Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lavt stofskifte - hjertebanken - angst

1235

Kommentarer

• Hej igen,
    Er der slet ingen som kan hjælpe mig med at beskrive deres hjertebanken? Er det dobbeltslag eller galopperende hjerte eller ?
    Tina
  • Hej Tina

Jeg har både hjertegalop og dobbeltslag og det er mest om aftenen og især når jeg lægger mig i min seng.
    Har gået med en hjertemåler i et par døgn og får svar om nogle uger om der er noget unormalt. Alle EKG'er har været normale.
    Mange hilsner
    Gitte
  • Kære alle,
    Hvis I ikke allerede er medlem af Thyreoidea Landsforeningen, så bliv det hurtigst muligt. Der er masser af hjælp og viden at hente. Som medlem modtager man Thyreoidea Bladet, som er skrevet af stofskiftepatienter
    til stofskiftepatienter. Der er information om den nyeste forskning på området. Der er erfarings-udvekslingslister, eller selvhjælpsgrupper, hvor man kan komme i kontakt med andre patienter med samme sygdom, som én selv.

Gå ind på foreningens hjemmeside www.thyreoidea.dk

tlf. 70 26 03 70 torsdag 19-21

Som stofskiftepatient (for lavt) har jeg haft glæde og gavn af medlemsskabet.
    Det er meget kompetente mennesker med stor erfaring, som vi kan trække på her, og vi kan også selv bidrage til dette forum.
    Man føler sig ikke så alene med sin sygdom, og det er en stor lettelse.

Godt nyt år til alle, Marianne
  • Hej Marianne.
    Det lyder meget spændende med nogle nye artikler om den nyeste forskning
    om stofskifte.
    Vil du ikke være sød og sætte links på.
    På forhånd tak.
    Hilsen Inge
  • Hej Inge,

Du går ind på www.thyreoidea.dk

Der er en hel side med links lige til at gå ombord i !
    Kh. Marianne
  • Hej Marianne.
    Jeg tror desværre vi er ret uenige mht. til foreningen.
    Den er sikkert god, hvis man lige har fået konstateret en stofskiftesygdom.
    Jeg er selv medlem, men må da erkende, at jeg aldrig har læst noget i nogle af bladene som har fanget min interesse.
    Hver gang jeg har fået et blad i gennem dører, er det spændt blevet åbnet.
    For derefter at konstatere, at det stadig kun er referater fra møder.
    Hvis det ikke var så billigt at være medlem, havde jeg meldt mig ud forlængst.
    ERFA- listerne trænger vist også til en kærlig hånd.
    Og hvad er det lige de kan hjælpe med?
    Men det glæder mig da, at der er nogen som synes de er gode/hjælpsomme/informative.
    Men lige den der med det nyeste forskning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Hilsen Inge
  • Hej Inge og I andre
    Har det ligesom dig mht. foreningen Inge.
    Synes også at den omtalte "nyeste forskning" er ret gammel?
    Synes også at der står et sted - at så længe TSH er indenfor normalområdet så er man frisk og rask og er ikke stofskiftesyg og det harmonerer ihvertfald ikke med opfattelserne i andre lande. I Tyskland er grænsen sat ned så man bliver tilbudt behandling hvis man har TSH på 2,5 og samtidigt har symptomer. I England er den vist 3?
    Jeg var stofskiftesyg med TSH på 3,8 og blev sat i behandling, hvilket hjalp mig meget. Har været stofskiftesyg i mange år - med TSH på 5, 6, 10 og så altså på 3,8 - og når man én gang har været i "normalområdet" bliver man som standard ikke tilbudt behandling.
    Ja godt foreningen kan hjælpe nogen, men jeg har altså heller ikke følt mig forstået.
    Jeg har haft LANGT mere gavn af Sonjas stoffskifteforum, hvor man kan søge gode seriøse råd fra andre stofskiftepatienter.
    Prøv evt. at kigge med her :
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.info ... y.php?f=32

Med venlig hilsen
    Gitte
  • Især til Rexen75. Jeg er også ny på sitet og blev "nærmest lykkelig" over ,at læse de mange indlæg, selv om det er tragisk, at man på denne måde ,skal finde ud af , At DET ER MIT STOFSKIFTE , der er årsag til mit , til tider , elendige liv!! Jeg er en gammel pige på 68, der har haft sygdommen -opdaget- i 38 år. Har lige ved en scanning af halspulsårer, fået at vide, at der næsten ikke er noget tilbage af min skjoldbruskkirtel og blev rystet, men lægen tog det roligt og fortalte, at det var normalt efter ,at have fået Eltroxin i så mange år!! Hvad gør man så? Skal man have mere E-? Jeg har det som andre med voldsom hjertebanken , fornemmelse af klumpen i halsen, svedeture om natten, omkring kl .4 -5. og en dum dum uro. Jeg har OGSÅ fået at vide ,at det var psyken og været på såkaldte lykkepiller i knap 1 år, men jeg tog "bare" 14 kg på og ingen lykke! Jeg bad om at bliv e sat ned med Eltroxin og vi forsøgte 1 mdr. Jeg fik det bedre,men lægen synes det var for lidt, da jeg lå højt, men inden for normalområdet.Nu er den gal igen, med høj puls, lige pludselig og hjertebanken. Er undersøgt med hensyn til hjertet,og det er ok. >Tænk , jeg har også mistet 2 små i 1963 og 1964.Født for tidligt!
    Fik dog en skøn datter i 1966-efter et halvt år i sengen.Hun er også født i 7 mdr. Hvor er der mange lighedspunkter mellem alle os. Tak til jer der læser dette og tak til alle jer der har skrevet.Hvilken lettelse at vide, at man "KUN" har Myxødem. Mange knus fra Ellenmarie
  • Hej alle!
    Rart at kunne læse lidt om andres symptomer og vide man ikke er helt alene med at have oplevet hjertebanken.
    Jeg har ret ofte hjertebanken efter at have spist aftensmad... synes det eneste der hjælper er at gå en tur... er der nogen som kender det??
  • Hej!

Har lige kørt lidt rundt her i forumet og opdagede så dette her, og JA jeg har hjertebanken efter måltider, og har prøvet at efterlyse andre som også har det, men uden resultat.
    Efterfølgende får jeg den største lyst til at rette mig op, da jeg så føler at jeg ikke mærker det så meget, det varer ca. 30 minutter.

Jeg lider desuden af dobbeltslag som er taget til her det sidste år, og det er helt sikkert blevet kraftigere efter at jeg mistede min mor i foråret

Det fylder mine dage op, og min opmærksomhed er fokuseret ret kraftigt på det hele tiden.

Så når man først har fået det, går det så aldrig væk mere?

Vh Eva
Log in eller Registrér for at kommentere.