Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rystet over 'ny eltroxin' - er vi kun andenrangs borgere?

1468910

Kommentarer

• Hvor på nettet kan man selv bestille Euthyrox?
  • Hej likeu

De fleste bestiller dem på www.goldpharma.com
    Jeg har bestildt mine på noget der hedder den lænke 1 on line apotek
    Den finder du ved at gå ind på eltroxin og søge på google søgning.
    Jeg bestildte i onsdags og har allerede fået bekræftet at ordren er sendt.Det tager i alt op til 13 dage.
    jeg er ikke så god på en computer, så det var den jeg bedst kunne finde ud af.
    Hilsen albini
  • Hej alle .
    Nu har jeg sørme lige fået en opringning fra min nye læge, han har skaffet mig en omgående udleveringstilladelse, jeg kan hente den på mandag.HURRA.
    Hilsen albini
  • Hej ALBINI8ussen
    Jeg har kigget på "Den lænke I online apotek" på linket:
    http://www.eurodrugstore.eu/thyroid__38 ... __755.html

De skriver øverst: "Vi tilbyder dig medicinen L-thyroxine, der har det samme aktive ingrediens som godt ved mærkenavn lægemiddel Euthyrox. Den L-thyroxine (også kendt som generiske Euthyrox) er den samme medicin som Euthyrox bare fra en anden producent med helt de samme vigtigste ingrediens og forskel i farve og form."

Jeg tror IKKE at det er Euthyrox de sælger!

De angiver "Knoll Pharma" som producent til Euthyrox i pilestørrelser 50 mcg, 100 mcg, 200 mcg, 25 mcg
    og "Glaxo SmithKline" som producent til pillestørrelser 100 mcg og 50 mcg, samt kalder det sidste for "originale lægemiddel".

De Euthyrox jeg har købt i Danmark og Sverige:
    25 mcg, 50 mcg, 100 mcg samt 150 mcg er ALLE produceret af Merck.

Goldpharma.com opgiver også "Merck" som producent.

Mvh Peter
  • Redigeret 16 oktober, 2009, 11:45
    HEJ LIKEU OG ANDRE.

DU / I SKAL NOK KUN KØBE EUTHYROX PÅ http://WWW.GOLDPHARMA.COM. DEN JEG SKREV TIL DIG ER VIST IKKE SÅ GOD.
    LÆS PETER57 INDLÆG.

ALBINI
  • Hej peter.
    Tak for oplysningen,nu har jeg nok brændt mig, det vil jeg opdage, det er godt jeg lige har fået en udleveringstilladelse.
    albini
  • Hvor er jeg på én gang rystet og lettet over at læse denne debat.

Rystet over at man godt ved og kender til disse bivirkninger af Ny Eltroxin og at man alligevel stadig har dem på markedet.

Lettet, fordi jeg har alle de nævnte bivirkninger og at jeg nu har svaret på hvorfor. Jeg er ved at blive vanvittig af ikke at kunne sove om natten og over at være så træt om dagen og i pine. Har endda to frosne skuldre oveni, er der andre der har døjet med det?
    Jeg er i live, men har ikke noget liv. Men det giver mig håb, at det sandsynligvis er ny Eltroxin, der er synderen.

Jeg har rendt forgæves til endokrinolog og læge med disse symptomer og tror ikke de er bekendt med dette problem med Ny Eltroxin. De skulle tage at læse debatten, så vil de kunne følge med i det virkelige liv.

Jeg vil foreslå at alle i debatten skriver til sundhedsministeren og forlanger at få de ny Eltroxin fjernet fra markedet. Og indgiver klage over produktet.
    Hvis man skal forandre noget, må det som regel ske ad politisk vej eller endnu bedre medierne.

Håbefuld
  • Hej Vendel.

Godt du som vi andre har fået klarhed over dine symptomer :o))))

Men ellers kan jeg fortælle at det har været rejst i Folketinget. De henviser bare til Lægemiddelstyrelsen. Lægemiddelstyrelsen har, så vidt jeg er rigtig orienteret givet GlaxoSmithKline en "næse" - og det er så det. Selvom vi synes vi er mange der ikke tåler den nye Eltroxin og som blev smaddersyge af den, så er der jo stadig noget med 98% der tåler pillen.

Rigtig mange har indberettet bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen og nogen af os har klaget til Patientforsikringen. Mit liv har eksempelvis været på standby i 8 måneder nu. Men i dag har jeg det meget bedre, dog er jeg ikke færdigreguleret ind på Euthyrox endnu. Det tager tid efter sådan en omgang.

EkstaBladet har skrevet en del artikler om det jævnt henad vejen de sidste 4 måneder.

Så det kan jo undre een, at der stadig er læger der ikke har hørt om det ??? Ufatteligt.

Kh Gitte
  • Takker. :-)) Jeg vil stadig opfordre til at vi skriver til sundhedsministeren.

Jeg troede egentlig først det var Thycapzol, jeg ikke kunne tåle (bliver behandlet med thycapzol og eltroxin samtidigt) og har forgæves i mange år bedt om at prøve nogle andre, som nogen tåler bedre, kan ikke huske hvad de hedder. De skulle være mere naturlige. Er der nogen der kender navnet på de andre end Thycapzol?

Jeg har fået den bivirkning at jeg ikke tåler smertestillende såsom Mandolgin længere, har ellers taget dem m. god virkning i mindst 10 år, jeg bliver så tom i hovedet og konfus at jeg var ræd for om jeg var blevet dement. Så nu har jeg så ondt i muskler og led at jeg har dage, hvor jeg kun kan ligge på sofaen og en deraf følgende depression. Er der andre der har oplevet at de ikke længere tåler visse smertestillende midler og at de bliver konfuse?
  • Hej vendel53:
    Jeg kan fortælle dig at jeg heller ikke mere kan tåle mine gigtpiller (todolac),som jeg har taget efter behov i 8 år. Det tyder på at de ikke kan enes med ny eltroxin.
    Desuden virker mine hormonpiller heller ikke mere.
    Jeg er også med på at gå videre med sagen, især fordi det er så håbløst at blive hørt og få tildelt noget andet medicin. Jeg har været 2 måneder om at få noet andet.
    Jeg har også ondt i musklerne og er meget svimmel.
    Især mine knæ, som er kunstige er ømme, hvad de normalt aldrig har været før, så det er et helvede når gigtpillerne gør mig dårlig og heller ikke virker mere.

Hilsen albini
Log in eller Registrér for at kommentere.