Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brændende mund syndrom

13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Gitte
    JA de læger er ikke så gode, jeg har været hos min læge med mit problem flere gange og han siger bare gå til tandlægen jeg kan ikke hjælpe dig og tandlægen siger bare det er burning mouth brug kammillethe og det kan tage flere år før det går væk, de forstår slet ikke hvilken smerter vi har og jeg tror det er fordi de ikke kan se dem, det er jo ikke som et brækket ben, jeg måtte spørge min læge 3 gange om at komme til psykriater før jeg fik lov og han var et helt år om at sende mig på rigshospitalet. Men psykriateren var vældig flink han brugte en hel time på mig, han forstår ikke hvorfor vi har det fint når vi sover og skidt når vi står op, de piller han gav mig der skulle jeg begynde på en lille dosis og så øge dosis hver fjerde dag indtil jeg er oppe på de mg jeg skal tage om dagen, jeg er meget spændt på om jeg så kan blive lidt mere social. Men godt at have dig at tale med nu fandt jeg da ud af det ikke kun er mig der har det dårligere om eftermiddagen og aftenen, hvor må det være svært for dig at gå på arbejdet, jeg har ikke så mange arbejdstimer arbejder mest hjemmefra et par dage om ugen.
    Nå men det blev igen et langt brev, men der er så meget man lige pludselig kan komme ud med til dig ha det godt.
    Hilsen
    Lajla
  • Indstillinger
    Hej
    Tak for linket som jeg har læst med stor interesse, jeg kan se det både er sølvplumper og mangle på jern og vitaminer, jeg tager godt nok en vitaminpille hver dag men jeg vi ikke med jernet, jeg har hørt fra en anden der fik fjernet sine sølvplumper at det ikke hjalp henne.

    Hilsen
    Lajla
  • Indstillinger
    Hej
    Ja jeg har fået fjernet mine sølv plumber og det har ikke hjulpet mig, jeg spiser vitaminer og har også være på en B12 kur uden hjælp. Føler at det er hovedt mod muren hele tiden.
    God weekend
    Hilsen Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte
    Da jeg var hos psykiater snakkede vi også om sølvplumper og kroner, han sagde at han ikke troede det var sølvplumper men at kroner der var guld i og det kunne godt afgive nogen stoffer men han sagde så også at det skulle jeg tale med tandlægen om så det vil jeg gøre og så vil jeg også lige fortælle dig at jeg har være til flere øre og næse og halslæger, jeg var hos en på et privathospital og han sagde jeg morgen og aften skulle smøre Zendium tandpasta Classic på de dårlige steder i 14 dage og det gjorde jeg så, det hjalp nogen steder på tandkødet hvor det forsvandt men det kunne ikke tage det hele og jeg har også dien fået nye udbrud, så måske du skulle prøve om det kan hjælpe dig han forklarede der er noget i Zendium tandpasta Classic som ikke er i andre tandpastaer, min tandlæge har også anbefalet mig at bruge Zendium tandpasta Classic jeg brugte ellers Colgate men tandlægen siger der er noget i den tandpasta der ikke er godt for vores sygdom, nu ved jeg ikke hvilken tandpasta du bruger, jeg er også blevet allergitestet for tandpasta for at se om jeg var allergisk over for den, men det var jeg ikke.
    Gitte du skrev du havde meldt dig ind i gruppen for Burning Mouth Syndrom på facebook, men hvor har du gjort det for den danske gruppe på kun 3 personer har du ikke meldt dig ind i og jeg tænkte jo at jo flere vi er jo bedre kan vi hjælpe hinanden, det er ikke for at presse dig men hvis du også kom ind i gruppen ville det være dejligt.
    Der dukker hele tiden noget op man gerne vil skrive om, og nu er der kun 10 dage til jeg skal på rigshospitalet spændende, jeg har i dag haft en god dag hele formiddagen uden smerter og jeg har en da været på besøg hos min far og mor, der plejer ikke at gå godt, så må se hvordan resten af dagen går håber det er Breneton der hjælper mig.Nå men håber du kan bruge mine råd det hjælper hurtigt tandpastaen, men brug det i mindst 14 dage du skal ikke prøve længere for har det ikke hjulpet dig bare lidt så kan du godt opgive.
    Hilsen
    Lajla
  • Indstillinger
    Hej igen
    Jeg prøver at melde mig ind igen men jeg tænker der er en administrator der skal godkende ? Og dette er ikke gjort. Jeg bruger colgate så jeg vil hurtigt få købt det andet oh prøve det af :-) jeg må sige at jeg har bestilt breneton i England jeg må prøve det af, spiser man e om dagen eller flere de er godt nok dyre :-( en veninde er i USA i disse dage hun vil se om de findes der ovre eller noget tilsvarende. Jeg har haft travlt med fødselsdags forberedelser i dag og det er gået sådan ok ;-) og senere fyldes huset med gæster og så går det hele nok :-) det er dejligt at dele alt dette med dig :-) og jeg håber at det hele lykkes til sidst :-)
    God lørdag til dig
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte
    Spændende for dig med Breneton du skal spise 2 en gang daglig så der er til ca 2 måneder, jeg for da lige fat i hende der skal godkende på facebook og spørger hvad der sker for helt klart er det jo også i hendes interesse af få nogle flere medlemmer. Hold da op du har da haft en travl dag jeg ville ikke kunne klare en masse mennesker og samtidig har du tid til at skrive her, jeg ved ikke hvad de har for vores sygdom i USA men det kunne da være dejligt hvis de har noget, jeg ved kun at Breneton er lavet i New Zeland, der kan gå godt mange dage før Breneton er fremme hos dig jeg tror jeg ventede på det i ca. 15 dage held og lykke med det.
    Vi snakkes ved, og god dag til dig.
    Hilsen
    Lajla
  • Indstillinger
    Når man får fjernet sine amalgam-fyldninger, så fjerner man den daglige belastning med kviksølv, som kommer fra disse, men man fjerner ikke det kviksølv, som ligger deponeret i vævet.
    Derfor kan man have brug for test for belastning / forgiftning med kviksølv (kelerings-test) og afhængig af denne, en afgiftende behandling for kviksølvforgiftning.

    Angående B-12-vitamin-kur, så skal man selvfølgelig forud for denne have taget en prøve for at se, om man overhovedet mangler B-12.
    Visse mennesker kan ikke udnytte kunstigt B-12-vitamin (cyanocobolamin), enten har de ikke enzymer til at fraspalte cyano-gruppen eller også har de ikke enzymer til at methylere B-12 vitamin til methyl-cobolamin (methyl-B-12 vitamin). Det B-12 vitamin, som organismen udnytter.
    Og ved overdosering af methyl-B-12-vitamin kan organismen ikke danne tilstrækkeligt med glutation, der er et stof, som organismen bruger til afgiftning.

    Angående guld, så er det galt, hvis man både har guld og kviksølv (amalgamfyldninger) i mundhulen, da kviksølvet vil vandre mod guldfyldningen eller guldkronen og udfældes der, hvilket vil bevirke en endnu større belastning med kviksølv.
    Man kan for øvrigt være allergisk overfor både kviksølv og guld samt mange andre komponenter fra dental-materiale f.eks. titandioxid, aluminium, palladium.
    Det er en skam for patienterne, at læger (og tandlæger) ikke kan deres biokemi bedre.
  • Indstillinger
    Hej Brugernavn1

    Du er meget dygtig til det du skriver så jeg tænkte på om du er tandlæge eller læge, jeg skal til kontrol hos tandlægen sidst i april måned og vil der tage dit indslag med så vil jeg håbe min tandlæge vil læse det, for jeg har som sagt både kroner og sølvplumper i min mund, men jeg tror ikke på sølvet som jeg jo har haft i mange år, men kronen har jeg kun haft to år og når psykiater også snakker om kronen og nu nævner du det så vil jeg da spørge min tandlæge hvad den krone indeholder bare mærkeligt for jeg har været en del gange til tandlæge med min sygdom at hun ikke selv har sagt noget, men jeg håber da på at være rask?? inden jeg skal til tandlæge nu må vi se.
    Så tak for dit indslag det må simpelthen være noget du har forstand på sådan som du skriver om det.
    Hilsen
    Lajla
  • Indstillinger
    En almindelig tandlæge er ikke til meget hjælp, da de lærer gammeldags og fejlagtig viden om kviksølv på Tandlægehøjskolen.
    Prøv at opsøge en holistisk tandlæge.
    Kig her: www.tungmetal.dk hvor der er en liste over holistiske tandlæger.
    Hjemmesiden er skrevet af Henrik E. Kock, som selv har kviksølv-forgiftning.

    Der er også god viden her:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dental_amalgam_controversy

    Kviksølv-plomber er en mere logisk betegnelse end sølv-fyldninger, da der er dobbelt så meget kviksølv i amalgam, end sølv.

    Kviksølv fordamper allerede ved minus 38 grader, og vi har jo plus 37 grader i munden.
    Når lægerne ikke har fundet kviksølv-forgiftning / kviksølv-belastning hos amalgam-brugere eller hos de tandlæger / tand-klinikassistenter, som mente sig arbejdsskadede af at arbejde med amalgam, så skyldes dette, at lægerne (arbejdsmedicinerne) har ledt efter kviksølv dér, hvor det IKKE findes.

    Du kender vel det med: "At nød lærer nøgen kvinde at spinde".
    Der findes undertiden utrolig meget viden hos mennesker, som har erfaring med en lidelse på egen krop, som f.eks. Henrik E. Kock.
    Men desværre lærer mange læger en sådan arrogance under lægestudiet, at det forbigår deres opmærksomhed, hvor kompetent viden, som patienterne kan besidde.
Log in eller Registrér for at kommentere.