Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin tablet

2456719

Kommentarer

• Hej Freemann1

Ja jeg kender jo desværre de symptomer som du beskriver, og er overbevidst om at det er ændringen i Eltroxin der gør det. Da jeg jo kan se at 1000 mennesker i New Zealand jo har fået de samme symptomer.
    Derovre kom de på markedet sidste år og Regeringen blev nødt til at give andre medicin producenter lov til at markedsføre de gamle piller for at folk kunne blive raske.

Jeg startede debatten under denne overskrift, men pludselig var 12 indlæg blevet slettet. Og debatten kører videre i overskriften over denne som hedder
    RE: Bivirkninger af nu Eltroxin tablet mgl.

Jeg har anmeldt mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen, og vil anbefale dig at gøre det samme.
  • Hej Freemann1

Ja jeg kender jo desværre de symptomer som du beskriver, og er overbevidst om at det er ændringen i Eltroxin der gør det. Da jeg jo kan se at 1000 mennesker i New Zealand jo har fået de samme symptomer.
    Derovre kom de på markedet sidste år og Regeringen blev nødt til at give andre medicin producenter lov til at markedsføre de gamle piller for at folk kunne blive raske.

Har taget Eltroxin siden 1999 og har aldrig tidligere har problemer med dem.

Jeg startede debatten under denne overskrift, men pludselig var 12 indlæg blevet slettet. Og debatten kører videre i overskriften over denne som hedder
    RE: Bivirkninger af nu Eltroxin tablet emner mgl.

Jeg har anmeldt mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen, og vil anbefale dig at gøre det samme.
  • Tænk hvor overrasket jeg blev ved at se, at der faktisk er noget om det.

Jeg har fået den nye Eltroxintablet siden februar, og jeg har fået mange af mine symptomer på lavt stofskifte tilbage. Samtidig virker det som om den nye tablet ikke giver samme dosis hver dag, for jeg svinger mellem at være meget aktiv til total sløv og meget sovende. Jeg har også træg mave og problemer med øjnene - tørre eller vandrige og kløende, og jeg spekulerer på, om jeg får allergisk reaktion af pillerne. Jeg tager ellers antihistamin som virker rigtigt godt, så det eneste der er ændret for mig er de nye Eltroxinpiller.

Dertil har jeg været vandt til at dele de gamle piller med delekærv til 25 mcg doser, så jeg får samme dosis hver dag.

Jeg vil gerne have de gamle piller tilbage!!!
  • Hej Solskin

Ja jeg kender det jeg har også trægmave, mavesmerter, trykken i hovedet og svært ved at tænke og tage mig sammen til noget.

Debatten er flyttet over den overskrift der hedder
    Re: Bivirkninger af ny Eltroxin tablet indlæg mgl.

Da vi der lige pludselig manglede flere sider af vores debat under denne
    her underskrift, blev den flyttet over til den ny overskrift.

Kom over og vær med i debatten på Re: Bivirkninger af ny Eltroxin tablet indlæg mgl.
  • Jeg har taget Eltroxin i hele mit 23 år lange liv og har aldrig haft noget besvær, men efter jeg kom på de "nye piller" i april har jeg været så træt, oplevet trykket i hovedet som gør mig meget svimmel, haft kvalme og pletblødninger... I starten troede min egen læge at jeg havde virus på balancenerven, men disse indlæg for tingene til at dæmre for mig- det er meget ubehageligt; men jeg er dog blevet gjort opmærksom på at man anbefaler at melde bivirkningerne til lægemiddelsstyrelsen....Tror det er en god idé at gøre....
  • Kære My.
    Med dine symptomer på ny Eltroxin er det med, at anmelde dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen med det samme. Tøv ikke!!
    www.laegemiddelstyrelsen.dk
    Det er simpelthen vigtigt, at de kommer til at forstå, at GlaxoSmithKline virkelig har lavet en kæmpe svinestreg overfor os stofskiftept. Mange er/har jo virkelig været invalideret.
    Husk at skrive alle dine bivirkninger.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej alle som lider under symptomer efter den nye Eltroxin

Jeg må sige jeg blev chokeret for nogle uger siden da jeg tilfældigvis gik ind og skulle undersøge om grunde til man mistede hår hvilket jeg har lidt under i flere uger. Så ser jeg til min store skræk at de andre symptomer som jeg også har, var der også andre der havde. Jeg blev konstateret syg i 1998 med Myxødem og har været i behandling siden. I februar 2009 fik jeg de nye piller. I marts gik det ned af bakke med mig og jeg følte jeg belv syg og dårlig igen, sådan havde jeg ikke følt siden jeg blev syg i 98. I de år jeg har taget gl. Eltroxin har jeg aldrig haft udsving, men det kan jeg da lige love for jeg har nu, sovende arme, muskel svaghed, stress, træt, vægtforøgelse, hårtab i stor stil, kuldeskærhed m.m.. Jeg har så en fantastisk læge som heldigvis lytter til mig og har taget alverdens prøver på alt tænkeligt jeg kunne fejle for at udelukke. Mine blodprøver viser så også at alt er ok jeg ligger hvor jeg skal, men når det så er sagt har jeg det så skidt og alt andet er ok så hun er overbevist om det er den nye Eltroxin der er årsagen også fordi jeg i mange år har ligget fuldstændig stabil og ikke haft symptomer på noget så længe jeg fik min medicin. Nu vil hun indberette til lægemiddelstyrelsen om mine bivirkninger i denne her uge og hun vil samtidig ansøge om en tilladelse til at få medicin fra udlandet til mig. Jeg har så før jeg henvendte mig til lægen fået piller fra Goldparma (sendt fra Grækenland) men afventer lige de sidste blodprøver samt resultat af ansøgningen til lægemiddelstyrelsen. Hvis den bliver negativ så starter jeg på pillerne fra Goldparma Euthyrox 100 mg. Jeg skal tage to om dagen hvilket jeg også har gjort med den gamle Eltroxin i alle årene. Vil dog helst at man bare kunne få den her i DK. Jeg har selv meldt bivirkninger til lægemiddelstyrelsen og jeg synes det er SÅ godt at det er røget i aviserne nu stor tak og ros til jer der startede det her. Det er jo snart den eneste måde man kan blive lyttet til nu om dage. De her symptomer vi alle har er bare ikke iorden. De må da kunne indse at den gamle pille må tilbage på markedet eller lade andre spiller på markedet komme til end kun GSK det kan da ikke være svært at forstå!!!. Det er jo at være temmelig arrogant hvis man ikke lytter til alle os der har det så dårligt og enda ender med at blive så dårlige at man ikke fungere i sit daglige liv. Jeg HÅBER på en meget snarlig afklaring for alle os, indtil da må vi holde ud og forsøge at gøre det vi kan for at få læger, medicinalfirmaer osv osv til at lytte.
    Med de bedste ønsker for alle jer fra mig "en i samme båd". Sus
  • Hej,

Jeg vil gerne tilslutte mig kritikken af den nye Eltroxin tablet. Jeg har taget Eltroxin i årevis uden bivirkninger af nogen art. Den nye tablet giver mig en voldsom kløe omkring øjne og øjenbryn, jeg har koncentrationsproblemer og er kronisk træt.

Det er under al kritik at vi patienter, er i medicinalselskabernes vold, og at Lægemiddelstyrelsen ikke har tilladt alternativer til Eltroxin (gad vide hvad prisen er for det?).
  • Hej med jer.
    Jeg har netop anmeldt bivirkninger af ny Eltroxin til Lægemiddelstyrelsen.

Jeg har haft hovedpine, svimmelhed samt kvalme og opkastning, senest i går aftes havde jeg voldsom svimmelhed og opkastning.

Tidligere tillagde jeg disse bivirkninger min ændring af Eltroxin-dosis, men det er nu et stykke tid siden, så de øvrige symptomer er overstået - heldigvis.
    Det er da utroligt, at Medicinalindustrien "bare" ændrer i indholdet af Eltroxin, uden at fortælle det til offentligheden. Min egen læge anede ikke noget om, at der var ændringer, og jeg blev først klar over det, da jeg læste et indlæg her.

Nu håber jeg, at alle jer der oplever bivirkninger af disse "nye" tabletter, vil anmelde det til Lægemiddelstyrelsen, så de bliver nødt til at gi' os de "gamle" igen !!!!

Venlige hilsner fra
    Jytte
  • Hej
    Jeg har taget eltroxin i 27 år og aldrig haft problemer - ligget helt stabilt. Pludselig er jeg den sidste måned blevet dårligere og dårligere. Hovedpine, svimmelhed (alt kører rundt), træthed, ondt i musklerne (specielt benene), ødemer, følelsen af at være forvirret osv osv. Ville lige tjekke mine symptomer på nettet og bliver så gjort opmærksom på "ny eltroxin" - havde godt lagt mærke til den nye pakning, men fik at vide det var samme indhold. Jeg er dybt chokeret. Fra at have haft det fint med sygdommen i 27 år er jeg nu i en tilstand, hvor jeg ikke synes jeg fungerer "normalt" i hverdagen og jeg er ikke i tvivl om at det må skyldes den nye medicin.
    Var hos lægen i går og få taget blodprøver, så venter nu spændt. Min læge havde andre stofskiftepatienter med lignende problemer, så der må jo virkelig være noget om snakken. Mit blodtryk var iøvrigt også steget.
    Udfra debatten er jeg lidt i tvivl - oplever I at jeres symptomer skyldes at jeres stofskifte er steget eller faldet? Kan stofskiftet velreguleres igen med den nye medicin? Den medicin I snakker om, kan bestilles på nettet - er det den samme som har været solgt herhjemme og kan jeg bare gå ind og bestille den, hvis det er?
Log in eller Registrér for at kommentere.