Søvnløs
Hej
Min kæreste kan ikke sove om natten...
Vi har prøvet baldrian, men det virkede ikke...
Det påvirker os begge meget, og jeg vil meget gerne hører om der er nogle gode råd?
Min kæreste kan ikke sove om natten...
Vi har prøvet baldrian, men det virkede ikke...
Det påvirker os begge meget, og jeg vil meget gerne hører om der er nogle gode råd?
Kommentarer
Det er vigtigt at få en god søvn. Har I talt om mulige årsager, mareridt eller andet? Prøv sovete, kamillete, mælk, ostemad eller øl, alkoholfri virker også.
At trække vejret ordentligt, helt ned i maven, får ilt rundt i hele kroppen og en til at slappe rigtigt af.
Sovemedicin kan være nødvendig, men bør være sidste udvej. Sov godt Helle8
Jeg har selv problemer med at sove om natten.
For mig har fønix musik hjulpen meget.
Det fås i alle afstøbninger alt efter hvad du/i/han finder beroligende.
Sæt det på en cd afspiller når i ligger jer til at sove, skru så meget ned at den kun lige kan høres.
Det får mig til at slappe fuldstændig af selvom jeg er stresset eller hva der nu lige er i vejen..
Rikke
og så findes der mange gode meditations bånd ---som taler sagte og behageligt til dig ---eller blid musik --og det sover du ind til ---det gør jeg hver nat ---og det forstyrrer ikke min mand ---jeg glæder mig til tiden kommer hvor jeg skal i seng ---jeg kan slet ikke undvære det
jeg ønsker dig en behagelig nat ---
Mange siger de ikke kan sove hvis de drikker kaffe sent, fint at lade være, men pas på den kage du spiser.
Visualisering er også en mulighed; forestil dig selv at være i en situation hvor du altid falder i søvn: foran fjernsynet om aftenen, læse en kedelig bog eller ligge på stranden en varm dag efter en tur i vandet, solen bager mens den tørrer kroppen.
Sov godt Helle8
I burde sætte jer og finde ud af hvad problemet kunne være og løse dette. der er mange midler mod at fremtvinge søvnen og til at falde i søvn igen, men det hjælper jo ikke meget hvis I ikke finder grunden.
Her er et par forslag:
Søvnnapnø (hvis han snokker meget, kan det være et tegn. det er noget med at man ikke trækker vejret ordenligt. jeg mener det også påvirker søvnen)
Stress (hvis hans hoved er fuld af tanker og han ikke kan finde ro, gælder det om at finde kilden til stresset/alle disse tanker. Endvidere er det en god ide at lave mild udstrækning for at gøre kroppen søvnig, eller benytte meditation/rolig musik)
Jeg har hørt om sager med personer der simpelthen levede med at de ikke kunne sove mere en 2-3 timer, og derfor fast tog sovepiller eller slet ikke sov, uden at indse at det faktisk var et stærkt stresssymptom.
Dårlig sovestilling/udstyr - en dårlig pude eller seng betyder meget. Hvis han vender og drejer sig meget og har svært ved at finde en god stilling, er det måske et tegn - en huskeskum pude kan anbefaldes (memory skum).
Sukker og koffeinholdige drikke/mad - drikker man mere end 2 kopper kaffe om dagen og tager den sidste efter kl 15, kan det have betydning for natteroen. Og både chokolade og te (samt treo smertestillende) indeholder koffein. For meget sukker kan også få hans blodsukker til at svinge og forhindre søvnen.
Skæve arbejdstider /søvnrytme - en mild form for "jetlag" grundet svingende tider giver også søvnproblemer.
Her kunne det også være en ide at han simpelthen prøver at gå fast igen på det samme tidspunkt og står op igen fast i en periode for at stabilisere sin søvnrytme.
Håber I sammen finder en løsning, så I kan få en bedre nattesøvn sammen.
Anne
Nulde
Renulda