Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vanvittig kløe i hovedbund

1246

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes virkelig at det er underligt, at vi er så mange med invaliderende kløe og ingen ved hvorfor, hvad det kommer af og hvordan det kan gå væk. Jeg er seriøst ved at blive vanvittig. Det har stået på i flere år nu og mit før så tykke, tykke hår er tyndt og livløst og det klør umenneskeligt meget.
    Det kan da ikke være rigtigt, at ingen ved hvad det er? Ingen dermatologer ved hvad det er? Det er da virkelig mærkeligt? Der er mange resultater, når man googler og finder debatter omkring emnet og masser af mennesker, der har det som os. Men ingen, slet ingen løsning. Folk har alle mulige og umulige råd og fælles for dem alle er, at de ikke virker.
    Jeg har tilgode at forstå, hvordan man ikke har fundet årsagen endnu.
    Er der nogen, der har ledt i udlandet? Altså udenlandske forskningsresultater osv? Jeg er ikke stærk nok i andet end engelsk og jeg har ikke fundet noget brugbart endnu.
  • Indstillinger
    Intet nyt under solen her. Har det helt på samme måde, Kokinis1. Har efterhånden haft det i 4 år nu, og det eneste der har hjulpet er om sommeren, når jeg har været nede i de helt varme lande og min hovedbund har fået sol, varme og saltvand. (ikke at saltvandsshampoos virker - for det gør de ikke). Det kommer dog hurtigt tilbage efter ferieopholdet. Jeg lagde sågar mærke til, at der voksede hår ud, de steder hvor jeg efterhånden har klødt min hårgrænse en smule op. Har også prøvet alt hvad der står i min, lægernes og hudlægernes magt..
  • Indstillinger
    Jeg døjer også stadigvæk - har også stadigvæk kløe i øjenvipper og -bryn + inde i næseborskanterne (altså der, hvor der vokser hår).
    Har I tænkt nærmere over evt. kostændring, før kløen startede? Og var I ellers allergiske over for noget, som ikke umiddelbart kan relateres til denne kløe?
  • Indstillinger
    Lige i øjenbryn ved næse osv er altså som regel skæleksem.
    Jeg har med held benyttet nizoralshampoo i ansigtet.

    Jeg har faktisk idag siddet og trawlet igennem internettet og er kommet frem til to ting:
    Mulig mælkeallergi. Det er sjældent, men kan godt give kløe.
    En medicin som hedder Ivermetin. Den er vist egentlig til dyr og slår snyltedyr, som mider og orm ihjel. Tanken er, at vores "sygdom" kan være lig den hunde får, hvor der er mider ved hårsækkene. Så vidt jeg kan forstå har medicinen i flere år været brugt til en del forskellige ting hos mennesker også.
    Den koster dog knaster, men jeg er villig til det meste efterhånden.

    Jeg har to gange i år været afsted på ferier, hvor jeg oplevede en bedring og det eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg har undgået på ferien og som jeg indtager herhjemme, er mælk. Ost osv har jeg spist, men ikke decideret mælk. Et glas mælk giver unægteligt mange flere mælkeproteiner end ost.
    Så det er forsøget værd.
    Jeg giver det 10 dage, for på ferierne oplevede jeg kun bedring og ikke at det forsvandt fuldstændig.
    Hvis teorien passer, og jeg også undgår ost og alt mælkeprodukt i det hele taget, så burde kløen og eksemen være forsvundet om 10 dage.

    Kryds fingre guys, jeg vender tilbage med en update.
  • Indstillinger
    Måske er det tilfældigt, men et kig i min kalender viser, at jeg ca. 2 uger før kløen begyndte var holdt op med at ryge (fra dag til dag) efter MANGE år som storryger.
  • Indstillinger
    Jeg forsøgte at holde mig fra mælk, men jeg var ret dårlig til det.
    Jeg tror dog at det vil have en effekt (for mig) for de dage, hvor det lykkedes kløde det mindre om natten.
    Til gengæld har jeg taget en mebendazole-kur (næsten det samme som ivermetin) og det hjalp det desværre ikke.
  • Indstillinger
    Hej

    Det kan sagtens være mælkealergi eller fødevareintolerance som er skyld i kløende eksem. Hvis man helt undlader at indtage mælkeprodukter i en uge. så kan man finde ud af om det er mælk, eller nødder, gulten eller andre fødevarer som giver problemer. Her er en som fik kløe 30 minutter efter at have indtaget mælkeprodukter.


    https://answers.yahoo.com/question/inde ... 331AACR9eB

    Jeg havde selv skæl som barn. Det forsvandt da jeg holdt om med at indtage mælkeprodukter. Jeg voksede op på landet så vi fik meget mælk.

    Hvis det ikke hjælper at indkredse årsagen kan man forsøge sig med et homøopatisk produkt til at dæmpe symptomerne. Det koster under 100 incl. porto

    http://www.iherb.com/product-reviews/Me ... /9366/?p=1
  • Indstillinger
    Når I får det bedre på ferie i udlandet, mistænker jeg, at det kan være kosten hjemme i Danmark.

    Kosten har så utrolig meget at sige, synes jeg selv.

    Chiafrø er kommet meget mere frem her i Danmark nu end før. Den har utrolig mange næringstoffer som kan gå ind og hjælpe en del, måske det var noget.
  • Indstillinger
    Min søn og min bror har døjet i mange år med frygtelig kløe og tør hovedbund.
    Problemet er løst efter EN hårvask !!!! Utroligt men sandt !!!!
    INGEFÆR SHAMPO fra Body shop - koster 120kr for 400 ml.
    Håber virkelig det kan hjælpe andre også :)))))
  • Indstillinger
    jeg har ikke link til Body shop - har hentet ingefær shampo i butikken.
    Held og lykke :))))
Log in eller Registrér for at kommentere.