Jeg har kikket rundt på nettet efter et svar på : Når nu pikken vokser ved celledeling. Burde den så ikke vokse hurtigere og hurtigere når nu der er flere celler der kan dele sig? Eller er der grænser for for hvor mange gange en enkelt celle kan dele sig? Hmmm
Celler deler og kopier sig selv hele tiden i kroppen, men er vævet i pikken anderledes da det er et svulmelegme?.
Sjovt nok sad jeg og så et youtube-klip om det i går med DLD (mattersofsize-manden), han skulle jo være en af de helt guru-agtige inden for det her. Tanken havde nemlig også strejfet mig :-) Nu var der en masse larm, fra små børn i ulvetimen, så jeg fangede ikke det halve af hvad han sagde, men prøver igen i aften. Prøv evt. at søge på mattersofsize på youtube.
Jeg har i øvrigt nået 127 timer nu, men mangler forsat at måle igen.
**Update 05/12-2014: Interviewet på youtube var ubrugeligt... :-)**
Jeg tror ikke du skal regne med en eksponentiel udvikling
Den enkelte celle skal formentlig have samme påvirkning for at dele sig (fx trækket fra extenderen). Jo flere celler der er, jo mere bliver trækket fra extenderen spredt ud. Så jeg vil faktisk tro, at der skal mere kraft til, for at opretholde udviklingen målt i mm. Med andre ord, bliver det vanskeligere og vanskeligere at få mm ud af arbejdet.
Men det er et gæt. Dybest set skal der en ekspert på banen.
Tak for 2 gode svar. Ndheni : kunne ikke lige finde det klip du omtalte.
Isengaard det med at strækket bliver fordelt over flere celler giver god mening.
Jeg synes at opleve at det går langsommere ved sidste måling var det "kun" én mm på 50 timer.
Jeg synes for tiden at mit projekt er lidt uoverskueligt selvom der er så kort til mål.
De sidste 3 weekender har jeg været på druk og har slet ikke haft den på og hverdagene ha været travle og hektiske så det er meget lidt leg har kunnet trække:o(.
Så blev det 610 timer.
Og i det jeg tager extenderen af knækker plastik stykket (det til stroppen) lige der hvor stroppen kommer igennem.
Jeg havde fået skåret for meget af hovedstykket (
Nu er jeg tilbage på opfinderniveau. Hmmm. Øv
Jeg har ikke rigtigt fundet en god løsning. Siliconestroppen passer ikke til mig. I stedet har jeg - efter Jes Extenders anbefaling - brugt en masse gazebind sammen med comfort strappen. Det er dog ikke særligt behageligt i længden, og lidt besværligt, at vikle en masse gaze om og af
Kender du til VacExtender attachment?
De har lavet et nyt hoved til extendere, der gør det mere behageligt. Løsningen er dog ikke helt billig, men det er formentlig også fordi, jeg kun får amerikanske sider frem...
Når du nu skal finde en Georg Gearløs løsning, kan det måske være en mulighed.
Jeg er lidt af en opfinder, men det bliver først i det nye år.
Jeg har for meget om ørerne for tiden og skal rejse i julen og holde nytårsfest hjemme og julefrokoster og fødselsdag og og og og.
Jeg er ikke ude jeg er bare sparket til hjørne:o)
Kommentarer
Vil det sige at din er længere i slap end i stiv?
Jeg er 22,5 udstrakt målt fra skambenet
og 20,5 udstrakt målt fra maveskindet
og 13 cm slap,
men vigtigst 19,6 stiv målt fra maveskindet.
Celler deler og kopier sig selv hele tiden i kroppen, men er vævet i pikken anderledes da det er et svulmelegme?.
Jeg har i øvrigt nået 127 timer nu, men mangler forsat at måle igen.
**Update 05/12-2014: Interviewet på youtube var ubrugeligt... :-)**
Jeg tror ikke du skal regne med en eksponentiel udvikling
Den enkelte celle skal formentlig have samme påvirkning for at dele sig (fx trækket fra extenderen). Jo flere celler der er, jo mere bliver trækket fra extenderen spredt ud. Så jeg vil faktisk tro, at der skal mere kraft til, for at opretholde udviklingen målt i mm. Med andre ord, bliver det vanskeligere og vanskeligere at få mm ud af arbejdet.
Men det er et gæt. Dybest set skal der en ekspert på banen.
Og for øvrigt:
Har lige rundet 120 timer and still counting.
Og ikke mindst: Min kone er mægtig glad
Isengaard det med at strækket bliver fordelt over flere celler giver god mening.
Jeg synes at opleve at det går langsommere ved sidste måling var det "kun" én mm på 50 timer.
Jeg synes for tiden at mit projekt er lidt uoverskueligt selvom der er så kort til mål.
De sidste 3 weekender har jeg været på druk og har slet ikke haft den på og hverdagene ha været travle og hektiske så det er meget lidt leg har kunnet trække:o(.
Og i det jeg tager extenderen af knækker plastik stykket (det til stroppen) lige der hvor stroppen kommer igennem.
Jeg havde fået skåret for meget af hovedstykket (
Nu er jeg tilbage på opfinderniveau. Hmmm. Øv
Surt. Specielt så tæt på mål.
Jeg har ikke rigtigt fundet en god løsning. Siliconestroppen passer ikke til mig. I stedet har jeg - efter Jes Extenders anbefaling - brugt en masse gazebind sammen med comfort strappen. Det er dog ikke særligt behageligt i længden, og lidt besværligt, at vikle en masse gaze om og af
Kender du til VacExtender attachment?
De har lavet et nyt hoved til extendere, der gør det mere behageligt. Løsningen er dog ikke helt billig, men det er formentlig også fordi, jeg kun får amerikanske sider frem...
Når du nu skal finde en Georg Gearløs løsning, kan det måske være en mulighed.
... men som sagt så er det ikke super informativt.
Surt med defekten :-) Håber du finder en god løsning. "Nød lærer nøgen kvinde at spinde" = måske ender det med en revolutionerende opfindelse :-)
Jeg har for meget om ørerne for tiden og skal rejse i julen og holde nytårsfest hjemme og julefrokoster og fødselsdag og og og og.
Jeg er ikke ude jeg er bare sparket til hjørne:o)