Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

weighlevel

245

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lotte123
    er du selv overvægtig??
    hilsen Ulvepigen
  • Indstillinger
    Hej Ulvepigen,

    Helt korrekt jeg er mega, super, ultra – og hvad vi ellers kan finde på – kritisk over for disse produkter som man finder i kuponhæfter, ugeblade og suspekte hjemmesider; jeg mener egentlig også at have forklaret ret så tydeligt hvorfor.

    Du må opfatte mig nøjagtig som du har lyst, - det ødelægger ikke min nattesøvn - men jeg vil da gerne blive klogere, så er du lige sød at forklare mig, hvad det er, der er så forfærdeligt ved min meget kraftige opfordring til at man netop lige søger en professionel vejledning inden man indtager disse ting, så man kan sikre sig, at det ikke er farligt?

    Hvorfor synes du, det er helt ok at nogle kan risikere at ødelægge deres liv?

    Hvorfor synes, det er forkert at advare mod det?

    Det er det, jeg gør. Jeg er da fuldstændig ligeglad med om nogen hopper på sådan en ”kur”, bruger en formue på aldeles uskadelige ting – men det IKKE det hele, der er uskadeligt.

    Overvægtige – og især svært overvægtige, er ofte dybt ulykkelige, har faktisk store psykiske problemer med deres overvægt, kan ikke overskue det meget langvarige projekt med total kostomlægning og masser af motion. Når sådanne mennesker ser en lokkende annonce, tænker de selvfølgelig: ”Åh, tænk, hvis det virkede, tænk, hvis det kunne gøres så enkelt, tænk, hvis jeg – som der står – er slank i løbet af seks måneder, tænk, hvis......”

    Nej, der er den sunde fornuft, som du taler om, altså ikke til stede, hvis den var til stede ville sådanne produkter slet ikke findes. Disse firmaer driver udelukkende en forretning, hvor der kan tjenes rigtigt mange penge og ikke andet, og de driver rovdrift på ulykkelige mennesker, der netop går og håber på den ”nemme” løsning.

    På samme måde med alle de light-produkter, som folk køber i stor stil, for ”når det er light, så tager man ikke på”. Det er jo heller ikke rigtigt. Det er jo helt hen i vejret at spise f.eks. light mayonnaise - hvis man skal tabe sig, skal man helt lade være med at spise mayonnaise. Det kan være, det ikke feder helt så meget, men det feder stadig og er tomme kalorier.

    Og så er det af en eller anden grund meget vigtigt for dig at vide om jeg er overvægtig? Hvorfor er det så vigtigt for dig? Tror du ikke, man kan have interesse – måske sågar viden – om emner, der ikke lige roder rundt i egen navle??

    Men bare rolig: Jeg har faktisk 10 kg for meget på sidebenene, men det er totalt irrellevant i denne debat. Jeg har helt styr på, hvordan jeg skal komme af med dem. Nu om dage kan man ikke undgå at have nære bekendte, der er overvægtige – jeg ved godt, hvad det drejer sig om, og ved også hvor svært er for mange, og derfor hvor fristet man kan blive af alt det der stads.

    Med det samme kan jeg fortælle, at jeg også er aktiv i debatten omkring kønssygdomme, og nej – jeg har aldrig selv haft en sådan, men derfor kan jeg da sagtens have mening og interesse om emnet.
  • Indstillinger
    Ja, ja, den der tier samtykker, som man siger. :-)
  • Indstillinger
    Havde du ikke stillet spørgsmållet inter16 havde jeg gjort det, for som du læste jeg også om weighlevel idag
    Min søster er overvægtig, og hvis det var noget der virkede, kunne hun måske med kostomlægning kombinere det med midlet i en periode.
    _____________
    Lotte jeg syntes du er utrolig nedladende overfor begge bruger, og selvmodsigende i dine indlæg.
    Plus at Du skriver ::

    ""Overvægtige – og især svært overvægtige, er ofte dybt ulykkelige, har faktisk store psykiske problemer med deres overvægt, kan ikke overskue det meget langvarige projekt med total kostomlægning og masser af motion""

    Har du overvejet der kunne sidde sådanne bruger herinde, som absolut ikke skulle ha noget klinket af dine sure opstød og negative udbrud.
    Eller at der rent faktisk sidder nogen med viden om midlet, men som ikke gider bruge deres tid på at du nakker dem når de åbner munden her.

    Og du må godt nok ha mig undskyldt, Havde du styr på dine 10 ekstra kilo, så sad de der nok ikke :-))
    _____________________

    Ulvepigen og inter16 som jer vil jeg godt kende folks erfaringer med weighlevel både gode og dårlige. Og håber der sidder en bruger der har prøvet midlet og kunne fortælle om deres oplevelser med det,

    Jeg tror alle overvægtige ved de skal ændre kost og dyrke lidt mere motion, men det ændre stadig ikke på at vi er nogen der gerne vil hører lidt mere om midlet weighlevel.

    VH Neergaard :-)))
  • Indstillinger
    Inter16 og Ulvepigen

    Jeg fandt det her på nettet. 2 danske piger som fører dagbog osv
    http://www.qmag.dk/Slank/Dokumentar/3203.aspx

    Plus at prisen på weiglevel ligger på ca 269 kr for 90 tabeletter.
  • Indstillinger
    Hej Neergaard,

    Ak, ja, det sværeste her i livet er vist nok at udtrykke sig på skrift. I mit indlæg af 1. feb. skriver jeg netop, at nogle midler kan være fornuftige tilskud, når man vel at mærke også har lagt sin kost om, og vel at mærke har fagfolk ind over, men jeg vil dog nok vove at påstå, at man finde noget, der er lige så godt og til en ganske anden pris.

    Mine ”sure opstød” og ”negative udbrud”, handler netop om, at ulykkelige og svært overvægtige ikke har brug for også at blive narret, og det bliver de i disse annoncer. Se f.eks. indlæggene om Arne Astrup, som Ulvepigen og andre virkelig stolede på – han er også bare fup og fidus. Jeg råber højt ja, og det beklager jeg, men som jeg gentagne gange har skrevet, så er det her ikke udelukkende fup, der er også skadelige og farlige midler i mellem. Hvis det så skal være surt og negativt at advare mod den slags, ja men så må det være det. Jeg har desvære ikke bemærket, hvor jeg skulle være selvmodsigende, men lad det nu ligge.

    Hvis man kigger på disse indlæg under ”overvægt” er der det ene spørgsmål efter det andet om diverse midler, som man gerne vil høre erfaringer med. Er jeg virkelig den eneste, der undrer mig såre over, at der ikke er en eneste, der fortæller om sine helt fantastiske oplevelser med et af disse midler?
    Er overvægtige, der er blevet slanke af sådan noget, virkelig så egoistiske, at de ikke vil fortælle andre overvægtige om deres succes?

    Nej, det tror jeg ikke. Mon ikke det primært skyldes, at der altså ikke er nogen positive erfaringer at berette om?

    Det kunne aldrig, aldrig falde mig ind at slå en oven hovedet, der havde en positiv oplevelse at dele med andre.

    Jeg har set på det link, du henviser til. Så vidt jeg kan se, så har den ene – hende, der også har indført en kostomlægning – tabt sig pænt, mens den anden, der altså ikke har kostomlægning, kun tabt en lille smule, og virker ikke specielt motiveret til at fortsætte.

    Så kan vi jo diskutere om, det er kostomlægningen eller nogle piller til kr. 2,98 pr. stk., der har hjulpet!

    Og – dit hak til mig om mine 10 ekstra kilo, vil jeg da gerne fortælle om: P.gr. af fysisk sygdom – en ledsygdom – har jeg haft lidt svært ved at gennemføre at få motion nok, samtidig med at jeg har ”hygget” lidt for meget med usundt om aftenen. Jeg har dog egentlig ikke følt noget problem med de ekstra kilo, men de sidste måneder er det dog begyndt at genere mig, så nu er jeg gået i gang med en ændret kost, og nej, jeg tager ikke noget af det der stads, og jeg forventer at have smidt disse kilo i løbet af nogle måneder. Samtidig er der indført en dagligt motionsprogram, som jeg kan magte under hensyntagen til min ledsygdom. Så, jo – jeg har styr på det.

    Da jeg var barn, da var det at f.eks. få en sodavand en helt særlig begivenhed, og slik var egentlig kun noget man fik, når man var til fødselsdag, mad var noget der blev tilberedt hjemme, og ikke lige købt med hjem fra en fastfood (og min mor var i øvrigt på fuldtidsarbejde) – og det er jo helt klart der, en hel del er gået galt.

    Hvis man skal tabe sig, skal man først og fremmest indstille sig på at lægge sin kost om – og det er ikke i en periode, det er for altid. Dermed er ikke sagt, at man aldrig mere skal have kage, en irsk kaffe, en pizza eller hvad man nu kan lide, man skal bare kun gøre det en gang i mellem – og ikke hver dag, og så skal man sørge for at få god motion - hver eneste dag.

    Og så kan det være, at det vil motivere, hvis man samtidig kan tage et fornuftigt urtetilskud, eller hvad man nu synes, så man også kan være sikker på at få de rette vitaminer og mineraler – men disse tilskud bør aldrig omtales som ”slankemidler” - for det er ikke dem, man taber sig af.
  • Indstillinger
    Jeg må altså indrømme, at jeg ikke helt forstår hvorfor folk altid skal tabe sig ved hjælpe af alle de der piller, pulver, the mm som mange reklamer tilbyder.

    Hvorfor ikke tabe sig på den helt naturlige måde? jeg ved at det kan være svært, men det er det der HOLDER.
    Jeg ved at det går langsommere, og mange vil helst tabe sig så hurtigt som muligt.

    Jeg har selv tabt mig en del da jeg gik på gymnasiet og kender faktisk en del til det at være på kur.
    Jeg har dog ikke været overvægtig. Vejede 70 med en højde på 168. Jeg begyndte langsomt at løbe hver aften(ca 30 min) Jeg spiste aftensmad senest kl 18.00 og spiste så gullerødder og frugt om aftenen. Jeg fik ændret en del i min kost, hvilket er det vigtigste.

    I dag vejer jeg 56 kg, og det har jeg gjort de sidte 6 år. Træner stadig lidt(når jeg har tid) i fitness.

    Man skal ikke udsætte sig selv for nogle hårde kure helt uden sukker, slik, kager mm, for når man så har tabt sig, går man helt amor i det søde igen, og så er det bare en ond cirkel man er i igen.
  • Indstillinger
    Baby21 fordi nogen mennesker har ikke den styrke og karakter som du, til at gennemfører en kostændring & træning, deraf fedme operationer, vidunderpiller osv.
    Men jeg syntes det er herre flot du kunne, og lever så sundt som du gør :-))
    Det er helt sikkert kun at misunde :-))

    Lotte jeg er faktisk enig med dig et langt stykke hen af vejen kostomlægning osv, det var måden du formulerede dig på, der skar i mine øjne :-))

    Min søster kostomlægger meget, men føler nogen gange hun mangler et ekstra skub, evt i form af en sund "harmløs" "pille" der hjælper lidt på vej.
    Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det, men håber du kan følge mig.
    Vi kan så diskutere vores holdninger til de piller stolpe op og ned, det ændre bare ikke på hun føler hun mangler et lille skub/hjælp.

    Jeg er ca 15 år yngre end du, ( jeg så du havde skrevet din alder i et andet indlæg )
    Men vi skal ikke længere tilbage end "min ungdom" for at se hvor slemt det er gået med folks spisevaner de sidste 10-20 år.

    Som du fik vi nemlig heller ikke sodavand andet end ved særlige lejligheder.
    Pålægschokolade kun hver søndag og vi fik aldrig smør heller.
    Hvor børn nærmest blir flasket op med kærgården smør idag og en liter cola i hver hånd.

    Jeg så i tv vedr alt det skat der kører i disse dage, det må du også ha set eller ? :-)) - at de ville sætte prisen op på usunde ting, og jeg håber faktisk de gør det, gerne skyhøjt.
    Så ku det være der røg lidt mindre indbords, og vi idag lærte at sætte lidt mere pris på en smule usundt som vi gjore da vi var yngre.
    Og samtidig blev sundere og automatisk ændre kostvaner.-

    Ligesådan på cigaretter.
    Jeg er ryger, men f.eks 80 kr for en pakke cigaretter vil jeg faktisk blive glad for.
    Det vil helt klart motivere mig til at stoppe.

    VH Neergaard
  • Indstillinger
    Det er jo lige præcis essensen; at man ikke har styrke og karakter til at gennemføre kostændring og motion, for det virker bestemt fuldstændig uoverskueligt, hvorfor man bør søge professionel hjælp, og jeg mener, det er vigtigt, så man netop sørger for at få både den rette kost, men også de rette vitaminer. Jeg taler her om svær overvægt – og ikke 10-15 kilo, som enhver burde kunne komme af med i løbet af en overskuelig periode.

    Jeg tilstår, at jeg bruger et kontant sprog, men det er ikke for at slå overvægtige oven i hovedet. Tvært i mod er det for at fortælle netop disse mennesker, at når de har oplevet at disse vidundermidler, som de jo har prøvet - ikke har hjulpet, så er det ikke dem, der er noget i vejen med, men reklamer og annoncer for disse midler er ret så aggresive, og jeg kan sagtens forstå, at nogen hopper på det. Jeg mener simpelt hen ikke at overvægtige har brug for at få det nederlag oven i købet.

    Din søster ”kostomlægger meget”! Problemet er et den kostomlægning skal være generel og ikke bare i perioder, men som Baby skriver, så nytter det ikke noget, at man så aldrig nogen sinde mere i sit liv må spise en kage. Jeg har redegjort omkring den ”harmløse” pille – hvis man er sikker på, at den er harmløs, så gør dog bare det, men det er ikke alle, der er lige harmløse, hvorfor man bør sikre sig med professionel.
    Der er en talemåde: ”Det er ikke det man tager på mellem jul og nytår, der betyder noget – det er det man tager på mellem nytår og jul, der er problemet”. Den talemåde kan egentlig godt bruges generelt. I hverdagen skal man sørge for den gode, sunde kost og motionen, men ind i mellem skal man også holde ”søndag”. Dog skal man huske at man så ikke skal proppe sig med fede, søde ting, men ind i mellem skal man da have lov til en enkelt, god ting.

    For nogen tid siden var jeg til et arrangement i en lille chokoladefabrik, der har noget i øvrigt vildt dyrt chokolade, men det er fremstillet af de bedste og dyreste råvarer uden alle mulige tilsætningsstoffer og med et minimum af sukker. Vi fik selvfølgelig nogle smagsprøver, og ingen af os kunne simpelt hen spise mere end et par stykker, så var vi mættede. Vi kender vel alle til dette med lige at æde en hel plade chokolade eller en hel skål Matadormix i løbet af en aften, men hvis nu man i stedet købte noget ordentlig kvalitet – også når man skal have slik – så vil man jo hurtigt erfare, at man får den samme tilfredsstillelse af to små stykker, som man koncentrerer sig om at nyde, frem for en hel skål – og så er vi lige pludselig der, hvor det heller ikke en gang feder.

    Jeg er beklageligvis ikke enig med dig i at en højere afgift vil løse noget problem, simpelt hen fordi prisen på sukker og fedt, som jo netop er det, der er puttet i rigtigt mange madvarer – også skjult – vil ikke stige så mget, at det vil betyde noget i hverdagen; forstået på den måde, at det da godt kan være at en burger vil stige med 1,50, men det vil vel ikke forhindre nogen i at købe dem. Prisen på fedt og sukker vil ikke stige så drastisk, at det vil betyde ret meget – i hvert fald ikke i det spil, der handler om at komme overvægt til livs. Hele dette skattecirkus har den sædvanlige dagsorden: dem, der ikke har så meget får igen sværere ved at få dagligdagen til at hænge sammen; dem der har rigeligt mærker ikke til det. Nå, det er politik, det behøver vi ikke komme ind på. :-)

    Du har ret i det med tobakken, dog var vi for nogle år siden i Norge, hvor cigaretter på det tidspunkt kostede Nkr 70,-, og jeg var egentlig forbavset over at se, hvor mange unge, der alligevel røg. Jeg er i øvrigt selv ryger og indrømmet, her er mit problem med styrke og karakter, men for et halvt års tid siden, besluttede min mand og jeg at nu er der rygeforbud her i huset, hvis vi skal ryge, foregår det nede i vores garage. Det halverede lige forbruget, og det går rigtigt fint, så gradvist regner jeg med at komme ned på et acceptabelt niveau. På samme måde som det med overvægt, så vil jeg gerne have lov til noget usundt en gang i mellem, men det skal bare ikke være hele tiden.

    Mvh Lotte 123
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har ikke selv erfaring med Weighlevel, men så tilfældigvis idag at lægen Jerk W. Langer havde besvaret et læserbrev i Ude og Hjemme omkring netop det at supplere en kostomlægning med slankepiller som Weighlevel, Liposinol og andre.

    Han svarer, omkring Weighlevel at der er lavet en undersøgelse, med bl. a. danske forskere, som viser at supplering med netop dette middel rent faktisk gav pæne resultater.

    Nu har jeg set at visse personer herinde har en rigtig negativ måde at besvare et ganske uskyldigt spørgsmål på, hvilket jeg på ingen måde mener kan være gavnligt for nogen, så jeg håber at dette svar i det mindste kan være lidt til hjælp.

    Venlig hilsen,
    Line Salomonsen
Log in eller Registrér for at kommentere.