Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rystet over 'ny eltroxin' - er vi kun andenrangs borgere?

1457910

Kommentarer

• Hej sussen.

Det bliver værre og værre, desto mere jeg får at vide. Jeg føler virkelig med dig og ved hvor svært du har det.
    Vi er nødt til at handle. Her er adressen på Sundhedsministeriet:

Sundhedsminister Jacob Axel Nielsen
    Ministeriet for sundhed og forebyggelse
    Slotsholmsgade 10-12
    1216 København K
  • Google ordene: ministeriet for sundhed og forebyggelse.... der kan man skrive direkte til Jacob Axel Nielsen............det har jeg gjort udover problemer med stofskiftet bøvler oveni i vanskelig kommune der har fravalgt at man kan få vedligeholdelsestræning......og det har hidtil været håbløst... der er alle ansatte meget enige om ikke at turde gøre en forskel....nå, det var et sidespring.

Smerter i muskler og led køres hen på andre ting...jeg har derfor ikke medtaget det som en bivirkning fra ændret Eltroxin for det har jeg haft lige siden jeg fik lavt stofskifte. Ligeledes det psykiske aspekt med alt hvad der sker i os....slås hen. Det er en underlig ting som gør at stofskifteproblemer ikke regnes for ret meget. og det er efter min mening helt modsat.
  • Husk vi har de gode facebook grupper.
  • Tak for adresserne, jeg tænker i hvert fald meget kraftigt på det.

Jeg tror desværre ikke vi får en ---- ud af det.

albini
  • "Vi har de gode facebookgrupper," jeg er ikke på facebook men var via en veninde inde og se en dag, Synes ikke at der var så meget at hente, men måske fordi jeg ikke har forstand på det! vh Petra
  • Det er jeg ret uforstående over for du syntes - Facebooksiden: vedr. bivirkninger da fik jeg en fin information jeg ellers ikke ville have haft, og der har været en god feed back fra kærlige personer. Hvad var der da jeg fik lavt stofskifte for 12 år siden?????. Endda næstekærlige personer der forsøgte at få tingene klaret for mig fordi lægen var ret ligeglad....man skal naturligvis læse det hele.......og være glad for at nogen gider at svare...i taknemmelighed.

Forstår heller ikke hvis du ikke syntes det er godt at få tingene frem i lyset....men der er jo forskellige intersser i spil....det kræver man har fulgt med i tingene....det skal ikke være muligt at feje problemstillingerne ind under gulvtæppet....alt nyt bidrager til at vore medmennesker får en værdig og bedste behandling....

Og der kommer hele tiden nye til som stadigvæk ikke har skiftet midicin. og fordi man får Ethyrox er det da godt at drøft de nye spørgsmål der dukker op.....

Personligt har dette udover at få det bedre...været meget lærerigt hvor godt Glaxo har garderet sig......hvorfor der er modstand fra lægerne stadigm.m. Syntes også at det er vigtigt at få viden og dialog om hvad Eltroxinen gør i forhold til anden indtagelse af nødvendig medicin og interaktionen deri det er heller ikke noget jeg og vi hver især måske ville komme frem til. Og det er facebokgrupperne og denne side medvirkende til....jo mere vi finder frem til jo mere magtspil afsløres. Og det er meget svært at få ændret den opfattelse og menneskesynet at vi blot er en flok sarte skrog....hvor alle skavankerne tilskrives andre lidelser...selvom vi faktisk slås med de samme problemstillinger...det erogså en taktisk måde at holde folk hen på.......så intet undersøges....
  • Jeg er meget enig med dig og derfor er jeg også dagligt herinde og jeg synes at der er mere at hente her end på Facebook, men igen er det måske bare mig der er et fjols. Jeg vil helst ikke på Facebook så derfor var jeg inde og kigge via en veninde. Er bange for at det skal stjæle den tid som jeg ikke har:-) vh Petra
  • Vil ikke bruge Facebook til dette formål, da jeg ikke ønsker at få sygdomsproblematikker tilføjet min profil. Foretrækker dette mere "anonyme" forum...
    Mvh Gitte
  • Jeg har samme mening som gitte og petra at jeg gerne vil være anonym i denne sag og at ens oplysninger jo meget nemt kan blive brugt imod en i andre situationer f.eks jobsøgning og mange andre ting.
    albini.
  • Så gør dog noget, nu har jeg skrevet til ministeren og vi kommer ingen vegne, hvis ikke vi er MANGE der GØR noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.