Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Et alternativ til Eltroxin

13567

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 12 april, 2009, 05:50
    Hej
    Anemone, Det gør mig ondt med din svigerfar, det er altid hårdt at stå i den situation. Du skriver i dit indlæg om fibermyalgi (staves rigtig?) Jeg har tænkt det samme. Jeg har en veninde der har det, og hende har jeg på et tidspunkt snakket med om det. Hun siger man er ualmindelig træt, sover hele tiden har en uro i kroppen, har ondt i sine muskler, den påvirker psyken, så hun er på anti dep. medicin. Lægen kan røre ved sig på nogle trik punkter, det skulle være en af mulighederne for at undersøge om man har det.
    Jeg tror det er vores stofskifte der giver os alle dårligdommene. Da jeg følte mig rask, var mine muskler også ok.
    Hilsen Helle
  • Indstillinger
    Hej hpcc
    jeg er sikker på at det skyldes de nye piller, at du har fået det dårligt. Jeg har også trykken i hovedet, hovedpine, og uro i kroppen.
    Du har også handlet hurtigt på det. Jeg vil foreslå at du indberetter det til lægemiddelstyrelse med birvirkninger, så vi kan få stoppet de piller i handlen.
    Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvad laboranten, sagde vedr. de tilsætningsstoffter der er i pillerne.
    God bedring
    Hilsen Helle
  • Indstillinger
    Hej Helle
    Laboranten jeg talte med udtalte sig ikke om tilsætningsstofferne i Eltroxinen.
    Jeg talte bare privat om situationen med en bekendt.
    Hilsen Pernille
  • Indstillinger
    Kære Anemone. Tak for dit svar og min dybeste medfølelse med du og din familie. Jeg har passet begge mine forældre i deres sidste tid -og det er så svært at se dem lide.

    Hvor har jeg også tit tænkt på fibromyalgi, når ryggen -benene og nakken har gjort rigtig ondt.Spurgte engang min læge om det kunne være det der var galt? Ved du hvad han svarede? "Jeg troede du var klogere". Ok-det var før Frederiksberg Hospital fik en anerkendt læge (en kvinde,tror jeg nok) til at bevise ,at der VAR denne sygdom. Har egentlig aldrig tænkt over ,at det kunne være stofskiftet. Det er virkelig rart ,at høre fra alle jer andre, der har samme symptomer-så bliver det ligesom LIDT lettere ,at acceptere , når man får en slags forståelse for, at man IKKE fejler alt mulig andet. jeg led også af voldsomme blødninger under menstruation og fik fjernet min livmoder og kun den, da jeg var 35 år og det er det bedste jeg har gjort for mig selv!
    mange kærlige hilsner til dig og alle der læser med! Ellenmarie
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres søde svar omkring min svigerfar. Jeg det er frygteligt hårdt at se ham lide.
    Jeg har været til en Orthomolekylær læge og fik taget blodprøver og tungmetaltest. Jeg fik svar i dag på mail, hvorefter jeg så skal kontakte hende.
    Ja, jeg syntes, at der fremkom mange ting:
    Krystallisationsbilledet er meget uregelmæssigt med store stofskifteforstyrrelser som bl.a. ses i leveren der har en dysfunktion (mangelfuld funktion), men også i bugspytkirtlen, som bør overvåges og holdes øje med.
    Igennem hele billedet ses en anspændthed og forkrampning i musklerne i maveregionen. Dette kan være et tegn på tungmetalophobning og forgiftning. I mave- og tarmkanalen ses en moderat betændelse, der er på vej til en mere kronisk og stærkere betændelse. Denne betændelse betyder, at jeg optager og omsætter fødemidler dårligt. Desuden påvirker denne tilstand leveren dårligt, så at den ikke afgifter i tilstrækkelig grad, som den ellers skal.
    Der ses en sjælelig udmattelse som efter stress evt. et chok og denne psykiske tilstand er medvirkende til ophobninger i min krop.
    Der ses kredsløbsforstyrrelser, og mine lunger/bronchier har dannet en del bindevæv i stedet for det normale væv. Blodforsyningen til lungerne er for dårlig, hvilket kan give mig vejrtrækningsproblemer.
    Jeg har smerter, der stammer fra brysthvirvelsøjlen og strækker sig op i nakken.
    Mine nyrer - og blære har udskillelsesforstyrrelser.
    Der er en tendens til regnbuehindebetændelse i øjnene.
    Der var så skrevet hvordan jeg kunne behandles. Bl.a. med injektioner 2 - 3 x ugentligt af forskellig slags samt dråber og tabletter.
    Min tungmetaltest viste forhøjet: Bly, meget højt kviksølv, nikkel og kobber.
    Ja, gad vide om alt dette gør, at jeg igen igen er forkølet, træt, og ikraft af at affaldsstofferne ophober sig, har jeg næsten altid/ofte led- og muskelsmerter.
    Ja, det blev vist til en længere smøre. Gad vide om det bliver lige så dyrt :-)
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Anemone! Det var dog nogle voldsomme "Beskeder" du har fået!
    Nu må du ikke helt miste modet, for jeg tror vi allesammen efterhånden
    er fyldt godt op med al mulig forurening. Det er fantastisk ,at du kan få det
    at vide OG GØRE NoGET VED DET.
    Held og lykke med det. Jeg håber du må få det bedre.
    Jeg var inde og læse Carsten vAGN hANSENS LANGE STOFSKIFTEINDLÆG,
    OG NU HAR JEG KØBT NONI JUICE OG KOKOSOLIE-OG Q 10-SÅ MÅ JEG TRO
    PÅ AT JEG FÅR DET BEDRE!!!
    gOD DAG-TRODS ALT -TIL DIG. HILSEN ELLENMARIE
  • Indstillinger
    Kære Ellenmarie.
    Tusind tak for dit søde indlæg. Nej, jeg jeg ikke mistet modet.
    Men ikraft af, at min endokrinolog havde sagt, at jeg ikke skulle regne med at få min energi og kræfter igen, måtte jeg prøve andre alternativer.
    Men jeg havde nok ikke regnet med så mange dårligdomme. Ikraft af det ret forhøjede kviksølv tal, skal jeg nok regne med, at jeg skal have alle mine gl. plomber ud tilligemed en afgiftning af disse tungmetaller.
    Tilligemed alle de homøopatiske produkter hun havde skrevet. Hun var oppe på 10 incl. injektioner.
    Ja..... jeg tænker selvfølgelig også på kroner og ører!!!!!! Men havregryn og vandgrød smager da også dejligt :-)
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej til jer alle.
    Efter at jeg nu har taget gl. Eltroxin/eutirox fra den 16.03.09, føler jeg, at jeg de sidste 3 dage er ved at få forhøjet stofskifte. Svimmelhed, lav energi, koncentrationsbesvær samt hjertebanken og rysten.
    Efter at jeg fik en mail fra den orthomolekylære læge, kunne jeg godt se, at jeg skulle droppe cigaretterne. Jeg røg den sidste, kl. ca. 18 i går aftes.
    Men jeg kunne slet ikke være i min krop her i dag. Jeg tænkte, at det tildels skyldes abstinenser samt mit evt. forhøjede stofskifte. Kl. 10.30 måtte jeg desværre gå i kiosken, for at hente en pk. cigaretter. Så jeg har røget 1 i dag. Shit shit shit. Jeg var fast besluttet på at nu måtte jeg holde op med at ryge. Men jeg ryster - også efter cigaretten - og føler slet ikke at jeg kan koncentrere mig.
    Mine sidste blodprøvetal var: T4: 132, T3: 2,20, T3R 1,21. T3R har været forhøjet - sidst lå den på 0,98. Så jeg tænker, at det er grundet, at stofskiftet er stigende.
    Ja, det er svært at holde op med at ryge, når jeg symptomer på forhøjet stofskifte. Men det ærgrer mig også, at jeg ikke er standhaftig nok :-(
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Kære Anemone og I andre
    Jeg har fundet denne debatside for nylig og suget mange af jeres indlæg til mig. Jeg fik konstateret for lavt stofskifte sidst i sept 2008 (TSH 85) og har været i gang med at få indstillet Eltroxin dosis siden. Den 26/3 var TSH nået ned på 5,6 og jeg blev 1/4 sat op med 125 mcg/uge til 1000 mcg/uge.
    Jeg har mistanke om at jeg måske er ved at have forhøjet stofskifte nu, da jeg har de symptomer du beskriver Anemone, men er usikker på om det er svingninger efter øgningen af dosis 1/4.
    De sidste dage har jeg også været ret dep., hvilket jeg ellers ikke har været i flere mdr. Kan det være et symptom på for højt stofskifte?
    Jeg stoppede rygning i marts 2008 ("kold tyrker"), det er noget af det sværeste .. så jeg føler med dig Anemone, jeg har også haft nogle forgæves stop-forsøg. De første 3-4 dage var de sværeste da jeg stoppede, og for mig var det vigtigt at jeg ikke skulle andet de første dage end at pleje mine abstinenser. At du kommer til at ryge en enkelt smøg behøver ikke betyde noget - held og lykke!
    Jeg havde en del gavn af følgende link:
    http://www.cancer.dk/Tobak/Hjaelp+til+r ... lender.htm

    Det er med stor interesse jeg har læst jeres indlæg om "Et alternativ til Eltropin". Jeg ved ikke om jeg har problemer med "den nye eltropin" i forhold til den gamle, jeg har taget "den nye Eltropin" de sidste 1-2 mdr. Nogle af de symptomer I beskriver oplever jeg også, men muligvis skyldes symptomerne for mig, at jeg stadig er ved at få indstillet dosis. Derfor tror jeg, at jeg venter til mine næste blodprøver i begyndelsen af juni før jeg evt. skifter til Eutirox, medmindre bivirkningerne øges.
    Mht til Eutirox tiltaler det mig også, at man kan få flere størrelser på tabletterne, så jeg er ret sikker på, at jeg vil prøve dem.

    Mvh Peter
  • Indstillinger
    Kære Peter.
    Tak for dit svar m.h.t. rygning. Ja, det er utroligt svært, at holde op når jeg tillige har det dårligt. Jeg har lige være på sygehuset og få taget blodprøver. Jeg har også en trykken i hals og bryst.
    Jeg bliver noget målløs, når jeg læser at dit TSH tal ligger på 5,6 og at du derved bliver sat op med 125 mkg pr. uge. Det lyder helt enormt. Jeg er også bange for, at du derved får forhøjet stofskifte, tilligemed det ubehag det giver, når dosis af Eltroxin sættes op så hurtigt.
    Man siger, at dosis normalt ændres med 25 - 50 mkg pr. uge.
    Kender du dine øvrige tal?? T4, T3, T3R.
    Ja, det lyder til at du tåler ny Eltroxin, og at det er det svingende stofskifte der giver dig gener.
    Ja, det er ikke særlig hensigtsmæssigt m.h.t. at de nye Eltroxin ikke må deles, så derfor syntes jeg, at Eutirox er at foretrække.
    God bedring til dig.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.