Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Q10 redder menneskeliv

124

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om dette link har været vist her på siden, men den omhandler Q10 om hvad man skal vælge og hvorfor?

    Jeg forestiller mig, at der helt sikkert er en håndfuld, der vil finde dette spændende:

    http://www.helse.dk/helsedebatten/coenz ... ubiquinol/
  • Indstillinger
    Hej alle q10 interesserede. Hermed et nyt og særdeles spændende indlæg fra Helsedebatten om hvordan q10 nu også kan bremse demens

    http://www.helse.dk/helsedebatten/q10-s ... or-demens/

    God læselyst

    Mvh Martin
  • Indstillinger
    Kære alle,

    Nu har jeg efterhånden været igang med Coenzym Q10 i et godt stykke tid. Jeg prøvede at købe fra pharma nord som I anbefalede tidligere. Jeg vil blot dele min erfaring og jeg må virkelig erkende, at jeg kan mærke forbedringer. Jeg er mindre træt end tidligere. Mit blodtryk er også blevet bedre synes jeg. Æren må jeg nok tilskrive Q10, eftersom min eneste livsstilsændring er, at jeg begyndte på Q10.

    Jeg håber, at andre får lige så gode oplevelser med Q10. Jeg er sørme glad for, at jeg fik startet. Som nogle af de andre herinde skrev. Det er aldrig for sent at starte.

    Kærlig hilsen Kirsten Marie
  • Indstillinger
    Kære Kirsten, hvor er det dog dejligt at høre, at du har fået det bedre. er det ikke helt fantastisk, hvordan et tilskud q10 kan gøre underværker?

    Til alle andre, så vil jeg da lige smide et godt ord for en lille bog jeg lige har læst. Hvis man er interesseret i Q10, så vil det garanteret være sagen. Bogen hedder q10 fra helsekost til epokegørende medicin og er skrevet af pernille lund.

    http://www.naturlishoppen.dk/products/q ... de-medicin

    Mange gode hilsner fra Herdis
  • Indstillinger
    Hej alle sammen

    Det lyder godt, at I har glæde af Q10, og specielt godt, at det hjælper mod træthed.

    Jeg tager 200 mg Q10 dagligt med henblik på at modvirke træthed, forhøjet blodtryk og hjerteproblemer (anfald af atrieflagren).

    Da jeg gik op i dosis for lang tid siden, fra 100 mg til 200 mg Q10 dagligt, kom der et fald i mit blodtryk, sådan at jeg kunne klare mig med en mindre dosis blodtryksmedicin. Og min nattesøvn blev bedre, når bare jeg husker at tage mine Q10-kapsler tidligt på dagen.

    Jeg skal nok lige sige, at min træthed skyldes, at jeg lider af søvnapnø (periodevis mangel på vejrtrækning under søvnen). Og mine hjerteproblemer skyldes belastning af hjertet på grund af den manglende vejrtrækning. Jeg skal nok også lige sige, at jeg ikke kan bruge sundhedssystemets tilbud om en maskine til hjælp til vejrtrækningen, eftersom jeg slet ikke kan falde i søvn med en sådan maskine.

    Jeg havde håbet, at sund levevis, tilskud af vitaminer, mineraler, fiskeolie og Q10 tilsammen efterhånden ville gøre mig helt rask. Men lige for tiden synes jeg, at mit helbred bliver dårligere: Jeg er meget træt, og blodtrykket har igen krævet en medicinforhøjelse.

    Det skal dog også lige siges, at jeg i januar måned nok belastede mig selv meget med ret hård motion. I hvert fald brød hjertet sig ikke om det. Jeg fik i den periode mange flere anfald af atrieflagren, som dog heldigvis gik over af sig selv i løbet af en times tid.

    Hvor stor dosis Q10 tager I? Jeg overvejer at gå op på 300 mg Q10 dagligt. Jeg synes bare, at det er frygtelig dyrt. Men hvis det kunne hjælpe, så er man jo villig til at gøre meget ;-)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen, tak fordi du deler så mange af dine oplevelser med os. Det er meget lærrigt

    Du skal bestemt aldrig stoppe med at leve sundt og tage dine tilskud. Jeg synes det er flot, at du får motioneret som du gør, også selvom det nogen gange fører til træthed. Jeg tror, at motion er vigtigt - ikke at man skal løbe maraton, men bare at man får rørt sig en smule eller så meget man nu engang magter.

    Jeg tror virkelig, at Q10 har været en af nøglerne i dit liv (også mit for den sags skyld). Jeg tager selv 2 x 100 mg q10 gold hver dag og jeg går snart op til 3 x om dagen. Det er lidt dyrt, men de 11-12 kroner om dagen det så kommer til at koste overlever jeg 100%. Jeg ved, hvor meget det hjælper mig. Vil bestemt ikke være uden q10.

    Har du/og andre læst dagens familie journal???? Historien om en mand, der hedder Max, der blev hjulpet af Q10, da alt så håbløst ud. For 27 år siden blev han opgivet af behandlingssystemet. Heldigvis fik han ved et tilfælde anbefalet et produkt til behandling af Coenzym Q10-mangel. Det kom til at betyde en radikal omvæltning for ham. Han er i dag 64 år gammel og har taget kapsler med Coenzym Q10 lige siden. Her kan man virkelig tale om, at Q10 også her har givet en mand livet tilbage.

    I kan se historien her: http://www.docdroid.net/t8qp/20150302085315692.pdf.html
    Det er lidt svært at læse, hvorfor jeg også valgte at tage ned og købe bladet, så jeg kunne læse det ordentligt.

    Mange hilsner HErdis
  • Indstillinger
    Det var jo dig, Kameliadame, der med dine indlæg inspirerede mig til at prøve Q10 da jeg var i et langvarigt sygeforløb og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Min sygdom manifesterede sig med ledproblemer som jeg et langt stykke af vejen har fået styr på efter jeg for et år siden fik endnu en knæoperation. Men denne gang fandt de endelig ud af hvor problemet sad og jeg kunne mærke bedring allerede på selve dagen. Jeg var dog stadig helt ufattelig træt og kunne ikke huske fra min næse til min mund. Jeg har sidenhen læst nogle ting jeg har skrevet da det sto værst til, og noget af detvar fuldstændig sort snak selvom det for mig gav mening. Det var som om kun hvert 5. ord kom ud på papiret. Men jeg troede virkelig at jeg havde skrevet det hele!

    Da jeg begyndte på Q10 var jeg i markant bedring. Men jeg kunne mærke stor forskel allerede på 3. dagen: Min hukommelse kom igen, jeg var ikke så træt, og min finmotorik blev meget bedre. Så jeg har nok været i stort underskud. Sidenhen begyndte jeg at arbejde igen, og det kunne slet ikke have ladet sig gøre uden Q10. På det tidspunkt tog jeg 100 mg 2 gange dagligt men var helt udmattet når jeg kom hjem. I starten slog jeg det hen, jeg skulle jo lige i gang igen efter en langvarig sygemelding på samlet set flere år med kun få afbrydelser.

    Ved et tilfælde tog jeg nogle gange dobbelt dosis og fik det bedre den dag. Det kunne også skyldes at jeg havde sovet bedre, tænkte jeg i første omgang. På et tidspunkt besluttede jeg dog at forsøge med 200 mg 2 gange dagligt, og det er åbenbart den dosis der passer til mig. Går jeg ned i dosis, kan jeg mærke det med det samme. Det skal dog siges, at det gælder generelt for mig, både hvad læge-medicin og vitaminer/mineraler angår: jeg skal mindst have dobbelt dosis af alle andre. En bekendt har det modsatte problem, hun skal have al medicin i nærmest hømeopatiske doser for ikke at få bivirkninger. Hun forsøgte med 100 mg 2 gange dagligt, men fik voldsomme bivirkninger: kvalme, ubehag, næseblod(!). Så snart hun halverede dosis forsvandt problemet og hun mærker nu kun mindre træthed og bedre hukommelse.

    Så mit råd er: man skal prøve sig frem. Start i små doser og øg stille og roligt over måneder.
    Og ja: Q10 er pokkers dyrt. Men for mit vedkommende er det langt dyrere at lade være.
  • Indstillinger
    Hej Herdis og Asklepios

    Ja, jeg kan jo bare forsøge mig med 300 mg Q10 dagligt. Hvis jeg får det bedre, finder jeg nok pengene til det!

    Jeg kan godt huske, at du, Asklepios, skrev, at du tog en dosis på helt op til 400 mg.

    Jeg har jo yderligere det problem, at jeg er nødt til at tage den blodpropforebyggende medicin Marevan, og man advares vel stadigvæk mod at tage Q10, når man får Marevan. Jeg havde aldrig turdet tage de to ting sammen, hvis ikke jeg havde læst en artikel i Ugeskrift for læger, som berettede om en undersøgelse, hvor man havde tjekket folk, der tog 100 mg Q10 sammen med Marevan, og resultatet var, at der ikke var nogen problemer i det.

    Da jeg gik op fra 100 mg Q10 til 200 mg dagligt, var jeg uendelig forsigtig. Jeg øgede min dosis med 30 mg ad gangen i et stykke tid. Men den øgede dosis havde ingen indflydelse på Marevans virkning overhovedet (jeg bliver tjekket med blodprøver hver sjette uge).

    Det er jo, blandt andre, folk med hjerteproblemer – altså dem, der ofte i forvejen får Marevan – der kan have gavn 10 Q. Og det er frygtelig ærgerligt, hvis folk lader være med at tage Q10 på grund af nogle advarsler, der for mig at se er helt ubegrundede.

    Det lyder godt, at du har fået det så meget bedre, Asklepios.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Ja, det vil være frygteligt, hvis folk holdte op med at tage Q10. Det er jo et naturligt stof uden bivirkninger?

    Jeg tager 2 x 100 mg Q10 om dagen + selen. Jeg regner ikke umiddelbart med at gå op i dosis foreløbig. Mener, at jeg har fundet et niveau, der fungerer rigtig fint for mig!

    Jeg sad og læste hjerteforeningens medlemsblad i går, nr.1 2015. Her læste jeg en rigtig god artikel om Q10's effekter: http://www.hjerteforeningen.dk/film_-_b ... nr_1,_2015

    Men jeg blev faktisk lidt sur da jeg læste den. Jeg synes, det er ubegribeligt, at formanden for foreningen ikke mener Q10 bør være en del af standardbehandling til hjertepatienter fordi han godt kunne tænke sig at studiet var lidt større. Når man tænker på, hvor solidt Qsymbio resultatet er: Hele 420 personer deltog i undersøgelsen og 43 % mindre risiko for at dø ved at tage Q10. De retningslinjer, der eksisterer i dag for hjertepatienter, bygger på lidt over 200 personer??? Desuden fik patienterne bedre livskvalitet og der var ingen bivirkningen rapporteret!

    Det er da altid noget, at flere og flere læger begynder at tage resultatet til sig, så endnu flere personer kan begynde at få glæde af Q10.
  • Indstillinger
    Så der var lidt tale om en historie fra Familie Journalen - kan det ikke passe det er den samme historie her fra Helse?

    http://www.helse.dk/helsedebatten/hjert ... n-med-q10/

    Det var vist mere held end forstand, at ham Max Buus stødte ind i Svend Aage Mortensen. Det er vist ikke det første liv han har reddet med Coenzym Q10? :-)

    Mvh Martin
Log in eller Registrér for at kommentere.