker og havde trykken i hovedet. Startede med at tage dem om aftenen i samråd med min læge, så er nu mest dårlig om natten. Men har stærke mavesmerter hele døgnet. Mine stofskifte tal er normale. Kan se på nettet at 900 mennesker i New Zealand har anmeldt at de bliver dårlige efter ændringen. I New Zealand har regeringen sørget for at en anden producent laver de gamle tabletter med den gamle formel, og folk der blev syge af den nye tablet er blevet raske igen lige så snart de har fået den gamle tablet igen. I danmark er der ingen alternativ medicin.
Vil meget gerne høre om der er andre der også bliver dårlige af den nye tablet.
Kommentarer
det lyder godt nok som nogle meget voldsomme bivirkninger. Jeg har på det sidste haft det mere dårligt i min mave og får i ny og næ mavekramper - men om det skyldes de nye piller, tør jeg ikke udtale mig om. Jeg har slet ikke tænk over det kunne have en sammenhæng. Men det er jo tænkeligt. Jeg synes det er er næsten uhyggeligt at 900 personer i NZ har mærket meget voldsomme bivirkninger.
Ved du hvorfor de har lavet om på eltroxin pillerne? De kan jo ikke deles over længere, så jeg ser ikke rigtig nogle umiddelbar grund til at de skulle laves om.
Det var et spændende indlæg.
Tak for debatten her, vi bliver så kloge.
Ved du, hvornår "man" har lavet om på "ingredienserne"?
Jeg er for ca. 14 dage siden startet på to nye pakker (50 mikrogram og 100
mikrogram) men dem har jeg nok haft liggende i 4 mrd.
Jeg har smidt emballagen ud, så hvordan finder jeg ud af om de er "nye" eller "gamle"!
Jeg har nemlig haft det utrolig godt de sidste 3 mrd. men er nu begyndt at have en trykken i hovedet, som jeg aldrig har haft før.
Jeg har udløbsdato, "MT nummer" og "EO nummer".
Hilsen Inge
Er det måden at skælne nye fra gamle?
Hilsen Inge
5. januar var første gang jeg tog nogle af de nye Eltroxin, så tror der er en sammenhæng. Det er virkelig ubehageligt, hele tiden at have det sådan med maven. Er der nogen der ved, hvor jeg kan få de gamle piller?
Min mave har også været helt tosset og anderledes og jeg kan ligesom heller ikke huske så godt -og det er egentlig kommet den sidste måneds tid, hvor jeg har fået den nye Eltroxin. Jeg kunne bare ikke drømme om ,at det kunne have forbindelse med hinanden.
Man må da kunne lave en underskriftsindsamling om ,at få de gamle piller tilbage-hvis man er mange nok, men det bliver nok som at slå i en dyne!
Tak fordi vi bliver gjort opmærksom ,på det.
ellenmarie
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte i dec 07 og har egentlig haft det rimligt indtil dec. 08 der er den gal igen. Med de samme symptomer som da jeg fik konstateret lavt stofskifte.
-ondt i maven,forstoppelse, mave kramper og oppustet.
-hovedpine,migræneligende sympt.
-ondt i alle muskler og led
-hukommelsessvigt
-konsentrationsbesvær
-træt,meget træt
Jeg har i min sygeperiode skiftet læge, da min gamle læge bare gav mig syreneutraliserende og sagde at jeg nok havde mavesår.Han ville ikke høre på mig da jeg sagde at de ikke hjalp.
Det var først da jeg selv satte mig op i eltroxin med 25 mikrogram at han tog en blodprøve. Jeg følte at stofskiftet var helt i bund.Der var mit TSH 2 så han sagde at jeg godt kunne tage 50 mikrogram mere i stedet. ialt 150 mikrogram om dagen. Så blev jeg endnu dårligere og skiftede læge.I håb om at han ville høre på mig! Som tog en ny blodprøve som viste at TSH var 0,6 .Er efterfølgende gået ned igen på 125 mikrogram om dagen .
Jeg har også fået en kikkertundersøgelse pga smerterne i maven, den viste at jeg har irrirtabel tyktarm.
Nu er det så at jeres gode indlæg får mig til at tænke på om de nye eltroxin er skyld i at symptomerne stadig er der, jeg deler jo også den ene tablet??
Jeg har fået de nye eltroxin siden,jeg tror i starten af januar.
Ja jeg kender jo desværre de symptomer som du beskriver, og er overbevidst om at det er ændringen i Eltroxin der gør det. Da jeg jo kan se at 1000 mennesker i New Zealand jo har fået de samme symptomer.
Derovre kom de på markedet sidste år og Regeringen blev nødt til at give andre medicin producenter lov til at markedsføre de gamle piller for at folk kunne blive raske.
Jeg startede debatten under denne overskrift, men pludselig var 12 indlæg blevet slettet. Og debatten kører videre i overskriften over denne som hedder
RE: Bivirkninger af nu Eltroxin tablet mgl.
Jeg har anmeldt mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen, og vil anbefale dig at gøre det samme.
Ja jeg kender jo desværre de symptomer som du beskriver, og er overbevidst om at det er ændringen i Eltroxin der gør det. Da jeg jo kan se at 1000 mennesker i New Zealand jo har fået de samme symptomer.
Derovre kom de på markedet sidste år og Regeringen blev nødt til at give andre medicin producenter lov til at markedsføre de gamle piller for at folk kunne blive raske.
Jeg startede debatten under denne overskrift, men pludselig var 12 indlæg blevet slettet. Og debatten kører videre i overskriften over denne som hedder
Jeg har anmeldt mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen, og vil anbefale dig at gøre det samme.