Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tro eller mangel på samme

1789101113»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Laura - det er en hel normal debatform, at citere den man skriver til.
    Og især kan det være nødvendigt her, da man ikke kan se det indlæg man besvarer, så er det godt at tage nogle citater inden man kan svarer.

    Jehovas vidne citerede mig i jeres tråd, og jeg citerer hende i denne tråd.
    At det er lidt akavet på den måde, det er jo fordi du vil udelukke mig for at svare på jeres indlæg.
    Du forlod denne tråd, med en opfordring til at udelukke mig - er det pænt gjort Laura ?
    Skulle jeg ikke have klaget til Netdoktor dengang ?
    Pas på det her ikke ender som en anden børnehave.

    I en debat må man kunne tåle at blive sagt imod - ja jeg ved godt det var et helt "paradis" på religionsdebatten, der kunne den samme person være rygklapper til vidnet, uden at man kunne se der kun var et par stykker, men sådan er det ikke mere, og det må du kunne accepttere.
  • Indstillinger
    Til tulle
    Jeg må desværre give Laura ret. Jeg er da glad for dit svar på en anden tråd, men her kan man ikke debattere uden du bliver mindre pæn i din formulering.
    Jeg tilslutter mig helt Laura. Også jeg vil klage, hvis ikke vi kan skrive uden at du nærmest forfølger den der skriver.
    Jeg er absolut ikke jv, selv om du påstår det, men hvis jeg var måtte jeg jo også have lov til at komme med min mening.
    Vi skriver pænt om det vi tænker på.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri
    Jeg skriver og sammenligner den kristne tro med jehovas vidners tro, men jeg bruger et pænt sprog, modsat andre forum på nettet, hvor de bliver svinet til, og det tillades åbenbart, uden at nogen bliver irettesat.
    Det er meget svært at føre en debat, hvis man ikke må modargumenterer!

    Jeg benytter mig af skriftsteder - det var jer der gerne ville debattere Bibelen...

    Jeg lægger beviser - ja - men det er jo sandheden, og den er åbenbart ilde hørt.

    For mit vedkommende, kan vi stoppe med at missionerer fra NU af, men det er jo ikke jeres ønske.

    Det kan ikke være rigtigt, at Netdoktor skal bruges til reklame for jv, og af den grund reklamerer jeg for kristendommen, vi har vel alle ret til at være her..eller ?

    Jeg føler et ansvar for, at ingen lader sig lokke over i jv, da jeg ved hvad det medfører af ulykkelige skæbner, og sår på sjælen resten af livet.

    Men det kunne undgås, hvis vi fik forbud mod at debattere religion på Netdoktor, det ville være den bedste løsning.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri og Laura.

    I skulle læse Mattæus 23:13

    Det jeg skriver nu, er jeg stærkt i tvivl om, jeg egentligt burde.
    For en gangs skyld har jeg virkeligt brug for jeres råd og høre om jeres holdning.
    Det er en kedelig drejning debatten har taget, i øjeblikket ihvertfald. Det må kunne blive bedre.


    Jeg føler i uforvarende er blevet skydeskive,fordi i ikke bøjer af, og følger Tulle i hendes kritik af Jv.
    Da i ikke gør det. bliver i "udnævnt" til at være jv, selvom i aldrig, bare så meget som har overvejet det.
    Det var nok ikke sket, hvis i havde undladt en debat med mig.

    Jeg er altså en del af årsagen til angrebene på jer.
    Det er naturligvis ubehageligt for alle, men slet ikke uvant for mig, hvis det kan være en trøst.

    Det må være tankevækkende, det bliver personligt, blot på grund af interesse for en debat med en jv.
    Altså selvom det slet ikke på nogen måde, er udtryk for en form for tiltrædelse og accept af jv`s tro. Det er ikke bolden der bliver gået efter, men personen. Og der hvor personens følelser er mest sårbare.
    Det er desværre ikke undtagelsen, men et generelt billede.

    Jeg er slet ikke afvisende overfor seriøs kritik. Jehovas vidner kan jo ikke påberåbe sig ufejlbarlighed.
    Hvis endelig, der i det hele taget skal rejses kritik på debatten her. Det burde i såfald nok høre hjemme i en anden tråd.
    Umotiverede angreb er bestemt ikke rare.

    Det Laura giver udtryk for, er grundliggende kristne værdier, som alt andet lige burde være, fælles arvegods kristne imellem, og som er ret neutralt.
    Heller ikke Billedgalleri går ram forbi. Hun siger endda klart og tydeligt. Jeg er ikke jv.
    Hun erklærer blot sin tro på Gud.

    Den sukkersøde retorik forsvandt hurtigt, og blev afløst af et mere afslørende billede.
    Den stærke reaktion,er et udtryk for kræfter og sindelag, der ikke stemmer overens med det, man forbinder med Jesu ord, om at vise mildhed.

    Jeg ved hvad grundlaget er for denne negative form.
    Hvilken slags baggrund det er, hvorfra der hentes ledetråde og påvirkning,
    Hvis du vil vide det.

    Eller måske du ikke vil.Det er alt andet end rart.
    Det positive ikke har mange chancer her.


    Nu trænger vi til at høre noget godt:

    Filiperne.
    Glæd jer altid i Herren. Igen vil jeg sige: Glæd jer! Lad jeres rimelighed blive kendt for alle mennesker. Herren er nær. Vær ikke bekymrede for noget, men lad i alt jeres anmodninger blive gjort kendt for Gud ved bøn og anråbelse sammen med taksigelse;  og Guds fred, som overgår al forstand, vil ved Kristus Jesus beskytte jeres hjerter og jeres sind.

    Der må være mange der gerne vil komme med kommentarer eller brænder inde med spørgsmål.
    Kom frit frem og vær med.
    Vi trænger til noget opmuntring, og livlig debat.

    mvh
    Jehovasvidne1
  • Indstillinger
    Jeg troede I havde forladt denne tråd, men det er da ellers gået meget fint, med at kommentere indlæg i hver sin tråd :)

    Når det nu ikke kunne være anderledes, og I valgte at oprette en tråd hvor I 3 kunne reklamere for jeres tro, uden min indblanding.

    Jeg vil ikke lade mig diktere af jer, og så længe I vil debattere Bibel og tro, så fortsætter jeg med at reklamere for den KRISTNE tro.

    Citat Jehovas vidne:

    "Jeg føler i uforvarende er blevet skydeskive,fordi i ikke bøjer af, og følger Tulle i hendes kritik af Jv."

    Svar :

    HVOR har jeg forlangt at nogen skal bøje af ?
    ...............................
    Citat:
    "Da i ikke gør det. bliver i "udnævnt" til at være jv, selvom i aldrig, bare så meget som har overvejet det."

    Svar : Laura og Billedgalleri er måske ikke DØBT ind i jehovas vidner, men deres tro stemmer med jv, og det er det jeg hentyder til - de er sikkert stadigvæk under oplæring.
    Hvis de var åbne overfor den kristne tro, ville de jo ikke have nogen problemer med at "snakke tro med mig" :)
    .......................

    Citat:
    "Jeg er altså en del af årsagen til angrebene på jer.
    Det er naturligvis ubehageligt for alle, men slet ikke uvant for mig, hvis det kan være en trøst."

    Svar: Hvilke angreb???
    ............
    Citat:
    "Det må være tankevækkende, det bliver personligt, blot på grund af interesse for en debat med en jv."

    Svar: Hvor er det blevet personligt??
    Må man ikke henvende sig til jer?
    Vil I have Netdoktor for jer selv?
    ..................
    Citat:
    " Det er ikke bolden der bliver gået efter, men personen. Og der hvor personens følelser er mest sårbare.
    Det er desværre ikke undtagelsen, men et generelt billede."

    Svar:
    Det er netop BOLDEN og her hedder den VAGTTÅRNET.
    ...............
    Citat:
    "Jeg er slet ikke afvisende overfor seriøs kritik. Jehovas vidner kan jo ikke påberåbe sig ufejlbarlighed."

    Svar: Godt - det ER seriøs kritik jeg lægger her, ikke noget der er grebet ud i den blå luft.
    .....................
    Citat:
    "Hvis endelig, der i det hele taget skal rejses kritik på debatten her. Det burde i såfald nok høre hjemme i en anden tråd.
    Umotiverede angreb er bestemt ikke rare."

    Svar: Det var JER der begyndte på kritikken - kristne modtog blod - kristne gik i krig - præsten velsignede våbene ( hvor I så har det fra??? )
    Og kristne kunne ikke enes..o.s.v.
    ................
    Citat:
    "Det Laura giver udtryk for, er grundliggende kristne værdier, som alt andet lige burde være, fælles arvegods kristne imellem, og som er ret neutralt."

    Svar: IKKE enig - det er johovas vidners lære, og den deler kristne ikke med jer.

    ...............................
    Citat:
    "Den sukkersøde retorik forsvandt hurtigt, og blev afløst af et mere afslørende billede."

    Svar: Det afslørende billede kom, da jeg begyndte at tale om helbredelser i Jesus navn, den var "svær at sluge" for et vidne :)

    Vi skal jo gå ud i verden og lægge hænder på de syge som Jesus har befalet, og det gør kristne med den nådegave, og tusinde og atter tusinde oplever Guds kraft til helbredelse, og tager imod Jesus som deres Frelser og Gud.
    ..............
    Citat:
    "Den stærke reaktion,er et udtryk for kræfter og sindelag, der ikke stemmer overens med det, man forbinder med Jesu ord, om at vise mildhed."

    Svar: Sikkert fordi Jesus ikke er jeres Frelser og Herre, men kun en engel i jeres tro.
    ...............
    Citat:
    "Jeg ved hvad grundlaget er for denne negative form.
    Hvilken slags baggrund det er, hvorfra der hentes ledetråde og påvirkning,
    Hvis du vil vide det."

    Svar: Så du kender min baggrund - det lyder som om du har nogen evner de fleste ikke har, men ja - jeg har grund til at advare, det er min kristne pligt.

    ............................
    Citat:
    "Eller måske du ikke vil.Det er alt andet end rart.
    Det positive ikke har mange chancer her."

    Svar: Jo da!!
    Jeg har lagt SÅ mange positive indlæg om f.eks.sommerfestivallen og hvor mange der mødte Jesus og blev helbredt.
    Og jeg har lagt profetier der fortæller om når Jesus kommer igen, og der bliver fred på jorden.
    Det ER da positivt for dem som tror på ham.
  • Indstillinger
    Mere POSITIVT :)

    http://www.evangelist.dk/default.asp?id=313

    Rigtig god dag til alle der læser med, og skulle der komme en byge, så brug lidt tid på noget POSITIVT om mennesker der har fået forvandlet deres liv.
  • Indstillinger
    Til Vidnet.

    Taker for dit indlæg, men kan desværre ikke samle mine tanker, til at skrive det, jeg gerne vil til dig.

    Ser du, vi får naboerne til spisning i week-enden og alle i huset her har forrygende travlt.

    Hos os - er der også nogle der selv skal have hjælp det "dette og hint" og det betyder selvfølgelig, at hovedopgaven hænger på os som forældre.

    Skønt er det dog, at se og høre, hvordan alle glæder sig over at være med i forberedelserne og det alle-bedste er nok, at så mange af naboerne har sagt til børnene (de unge), at de glæder sig meget til at komme.

    Vi har det nu altid sjovt og hyggeligt, når naboene hvert år kommer til sommerfest hos os.

    Det her, behøvede jeg ikke lige at tænke til....det kom automatisk ;-)

    Jeg hænger på lidt endnu i debatterne, med håb til at Netdoktor MEGET snart ændrer på "noget". Henvisning til "Ris og Ros til Netdoktor" i dag.

    Go' nat og sov godt.

    Kærlig hilsen Laura.
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Da vi i sin tid oprettede denne debat, var det på opfordring fra nogle brugere, der ønskede at diskutere religionens betydning i svære situationer, særligt i forbindelse med sygdom og død.

    Debatten synes nu i højere grad at omhandle enten sammenligninger af specifikke religioner eller nedgøring af andre på debatten med en anden tro, og i en negativ tone. Dette har været med til at skabe en stemning, hvor visse religioner (samt og deres repræsentanter) er blevet nedgjort til fordel for andre, eller hvor der direkte er blevet missioneret.

    Dette har aldrig været meningen med religions-debatten. Hvis denne debat skal bestå på Netdoktor, skal den tage form som en positiv og mere generel diskussion om religionens betydning for mennesker, der gennemgår en svær tid.

    Vi opfordrer derfor nu brugerne af religions-debatten til fremefter at benytte dette forum som et positivt og konstruktivt sted, hvor I kan diskutere religion i forbindelse med sundhed og sygdom, da dette er, hvad Netdoktor.dk drejer sig om.

    Vi håber derfor, at I vil følge vores opfordring, så debatten kan bestå til glæde for dem, der ønsker at debatere religion på et mere generelt plan og i forbindelse med sundheds- og sygdomsrelaterede emner.


    Med venlig hilsen

    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Kære Netdoktor
    Tusind tak - så var de gamle regler på Religionsdebatten alligevel stadigvæk gældende.

    Der er jo også åbnet et forum til Sorg og krise, som det emne vil være velegnet til.

    Jeg går så ud fra, at vi pænt kan "lukke og slukke" denne debat og lignende debatter her på Åben debat for kvinder, der ligger også allerede mange gode emner, der kan tages op nu, og det kommer sikkert også, om ikke før, så når folk vender tilbage fra ferien :)
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Tonen på denne religionsdebat er gået over gevind, og vi har slettet flere indlæg.

    Vi vil indskærpe over for alle, at hvis I debatterer om andet end religion på et generelt plan i forhold til sygdom og sundhed og f.eks. nedgør jeres meddebattører i en dårlig tone fremefter, så sletter vi også jeres indlæg.

    I kan evt. (gen)læse Netdoktors debatregler i højremenuen eller i det tidligere indlæg fra i morges.

    Vær venlig at overholde disse regler, ellers lukker vi debatten ned.

    Fortsat god debat.


    Med venlig hilsen
    Redaktionen
    Netdoktor
Log in eller Registrér for at kommentere.