Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin tablet

1131415161719»

Kommentarer

• Hej Charlotte!

Ja, desværre giver den bevirkninger hos os der ikke kan tåle hjælpestofferne, men jeg synes du skal sige til din lige, at Euthyrox nu er kommet til DK vist nok her fra nytår. Men pas på med Euthyrox, den er stærkere end Eltroxin, så start op med små doser. Jeg har desværre fået for højt stofskifte af den, og det er lige så slemt som for lavt. Hold ud, men gå langsomt frem og følg op med blodprøver- mange blodprøver ind til du rammer rigtigt med tallet, når du har ramt tallet så hold ud, det tager lang tid for kroppen at vænde sig til medicinen, og så vær opmærksom på, at om sommeren, skal din dosis måske lidt ned. Jeg er så heldig med den læge jeg har, for han siger selv, at det er skrækkeligt, men at vi skal gi det tid. men husk det med tallet, og blodprøverne. Jeg ødelagde det selv, fordi jeg troede, at det var for lavt, uden at ha en blodprøve til at underbygge min påstand, men det kan godt ta et halvt år, for at vænde sig til medicinen.

Held og lykke
  • Hej
    Okay forsigtighed ved Ehtyrox skal man altså være opmærksom på.
    Mine symptomer på bivirkninger ved brug af Eltroxin, troede jeg var stress eller noget andet ved mig som var galt men de er her i listeform:

-Væske i fødder og ben, jeg kan ikke passe nogle af mine sko og min ene fod er 3 cm tykkere end den anden.
    -snurren,sitren og indre uro i nu hele kroppen, beg. i fødderne. Og inden jeg
    blev opereret var det grunden til at jeg gik til lægen.
    -løs mave
    -søvnløshed, jeg er vågen 4-6 gange om natten og bruger 1-2 timer på at falde i søvn. jeg har sovet igennem 2 nætter i år!
    -træthed
    -lidt hæshed indimellem.
    -svimmelhed
    -vægtøgning 10 kg i år
    -kuldskærhed, og nogle gange svedtendens, mærkeligt for jeg sveder aldrig. heller ikke om sommeren
    -varmefornemmelse og ticks i benene.
    -hjertebanken