Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg har afprøvet kolloidt sølv

13567

Kommentarer

  • Indstillinger
    På side 2 spørger Baltzer om, hvem der siger at sølv er et tungmetal.

    Svaret er simpelt: Det gør Det periodiske System, såmænd

    Sølv er en cellegift, der påvirker på DNA-niveau samt niveauet lige over, altså trinet før DNA kopieres til protein. Det hedder RNA. Alle bakterier og celler indeholder både DNA og RNA. Virus er enten DNA eller RNA.

    Derfor er colloidt sølv så effektivt overfor infektion, det er også derfor det bruges som coating i moderne køleskabe for at hæmme bakterievækst.

    Det er rigtigt at man skal undersøge forskningen inden man går i gang. Men forskning er altså ikke bare forskning. Enhver kan skrive om en eller anden "undersøgelse" eller egen erfaring og så kalde det forskning, det kan ingen kontrollere. Ordentlig forskning er udgivet i anderkendte tidsskrifter, af den slags som kræver at 2 uafhængige forskere inden for samme felt vurdere resulaterne før de kan offentliggøres. Den amerikanske sundhedsstyrelse NIH har lavet en meget stor database for alle verdens tidsskrifter der opfylder det krav. Databasen hedder Pubmed og alle kan søge i den:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

    Hvis man bruger googleChrome som browser, kan man få google til at oversætte det engelske til dansk meget let.

    Man vil finde, at i videnskaben bruges colloidt sølv indenfor laboratoriemetoder. Til at synliggøre bestemte celledele i skanninger og inaktivere bestemte enzymer. Det bruges IKKE i behandling nogen steder, da alle læger ved hvor farligt det faktisk er -det gør de fornuftige naturlæger faktisk også.

    Colloidt sølv virker fantastisk mod svamp, som Lisa fortæller, fordi det nedbryder svampens biofilm. Der skal ellers meget til at gøre den slags:

    J Appl Microbiol. 2012 12 Dec. doi: 10.1111/jam.12102. [Epub ahead of print]
    Sølv kolloide nanopartikler: Virkningen på matrix-sammensætning og struktur af Candida albicans og Candida glabrata biofilm.
    Monteiro DR , Silva S , Negri M , Gorup LF , de Camargo ER , Oliveira R , Barbosa DB , Henriques M .
    Kilde
    Institut for dentalmaterialer og Protetik, Araçatuba Dental School, Univ. Estadual Paulista (UNESP), 16.015-050, Araçatuba, São Paulo, Brasilien, Institute for Biotechnology and Bioengineering, Institut for Biologisk Engineering, University of Minho, 4710-057, Braga, Portugal.
    Abstrakt
    AIM:
    Formålet med denne undersøgelse var at vurdere virkningen af ​​forskellige sølvnanopartikler (SN) koncentrationer på matrixen sammensætning og strukturen af ​​Candida albicans og Candida glabrata biofilm.
    METODER OG RESULTATER:
    Candida biofilm blev udviklet i 6-brønds mikrotiterplader i 48 timer. Efter blev disse biofilm udsat for 13,5 eller 54 ug SN ml (-1) i 24 timer. Derefter blev ekstracellulære matricer ekstraheret fra biofilm og analyseret kemisk i form af proteiner, kulhydrater og DNA. At undersøge biofilmen struktur blev scanningselektronmikroskopi (SEM) og epifluorescens-mikroskopi anvendes. SN forstyrrede matrix ifølge Candida biofilm testet med hensyn til protein, kulhydrat og DNA, bortset fra proteinindholdet i C. albicans biofilm. Ved SEM, viste Candida biofilm behandlet med SN strukturelle forskelle, ved sammenligning med kontrolgruppen. Endvidere SN viste en tendens til agglomerering inden for biofilm. Epifluorescens mikroskopi billeder tyder på, at SN-induceret beskadigelse af cellevægge Candida isolater testet.
    KONKLUSIONER:
    I almindelighed, uanset koncentrationen SN påvirket matrix sammensætningen og strukturen af ​​Candida biofilm, og disse resultater kan være relateret til de mekanismer biocid virkning af SN. © 2012The Forfattere Journal of Applied Microbiology © 2012 The Society for Applied Microbiology.

    Men at det ikke er helt ufarligt, da det kan ændre DNA irreversibelt ses her:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22827927

    Her ses hvordan colloidt sølv binder sig irreversibelt (dvs. bindingen kan ikke brydes vha. nogen af kroppens enzymer) til NADH hvis funktion dermed ødelægges for altid. NADH er en supervigtig forbindelse som kroppen bruger til bla at lave energien til cellerne fra:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22655978

    Og så er der flere der har fået en ellers meget sjælden hudsygdom af længere tids forbrug -huden bliver blå som en smølf! Han har også fået en mild skizofreni-type, men det kan ikke bevises at det er colloidt sølv der er skylden, men forskerne har mistanken, for metaller har det nemlig med at ophobe sig i hjernen:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22768434

    Metalophobning i hjernen, som er godt hvis det er mineraler man skal bruge:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3220161/

    Der er stor forskel på at spise af sølvbestik og så indtage nanopartikler, ikke bare dosis er forskellig men også partiklernes størrelse og kemisk/fysiske egenskaber. Colloidt sølv laves som beskrevet her (men resten af teksten er noget bavl):

    http://www.kellycolloidalsilver.com/sit ... age/211621

    Jeg ville holde mig langt væk fra colloidt sølv....
  • Indstillinger
    Hej Asklepios12

    Undertegnede aner intet om kolloidt sølv, hvordan det bruges eller for hvad, men vil blot med dette udtrykke min ærlige beundring for din viden og deltagelse i virkelig mange emner.

    Jeg læser med interesse dine indlæg og føler mig i mange tilfælde som eleven overfor læreren, og eleven bliver klogere. Jeg anser ikke mig selv for værende ubegavet, men må melde pas overfor dig på rigtig mange områder.

    Jeg har forsøgt at gætte mig til din profession, og jeg tror nok, jeg har gættet rigtigt, så fortsæt endelig, da jeg elsker at lære, men jeg er desværre ved at komme i den alder, hvor man glemmer det lærte ret hurtigt, men så må man jo bare læse op på det igen, ikk'?

    Mange hilsener

    1ekser
  • Indstillinger
    Hej 1ekser


    Tusind tak for de meget rosende ord. Det varmer. Jeg er kun glad for at noget af dt jeg skriver kan bruges af andre.

    Jeg er dog lidt slem til at blive teknisk ind imellem, men som du selv siger, så kan man jo heldigvis læse 2 gange og det gør jeg da også med flere andres indlæg herinde -og lærer en hel del ;-)
  • Indstillinger
    Efter at have læst de mange spændende indlæg, særligt dem fra Baltzer med 4 års erfaring, kunne jeg godt tænke mig at prøve det kolloide sølv.
    Jeg læste også, at en person havde købt det i Sverige - er det fordi det ikke kan købes her i landet?
    Hvor kan jeg købe det henne - Jeg bor i nærheden af Århus ? Eller er det på postordre? Hvad er størrelsen på en pakke/flaske? Hvad er prisen ca.?
    Jeg håber nogen har tid at besvare.
  • Indstillinger
    Hej med jer der ude :) jeg er en glad bruger af Colloidal silver og som Baltzer74 siger at det er en torn i øjet på store PHARMA uden tvivl men syntes bare lige jeg ville lægge dette i tråden hvis nogen skulle være i tvivl om dette emne og denne mands viden og information er vist lige noget for dem som skulle være lidt i tvivl ;) tag en kigger http://articles.mercola.com/sites/artic ... ments.aspx
  • Indstillinger
    Hej Shiznik4k
    har du lyst til at fortælle, hvilke ting, du bruger sølvet til? Er det sådan i det daglige ?
  • Indstillinger
    Hehe tjo, det kan jeg da godt Katinga :) Bruger det mod noget negle svamp, og det virker, tager bare lidt tid :) Sprøjter det tit på mine tær efter træning, bruger det når der er forkølelse/influenza i omløb, som mund skyld og kæmper med herpes på læben skal bare lige finde de helt rigtige doser til at nakke det helt så den ikke kommer tilbage, og har en lille mistanke om at jeg måske osse har fået det lidt på min kind men efter 3dages effektiv tilføjelse er det som om det er blevet meget bedre, havde ikke brugt det i et stykke tid pga økonomiske problemer, men er kommet lidt over det men det på kinden har jeg døjet med et par år nu hver gang jeg blev stresset pga af exn , var lige ude i et værre forhold sidste år, 3 år i rap begyndte den lille knop på kinden at snore og prikke som herpes symptomer så jeg mistænker det for at være det for har jo osse haft mit hovedet mellem den klamme tøs ben en hel del og fandt ud af hun lå og spredte ben bag min ryg noget så forfærdeligt :D kærlighed gør blind :) Bare husk det med at drikke masser af vand når man indtager det. Har læst og undersøgt meget om dette produkt, og det skulle være sådanne, at det er ikke noget der forbliver i kroppen mere end 72 timer så skulle det vist ryge med ud igennem urinen + det skulle kun tage 6 min så begynder det at kvæle organismer virusser bakterier har brugt det en del gange og det lader til at virke har haft lidt problemer med en fordybning i mit tandkød og det holder baktusserne i skak ;) så fik i lige en lille livs historie fra mig håber det kan bruges ;)
  • Indstillinger
    shiznit4k, jeg kiggede lige på dit link fra i dag.

    Har du tjekket noget af de påstande der står der?

    Der står bla. "The U.S. government provides a very clear guideline for the safe oral intake of silver".

    Den amerikanske regerings officielle holdning til colloidt sølv vil stå på NIH's hjemmeside (National Institute of Health):

    http://nccam.nih.gov/health/silver

    De skriver: "Scientific evidence does not support the use of colloidal silver to treat any disease, and serious, irreversible side effects can result from its use."

    Altså: der er ingen videnskabelig dokumentation for at kolloidt sølv kan helbrede noget som helst, til gengæld kan der opstå meget alvorlige bivirkninger som aldrig går væk (irreversibel) ved at tage det.

    I dit link omtales en amerikansk læge fra Florida som har udtalt sig om kolloidt sølv. Hvis han er så fremtrædende inden for dette mirakelmiddel ville man vel synes, at han nævnte det på sin kliniks hjemmeside?

    http://drslavin.com/


    Jeg er ikke i tvivl. Kollodit sølv ville jeg kun håndtere med handsker på i et laboratorie -og når jeg var færdig ville jeg smide det ud i bøtten til miljøfarligt affald -det kvæler nemlig også fiskene idet kolloidt sølv ødelægger gælderne.

    Som skrevet tidligere, kolloidt sølv virker godt mod hudsvamp fordi det er en cellegift der slår svampecellerne ihjel. Hvis det kan slå svampeceller ihjel, som har en tyk cellemembran fordi de er éncellede, hvordan tror I så kolloidt sølv virker på kroppens celler -der har en tynd cellemembran?
  • Indstillinger
    undskyld men tror at jeg skulle være død nu efterhånden tror du ikke + der osse bliver refereret til sølv der er sikkert at indtage ;) god dag. . .
Log in eller Registrér for at kommentere.