Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rystet over 'ny eltroxin' - er vi kun andenrangs borgere?

145679

Kommentarer

• Mange tak,man bliver bare så rasende over at blive behandlet som skidt overalt hvor man kommer på grund af glaxosmithclines fejltagelser.
    albini
  • Ja og det er godt at komme af med det raseri Albini !! Her er link til anmeldelsesskemaer http://www.patientforsikringen.dk/da/Ud ... emaer.aspx
  • Hej:

Nu på tredie dagen med euthyrox er mine hududslæt og konstante kløe på hele kroppen pist væk. Min svimmelhed og trykken for ørerne er begyndt at forsvinde.Min ømhed i knæene + resten af kroppen er forsvundet. Jeg er mindre træt og har det allerede nu meget bedre.

Hilsen Albini
  • Ved et rent tilfælde falder vi over denne overskrift på netdoktor og vi bliver noget chokeret over alle de indlæg der er vedr bivirkninger vedr eltroxin. Jeg har taget dem siden 1997 pga alt for lavt stofskifte.
    Jeg har det sidste års tid haft det rent elendigt. Har været ved min læge pga at min vægt bare går op og op, selvom jeg har motioneret og spist masser af grønt, men lige lidt har det hjulpet. Samtidig med har jeg haft problemer med forstoppelse og har fået magnesia for at holde maven i gang. Til sidst var jeg oppe på tre piller hver dag. Jeg var ved at være træt af at tage dem og syntes ikke at de hjalp så meget mere. Så jeg gik over til noget te som hjælper rimelig godt. Men rent mentalt og psykisk har jeg det ikke godt.
    Jeg er også begyndt at have en del ondt i hovedet og mange muskel/ledsmerter. I det hele taget bare elendigt.
    Jeg har også taget depressions piller de sidste to år. Dem prøver jeg nu at trappe ud af.
    Efter at have læst alle de indlæg der har været omkring eltroxin er jeg ikke i tvivl om hvorfor jeg har det som jeg har.
    Jeg tog kontakt til min læge i fredags og forklarede det hele og sprugte om det ikke var en idé at prøve de andre piller. Det mente han absolut ikke var nødvendigt og sagde at der blev jo skrevet så meget om alt muligt, så det skulle man ikke hænge sig i. Jeg kunne bare holde med mine piller (får 50 mikrogram dagligt) og så kunne jeg om en måned komme ned og få taget en blodprøve. Kunne være at jeg helt kunne undværre dem, sagde han. Samtidig med kunne jeg jo se om jeg fik det bedre. Blev lidt stum og sagde bare ja. Er nu ved at trappe ud af eltroxin og er spændt på hvordan kroppen reagerer.
    Er der andre som får/har fået 50 mikrogram eltroxin dagligt og er kommet over på de andre med god succes? Hvis ja hvor meget får I/du dagligt af de andre piller (euthoryx - mener det var sådan I kaldte den anden pille)?
    Jeg har indberettet alle mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen. Håber de bliver forbudt. Hvor mange mon ikke der tager eltroxin uden at vide at den elendighed de går med skyldes dem. Mange tror jeg. Se til mig, fandt ud af det ved et rent tilfælde, at der var problemer med dem. For dårligt at læger og apoteker ikke fortæller at der er ændret på dem og at man skal holde med evt bivirkinger som man ikke har haft tidligere med dem. Det samme med når man går til lægen med så mange problemer at lægen ikke tænker på at eltroxinen kunne være skyld i det, selvom ens blodprøver siger ok........
  • hej ubkramer14.

Det var dog utroligt, som lægerne behandler deres patienter i denne eltroxinsag. jeg syntes absolut ikke du skal finde dig i denne behandling.man kan da ikke pludseligt stoppe med eltroxin.
    Du skal gå til din læge igen og kræve at han hjælper dig med at få EUTHYROX tabletter i stedet for.
    Mange som har problemer med eltroxin har jo netop fine blodprøver.
    Mine blodprøver (tsh niveau) faldt meget på det halve år jeg tog dem, så på mig tydede det på at de slet ingen virkning havde.
    Det kan nogen gange være nødvendigt at skifte læge for at blive hørt, det er vi mange der har måttet gøre.
    Jeg fik de gamle eltroxin i 4 år uden nogen som helst problemer,de nye tog jeg ca 1 halvt år og fik så mange forskellige problemer bl.a som du siger vægtstigning og muskelømhed, på trods af at jeg motionerer temmeligt meget.
    Jeg opdagede også alle disse debatter ved et tilfælde.
    Jeg har nu efter et rent HELVEDE af forskellige uforstående læger endelig fået euthyrox.
    Jeg fik 150 microgram eltroxin og tager nu 150 microgram euthyrox, jeg håber det fortsat vil passe.
    Der er nogen som har oplevet at de skulle sættes lidt ned i dosis, måske fordi deres tal var fine da de skiftede, jeg ved det ikke.
    Der er desværre ikke ret mange almindelige læger der har forstand på stofskifte, så skal man til en endokrinolog.

Jeg har nu taget dem i 5 dage og næsten alle bivirkningerne er væk.
    Jeg + mange andre har skrevet til sundhedsministeren, dette må der simpelthen gøres noget ved.
    Hilsen Albini
  • Hej ubkramer14 og andre ;-)

Jeg har også fået Eltroxin siden 1997 og har trives ok med det, i hvert fald bedre end uden. Jeg får idag 200 mg pr dag, men begyndte også på 50 mg og med tiden har jeg bare fået behov for større dosis. Jeg er en af dem der er skiftet til eurythox, da jeg fik det ganske rædselsfuldt på de nye Eltroxin. Jeg har taget 8 kg på i løbet af tre mdr. med det nye Eltroxin plus jeg havde det så dårligt. Efter en mdr. på Eurothox mærker jeg endelig stor forbedring, men døjer stadig med lidt fra den nye Eltroxin, den skal jo lige helt ud af kroppen.

Jeg måtte også igennem en kamp med lægen, ganske som det er desværre oftest er typisk, når man har en stofskifte lidelse. Det er vigtigt at du er stædig og lige gyldig hvor dum en læge kan få en til at føle sig, så man bliver helt mundlam af fortvivlelse, så bliver man nødt til at forsætte kampen til man bliver hørt og taget alvorligt. Det er immer væk dit liv og livskvalitet, at han tager så let på. Men intet er mere vigtig end man har det godt, så må lægerne tænke om en hvad de vil ;-)

Jeg har taget mange kampe med forskellige læger og hver gang har det vist sig at jeg havde ret. Desværre har jeg måtte lære på den hårde måde, da jeg i begyndelsen havde stor tiltro til lægernes ord, men jeg betalte prisen med mit helbred indtil jeg selv satte mig ind i sagerne.
  • ja helt ærligt....... hvad er det lægerne er så forban.............. bange for.
    Alt medicin har bivirkninger. Så kommer man til lægen og siger man er dårlig er det sku da deres forb............. pligt at finde et alternativ, specielt når man selv er inde på at det kan være eltroxinen.
    Og ja for mange er alternativet jo så altså lykke piller juhhhhhhh LUNDBECK længe leve.
    Er nu på euthyrox 4 dage og har det meget bedre. Stadig træt men ingen hovedpine ej heller øjensmerter og grus fornemmelse.Muskel trætheden er også aftagende.
    Jeg havde hele skytset med til lægen . Samtlige sider her fra samt vejledningen til lægemiddelstyrelsen om enkeltudlevering. Viste hende papirerne og hvor fax nummeret stod så hun kunne bare komme igang. Sagde at jeg ikke gik der fra før hun havde hjulpet mig, da alternativet var "GOLDPHARMA" og det turde jeg ikke. Hun skulle lige til at sige at mine tal var fine, men jeg nåede at komme hende i forkøbet , og sagde at ja mine tal er fine men jeg er dårlig og jeg tager bare ikke flere eltroxin tab. Kan jo så konstatere at der er 600 enkelt udleveringer siden 10/08, hvilket ca giver 2 indberetninger om dagen. Det synes jeg må være nok til at lægerne rundt omkring i det ganske land ikke skal side der og være skide akademiske........øv
  • ja, det er en gåde hvorfor det er sådan.

Der må da være en forklaring.......
  • Hej...

Jeg synes sqi det er SUPERFLOT kæmpet af jer. Og hvor har I ret. Det er vores helbred og livskvalitet!!

Mange gode hilsner til jer fra Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.